Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KAti Creative Commons License 1 napja 0 0 27164

Miért lenne megbízhatóbb egy márkaszerviz mint egy kereskedő? Ne egy "igazi" nepperrel hasonlítsd, aki félévente céget cserél, eltűnik, hanem egy több éve ugyanott működő kereskedővel. Szerintem nincs különbség. Hasznot akarnak az autón.

Rozsda: Nézesd át, de nem az eladóval. Mint javasoltam, amúgy is érdemes elvinni egy másik szervizbe törés ellenőrzés miatt az autót, akkor már a kasznit amúgy is megnézik. Biztos lesz némi korrózió, de nem hiszem, hogy komolyra érdemes számítani. 
Abban nincs egyetértés, kell-e 9 éves autóra alvázvédelmet tenni. Az alvázvédősök szerint igen, karosszériásoknál nincs egyetértés. Én - hozzá nem értőként - azt hiszem, alvázvédelmet csak korróziómentes alapra érdemes feltenni. Az pedig az autó életének az elején van csak.

Ha még 10 évig akarod használni az autót, úgy érdemes, hogy elviszed egy tökéletes tisztítás-korróziómentesítés, passziválás, majd alvázvédelem eljárásra, de ez nem olcsó. És akkor az üregvédelemről még nem is beszéltünk. 
Lehet, hogy öt év múlva egy lakatolás olcsóbb lesz, mint most egy komoly alvázvédelem, kétséges hosszútávú eredménnyel.

De beszélj szakértőkkel, ne egyet kérdezz meg. Én csak itt dumálgatok.

 

Ugyanígy a szervizköltségek a vétel után:

Írd össze, fontossági sorrendben, mit kellene elvégeztetni és áraztasd be tételesen, anyag + munkadíj, legalább 2 szervizzel. Márkaszervizt kár kérdezned, másfél-kétszer annyi lesz mint egy független szerelő.  Adogasd össze felülről lefelé, és ahol elfogy a dologra szánt pénz, addig csináltasd meg az olcsóbbal.

 

Még egy tipp: Alkudj ki egy legalább 40 kilóméteres, fél órás próbautat, ami során néhányszor leállítod és újraindítod az autót. Ez előhozhatja az eladás előtt kitörölt motorhibajelzést. Amúgy is érdemes komputerből lekérdezni a tárolt hibakódokat.

Előzmény: NemTom88 (27163)
NemTom88 Creative Commons License 1 napja 0 0 27163

Szia!

 

Köszi a választ! Elvileg tőlük lett vásárolva és nálunk volt végig szervizeltetve végig az autó,  majd egy új Ceed-be számítatta be tulaj. A márkakereskedések/szervizek azért gondolom megbízhatóbbak, mint a "sima nepperek", vagy tévedek?

Természetesen gumi normális lesz rá véve (téli-nyári). Annyit nem árt tudni, hogy csillaggarázsban parkolna, szóval rozsda ügyben mire számíthatok? 

Nagyjából mekkora összeget fog elvinni az első szerviz?( tudom, hogy állapotfüggő egy kis közelítés is segítség)

Amúgy holnap megyünk megnézni, nagyon bízom, hogy jó lesz mert eléggé tetszik. :)

Előzmény: KAti (27162)
KAti Creative Commons License 1 napja 0 0 27162

Nekem tetszik :-)
Nem kevés a futott kilométere, de nem is járja még az élete végét. Bíztató, ha megvan a magyar szervizkönyv, és a bejegyzései egyeznek az ígért futással. Pár száz Forintot megér, hogy leellenőrizd a bejelentett km óra állásokat, nem hagynám ki. http://kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/


Azt érdemes megnézetni alaposan, nem az eladó szerviz által, hogy nem volt-e komolyabban törve az autó. 
Ha van rá még lóvé, én cseréltetném a vezérműszíjat/még ha láncos esetleg, akkor a láncot, és a hosszbordás szíjat is, illetve sebváltóolajat, fékfolyadékot, hűtőfolyadékot, gyertyákat.

Akkut ellenőriztetni, milyen idős, ha 6 évnél öregebb, ami 9 éves autónál nem valószínű, gondolkodás nélkül cserélném, ha 4-6 éves, ami könnyen lehet, ellenőriztetném (én cserélném azt is....). 

