A téma sokszínűsége miatt érdemesnek tartok egy külön topikot létrehozni ezen speciális járműkategóriának.
Az emeletes járműveknek gazdag múltja, sokszínű jelene van és biztató jövő előtt állnak: a jövőbe látók szerint részarányuk egyre növekedni fog.
Tehát minden ilyen járműről essék szó, legyen az régi vagy mai, legyen az személykocsi, motor- vagy ingavonat, származzon bár az öreg kontinensről vagy a tengeren túlról.
Igen, Branderburg matrica volt rajta, a bal oldalon szólóban, a jobb oldalon egy gyártói reklámmal kiegészítve:
Itthon jobban megnéztem a képeket, az egyik vezérlőkocsis képen a szélén éppen látszik egy "Cottbu" felirat (az "s" lemaradt a képről). A mozdonyon meg Schleswig-Holstein volt:
A vezérlőkocsi elejénél, a második ablak alatt, Brandenburg-matrica van. És a kocsikban a berlini gyorsvasút térképei voltak kifüggesztve. Így nem valószínű, hogy müncheniek voltak.
Kérdésem (kérésem?) az lenne, hogy meg tudná nekem valaki mondani, hogy a 2006-ban Mo.-n járt német emeletes vonatoknak mi volt a sorozatjelük? De főként, mely' kocsik voltak "bringások"? Segítséget előre is köszönöm! Üdv:
" A 90-es években már volt egy kisérlet a 100a-n, az nem tudom miért de sikertelen volt (álítolag az utazási szokásokkal magyarázták). Illetőleg a 120a-n egy felüljáró miatt nem közlekedhetnek."
Kölyök koromban utaztam én is Nagykátáról Pestre ezen említett emeletes szerelvényen. akkor el voltam ájulva a nyomógombós buditól meg ajtó nyitástól. :))
Esetleg valakinek nincs képe azokból az időkből??? Privben szívesen fogadnám.
A DB 2012-13-ban fog először emeletes motorvonatot venni. Még idén is emeletes ingavonatokat vásárol, elsősorban azért, mert ehhez a kapacitáshoz megfelelőbb a mozdonyos vontatás. A motorvonat is lecsatolható motoros részből és hagyományos kocsikból fog állni.
Berlinben nem tesztelnek AGV-ket. Az Innotrans kiállításon kívül nem is járt még ott, és valószínűleg nem is fog.
Az emeletes vonatot a Bombardier járműgyár kérte kölcsön a DB-től, hogy bemutathassa a MÁV-nak. A MÁV akkor is és azóta is tervezi új gyártású emeletes járművek beszerzését, de erre jelenleg nincs pénz. Ha lesz, akkor sem biztos, hogy Bombardier ingák lesznek. Lehetnek Stadler, Siemens, koda, vagy akár Alstom járművek is.
A kijelzőn én 2008-at láttam.Amúgy lehet h rosszul írtam h kivonja a forgalomból.Minden esetre felajánlott eladásra néhány emeletes szerelvényt.Mivel Németben is a motorvonatok előbbre vannak mint a sima ingavonatok.Lásd:ICE vonatok.Sőt Berlinben már az AGV-ket is tesztelik.Mi meg még a 200-at sem érjük el... max160km/h-t.