1. Szeretnék Tőled bocsánatot kérni, mert nem tudtam, hogy Neked küldetéstudatod van, de én akkor is úgy fogom csinálni, ahogy én szerintem jó és kérlek, hogy ezt próbáld meg magadban feldolgozni!
2. Szívből örülök neki, hogy Neked nem jelent problémát sem a mostani, sem pedig a várható gazdasági helyzet, így már érthető, hogy miért nem érdekelnek a használtautópiac kilátásai!
3. Kérlek, hogy ne válaszolj, minkettőnk érdekében!
Miért akarsz engem meggyőzni? Mert szerintem rosszul csinálod. (Illetve ez a kisebb rossz, legfeljebb a pénztárcád bánja. Az igazi rossz az, amikor még egy olajcserére sem képes a vevő.)
Inkább beszélgessünk arról, hogy mi várható ebben a nehéz gaudasági helyzetben a használtautó piacon! Arról azért ne, mert -egyáltalán nem érzem nehéznek a gazdasági helyzetet, -fogalmam nincs, mi várható. Nem várok semmit, lesz, ami lesz, teszem a dolgomat, próbálok boldogulni.
1. A kérdés költői volt, nem kellett volna rá válaszolni. 2. Ha csak a Népítélet-et olvasom, ott adott szakszerviz esetén is különböző vélemények hangzanak el, így nem biztos, hogy erre lehet alapozni. 3. Miért akarsz engem meggyőzni? Én így csinálom és felsoroltakat cserélem használtautó vásárláskor (persze az is igaz, hogy ameddig autóm volt, addig sem hétvégi autónak használtam, átlagban naponta csak itt a fővárosban 100-150 km raktam bele). 4. Inkább beszélgessünk arról, hogy mi várható ebben a nehéz gaudasági helyzetben a használtautó piacon!
Szakszervíz? Szerinted ki fizeti annak az arát? A vevő.
ki garantálja, hogy jó munkát végez a megbizott szakszerviz? A szerviz. Ne bonyolítsd már ennyire túl, benézel a megfelelő szaktopikba és kérsz egy címet a törzslakóktól.
Egyébként az előbb azt írtad, hogy nem kell az autóra költeni vásárláskor Ilyet nem hinném, hogy írtam, mert elég nagy hülyeség.
most pedig azt, hogy kell, mert nem két fillérről van szó. Most sem ezt írtam.
Én ezért írtam, hogy én - rossz tapasztalataim miatt - bizonyos dolgokat cserélek, akkor is, ha azt mondja bárki, hogy nem kell Ja, akkor ezt mondd, hogy nem lehet téged meggyőzni. Tényleg nem kötekedésből kérdem, hogy miért jó ez neked? A listádban van néhány fölösleges dolog, amit nem kell feltétlenül kicserélni.
A szervizkönyv csak arra jó, hogy látható, hogy hol és milyen hibákkal volt szervizelve az autó, ha rendesen volt vezetve a szervizkönyv, akkor abból látható az autó eddigi életútja (hangsúlyozom, ha rendesen volt vezetve).
Szakszervíz? Szerinted ki fizeti annak az arát? Hát nyilván a leendő vevő, aki megbizza a szakszervizt, de ki garantálja, hogy jó munkát végez a megbizott szakszerviz? Nekem van egy ismerősöm, aki - pontosan azért, mert egy ismerőse azt tanácsolat, mint Te - elvitte egy szakszervizbe az autóját állapotfelmérésre, ott rendben találtak mindent (erről igazolást is kapott), majd később műszaki és jogi problémák követték egymást, ráadásul, mint kiderült, pont az a szakszerviz állított ki előzeleg egy igazolást, hogy az autó rossz, amelyik később azt állította, hogy az autó jó (megjegyzem: az első volt a valós igazolás). Most pereskedik, de meddig?
Egyébként az előbb azt írtad, hogy nem kell az autóra költeni vásárláskor, most pedig azt, hogy kell, mert nem két fillérről van szó. Most, hogy van ez? Én ezért írtam, hogy én - rossz tapasztalataim miatt - bizonyos dolgokat cserélek, akkor is, ha azt mondja bárki, hogy nem kell (ilyenek pl.: kerekek, fékbetétek, szűrők, bordásszíj, olaj, vízpumpa, ablaktörlő, szőnyeg; emellett megnézetem a kipufogó rendszert, az akkumlátort, elektromos rendszer (pl.: világítás kívül-belül) és ha nincs akkor riasztót is szereltetek bele). Nálam ez már alap!
