Keresés

Részletes keresés

eszók Creative Commons License 2011.08.12 0 0 215

jó kis cikk, átfutottam!! köszi h beraktad!! Az oldal is bejön egyébként, kicsit habcsók szerű, de kellemes a szmnek, ez most egy pszichológus adatbázis is, amellett h vannak fent cikkek is?

Előzmény: makosk (209)
Flóra999 Creative Commons License 2011.08.11 0 0 214

mire gondolsz, csak nem a radiocafe? 

Előzmény: Fülöp Veronika (213)
Fülöp Veronika Creative Commons License 2011.08.08 0 0 213

dettó :D 

 

nekem csak a net maradt meg, mióta megszűnt a kedvenc rádióm már azt sem hallgatok 

Előzmény: Kolompár Esthajnalcsillag (84)
Flóra999 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 212

"nem nézek tévét, 
nem olvasok újságot, 
hidegen hagynak a netes hirdetések, 
kidobom a postaládában találtakat,
jó a spamszűrőnk."

 

Azért van valami kapcsolatotod a külvilággal? :)

Előzmény: Kolompár Esthajnalcsillag (84)
Cseszirka Creative Commons License 2011.04.06 0 0 208

Pont ezért szerettem az Emesés reklámjaikat is, mert kreatívak voltak. Az embereknek meg volt a véleménye róla, sokan nem szerették sokan meg igen, de lényeg az , hogy mindenki ismerte. Biztosan Dalbirral is ez lesz. Engem nem zavar, hogy indiai lett az új arcuk sőt kell a vérfrissítés.

Abban igazad van , hogy sok külföldi reklámot veszünk át, de nem látom ebben a problémát. Pl. a kóla reklámok nem zavarnak , hogy külföldiek. Mikor maga a termék is külföldi mit is várjon akkor az ember.

Vannak kreatív magyar reklámok és egyre több ilyen lesz. Mert hiába sok ember nem akar reklámokat nézni, úton útfélen találkozik velük.

Előzmény: MartonkaFull (207)
MartonkaFull Creative Commons License 2011.04.06 0 0 207

sok hazai reklám nem is hazai ám... hanem egy nagy cég külföldön jól bevállt reklámokat szimplán lefordít a maga nyelvére átmgyarosítja és kész is a reklám... mindenki megeszi mint hazai termés és huudejóó :)

Persze például a budapest bank esetébne zet elég nehéz lenne kivitelezni :D:D

Előzmény: evanagy55 (206)
evanagy55 Creative Commons License 2011.04.06 0 0 206

A legtöbb külföldi multi reklámja mögött hatalmas PR, költségvetés, munka van, nekik könnyű hatásos reklámot összedobni, esetenként még pszichologikusokat is használnak.

 

Éppen ezért én úgy vagyok vele, hogy sokkal jobban elismerem, ha egy hazai reklám, természetesen dacára a körülményeknek jól sikerül. Mert olyasmit alkotunk még ha reklám is amire méltán büszkék lehetünk, nem is beszélve, a tehetséges hazai színészek feltűnéséről. Ilyen például a Magyar sörreklámok, az Emese projekt, vagy ha vizuál technikáról beszélünk, a Vilmos illetve Unicum reklámok.

 

A Dalbíros BB reklámot egyenlőre nem tudom hová tenni, nem értem egyszerűen, hogy most poénra, vagy komolyra akarják e venni a figurát :P

i love metric Creative Commons License 2011.04.01 0 0 205

Szerintem nem a hörcsög vásárlásra akar buzdítani, hanem, hogy vegyél meg egy adott terméket, mert én még nem láttam még TV-ben hörcsögöt eladni próbáló reklámot. Például ez is inkább arra megy, hogy vegyél fagylaltot, de abból sem egy adott márkát, mert valójában ez már lényegtelen, helyette egy fiktív márka (répás ízesítésű) fagylaltja szerepel a szpotban (illetve annak kivágott, "adásba nem kerül" verziójában). A két hörcsögről meg már tudod, adja magát, hogy hol is veheted meg a fagylaltot.

 

Olyan ez, mint az újságokban elhelyezett PR cikk. Nem mondja meg, hogy egy terméket vegyél meg... csak ír róla és eldönti az olvasó, hogy fordít-e rá még figyelmet a cikk elolvasásán felül is.

