Sziasztok. A segítségeteket kérem, aki tudja, hogy a MICROCAR MGO 442 ES 2012 ES ÉVJ. HOL LEHET UGYNEVEZETT LÉGTERELŐT VENNI, VAGY RENDELNI, MERT A MAGYAR GYÁRTÓ csak abban az esetben foglalkozik vele ha legalább 30 drb-ot rendelne valaki forgalmazó. Szeritem másik mopedautóra is jó lehetne, csak az ajtókon az ívnek kellene passzolni. KÉREM AKI TUD VALAMIBEN SEGÍTENI AZ JELEZZE, A krauszantal@freemailon vagy a facebookon. köszönöm. sziasztok .
Most tökéletes a járgányom, ezzel járok mindenhova. A következő egy fékdob felújítás lesz, mert nekem még a gyári van (68545km) ,és karistol egy kicsit. A kézifékem se volt tökéletes soha, és már a kar, fel van szakadva a padlótól.
Pedig amikor behúzom, előtte még jó erősen rálépek a fékre. A ragasztón kívül, már régen össze szedtem hozzá mindent. Technológia a fórumból, csak beszélnem kell az esztergályossal.
Remélem nem úgy járok vele mint a gólyalábbal, (jómégaz) , mert az is itt állt, vagy fél évig az ágyon...
Elvittem a szerelőhöz, állítattam rajta kifelé. A terpesztést jobban szereti a kicsike. Úgy néz ki, jó lesz. Azt mondta, ezek szerint kevesebb kell neki, mint a zsigulinak. "Még tán jobban is megy" Örülök, hogy jó lett, nagy találmány ez a mopedautó.
Sokat segítetek. A műszerfalat még jó időben, lehet hogy ki fogom bontani.
Nyakamon a szüret, bort kell csinálnom, a boltit nem szeretem.
Olyan könnyen azért nem szakadnak ott a dolgok , persze rángatni nem kell .
Ha nagyon akarsz óvatoskodni , akkor előbb teljesen lebontod a kormányt , és akkor jobban lehet érezni a műszerfalon meddig jöhet ki . A kormányt a korábban írt módon lehúzod , lebontod a kormányburkolatot , kihúzod a két bajuszkapcsolót . Akkor a műszarfal szabadabban mozog , érezni lehet . hogy mi engedi , mi nem .
Persze, hogy arra gondolok, mikor már volt ebbe a ventilátortól, a páraelszívóig minden sz@r, meg high-tech hifi vagy mi a sz@r, amit eladáskor mind kiszednek, a vezetékeket meg csak úgy visszatúrják a műszerfal mögé. Ott meg nem látok semmit, csak túrkálok lapátkezeimmel a lyukakon befelé.
Az a helyzet hogy valaki itt egyszer azt írta, hogy ne adjunk tippeket olyanoknak akik nincsenek tisztában a dolgokkal nehogy bajt csináljanak. Én úgy gondolom ne nyúlj az autóhoz! Vidd el valahova! Mert mindenkinek meg, van a levételre a maga módszere! Nekem nem tart 30 másodpercnél tovább és semmilyen bajt nem okoz a kormány levétele. Aki meg segíteni akar és még ért is hozzá nem kell meg bántani, hátha van olyan aki tényleg segítséget kér aztán nem kap majd!
A 45772. hozzászólásoddal elijesztettél. Valamikor úgy voltam sok minden dologgal, ha hozzákellet, vagy akartam nyúlni, hogy "ezt is ember csinálta". Most már ez az ambíció a 7 x-el elfogyott. Most már nem nagyon piszkálok semmit, ha csak nem nagyon muszáj.
Mnagy: "inkább a kerékösszetartást nézd meg, vagy a gömbfejeknél állítsd"
A kerék összetartáshoz egyáltalán nem akarok hozzá nyúlni. Mivel még nem csináltam olyat, ezért nem is akarom elállítani, mert most jó a kerékösszetartás. Ha elállítom utána meg lehet, hogy enné a gumikat.
Nem látod a küllőtől, a reflektor visszajelző lámpát egyáltalán. Az irányjelzőét pedig részlegesen, attól függően melyik irányban van elcsavarodva. Az enyém pont balra. Ha a kapcsolót a kormány nem húzza vissza, pl. előzéskor, akkor az irányjelző úgy marad. Éjszaka pedig kapcsolgatsz össze vissza, mert nem tudod hirtelen, hogy te is letompítottál-e.
