Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lala1961 Creative Commons License 5 perce 0 0 29193

Üdv ! Remek fogyasztás ,nálam 5,5 az átlag ,pedig nagyon figyelek !:-) Ezek szerint Te még jobban figyelsz a gázpedálra !::DD

Előzmény: Zsobacsi (29186)
cápaFeri Creative Commons License 1 órája 0 0 29192

Évi 20-23000 km és dízel mellett döntöttem a rugalmassága és a hosszú utakon állandó sok csomag miatt.

Tavasztól őszig csak hétvégi bevásárlásoknál megy rövid távon, mert munkába általában bicajjal járok, hacsak nem indokolja valami az autóhasználatot. Hétvégén sokszor az autópályára is felmegyek vele, mert úgy gyorsabb elérni a bevásárkóközpontot. Havonta-kéthavonta hazautazás, 500 km autópálya és 300 km országút (igaz annak zöme is pályatempóban, de azért vannak falvak ugye :-) ).Rossz időben és télen munkába járáshoz is használom, de ha menetre nincs is időm, hazafelé mindig elviszem rendesen felmelegíteni. Ha meg hétvégén nincs bevásárlás, akkor is elviszem egy 15-20 km-es körre mondjuk egy külső mosással egybekötve. Kis odafigyelés és nincs a dízellel sem gond. Persze a turbo miatt (is) hidegen mint a hímes tojással. 

boli77 Creative Commons License 5 órája 0 0 29191
Hogy mennyi a sok ? Én ezt nem tudom de ahogy mondják évi 30 ezer km felett már jó de én ezt nem tudom . Én olyan évi 20-30 ezret megyek és szintén 1.6 benzint vettem.
Előzmény: Readme13 (29184)
stefi001 Creative Commons License 6 órája 0 0 29190

 

Az alábbiak talán tovább bonyolítják a választás lehetőségét. Természetesen egy eszköz vásárlásakor előzetesen többek között, mindenképp tisztázni kell, hogy milyen körülmények között, milyen elvárások mellett, milyen célú felhasználásra tervezem.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/hasznaltan-is-rizikomentes-a-kia-ceed/

https://totalcar.hu/tesztek/2012/04/20/nehogy_felextrazd/2/

 

1,4 kontra 1,6 benzines:

https://totalcar.hu/tesztek/2012/07/07/orarugogerincu_felpattano/2/

Az eltérő vélemények ellenére én az 1.4-es mellett voksolok (csak 6 fokozatú váltó esetén!)

 

Röviden a használt CEED-ekről:

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/05/12/hasznalt-kia-ceed-mire-megyunk-a-garanciaval/

http://autopult.hu/tesztek/ne-rakd-ki-korrekcio-kia-ceed-1-4-teszt.html

2012-től 6 fokozatú váltó: főtengely fordulatszám- és fogyasztáscsökkenés.

Előzmény: Brandykee (29180)
KAti Creative Commons License 6 órája 0 0 29189
Előzmény: Lbx (29185)
dokeee Creative Commons License 6 órája 0 0 29188

Ezeken a számokon én csak ámulok, nekem 5.6 az átlagom

Előzmény: Zsobacsi (29186)
aamen Creative Commons License 7 órája 0 0 29187

"én évi 40k km futáshoz 1.6 benzint vettem"

pedig az már tipikusan dízellel optimális futásteljesítmény

Előzmény: Readme13 (29184)
Zsobacsi Creative Commons License 7 órája 0 0 29186

Szia! 3 hónapja használok egy 2 éves 1,6 crdi kombit. Mobil Petrol prémium dieselt tankolok bele, computer 4,5-es fogyasztást ír, tankolt literből visszaszámolva 4,7 literre jön ki. Napi 80 km-t vezetek oda-vissza, eddig 3x tankoltam, eddig ez az átlag, remélem nyáron kevesebb lesz :-) én nagyon meg vagyok vele elégedve. Előtte 7 éves 1,6-os benzines Sportage-om volt, ott 7,1 volt a fogyasztásom ugyanilyen körülmények között.

Előzmény: Brandykee (29176)
Lbx Creative Commons License 7 órája 0 0 29185

Azért a dízel nem maga a patásördög, csak az utóbbi pár évben így állítják be.

Ha az ember arra használja, amire tervezték, és odafigyelve jár vele - ami a benzinmotornak is előnyére válik -, akkor nincs vele probléma.

Az, hogy a sok visszatekert órás autón előjönnek a hibák, kevéssé lenne elrettentő, ha az is ott szerepelne a hír mellett, mennyit futott, és milyen körülmények között az az autó.

Persze vannak konstrukciós hibával, vagy alulméretezve tervezett, gyártott motorok, de ezek már ismertek.

Ahogy olvasgattam, egy Kia/Hyundai dízelmotor simán vállalható - na persze felhasználási körülmények függvényében.