 

Véleményem szerint ez még mindig szofisztikáltabb és sokkal kevésbé tolakodó reklámpszichológia. Rábízza a nézőre, hogy akar-e figyelmet fordítani vagy sem, meg nem állít becsomagolt tények vagy választás elé.

Előzmény: zoldbeka55 (202)
stuncenpudli Creative Commons License 2011.04.01 0 0 204

nem értem egy reklám egy vicces ANIMÁCIÓS reklám, hogy vehetne rá bárkit is arra hogy kis állatkát kérjen... mondjuk ha azt vesszük például én ezután a videó után gondolkodtam el egy makilajhár beszerzésén de idehaza ez eléggé lehetetlen :S

Mondjuk ez nem is reklám és nem is animált, nem hiszem hoyg speciel annak a reklámnak lehetne ilyen negatív hatása :/

Előzmény: zoldbeka55 (202)
MartonkaFull Creative Commons License 2011.03.31 0 0 203

vagy egy jó sztorival esetleg egy jó poénnal.... erre is azt hiszem rengeteg példát lehetne mondani, hogy csak a bankos reklámokat megemlítsem, ami pont nem az audiovizuális élményről szólm és nem is azzal akar "hódítani" ;)

Előzmény: i love metric (201)
zoldbeka55 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 202

Vagy esetleg arra kérik meg a szülőket, hogy vegyenek nekik hörcsögöt vagy tengerimalacot vagy mi a bánatok azok a kis szőrmókok - az éremnek két oldala van :D Bár ők legalább több jópofa elemet is vegyítenek, ami mindenkire hatással lehet, a cukiság-faktor mellé beteszik a poén-faktort is és ez elég nyerő párosítás szerintem, ráadásul minden korosztály számára emészthető.

Ugyanakkor amit én nem értek a reklámozásban, hogy valóban működnek még azok a reklámok, ami szinte kimerül abban, hogy egy jónő/jópasi használja a terméket? Komolyan képesek emberek ilyen dolgok mentén dönteni vásárláskor vagy ez a reklámozók rossz beidegződése, hogy mindig ezeket kell nyomni? Mert valahol szerintem inkább degradáló a fogyasztóra nézve, hogy annyira ösztönlénynek tekintik sokszor, hogy egy a szexualitástól teljesen független területen is ilyen úton próbálják megnyerni maguknak...

Előzmény: tramcrash (199)
i love metric Creative Commons License 2011.03.30 0 0 201

Szerintem az audiovizuális élmény az amivel legjobban lehet hatni az átlagos nézőre, hiszen sokakat lenyűgöznek az olcsó filmes trükkök, vagy a mozifilmbe illő vizuális megoldások. Tipikus példa erre a kávéreklám, melyben lassan kúszik egy bájosan vigyorgó ember orcájába a lágyan ringatózó kávégőz a reggel első melengető napsugaraiban.

 

Ugye? Már a hangzása is jó, hát még a látványa egy reklámban.

Előzmény: stuncenpudli (200)
stuncenpudli Creative Commons License 2011.03.30 0 0 200

igen véleményem szerint is elsősorban nevelés kérdése az egész, de azért nagyon sok füg ga reklámokon is, elsősorban azt kell felismerni, hogy mivel lehet megfogni az embereket, látvánnyal, egy-egy jó poénnal, egy nagyon szép dallammal, vagy esetleg ezek keverékével ;)

Avagy csak egyszerűen egy-egy nagyon szerethető karakterrel. Most példáu laz oldSpice reklám amiben több dolog is keveredik a poén a látvány és a karakter, ezért is lett nagyon jó ;)

Előzmény: tramcrash (199)
tramcrash Creative Commons License 2011.03.24 0 0 199

Az már nem a gyerek vagy a reklám hibája ha a szülő túl gyenge ahhoz, hogy nemet mondjon a gyerek követelőzéseire! Na meg addig ez nem árt senkinek ha a gyerek mondjuk megkéri apucit-anyucit, hogy vegyenek neki fagyit, mert a hörcsögök olyan aranyosan nyalják az animációs filmben.

Ártalmas ott lehet ha valami másra (akár negatív, destruktív dologra) akarják rávenni a gyereken keresztül a szülőket, de ott meg már pont nem az a legnagyobb probléma, hogy a gyereket szólítja meg.

