180e-es szervízt csináltatott már valaki 2010es 1.4B-en? Kb mennyibe kerülhet? Szervizenként lehet különbség? Tudtok valami nem lehúzós szerizt? Köszi a válaszokat.
Viszont a kombik fogyasztás a teljes sokaságon belül 7,46 L/100 km, ez azt jelenti, hogy nincs érdemi eltérés a teljes flotta fogyasztásához képest (7,44 L/100 km), tehát a kombik nem fogyasztanak többet mint az ötajtósók, a gyári adat hibás lehet a fogyasztást illetően.
A súlykülönbség nem indokol ekkora mértékű fogyasztás különbséget, városi, országúti forgalomban sem hiszem a légellenállás ekkora különbséget okozna (a fogyasztást mérő teszt ciklusban elég kevés a nagy sebességű haladás).
Ha tényleg 10 %-os a gyári fogyasztási adatok különbsége, akkor csak arra tudok tippelni, hogy más lehet az ötajtós és a kombi kivitelű autók végáttétele.
érdeklődnék, hogy KIA CEED 2009-es autóhoz keresek kuplung pedál tartó konzolt, mert az enyém elrepedt és cserélni kell. Nézegettem a neten bontókat, még nem válaszoltak. Érdeklődnék, hogy nem tudtok valami jó bontót, ami megbízható és postáz is? Mert gondolom az új alkatrész ára horribilis... Köszönöm előre is!
A gyári adat szerint is ~8-10% a többletfogyasztás. Az meg azért már jelentős szerintem, főleg ha felesleges. Lehet én vagyok szarrágó a fogyasztást tekintve, de feleslegesen egy deci is sok :) A súly mellé még azért nagyobb sebességnél bejátszik a légellenállás is. Bár kétségtelen évi 10e km-nél nem tűnik soknak, de 20-30e km-nél már jelentős tétel. Azokra a ritka alkalmakra meg amikor kell, legfeljebb lefektetem az ülést oszt' csókolom. A fordom az kombi volt, imádnivaló a hely benne az tény. Az első 2-3 évben ki is használtam, azért vettem. Utána meg ugye (milyen az ember) mindig teli volt valami szarral, autó porszívó, tisztítóeszközök garmadája, szerszámos táska, műszerek mindig benne maradtak valahogy. Sok-sok apróság, de együtt már jelentős felesleges súly, +1 személy. Nem beszélve nyaraláskor a "fér még vigyük ezt is hátha kell" (nem kellett) női hozzáálásról :)
Erre az igénybevételre valóban jobb a benzines, azon belül megfelel neked az 1.4-es verzió. A kombi üresen nem sokkal nehezebb az ötajtósnál, tehát ha nem felejted benne a nagyi komódját, akkor nem jelent érdemi többletfogyasztást a kombi verzió.
Gázszettel autót csak alapos átvizsgálás után szabad megvenni (bár ez a gázszet nélküli autókra is igaz).
Tudni kéne, hogy milyen célra, mekkora éves használatra keresed az autót.
Mivel főként kombikat nézel, ezért feltételezem a gyakori megpakolást bőséges cuccal. Na, ezt az 1,4-es nem fogja szeretni.
A nagyobb teljesítményű verziók között pedig általában az dönt, hogy évente mennyit mentek az autóval. Éves 18-20 ekm körül már érdemes dízelt nézni, alatta általában a benzines jön ki gazdaságosabbra.
Emellett egy 200 ekm körüli futásteljesítményű autó megvásárlása esetén legyen a zsebben legalább 100-150 eft tartalék pénz az esetleges letérdelések javíttatása érdekében.
Mentem egy jó 100-ast ismét az említett új Ceed-el. Ami feltűnt ill. fel sem tűnt a start-stop működése annyira profin és csendben dolgozik, hogy észre sem venni! Ez meglepett mert más autókban nem tűnt ez ilyen finomnak. A másik a kormányzás; ismét megemlítem normál állásban olyan könnyű amaz mint az enyém komfortban ill. picit direktebb. Nyilván gokartos érzést nem kell várni de ezt még lehetne javítani de így sem rossz.
Ez nem Kia specifikus tanács, inkább egy jó állapotú benzines, és szereltesd bele te a gázt. 250-300e km-es commonrail dízelhez meg én nem vagyok elég bátor.
Autócserén goldolkozom, és a választás Kia Ceed Kombira esett. Főbb alternativa elsősorban benzin-gáz üzemü autó, de egy dízelen is elgondolkodnék a hahu ajánlatait nézve.