A gömbfejeken majd próbálok még állítani, mert a kormánygép is cserélve volt. Mnagy-nak kösz a tippet!
Nem rettenek meg különösebben ha beöntött kivitel sem, több hengerperselynek csináltam helyet különféle kopott blokkokban. Idő kérdése a persely kifúrása. Nekem szerencsére csak a perselyeket kell beszereznem, a többi "csak" időbe telik. Ha besajtolt lenne csak ki kellene tolni belőle melegen. Majd csinálok egy próbát. Mindenesetre köszönöm a segítségeteket. A felújítás mellet szól hogy a blokkban levő főtengely csapágyfészkek gyári méreten vannak.
Van vagy 10 éve, hogy Lombardini motort szereltem, de úgy rémlik annak a hengere nikasilos volt. De lehet csak az idő szépíti meg az emléket, akkoriban nagyon utáltam az olasz motorokat.
Régen szereltél olasz motort -- szerencsédre . Hogy vashüvely van benne az biztos , én öntött technikára tippelek a besajtolttal szemben , kiindulva a vékony aluöntvény-falból . Nem voltam ott amikor gyártották , érteni nem értek különösebben hozzá , de szerintem olcsóbb alapméretes ép hengerfalú , alapméretes motort szerezni , mint hüvelyezgetni . Ha nagyon körbenézek lehet én is tudok eladni üres motortömböt .
Ha jól emlékszem az LDW-502-ben nincsenek hüvelyek gyárilag. Valamilyen bevonat van felhordva a hengerfalra, mint a modern motorkerékpároknál. Ha hüvely van a te motorodban, akkor azt valaki átalakította.
Akkor én is, de máshogy.... torx nyílású csavar kiteker, megfogod a kormánykeret kétoldalt, majd felváltva jobbról balról meghúzod (megfeszegeted) erőből. Egy bordányi elrakás is eléggé elviszi, inkább a kerékösszetartást nézd meg, vagy a gömbfejeknél állítsd a balost összébb a jobbost szét csavarva. Már egy menetnyi tekerés is sok lehet ezért csak óvatosan.
Kipiszkálod a burkolatot , kitekered a csavart ( ha van olyan kulcsod ) megrántod felfelé a kormányt (ha kijön ennyitől ) , berakod az új pozícióba és meghúzod a csavart , visszapattintod a burkolatot .
2 éve van nálam az Aixam és ha egyenesbe akarom állítani az első kerekeket, akkor kicsit balra kell tekernem a kormánykereket. Már többször gondoltam arra, hogy középre kellene állítani, de ha ilyen problémásan szedhető csak le, akkor ahogy eddig eltudtam vele menni mindenhová ahová akartam, akkor a jövőben is elfogok tudni jutni minden hová. Mert ha az valaki azt figyeli menet közben, hogy hogy áll a kormánykerék, akkor attól a vezetőtől Isten óvjon, hogy találkozzak vele az úton.
Ha valami politikai reformról lenne szó az engem is érdekelne ...
Ha az Aixammel nem boldogulsz akkor se biztos , hogy egyszerű lesz . Mivel biztonságtechnikai elem ezért gyárilag menetragasztót használnak a torx-csavarhoz . nem inbusz , torx . Ha ragasztás ellenére mégis ki tudtad tekerni akkor le kell ugrasztani . Kúpos-ricnis rögzítése van . Egyszerű esetben megrántjuk felfelé és kijön -- jó ha nem veri magát szájba az ember . Bonyolultabb esetben alulról gumikalapáccsal püfölgetjük , bízva abban , hogy nem tépjük ki a perselyét a műszerfalból .
Nagyon komplikált esetben el kell készíteni a lenti képen látható szerszámot , amit szerzői jogdíj véd : ha valami otthon összebarkácsolja magának akkor legyen szíves a bankszámlára 1.000 euró licencdíjat átutalni ...
A legkomplikáltabb esetben miközben a rendezett licencdíjú lehúzó feszíti a kormányt alulról ütögetjük gumikalapáccsal .