 

Mivel garancia már nincs az autón, érdemes kicsit alaposabban megvizsgáltatni. Egy kompressziómérés nem drága, s ha nagyobb a baj, megmutatja. Részletesebb állapoto mutat a motorról ez:  http://hibakod.hu/hirek/kategoria-neve/nyomasveszteseg-meres-menete

 

Nem írja a hirdetés, hogy téli gumit adnának az autóhoz, nyilván nem adnak. Ezen se spórolj. 
Ha a nyári is öreg vagy kopott már, érdemes elgondolkodni egy jó négyévszakos gumin, ha nem tervezel nagyon komoly téli igénybevételt. 

Előzmény: NemTom88 (27161)
NemTom88 Creative Commons License 2 napja 0 0 27161

Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állok, és képbe került a Ceed is, konkrétan az alábbi példány tetszett meg:https://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/ceed/kia_ceed_1.4_ex_limited_plus-12242307

Szeretném kikérni a véleményeteket, mennyire lehet jó vétel?

Valamint érdeklődnék, hogy mik azok a kötelezően elvégzendő karbantartások, cserék amiket vásárlás után célszerű elvégezni?

 

Köszönöm a segítségeteket előre is!

 

Üdv, Tomi

zenezsalu Creative Commons License 2 napja 0 0 27160

Szervusztok! Szervízben erre azt mondták, hogy lánc csere.

Előzmény: Fasuka (27153)
versal01 Creative Commons License 2 napja 0 0 27159

Az én 1.6 GDI-m 2015-ös, de kb 100 ezer km-es létére még vibrációt nem érzékeltem. Minden rendben vele, bár volt, hogy indításra nem reagált. Ez 1 alkalommal volt. harmadszorra már indult a motor.

fgabo987 Creative Commons License 3 napja 0 0 27158

Köszi az infot! ;)

Előzmény: ropy123 (27131)
bollazoli Creative Commons License 5 napja 0 0 27157

Esetleg ha akad itt még olyan Hyundai / Kia tulajdonos aki nem tudna róla, hogy elérhető már a magyar nyelv a régebbi, gyári navigációval szerelt utókhoz is, annak itt a lehetőség: magyarnavigacio.hu

 

KAti Creative Commons License 5 napja 0 0 27156

Szerviz?

Előzmény: Fasuka (27153)
Fasuka Creative Commons License 5 napja 0 0 27155

Nem gondolom hogy ez a megoldás....

jwkllr Creative Commons License 5 napja 0 0 27154
Előzmény: Fasuka (27153)
Fasuka Creative Commons License 5 napja 0 0 27153

Sziasztok 1.6 benzin 2009-es nagyon erőtlen. Gyönyörű motorhang 150.000 km de ezres suzuki lepörgi. Tud valaki segíteni mi lehet?

ikim2025 Creative Commons License 5 napja 0 0 27152

Van egy 2013 as 1.6 Crdi-m. +5 fok alatt kezdett nehezen indulni,ez úgy jelentkezett,hogy hideg indításnál a főtengely legalább egy teljes fordulatot ment fülre.Melegen oké minden .

Ma irány a szerviz,izzító gyertya ellenőrzés,mert decemberben megyünk a Hargitára,és ha a hideg elkap a hegyekben és az autó nem indul,az gáz.

Na, mind a 4 kampeca!!!!Még gyári volt.Most NGK-kat tetettem bele.

Remélem jó lesz.  :))

 

KAti Creative Commons License 2017.11.13 0 0 27151

Igen, az. Én nem tudom másik Cee'd-del összehasonltani, de igen kellemes vezetni.

Előzmény: trec12 (27150)
trec12 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 27150

Fachliftes verzió már a tiéd? Mentem olyannal is - a családban van, igaz az egy SW - az érezhetően másabb. Az említett vibrációk annyira nem érezhetők. A futóművet finomabbak éreztem egy fokkal - lehet a kombi kicsit alapból másabb -  de főleg a kormányzás ami azonnal érezhető különbség. A nyúlósság ott már alig érezhető ill. kis túlzással olyan a sport állása mint az enyémben a komfort. Összefoglalva közvetlenebbnek éreztem az egész autót.

Előzmény: KAti (27149)
KAti Creative Commons License 2017.11.12 0 0 27149

Az én 2 évesemben nem tapasztalok rezonanciákat.