Meg vagyok elégedve!! És ez nagy szó nálam. Ez az 5 lityi vegyes fogyasztás nagyon biztató. Számolva is ennyi, komputer is ennyit mutat. Le a kalappal. És még van mit finomítani, még nem mindig úgy pakolom a sebességeket mint kellene. Na majd ráérzek teljesen. Van a motorban szufla elég ehhez a kasznihoz, pályán is oda lehet lépni rendesen. Tetszik, hogy 170-nél forog 3000-et, a ford 150-nél pörgött ennyit. A belső hangszigetelés is jobb, sokkal halkabb. Remek választás volt ez a KIA.
A Kia majd ad egy árajánlatot ès majd kérek egy másikat is egy másik szervizből. Ha megvan majd kitalaláljuk a pénzügyi tanácsadómmval. A fékrendszer azért eléggé fontos dolog. Nem szivesen rakatnék bele valami olcsó, nem jő cuccot.
Ha erre már épp nem fog élni a gari (a 7 év csak nemrégóta van nem?) akkor én egy féknél (és kb bármi másnál is) már megelégednék egy olcsóbb verzióval...
Bár most a kocsinknál úgy lett pont ez, hogy féktárcsa már utángyártott, de a betét gyári! (de én márkaszervizbe hordom, mert 15 éve hibátlanul és korrektül dolgoznak... de ez egy Honda szerviz)
Szóval ha még hosszú távon tervezel az autóval, akkor a legtöbb esetben azért jobb minőségűek a gyári alkatrészek, de lehet, h egy nem márkaszerviz olcsóbban adja, olcsóbban cserélii, ami jó választás... szóval nem biztos, hogy megéri pl a fékbetét minőségén spórolni (ésszerű kereteken belül persze :D)!
Teljesen igazad van ebben. A szervizbe ahová a hordtam az autóimát 40 körül mondták. Meglátjuk mit mondanak majd a Kiaban. Viszint az autó már öt éves lesz és egy darabig nem tervezzük a cseréjét, igy nem tudom nem-e az olcsóbbat kellene választanunk. Na, de azt sem tudom, hogy az ország amelyikben élünk jelenleg mennyire kukacoskodna, ha nem Kia szerviz csinálná.
ELVILEG ilyenkor a garancia csak arra a részre veszti érvényét amit nem márkaszervizben javítottak/cseréltek...
de azért szerintem ebből könnyen vitaforrás lehet... pl nem gyári a fékbetét, akkor azt egy átrozsdásodással vagy a turbó szétmenésével persze nehéz összefüggésbe hozni, de egy elfáradt féltengellyel már vitatkozni fognak...
de ha korrektnek tűnik a márkakereskedő ára a fékre (nem egy számla nélküli mekkelekhez, hanem egy "rendes-nemmárka" szerviz áfás/saját munkájára garanciás árához képest) akkor én nem spórolnék ezen...
mert azért ha sokkal olcsóbban csinálja meg valaki az elvileg úgy lehet, hogy nem áfás (ok, ez fáj a legkevésbé amíg nincs gond a munkájával), szarabb minőségben olcsóbb alapanyaggal dolgozik, nem vállal a munkára garanciát... tehát lehet, hogy többet vesztes hosszú távon, mint nyersz...
Sok választási lehetőségem nincs. A közelben csak egy márka szerviz van.
Na de be is mentem tegnap oda, megérdeklődtem a dolgokat. Szerintem korrekt volt a fickó. A szervizre, vagy vizsgálatra azt mondta, hogy 50-ből kijön. A fékekre meg majd adnak árajánlatot. Arra azt mondta, hogy akár 100 ezer is lehet, attól függően, hogy miket kell még cserélni. Viszont azt máshol is lehet szereltetni, mert nem számít a garanciánál. Ez valóban igy lenne?
1.4 benzines,a feles jelzésig lassan utána picit gyorsabban mér az analóg,mikor nullát ír ki a müszer és felszóllít a tankolásra akkor nekem 45-46 liter megy bele,kb 700 km-ert megyek el ennyivel,de ha megnézed leállítás után,hogy hol a mutató akkor simán lehet még benne 7-8 liter.
5000 km után a fogyasztás 6.2 de ez inkább elővárosi forgalom,semmi dugó,kevés autopálya/m0/.
Nekem azt mondták a kereskedésben,hogy pár ezer km-ig ne pörgessem 4000 fölé a fordulatszámot......
Idestova 3 hetes lesz a járgány, igaz enyém dízel. Az első 500 km-en elég sokat fogyasztott, igaz sokat városoztam is, kb. felét. De az analóg szintjelző nekem normálisan működött, sőt! Mintha a felső tartományban lassabban ment volna le mint a fordnál.