Előzmény: candygrapher (197)
evanagy55 Creative Commons License 2011.03.24 0 0 198

Szerintem a magyarok többsége ha felnőtt ha gyerek, rendkívül befolyásolható. Sajnos a média manipulációs képessége vitathatatlan. Nem tagadom velem is megesett, hogy egy ötletesen megkreált reklám behúzott a csőbe, hogy aztán mérges csalódottság legyen úrrá, megtépázott kis lelkemen :D Mondanom sem kell, hogy ez nálam élelmiszerrel működik :D Egyéb dolgokkal ami bevált ahhoz ragaszkodom, egészen addig amíg csalódást nem okoz.

Előzmény: candygrapher (197)
candygrapher Creative Commons License 2011.03.24 0 0 197

Ez tudják jól a készítők hogy a gyerekeken keresztül sok mindent el lehet adni. Ők még befolyásolhatóak, de ha a szülő okos akkor nem enged a gyerek kívánságainak...így talán azt is el lehet kerülni hogy a gyerek el legyen kényeztetve. Ezáltal késöbb ő sem lesz olyan befolyásolható. Mondjuk annyi mindent hallani, olyan dolgokra tudják rávenni az embereket...! A bankokra meg visszatérve egyes cégeknek jó a reklámja....de aztán vannak épp olyan borzasztóak is. A Budapest bank új arca talán annyiban más hogy most még kérdezgeti az emberekt hogy miben kéne változtatni, tehát kihangsúlyozza az egyik nagy problémát a bankok és az ügyfelek között...a kommunikációt. utána lehet hogy ő is ugyan olyan viccesen fogja tálalni a dolgokat mint az elötte évő karakter. Mondjuk ez is megint olyan hogy főleg a fiatalokra hat, mivel őket még befolysáolhatják. Az idősebbek inkább megmaradnak a beváltnál még akkor is ha nem az a legideálisabb számukra...! Minden esetre kíváncsi vagyok hogy ez a Dalbir mit fog csinálni...idnidaiként itt Magyarországon:)

i love metric Creative Commons License 2011.03.23 0 0 196

Az én macskám nem is szereti azt amit a legnépszerűbb reklámban raknak a macskák elé és állítólag hatalmas ízorgiát él át tőle! :D Finnyás egy dög, legalább 2 hetente új típus után kell néznem, mert megunja és nem hajlandó megenni.

 

Szerintem vannak azért humoros reklámok. Vannak olyanok is, melyek nem TV-re készülnek, hanem eleve internetre és valamilyen humoros háttérsztorit vagy játékot alkalmaz, bízva abban, hogy önmagától is eljut hozzád! :) (például: volt az egyik édesség gyártónak még évekkel korábban egy olyan webes játéka, melyben egy vézna gyerekkel kell futkosni és ahogy minél több sütit kap el, annál kövérebb lesz. kicsit olyan, mint a kígyós játék mobilon, csak itt a gyerek amennyire kövér annyira rossz az egyensúlyérzéke és könnyebben felborul).

 

Előzmény: szárnyas mangalica (194)
evanagy55 Creative Commons License 2011.03.23 0 0 195

Szerintem is a legnagyobb veszély a gyerekek manipulálása reklámokon keresztül, kiváló példákat hoztatok fel, bár hál isten az én lurkóm kifejezetten rettegett a mekis bohóctól szóval egy ideig szerencsém volt aztán általános iskolába kerülve hála a diáktársak befolyásának rettenetesen kívánni kezdte a sajtburgert :P Na itt jön be a szülői felelősség, persze itt válunk mi is gonosz felnőttekké, de inkább ez mint, hogy a gyerekemnek 40 éves korára súlyos keringési problémái legyenek.Lekopogom, nálunk eddig csak a tengeri malacok inváziója okozott családbővítő hatást, kisállatok terén.

 

De a leghatékonyabb módszer és hála istennek van lehetőség rá a 21. században, ha már mindenképp szükség van a tévé bűvös erejére az internettel karöltve állítsuk össze a saját műsorrendünket. :)

 

 

szárnyas mangalica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 194

Miért van például az, hogy Magyaroszágon alig forgatnak olyan reklámokat amik legalább egy kicsit élvezhetőek lennének vagy humorosak? Teszem hozzá tisztelet a kivételenek! Nem hiszem, hogy ne lenne rá igény! Vagy hogy olyan nehéz lenne egy kis kreativitást belevinni a dolgokba. Azt pedig teljesen kizártnak tartom, hogy egy humoros reklám drágább lenne!!!