Szerintem ezen ne vitázzunk, mindenkinek joga van az újonan vásárolt használtautóján azt felújítani és kicserélni, amit ő akar! Persze.
Egyébként pedig azonos tipusú autók esetén a fiatalabb kor nem biztos, hogy jó, vagy jobb autót eredményez (ezt tudhatnád már) Tudom. Éppígy a szervizkönyv nem jelent semmit.
nagyban függ attól, aki előzőleg használta vagy elhasználta. Bizony.
Én - már - elég sok mások által vagy maga által jónakmondott szerelőt ismerek, de egyik sem vállalja fel, hogy használtautó vásárlása előtt az autót szemrevételezve eldöntené, vagy a vásárolni kívánt autót jó-e, vagy sem Nem is azt szokták. Dönteni a vevő dolga, a szakszervizi átvizsgáláskor (rutinművelet) csak azt mondják meg, hogy abban a pillanatban milyen állapotban van az autó és nagyjából mennyit kell rákölteni a közeljövőben.
De ne vitázzunk azon, hogy hogyan kell használtautót vásárolni, ezt mindenki tegye meg saját belátása szerint, ha hibázik, akkor - remélhetőleg - majd tanul belőle! Pont azért érdemes vitázni, mert itt nem két fillérről van szó, komoly kiadásoktól kímélheted meg magadat. Igenis egy ilyen értékű autóval tessék elmenni például egy szakszervizbe átvizsgálásra.
Szerintem ezen ne vitázzunk, mindenkinek joga van az újonan vásárolt használtautóján azt felújítani és kicserélni, amit ő akar! Az már más kérdés, hogy ebben az anyagiak döntenek (később érezve ennek rossz hatását), vagy a megfontoltság. Egyébként pedig azonos tipusú autók esetén a fiatalabb kor nem biztos, hogy jó, vagy jobb autót eredményez (ezt tudhatnád már), nagyban függ attól, aki előzőleg használta vagy elhasználta.
Én - már - elég sok mások által vagy maga által jónakmondott szerelőt ismerek, de egyik sem vállalja fel, hogy használtautó vásárlása előtt az autót szemrevételezve eldöntené, vagy a vásárolni kívánt autót jó-e, vagy sem (Megjegyzem: én sem szeretnék bűnbak lenni, ha az autó mégsem válna be ilyen, vagy olyan okok miatt).
De ne vitázzunk azon, hogy hogyan kell használtautót vásárolni, ezt mindenki tegye meg saját belátása szerint, ha hibázik, akkor - remélhetőleg - majd tanul belőle!
Csupán e kettő nélkül én nem vásárolok használt autót! Mondom, eredetvizsga nélkül senki nem vásárolhat autót (pontosabban nem írhatja át).
Egyébként, hogy mit fölösleges lecserélni és mit nem, azt mindenki a saját felelősségére dönti el. Nem, azt a szükség dönti el, hogy mit kell. Dönthetsz úgy, hogy lecseréled azt is, amit nem kell (műszakilag nem indokolt), de abból a pénzből, amit erre szórsz el, vehetnél fiatalabb autót vagy jobban fölszereltet.
Na persze, ha komplett rutinos autószerelő vagy ... Vagy ismersz ilyet, ami amúgy sem árt.
Miért nem nézed inkább az autó állapotát? Sokkal töbet mond, mint a szervizkönyv, amit ugye venni lehet. Eredetvizsga nélkül viszont meg se veheted, úgyhogy ahhoz ragaszkodni megintcsak nem érdemes. Lecserélni sokmindent lehet, csak van, amit fölösleges.
Pont Micrája van az asszonynak, az előző, Mini formájú. Eddig összesen nem költöttm rá 100-at, pedig nem szoktam sajnálni az autóktól a pénzt. Volt egy olajcsere, két gumiharang meg fékfelújítás. Most lesz megint olajcsere. Az, hogy rendben van egy autó, nem egyenlő a szervizkönyvvel vagy pláne eredetvizsgával.
Nyilván olcsóbb, ha hitelre veszed, de sajnos még így is drágább, mint kellene!
Én inkább kihagynám az autóhitelt a helyetekben, maradjunk inkább a személyi kölcsönnél, már kifejtettem miért is!
