Az óbudai autóbusz-, villamos-, HÉV-, illetve egyéb tömegközlekedésről, mely kizárólag POLITIKAMENTESEN megvitathatnánk milyen is errefelé a nappali, illetve az éjszakai utaskiszolgálás.
Hamarosan átadják a Huszti úti Aldit. A 118-as megállópárja ki van alakítva. Ez a Szőlőkert utcai megálló lesz? Pontosabban az lesz előrébb/hátrébb helyezve? És Zab utca lesz a neve? Nem lesz túl közel a temető irányú Búza utcai megállóhoz?
A Duna Magas ízállása miatt, a kiöntött Arany-patak elzárja a Pók utcát a forgalomtól, ezért a 106-os busz terelve közlekedik a Kadosa utca - Nánási út - Monostori út - Szentendrei út útvonalon, a Silvanus sétány és Pók utca megállóhelyeket nem érinti a busz, a Nánási útnál a Kadosa utcában a sarok elött, áll meg, illetve a Monostari úton a Kuzsinszky utca kereszteződésénél, Aquincumon a 34-es Árpád híd M irányú megállójában áll meg! 15:00-kor már így közlekedtek a buszok, amennyiben tovább emelkedik a vízszint és elárasztja a víz a Nánási utat is a Nánási út elött a Zaránd utcán lesz a visszafordulás, és kimarad a Nánási úti megálló is!
Valószínüsítem, hogy a szokásos Varsa utca végállomás utáni Zaránd utcai visszafordulás lesz, és a Monostorin megy vissza az elmúlt évek tapasztalata alapján. És a Nánási út, Silvanus sétány, Pók utca megállóhelyeknél nem lesz pótlás, mert nem megoldható!
Június 1-től új menetrendje van a 106-osnak (is). Bár nem igazán látom, mitől lenne más, ugyanúgy bőségesen járnak majd a szakadt, ordító-hörgő régi buszok.
Ténylegesen jobb lenne a Nánásin járatni oda-vissza a 106-ost viszont nem Békásig, mivel a Kadosa utcai szakaszt mindenképpen kikell szolgálni, mivel ott több 4-10 emeletes ház és a Kadosa utcai és varsa utcai megállók között ott van egy iskola is, ahonnan azért nem kevesen veszik igénybe a buszt!
Illetve a Városfal utcán elfér a busz még a volvo is, jómagam tapasztalatm egyszer egy ideiglenes lezárás miatt kénytelen volt a Városfal utcán át elérni egyetlen egy busz a szentendrei utat, mert nem tudtak időben szólni neki, hogy a nánásin ne jobbra kanyarodjon hanem balra menjen vissza a monostorin, ezért kénytelen volt ellavírozni a Városfal utcán át... és szépen elfért végig egyedűl a Szentendrei úti kikanyarodás volt gázos...
De csak jobb híján, ugyanis aki teheti autóba ül, és....a 106-os busz ugyanis olyan szar útvonalon jár, és használhatatlan menetrenddel (csúcson kívül és hétvégén, pláne este mire jön egy, az ember már a város másik végén van autóval), hogy mindenki valami mást választ.
A Nánási felől azért eléggé odébb van az a HÉV, jó 10-12 perc gyaloglás + várakozás a szerelvényre átlag 15-20 perc eltelik, és a kedves utas még csak akkor tud felszállni egyáltalán a vonatra.
A 106-osnak szerintem a következő problémái vannak:
a, a BKV által vélelmezett reggel 8-4-ig igazodó munkaidőhöz kapcsolódó csúcsidőszakokon kívül alig-alig jár, főleg estefelé már nagyon sokat kell rá várni
b, felesleges a Szentendrei felől a lakótelepi kör, hiszen a 34 ugyanezt az irányt szolgálja ki, valamint a HÉV is - egyszerűbb lenne, ha északi irányban is a Nánásin közlekedne
c, szerntem tovább kellene járatni észak felé, egészen Békásig, a lakóteleptől északra eső rész igencsak odébb van a HÉV-től
d, vissza kellene csinálni az alacsonypadlós buszokat...errefelé azért nem a legszegényebb réteg lakik, és a régi özönvíz előtti IK 280-asokra főleg télen bizony nemigen száll fel az ember autó helyett :S
A Városfalon nem fogják járatni, mert nem fér el, maximum ha megtiltják a parkolást végig.
bónusz: sokan szerintem szívesen járnának a vonattal is, de a megállóhoz megint csak buszozni kell, vagy jó sokat gyalogolni szerintem érdemes lenne a híd végében a nánási vonalában is kialakítani egy megállóhelyet.
Nem tudom ,de ha ott is felbontották akkor lehet ,hogy ott is újra aszfaltoznak. Csak nem értem miért aszfalttal csinálták beton helyet, bár már az is valami ,hogy megcsinálták.:)
A 106 Nánási úti megállóiban felszedték ma a nyomvályús aszfaltot ,és újraaszfaltozták. Nem tudom miért nem betonból csinálták ,mert szerintem ez az aszfalt a nyári nagy melegben megint vályúsodni fog.
Én ezt a verziót támogatom: 34 Záhony - Jégtörő - Gázgyár - Nánási (oda-vissza) 86 változatlan 106 változatlan 109 változatlan 134 változatlan 206 változatlan
A Huszti úti áttörésről én is hallottam.
A 118-as Kazal utcán át közlekedése nem lenne hátrány. A DUNABAU kihagyása nem lenne tragédia (kb 500 méteres szakasz). Kérdés: a Dinamó utcai megállót kihagyná?
Zsófia utca és Aranyhegyi út között nincs semmi összefüggés. Ma is nagy puszta van ott. Békás-busz-nak ilyen értelemben nem játszott közre.
Ellenben hamar felhagytak a Zsófia utca tömegközlekedéssel történő feltárással, mert Szentendrei útról remekül meg lehet közelíteni. Lehet, hogy a HÉV szintbeli átjárás miatt? Kétlem.
Huszti út: Igen, tervben volt, de sajnos nem valósult meg. Eredetileg 86-ost szerették volna, de azóta szó volt 118-asról is, de ma már nem beszélnek róla semmit. A járat az áttörésen kívül a Zsófia utca környékét tárta volna fel.
"Hanem a rakparton a híd alatti U alakú útszakaszról."
Én mindkettőre értettem:) A 'minialuljáró' és a hídfő közötti útszakasz, ami a gázgyár mellett van igen szűk. Így, ha szembetalálkozik 2 busz, akkor nem biztos h elférnek. Persze ez nem 100%! Lehet némi területrendezéssel, irtással megoldható. Az út is kíván szerintem némi kátyúzást, mert a patakparton elég ratyi, bár ez a kisebb gond.
"Ki tudja, hogy az a terv mikor valósul meg?"
Elvileg az Aquincumi hídhoz kötődik a projekt.
"Mint az az "áttörés" amit Huszti út folytatásaként terveztek a Zsófia utca felé."
Erről még nem is hallottam, pedig nem tűnik rossz elgondolásnak:)