A legkevésbé azokat a reklámokat kultiválom amiben valamiféle beszélő állatok vannak! Mert tudom én azt, hogy kutyával, gyerekkel és nővel (reklám pszicho alaptézis number 1.) mindent el lehet adni, de azért azt már kicsit sokanak és erőltetettnek találom, hogy mondjuka macska megmondja melyik kaja a jó neki.....

Zeus1212 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 193

Sajnos a gyereket célzó reklámok tényleg aljasak, főleg hogy mindig mesék közben adják őket... de az hogy így egyenes út a szülőhöz az igen kérdéses. Ez leginkább nevelés kérdése szerintem, ha a szülő enged a gyereknek egy reklám miatt akkor ott már súlyos gondok vannak.

 

Egyébként mostanában elég sűrűn találkozhatunk animált, de egyébként nem főleg gyereknek szóló reklámokkal is, amire a gyerek felkapja a fejét hogy de aranyos az ez meg az! Onnan meg nem lehet lelőni a gyerkőcöt. Akkor is azt akarja ha azt sem tudja mi az csak tetszik neki a reklám :)

Előzmény: i love metric (192)
i love metric Creative Commons License 2011.03.18 0 0 192

És mi van azokkal a reklámokkal, melyek főként a gyerekeket akarják meghódítani? Vagy éppen a felnőttekből kihozni a gyereket aranyos (vagy annak gondolt) figurákkal?

Nekem mint laikusnak (nem vagyok pszichológus) az a logikus, hogy a gyereken keresztül egyenes az út a szülőhöz, szóval ha a gyerek valami nagyon cuki, nagyon aranyos dolgot lát akkor arra igényt fog tartani.

 

Nem is nagyon tudom mit hozhatnék fel példának, de talán a különböző étteremláncok figurái biztosan sok családos embert vonzanak (pl: Meki bohóca, csak hogy a gyerek már kellően fiatalon koszorúér szűkületet és magas koleszterinszintet kapjon az életben való induláshoz).

furgeforumozo Creative Commons License 2011.03.17 0 0 191

Rengeteg tehetséges és jó kiállású honos polgárra lehet nem figyelnek fel.

Azért ne feletjsük el, hogy reklámról van szó.

Én nem fektetnék akkora hangsúlyt az indiai emberkére, ugyan úgy lehetne bármilyen más, de ha azt vesszük hogy Indiában elég nehéz érvényesülni ilyen szinten, elég nagy a szegénység arrafele.

Előzmény: evanagy55 (190)
evanagy55 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 190

Érdekes mert számomra az általad felsorolt elemek, taszító érzést váltanak ki belőlem, másrészt mert olyan szintű kulturálatlanság árad belőlük, valamint pont olyan kiemelt helyet kapnak amit rengeteg tehetséges és jó kiállású honos polgár nem kap meg.

 

A Budapest Bank próbálkozását még nem értékelném mert egyenlőre nem tudom hová tenni. Vagy tényleg komolyan gondolják ezt a külföldi nézőpontot, vagy inkább a humorfaktort akarják hangsúlyozni, de akor meg merész lépés tekintve, hogy egy banki konstrukció komplexebb dolog annál, minthogy Győzike szintre sülyesszék le.

Előzmény: Kicsiszamár (188)
Szedito Creative Commons License 2011.03.17 0 0 189

Én már elvből nem szoktam bekapcsolni a TV-t, inkább az interneten szoktam információkat gyűjteni, tájékozódni.

Egyszerűen nem vagyok kíváncsi az ott futó reklám hadjáratnak, az internet se jobb de itt legalább el tudom határolni magamat ezektől vagy csak nem figyelek rájuk.

Nem tudom jelenleg milyen bankok milyen reklámokkal sokkolják a népet, de én az interneten akadtam össze a Budapest Bank reklámára, és nekem tetszik hogy megpróbálnak új módszerrel ügyfeleket szerezni, ez valamivel humánusabb mint egy 110 perces film közé bevágni reklámokat.

 

http://www.budapestbank.hu/export/kampany2/campaign.php?campaign=0292EB1

 

Ha bankot váltanék, most ezzel lehet hogy sikerülne nekik megnyerniük mint ügyfelet, ugyan nem áll szándékomban váltani de mindenképpen jó hogy valamiféle javulást látni a marketing világában.