Hogy mennyi ideig járódik be? A leírásban azt olvastam, hogy igazán nem kell bejáratni, de 2000 km-ig ne tempomatozzunk, hanem változó fordulaton járassuk a motort. Nekem a computer 5,2-t mutatott, a számolt is annyi lett. Most 5-öt mutat, holnapután tankolok, majd meglátom mit mutat. Azután irány a pálya...
Nah, idestova bő 1 hónapja, hogy megvan a Cee'd-em, 1.4 benyás :) Nagyon szeretem és full meg vagyok vele elégedve, azonban lenne 1-2 kérdésem, hátha ti rutinosabbak vagytok ebben, elsősorban az ilyennel rendelkezők.
1. Az mitől van, hogy az analóg üzemanyagszintjelző-pálca úgy megy lefelé, mint a fene? :( És sajna ott is marad. Ezt főleg rövid távoknál tapasztalom, és dühítő, mert olyan az érzésem, mintha kétszámjegyű fogyasztása lenne, miközben a computer 7.6-ot ír ki átlagnak (nem sokkal az első 1000 km után nem is rossz). Nem vezetek hülyén, igyekszem azért a fogyasztásra is odafigyelni.
Bár hosszabb távoknál szerencsére beáll normálisba a pálca, de minta jobban fogyasztana, mint az előző autóm (I-es Megane, az is benyás volt, és jobban fogyasztott, 8.5 megvolt városban), tehát vagy a pálca, vagy a computer hazudik.
Kérdés még: a kézikönyvben azt írták, hogy 53 literes a tank térfogata. Én kevesebbnek érzem, attól félek, hogy nincs 50 liter, max olyan 45 körül. Igaz, még nem tankoltam tele egyszer sem, így nem tudom ténylegesen mennyi megy bele. Nektek hány km körül van 1 teletankkal a hatótáv? Elvileg valahol 650-700 km között kell mozognia, csakhogy a gyújtásoknál és hideg motornál 2-3 km el szokott veszni simán a computer által jelzettből, és ha valójában- az esetleges kis tank miatt- csak 450-500 km nagyon fika lenne.
Illetve az üzemanyag-szintjelzőn két fehér csík között nagyjából hány km telik el? Ha jól számoltam, összesen 12 fehér csík van 0 és I között.
Más különbség nincsen a kormányzás azon túl, hogy könnyebb tényleg direktebb lett. Talán még annyi, hogy az enyémet icipicit erősebbnek érzem. Bár az egy bejáratós gép az enyém már 20e körül jár. (Na meg azért az UEFA szériát szépen felszerelték hasznos extrákkal....)
Az enyém is facelift előtti, és túl könnyűnek nem mondanám a kormányzást én sem. Előfordul néha néha, hogy komfort módban is használom (főleg ha sokat kell parkolgatni, manőverezgetni).
Más különbséget is észrevettél? A marketing anyagok szerint, elvileg csendesebb a facelift utánni verzió. Meg ez már elvileg EURO6, a miénk EURO5, bár
ez nem tudom mennyire befolyásolja a motor karakterét.
Minap mentem egy vadiúj Ceed-el. Ugyan úgy 1,6 GDI mint az enyém csak az UEFA Limitált verzió és SW. A lényeg, hogy a tulaj normál állásban használja a kormányt és én is. Ami elinduláskor azonnal feltűnt, hogy az ő autóján határozottan könnyebb volt a kormányzás normál állásban. Ez normális? Az én autóm még a facelift előtti.
(sok cikket/tesztet is olvastam a ceed-ről és sok helyen megemlítették, hogy (túl) könnyű a kormányzás és én mindig csodálkoztam ezen mert az enyémet nem érzem ilyennek)
akkor írj rá legalább két szervizre/márkakereskedőre, hogy melyik mit mond ezekre a kérdésekre, bár sztem a kötelező szervizelés előírásaiban (mikor, kötelezően miket és milyen idő/km intervallumon belül) nem lehet semmi különbség, szóval elvileg max a munkadíjban lehet difi vagy ha egyik drágábban ad x (olaj, fékbetét, szűrők stb) alkatrészt mint a másik...
azt pl tudom (ezt írták anno egy márkaszervizből a kérdésemre), hogy kiacarensnél a garis időszak alatt kötelezőkön csak ezek jönnek elő
olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő fékfolyadék, fagyálló és üzemanyagszűrőcsere van, a többi az kopásfüggő... szóval nagy csodák nem lehetnek... elvileg... de - sajnos - az aggodalmad sem véletlen... :/
Igazad van, csak találkoztam már olyannal, hogy pofátlanul átverik az embert márkaszervizben is és ezért gondoltam, hogy megkérdezem itt. Sajnos vannak rossz tapasztalataim.