Előzmény: trec12 (27146)
wtmarci Creative Commons License 2017.11.12 0 0 27148

Köszönöm szépen a válaszokat, remélem előbb utóbb kiderül, hogy mi okozza és megcsinálják mindenkinek garanciába! 😛

jwkllr Creative Commons License 2017.11.12 0 0 27147

Nekem is 2 mp az idő.

Előzmény: cápaFeri (27145)
trec12 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 27146

Az 1.6 GDI meg 2500-nál finoman rezegteti a gázpedált, lábteret, kormányt. De csak ennél a fordulatnál és üresben álló helyzetben is. Egy német fórumon is taglalták ezt. Hasonló jelenséget más autóban is megfigyeltem már de ott tényleg nagyon rá kell fókuszálni sajnos a Ceed-nél ezt sokkal jobban érzékelhető. Remélem az új Ceed-ben ezeket már kiküszöbölik.

Előzmény: wtmarci (27140)
cápaFeri Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27145

Nekem nem old ki. 2mp és csak utána. Volt már, hogy lefullasztottam, mert fogtak a fékek.

Előzmény: Glovas (27144)
Glovas Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27144

Azzal nincs gond mert gázadásnál kiold. Csak ugye nem mindig fogja meg.

Előzmény: cápaFeri (27143)
cápaFeri Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27143

Szintén...van ahol szerintem tuti fognia kellene, de nem fog, van ahol meg alig lejt és befog. Az indulással is volt problémám mire megszoktam. Mostanra kitapasztaltam, hogy akkor kell csak felengedni a kuplungot, ha letelik a két másodperc és kienged. Sajnos ez ilyen. Időt számol, nem azt figyeli, hogy mikor indulna előre az autó.

Előzmény: Glovas (27138)
cápaFeri Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27142

Nekem is ilyen, furcsállom is. Valami összevibrál ezen a frekvencián a motortérben. Enyém 2016/09 havi. 

Előzmény: wtmarci (27140)
KAti Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27141

Legyen munkalapod a hiba pontos leírásával és a szervíz véleményével a hibáról. Hátha majd a garanciaidő után derül ki valami drága dolog, legyen mire hivatkoznod, hogy te jelezted időben.

Előzmény: wtmarci (27140)
wtmarci Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27140

Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha találkozott már más is a következő problémával:

Kia Cee'd 1.6 crdi 2013/12 havi gyártmány. Gyorsításkor olyan 1500-2000 fordulatszámon rezonáló, remegő, berregő hangot hallok a motortól, mintha a turbó lenne. Minél jobban erölködik a gép annál hangosabb a "rezonancia". A kia szervízben azt mondták, hogy tudnak erről a hibajelenségről, mások is tapasztalták már, de azt nem tudják hogy mi okozza és hogyan lehet orvosolni a problémát. Nem feltétlen akarom elhinni nekik, főleg hogy már csak 18000 km és lejár a garanciám. Esetleg másnál is jelentkezett ez a hiba, ki tudták javítani, mi lehet a gond?

Readme13 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 27139

Szia!

Volt. Azon a területen ahol én járok van egy kisebb domb, ahol sosem fogja meg, viszont az az érdekes, hogy érzésre alacsonyabb lejtőn megfogja.

Lehet hogy ez csak personal feeling :-). Szerintem a gépkönyvben az elektronika bekapcsolásának feltételei is benne vannak.

 

Üdv

Előzmény: Glovas (27138)
Glovas Creative Commons License 2017.11.10 0 0 27138

Volt már valakinek olyan érzése, hogy a visszagurulás gátló nem fogta meg a kocsit akkor sem ha kellett volna? Másik autók pl kisebb emelkedőn is megfogják. Lehet ennek az érzékenységén állíttatni?

jwkllr Creative Commons License 2017.11.08 0 0 27137

Nekem éveket bírt.

Előzmény: ikim2025 (27136)
ikim2025 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 27136

És ezek nem ugranak ki?

A légrugót olyan keményre fújod fel,amilyenre akarod,lehet puhább,meg keményebb,csak az

a baj,hogy a kocsi alá kell feküdni,hogy felfújd,de ha egyszer belövöd,utána már tudod,hogy mennyire kell fújni.

Előzmény: jwkllr (27135)
jwkllr Creative Commons License 2017.11.08 0 0 27135

Nekem az előző kocsijaimban ilyenek voltak:    http://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html

Előzmény: ikim2025 (27134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!