Egyébként a legfontosabb, hogy az autó teljesen rendben legyen (pl.: vezetett szervizkönyv, eredetiség vizsgálat, stb.)
A Nissan-ra nem tudok nyilatkozni, nem ismerem, de azt tudom, hogy bármilyen autót veszel, kb.: 200 000,- Ft.-ot kell rákölteni (legalábbis én annyit szoktam, hogy számomra biztonságos legyen az autó).
Egyszerű: az utcánkban is van egy karosszériás ember és rengeteg törött autót hord hozzá egy faszi, aki utána eladja azokat. Ők többnyire becsületesek és megrendelésre hoznak törött autót, tehát a leendő tulajdonos tisztában van az autó előéletével (sőt, sokszor megnézi még sérült állapotban is). Én jobban szeretnék első tulajdonostól venni jó autót :)
Hétvégén megnéztünk több "neppertelepet", hát elég szegényes volt a kínálat (nem Budapest és Pest megye), több autót 100 ezerrel olcsóbban adnak, ha hitelt veszel fel :)
Csak olyan autót vagyok hajlandó megvenni, amit itthon helyeztek forgalomba először. Miért? A szülői hitellel tényleg sokkal jobban jártok, mint a bankival.
Csak olyan autót vagyok hajlandó megvenni, amit itthon helyeztek forgalomba először. Egyébként közben kiderült: a család meghitelezi az autót, így házon belül tartozunk majd a párommal az ő szüleinek (nem kérnék vissza a pénzt, de visszaadjuk nekik)... És minden bizonnyal egy kisautó lesz, talán 206-os Peugeot, esetleg Yaris.
Pontosan. Általában csak az első forgalomba helyezéskor kérik. Ha ilyen frissen behozottakat nézel, akkor a legegyszerűbb, ha megkérded, mennyibe fog megállni a végén, mindennel (átírás, vizsga, regadó, anyámkínja) együtt. Esetleg elkéred az autó pontos paramétereit (típus, gyártási év, motor) és megkérded valaki mástól is, aki ért hozzá, nehogy a kereskedő a végén azt mondja: "bocs, egy százassal több lett, de ugye nem baj?"
Segítsetek, nagyon nem értem a regisztrációs adót! Sok hirdetésnél látom a szöveget, hogy "az ár a regisztrációs adót nem tartalmazza". Ugye nem kell minden használt autó után regadót fizetni, csak ha most helyezik forgalomba először (pl. külföldről hozták)?
Annyit jelent, hogy vannak hibái :) De a családhoz 4 éve, 0 km-esként került Seat Ibizával is voltak problémák, igaz, nem ilyen jellegűek. Az ilyen kategóriájú / árú autók mindegyike hulladék, ha például Volvohoz hasonlítjuk :)
Inkább idősebbeket, 8-10 éveseket. Tegnap például egy 540-es BMW-t (E34). Mondjuk erre azért ne számíts, nem mindenapos eset, meg kapcsolat is kell hozzá. De azért alkudni lehet, sőt kötelező.
Én azt mondanám, hogy hétvégén nézzetek ki valamelyik nagyobb piacra, mondjuk ha Pesten vagy, akkor a Nagykőrösi útra vagy még inkább a Fehér útra, és nézelődjetek, hogy mi tetszik még. Nem vásárolni, csak megnézni élőben a választékot. Lehet, hogy megláttok valami olyat, amire most nem is gondoltok. Alkudni meg tényleg lehet pofátlanul, legfeljebb nem jön be. Vettem én már féláron kocsikat.
Azért zárójelben idevésem, hogy páromnak és nekem is tetszik a 307-es és az ő családjukban van már egy 306-os, amivel soha nem volt semmi gond. Persze ettől még elfogadom, hogy szar a 307-es, például nem tudom, az indexkar hogyan tud elromlani...
A 307-esről én is borzasztó sok rosszat olvastam és hallottam, de a Népítéletben sok jó vélemény is van róla (bár a 6,7-es átlag a 10-ből mégsem olyan frankó). Milyen hasonló évjáratú, árú, méretű autók vannak? Nézem folyamatosan a hasznaltauto.hu-t, de hátha van jó ötleted :)
Sok rosszat olvastam a km óra visszatekerésről meg egyéb trükkökről, ezért inkább venném magánszemélytől, 1. tulajdonostól. Ő is átverhet persze, de talán kisebb az esélye.