Readme13 Creative Commons License 8 órája 0 0 29184

Szia!

 

Mennyi az a sok? Kíváncsi vagyok, mert én évi 40k km futáshoz 1.6 benzint vettem. Nem mertem belevágni a dieselbe..

 

Üdv

Előzmény: boli77 (29181)
Glovas Creative Commons License 10 órája 0 0 29183

A fő kérdés valóban az legyen, hogy arányaiban mennyiszer mész vele mondjuk 100km feletti útra, ahol behozza az előnyeit. Ha azzal hordanád suliba a gyereket meg onnan 5 km-re dolgozni, esetleg a 10km-re levő nagymamához, akkor jobb a benzines, mert a dízel sosem fog bemelegedni és kinyírod.

Előzmény: Brandykee (29180)
dokeee Creative Commons License 24 órája 0 0 29182

Ezt tényleg érdemes előre kitalálni, nekem a Kia a hosszú távra használt autó, erre tök jó a dízel.

Előzmény: boli77 (29181)
boli77 Creative Commons License 24 órája 0 0 29181
Sokan azt mondják rövid távon rossz vagy nem gazdaságos a dízel és jobb a benzin. Akkor tedd fel magadnak a kérdést ,hogy mennyit mész egy évben. Én sokat megyek mégse vettem dízel ,maradtam a benzin mellett bár így egy év után lehet jobb lett volna a dízel . De ezt előre nem lehet megmondani,hogy melyik fajtára mennyit fogunk költeni az évek során. Szóval ez egy örök dilemma lesz. Ahogy olvasom a Kiák dízel motrai nagyon jók .
Előzmény: Brandykee (29180)
Brandykee Creative Commons License 25 órája 0 0 29180

Koszi a cikkeket, vegigolvastam, a nepitelet pedig alap. Mindig azzal kezdek ha infokat szeretnek egy tipusrol. Kar hogy atlagban 50ezer kmnel abbahagyjak a velemeny irast. Dilemmazok ezen a dizel dolgon. Jelenleg benzines autom van, mindenkepp a ceed lesz a valasztas, de nem tudom mekkora kockazat benzines helyett dizelt venni. 

aamen Creative Commons License 27 órája 0 0 29179

nekem 5 és 6,5 között eszik
a 5,5-6 az átlag
az 5 alatti fogyasztás az vidéki viszonylatban reális csak, olyankor fordul elő ha baranya-zala között közlekedek
és turbós persze, egy ekkora motor turbó nélkül 60 lóerő körül van

Előzmény: Brandykee (29176)
stefi001 Creative Commons License 27 órája 0 0 29178

Bocsánat!

 

"szívó benzines" 

Előzmény: stefi001 (29177)
stefi001 Creative Commons License 27 órája 0 0 29177

 

Ha már dízel, akkor:

Itt található egy kis összehasonlítás a különböző dízel motorral szerelt autó típusokról:

https://totalcar.hu/tesztek/2014/04/22/ki_mond_nagyobbat/

 

KIA dízelek rövid összevetése:

https://www.vezess.hu/magazin/2013/05/12/merjunk-gyenge-dizelt-venni/

http://autopult.hu/tesztek/biztos-kezzel-elore-kia-cee-d-kombi-1-6-crdi-dct-teszt.html

 

Célszerű lenne áttekinteni a

https://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2012/

is.

 

Én azonban egyelőre  maradok a benzines szívóknál!

Előzmény: Brandykee (29174)
Brandykee Creative Commons License 29 órája 0 0 29176

A nem túl jó fogyasztás mit jelent? Olvastam 5,6 és 7 litert is. Ezek túrbóval szerelt motorok?

Előzmény: aamen (29175)
aamen Creative Commons License 29 órája 0 0 29175

"Az 1.6 CRDI motorokról mit lehet tudni ?"

láncos vezérlés, időnként olajat kell cserélni
nem különösebben jó a fogyasztása, viszont tartós és szép járású

Előzmény: Brandykee (29174)
Brandykee Creative Commons License 29 órája 0 0 29174

Sziasztok. 2012-től gyártott KIA Ceed vásárlása előtt állok. Tudnátok segíteni hogy melyik motorral felszereltet lenne érdemes választani? Eddig benzines autóm volt, de gondolkozom hogy most váltok dízelre.  Az 1.6 CRDI motorokról mit lehet tudni ? Mennyire megbízhatóak ezek a motorok?  Válaszotokat előre is köszi ;)

Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 29173

már régen nem...

:-))

Előzmény: Lbx (29171)
Benben Creative Commons License 1 napja 0 0 29172

Szia! Köszi! 

Keddre tervezek egy  Cee'd néző körutat. A jelöltek közt van német és osztrák származású is. Megosztom majd a tapasztalatokat.

Előzmény: csabesz666 (29169)
Lbx Creative Commons License 1 napja 0 0 29171

Autó tartozik hozzá? :-)

Előzmény: Airbag. (29170)
Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 29170

Üdv,

Magyar nyelvű kezelési könyv eladó.