A legkomplikáltabb esetben az ember rájön , hogy nem is olyan fontos leszedni a kormánykereket , eljár az a moped úgy ahogy van , csak menjen ...
2. A műszerfalat hogyan tudom leszedni nem találok semmi csavart próbáltam lapos fejű csavarhúzóval a középkonzolt kipattintani ,de nem nagyon jött így azt nem is erőltettem.
A helyzet az ,hogy sajnos elrohadt a motor tartó vasam meg a 2db cső amibe a teleszkóp megy bele ezért kell ezeket leszednem esetleg valaki tudna nekem ajánlani valamit,hogy hol szerezzem be ezeket vagy érdemes-e/kivitelezhető-e ,ha magamnak gyártanám le ezeket?
Nem ajánlom a legyártást , tudok bontottat adni ha érdekel keress fel privátban .
Mnagy jól leírta a műszerfal leszerelését , Lényegében négy helyen van rögzítve : két (inbusz) csavar oldalról , tkp. az ajtót kinyitva lehet hozzáférni a felső zsanér környékén , a másik alatta bő arasznyira a bolha , azt belülről tudod kihúzni .
De előbb le kell bontani a kormányburkolatot és leugrasztani a kormányt ( csak semmi politika , kérem ! Mert jön a moderátor és végünk ) , de útban lesz a motorfedél nyitó és a fútéscsap huzalja is .
A motorfedél nyitóba olyan bolha van , amibe be kell tolni a tüskét , hogy ne tudjon kiesni -- ha szét akarod szedni akkor tovább kell tolni a középtüskét ( átesik a bolhán ) és akkor a ki tudod húzni a bolhát . A fűtés kissé keservesebb , azt amikor félig leesve lóg a műszerfal ki kell akasztani .
LDW 502 lombardini blokkban az öntöttvas hüvely besajtolt, vagy beöntött kivitelű? Az egyik blokkomban mintha le lennének süllyedve a hengerfejsíkból a hüvelyek, de a belső felületük sem az igazi, korróziós nyomok vannak . Gondolkodom az újraperselyezésen, a főtengely-hajtókarok kifogástalanok a dugattyú is a gyári méret alsó határán van.
Alap esetbe a 4 csavart 10mm-es kulccsal kitekered, leveszed ventilátort alatta a bádog szíjtárcsa szintén leveszed és ott marad a vízpumpa, ha plusz karikád van az nem gyári.
Aixam 400-as vízpumpáját szerelném. Ehhez le kellene venni a ventilátort. Ugyan négy csavar van rajta, de a tengely végén van még egy plusz karika, ami nem engedi lejönni. hogyan szedjem szét. A hiba kotyog a tengely és folyik a víz. (a bloktól akkor lehetne levenni a vízpumpát, ha a csavarokhoz hozzáférnék a ventillátortól.)
Hát valóban kétféle gyakorlat van . Még Gázos Sanyi magyarázta , hogy aknára állítja az autót , megemeli , leugrasztja a féltengelyeket (a lengőkarok kioldása után ) , leoldja az irányváltó bovdent , megtámasztja a motort ( ez lényeges ) majd széttekeri a motort és difit összekötő két hosszú csavart . Kitekeri a hátsó gumibakot tartó csavart . Ezek után a difi lényegében lefelé kiesik az autóból . Szerinte ez a legjobb módszer , gyors , nem kell kioldani a motor kötéseit , leereszteni a hűtőt , lebontani az elülső lökhárítót stb.
Nekem ez a módszer akkor sem vonzó , én inkább kiveszem a komplett motort , van is hozzá egy kis darum , afféle minizsiráf , eredetileg betegemelő volt , édesanyám munkáját szerettem volna megkönnyíteni vele ( idős rokont ápolt ) , de arra sosem lett használva . A bácsi nemrégiben el is hunyt ( 96 évesen ... ) , így most kizárólag ilyen célokat szolgál .
Szóval mindenki döntse el melyik módszert tarja az adott esetben jobbnak . Ez függ attól is , hogy akarunk-e egyebet is megcsinálni a kocsin , van-e aknánk , van-e zsiráfunk ?
Megmentettem hátulról üvegszállal, de még át kellene csiszolnom, kittelnem. Ezért gondoltam, hogy teszek fel újat. De ha, az meg mérethibás, akkor inkább hagyom.