Üdv!

 

Kicsiszamár Creative Commons License 2011.03.17 0 0 188

Magyarországon el lehet adni azokat az embereket akik nem itt nőttek fel, vagy csak az embereknek egy részét az nyeri meg hogy valaki töri a nyelvet.

Csak néhány példa: Kuki (Rádio1),  Győzike (RTL), Fekete pákó...be is fejezném a felsorolást, mert én annyira nem bírom őket :D

Előzmény: MartonkaFull (187)
MartonkaFull Creative Commons License 2011.02.23 0 0 187

A legnagyobb baj meg az, hogy ahogy az új karaktereket elnézem azok is pont ugyanilyen megosztó személyiségek, különösen az Indiai srác, tekintve, hogy indiai, és még angolul és elég érdekesen beszél, így aztán a nagymagyarok egész biztosan bele fognak majd kötni figyeld meg :S

Szerintem epdig Abszolute Ő a legjobb fej, hisz pont ettől az érdekes kiejtéstől lesz olyan vicces az egész karakter még ha valami jó poénokat is írnak rá ezerszer jobb elsz mint Emese valaha is volt!!!

Előzmény: peweee (186)
peweee Creative Commons License 2011.02.23 0 0 186

Szerintem az volt a probléma, hogy Emese megosztotta az embereket. Voltak akik csípték, meg voltak akik nem (talán utóbbiak voltak túlsúlyban a végefelé). Így nem csoda, hogy új alternatíva után kellett nézni. Bár most nekik szerintem kicsit másabb szerep jut majd, hiszen az ígéret szerint amolyan "nagykövet" lesz a szavazás nyertese, aki az ügyfelek és a bank közötti kommunikációért lesz felelős.

Előzmény: nagydia89 (184)
i love metric Creative Commons License 2011.02.21 0 0 185

Én meg azt mondom, hogy tök egyértelmű, hogy újabb kisfilmeket fog eredményezni, hiszen pont erre megy ki az egész szavazás! :P

Előzmény: nagydia89 (184)
nagydia89 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 184

Kíváncsi vagyok arra, hogy a Budapest Bank mit fog kihozni ebből a reklámból...szerintem ez a reklám csak előkészít egy másikat...az nem lehet? És mi lehet az oka annak, hogy a jól bevált Emesét leváltották? Ő már egy olyan figura volt, akire ha csak ránéztél, akkor is a Budapest Bank jutott az eszedbe...és gondolom a reklám célja ez. Hiába szerették, vagy utálták Emesét, mindenki azonnal tudta, hogy melyik Bankot reklámozza, és ezzel gondolom a reklám elérte célját. Ennek ellenére most én is nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mit akarnak ebből a szavazós reklámból kihozni. Várom, hogy ki nyeri a szavazást, és mi lesz a reklám folytatása...Akár még fogadásokat is lehet rá kötni, hogy visszahozzák e Emesét???? :) :) :)

merivan Creative Commons License 2011.02.17 0 0 183

azok a reklámok, amelyek erőltetettek belőlem pont az ellenkezőjét váltják ki a kívánt hatásnak. Amik erőltetik, hogy miért vedd meg azt az adott terméket, számomra taszítólag hatnak. Nagyon sok a kicsinyes, gagyi reklám. Meg, amikor egymást utánozzák. A hüvelygomba most megjelent a prosztata problémás filmekben.

Mondjuk egy ilyen reklám, ami tagadja a télapó létezését, tényleg nincs jó hatással a gyerekekre. Minden gyermek abban a tudatban cseperedik, hogy a télapó létezik, s azt ne egy reklámból tudják meg, hogy nem így van.

Én a vicces reklámokat szeretem nagyon. Nekem például a Budapest Bank Emeséje az volt. Még a tizedik levetítés után is. Meg az is jó, amikor egy történetként, mindig új filmet adnak, a fő vonal pedig marad. Ilyen volt a már említett Emesés is, illetve a Sport szelet a néger pasival.

Végülis ilyen az aldis fickó is, de tőle idegbajt kapok.....

Nagyon újat hozott a Budapest Bank ezzel a szavazással. Nem emlékszem, hogy valaha is belevonták volna a nézőket valamilyen reklámba.

Kíváncsi vagyok, mi jöhet még!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!