Ár:6000ft

csabesz666 Creative Commons License 1 napja 0 0 29169

Szia!

Az enyém 2008-as, 2017-ben belgiumból behozott, itt-ott van némi felületi rozsda /az alján /  , de egyátalán nem vészes.Tavasszal fogom lekezelni, ahogy sajátkezűleg tudom.

Előzmény: Benben (29164)
Benben Creative Commons License 1 napja 0 0 29168

Szia! Köszi Neked is! 

Előzmény: boli77 (29167)
boli77 Creative Commons License 1 napja 0 0 29167
Szia . Az én Kiám is németből való 2015- ös 1.6 benzin sw. Nekem is van aknám és meg is néztem alulról. Hát én egy kicsit ledöbentem,hogy 3 éves és van rajta rozsda . A 18 éves Renault Cliom volt majdnem ilyen . De ahogy îrod hazai gépek sajnos nincsenek főleg benzines fiatal így maradt a kinti. Idáig 22000 -25000 tettem bele gond nélkül egy év alatt.
Előzmény: Benben (29166)
Benben Creative Commons License 1 napja 0 0 29166

Szia!

Nagyon köszönöm az infókat, mely némi bizakodásra ad okot a kinti származást illetően.

Nálam a 2012-től gyártott második generáció a kiszemelt.

Előzmény: Lbx (29165)
Lbx Creative Commons License 2 napja 0 0 29165

Hello!

Mi németből - Berlin magasságából - behozott 2010-es gépet vettünk. A kasztnin semmi korrózió (van saját akna, végig tudtam nézni centiről-centire), leszámítva egy kb. 1 cm-es darabot, ami a hátsó kerékív-lökhárító sarka találkozásánál volt, és csupán felületi rozsda volt. Ennek vélhetőleg a kerékív sérüléséhez lehetett köze - amit azóta rendbe hozattunk -, bár másik autón is láttam már ilyen rozsdát.

Magán a kasztnin sehol semmi korrózió, sem alul, sem a kritikus helyeken (A oszlop alja, küszöb, ajtók alja, kerékívek) annak ellenére, hogy csak a gyári védelem (rücsi) van rajta, ami nem terjed ki a teljes alsó lemezfelületekre - így jól látható, hogy az alsó részt is érintő gyűrést nem látott az autó.

Ahol van korrózió, az a hűtőt támasztó két kis félkör alakú elem, valamint a motort tartó segédkeret alsó része (ezen felületi vékonyka rozsda látható - tavasszal kap is valami kezelést a tervek szerint.

Mikor kerestük az autót, mi is elhanyagolható számú hazai magánhirdetést találtunk, azok egy része is kintről hozott magánimport volt. Az egyik ilyen valóban hazai autón (ami kapott már az élettől annak ellenére, hogy emlékeim szerint 120-150e km-el hirdette a hölgy) valahogy sikerült a motorházfedél szélvédő felőli sarkát meggyűrni, és ott volt is egy kis rohadás.

Még egy helyen volt jellemző a rozsda: a hátsó ajtó felső éle a szigetelőgumi alatt.

Ezek a tapasztalatok a 2007-2012 évjáratra vonatkoznak.

 

Viszont az "A" oszlopok tövét érdemes rendszeresen kimosni az ajtónyílásból, és a kerékjárati betét felől - levenni az alsó rögzítő csavarokat -, mert ott nagyon megül a kosz; fél maréknyi sarat, falevelet, stb. szedtem ki innen a 8 éves autóból... (Ez az ALmeránk esetében is így volt...).

 

Előzmény: Benben (29164)
Benben Creative Commons License 2 napja 0 0 29164

Sziasztok!

Autócsere előtt állok és most nagyon úgy néz ki, hogy a Cee'd lesz a befutó. 

Az autó mindenképp benzines lesz, évente általában max 10 ezer kilométert megyek.

A 6-7 éves modelleket nézegetem, mivel ezeknél nem kell szükségszerűen a kínálat aljából választanom. De a kínálat telis-tele van külföldről behozott autókkal, melynek zöme német, vagy osztrák származású. Útkezelésük a téli viszonyok során pedig jól ismert.

Mennyire bírja a Cee'd alulról a strapát?

Mert pl. a Mazdából nem lehet rozsdamentest találni.

Persze erre főként azok tudnak válaszolni, akik már egy kintről hozott autó tulajdonosai, de mástól is szívesen fogadok minden tanácsot.

Nem kicsit tartok egy külföldről származó jármű megvásárlásától, de azt itthon forgalomba helyezett és jelenleg piacra dobott autók száma, majdnem a nulla felé konvergál. Jó-jó, van egy a Pappasnál, de már a fényképek alapján sem túl meggyőző.

Előre is köszönöm a szíves segítséget!

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!