A közeljövőben szeretnék a II Golfom ( 1986) helyett ( ami 10 évig hű szolgám volt, és még mindig az) egy újabb autót.
Nézegetem ezeket Kia Ceed-eket is, de szerintem igen drágák. Nekem a megbízhatóság, kevés szervízelés lenne a lényeg, erre úgy 1-1,2 millió Ft lenne.
A 2007, 2008-as modellek jövőre talán bele is férnek majd a felső határba.
Amit kigyűjtöttem info, az eddig az, hogy a futómű a gyengéje, stabirúd, fűtőmotor, rádió a típushiba. A legkiforrottabb az 1.6 dízel motor. ( mindegyik ugyanolyan 1,6 dízel? )
Ami a gondom. Cirka 200.00 km-et futottak már ezek az autók, és nem tudni, hogy általánosan mikor térdelnek le. Tehát, ha belemegyek egy használt autóba, lehet gazdasági csőd lesz 250.000 km-nél.
Ami nem kell az a kettős tömegű lendkerék, meg a részecskeszűrő, de talán ezekbe még nincs is.
Amit nem tudok, hogy mennyire strapabíró motor pl, mert ha egy dízelen behánynak a porlasztók, az egy vagyon. Van-e egyáltalán tapasztalat 200.000 km feletti futottakról?
A másik kiszemelt egy G Astra lenne. Nem tudom melyikkel járnék jobban ebben az árban.
Kedves Sarkany és Gyuri__, köszönöm a javaslatokat, ez a Jubileum verzió elég jól felszereltnek tűnik. A mostani autóm dízel, ezért elsősorban a dízelmotoros verziókat nézem. A 1,4-es dízel milyen menettulajdonságokkal és fogyasztási paraméterekkel rendelkezik?
Azt látom, hogy az 1,6-os dízel felára elég kicsi (200 eFt) a 1,4-es dízelhez képest, ezzel szemben a dízel verziók felára viszont viszonylag magas (400 illetve 500 eFt) a benzines verziókhoz viszonyítva.
Szóval ha dízelt akarok, akkor talán érdemesebb az 1,6-ost venni, benzinesből viszont az 1,4-es tűnik jobb vételnek.
Csatlakozom sugarspeed83-hoz, a kereskedő meg tudja mondani, hogy mi az ami van készleten, akár valahol az országban(akár más kereskedőtől is átkérik) vagy ami hamarosan beérkezik. Én úgy láttam, hogy felszereltségben nem gond az elvárásoknak megfelelőt találni (mi a Limitált-ra szavaztunk végül(ugyanaz mint a Jubileum csak +könnyűfém felni +hátsó elektromos ablak)), a nehézség megfelelő színűt találni abban a felszereltségben amit kinéztél.
Nekünk úgy kellett két hetet várni, hogy épp beérkezett az autó az országba amikor megrendeltük. A KIA vagy egy hét alatt volt képes kiállítani a számlát a kereskedőnek, addig pedig nem lehet intézni a forgalomba helyezést, stb. Viszont 2-3 hét még elfogadható az átadásig.
Tavaly jobban belemerültem a válogatásba, akkor volt egy nagyon jó felszerelt akciós modell, a GoBrasil, amit érdemes lett volna megvenni, mert volt a kereskedőknél bőven készleten (bár jobbára fehéret láttam, de biztos volt más szín is).
Készletről vegyed mindenképp. A gyár nagyon le van terhelve és a kereskedők által beígért 2-3 hónapot felejtsd el. Mire átvehetettük az autót, bőven az 5. (!) hónap voltunk a rendeléstől számítva. Csomagba vettük, egyedüli extra a metálfény volt, tehát nem speciális rendelés.
Szia gondoltam én is arra hogy nem e szét hordja a fém darabokat de úgy tűnik hogy nem a pumpa része rossz hanem valami szelep zúg neki.Kerdeztem hogy lehet e csak a nnyomás szabajzo szelepet
cserélni, de harcban csak egyben fő darabot lehet.Hodeg motornál zúg csak rövid ideig.
úgy látszik, kifogtál egy hibásat, nekem nem rémlik hogy lett volna panasz a nagynyomású pumpára.
Ha véletlenül nem cserélnék ki, keresnék egy felújító céget, van néhány belőlük, és azokkal csináltatnám meg.
Csakhogy jó volna tudni, hogy koszt küldött e már a befecskendezőkhöz, turbóhoz vagy nem, mert előbbi esetben teljes felújítás kell, és kifejezetten ezzel a tevékenységgel foglalkozó céghez vinném el a kocsit, mert ők mindent szétszednek és bevizsgálnak és azt javítják/újítják fel, amit kell. Ha az egész rendszert, akkor azt. :(
A márkaszervíz remélem meg nem csak a pumpát cseréli ki, hanem ellenőrzi a befecskendezőket + turbót, mert ha nem, akkor lehet adnak a kakinak egy pofont, bár ez az ő munkájukat minősítené...
Voltam a szakszervizben,és az derült ki hogy a Bosch nagynyomású üzemanyag pumpa zúg rajta.Elbirálás alatt van a garanciális csere engedéjezése /280000ft. az ára/