Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

köböki Creative Commons License 2018.08.25 0 0 45791

Próbálja meg a deewo matiz-ét arra készitenek.

Előzmény: toncsibá1949 (45790)
toncsibá1949 Creative Commons License 2018.08.25 -2 0 45790

Sziasztok. A segítségeteket kérem, aki tudja, hogy a  MICROCAR MGO 442 ES 2012 ES ÉVJ.  HOL LEHET UGYNEVEZETT LÉGTERELŐT VENNI, VAGY RENDELNI, MERT A MAGYAR GYÁRTÓ  csak abban az esetben foglalkozik vele ha legalább 30 drb-ot rendelne valaki forgalmazó. Szeritem másik mopedautóra is jó lehetne, csak az ajtókon az ívnek kellene passzolni.  KÉREM AKI TUD VALAMIBEN SEGÍTENI AZ JELEZZE, A   krauszantal@freemailon vagy a facebookon. köszönöm. sziasztok .

brömbi Creative Commons License 2018.08.25 0 0 45789

Most tökéletes a járgányom, ezzel járok mindenhova. A következő egy fékdob felújítás lesz, mert nekem még a gyári van (68545km) ,és karistol egy kicsit. A kézifékem se volt tökéletes soha, és már a kar, fel van szakadva a padlótól. 

Pedig amikor behúzom, előtte még jó erősen rálépek a fékre. A ragasztón kívül, már régen össze szedtem hozzá mindent. Technológia a fórumból, csak beszélnem kell az esztergályossal. 

Remélem nem úgy járok vele mint a gólyalábbal, (jómégaz) , mert az is itt állt, vagy fél évig az ágyon...

brömbi Creative Commons License 2018.08.25 -1 0 45788

Elvittem a szerelőhöz, állítattam rajta kifelé. A terpesztést jobban szereti a kicsike. Úgy néz ki, jó lesz. Azt mondta, ezek szerint kevesebb kell neki, mint a zsigulinak. "Még tán jobban is megy" Örülök, hogy jó lett, nagy találmány ez a mopedautó.

Sokat segítetek. A műszerfalat még jó időben, lehet hogy ki fogom bontani.

Nyakamon a szüret, bort kell csinálnom, a boltit nem szeretem.

Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.23 -3 0 45787

Olyan könnyen azért nem szakadnak ott a dolgok , persze rángatni nem kell .

Ha nagyon akarsz óvatoskodni , akkor előbb teljesen lebontod a kormányt , és akkor jobban lehet érezni a műszerfalon meddig jöhet ki .  A kormányt a korábban írt módon lehúzod , lebontod a kormányburkolatot , kihúzod a két bajuszkapcsolót . Akkor a műszarfal szabadabban mozog , érezni lehet . hogy mi engedi , mi nem .

Nem egy lehetetlen vállalkozás szerintem .

Előzmény: brömbi (45786)
brömbi Creative Commons License 2018.08.23 0 0 45786

Persze, hogy arra gondolok, mikor már volt ebbe a ventilátortól, a páraelszívóig minden sz@r, meg high-tech hifi vagy mi a sz@r, amit eladáskor mind kiszednek, a vezetékeket meg csak úgy visszatúrják a műszerfal mögé. Ott meg nem látok semmit, csak túrkálok lapátkezeimmel a lyukakon befelé.

Előzmény: Bakancs4 (45785)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.21 -2 0 45785

Szerintem Brömbi a saját műszerfallevételére gondolt , nem oljeg12 kormánykerék-igazítására .

 

zsolt117211 Creative Commons License 2018.08.21 -4 0 45784

Az a helyzet hogy valaki itt egyszer azt írta, hogy ne adjunk tippeket olyanoknak akik nincsenek tisztában a dolgokkal nehogy bajt csináljanak. Én úgy gondolom ne nyúlj az autóhoz! Vidd el valahova! Mert mindenkinek meg, van a levételre a maga módszere! Nekem nem tart 30 másodpercnél tovább és semmilyen bajt nem okoz a kormány levétele. Aki meg segíteni akar és még ért is hozzá nem kell meg bántani, hátha van olyan aki tényleg segítséget kér aztán nem kap majd! 

Még egyszer kérlek ne nyúlj hozzá!

Előzmény: brömbi (45781)
oljeg12 Creative Commons License 2018.08.21 0 0 45783

A 45772. hozzászólásoddal elijesztettél. Valamikor úgy voltam sok minden dologgal, ha hozzákellet, vagy akartam nyúlni, hogy "ezt is ember csinálta". Most már ez az ambíció a 7 x-el elfogyott. Most már nem nagyon piszkálok semmit, ha csak nem nagyon muszáj.

 

Mnagy: "inkább a kerékösszetartást nézd meg, vagy a gömbfejeknél állítsd"

A kerék összetartáshoz egyáltalán nem akarok hozzá nyúlni. Mivel még nem csináltam olyat, ezért nem is akarom elállítani, mert most jó a kerékösszetartás. Ha elállítom utána meg lehet, hogy enné a gumikat.

Inkább hagyom így ahogy van.

Előzmény: Bakancs4 (45775)
brömbi Creative Commons License 2018.08.21 0 0 45782

Nem az a baj hogy, hogy áll!

Nem látod a küllőtől, a reflektor visszajelző lámpát egyáltalán. Az irányjelzőét pedig részlegesen, attól függően melyik irányban van elcsavarodva. Az enyém pont balra. Ha a kapcsolót a kormány nem húzza vissza, pl. előzéskor, akkor az irányjelző úgy marad. Éjszaka pedig kapcsolgatsz össze vissza, mert nem tudod hirtelen, hogy te is letompítottál-e.

A gömbfejeken majd próbálok még állítani, mert a kormánygép is cserélve volt. Mnagy-nak kösz a tippet!

Előzmény: oljeg12 (45774)
brömbi Creative Commons License 2018.08.21 0 0 45781

Most már világos. 

Értettem azt a csavar, meg patent dolgot, de ha levételkor egy két vékony vezetéket, vagy valamit még kiszakítok a helyéről, észre sem veszem. Kösz.

Előzmény: Bakancs4 (45771)
muszak01 Creative Commons License 2018.08.20 -2 0 45780

Nem rettenek meg különösebben ha beöntött kivitel sem, több hengerperselynek csináltam helyet különféle kopott blokkokban. Idő kérdése a  persely kifúrása. Nekem szerencsére csak a perselyeket kell beszereznem, a többi "csak" időbe telik. Ha besajtolt lenne csak ki kellene tolni belőle melegen. Majd csinálok egy próbát. Mindenesetre köszönöm a segítségeteket. A felújítás mellet szól hogy a blokkban levő főtengely csapágyfészkek gyári méreten vannak.

Előzmény: Bakancs4 (45778)
WooDoo Creative Commons License 2018.08.20 -4 1 45779

Van vagy 10 éve, hogy Lombardini motort szereltem, de úgy rémlik annak a hengere nikasilos volt. De lehet csak az idő szépíti meg az emléket, akkoriban nagyon utáltam az olasz motorokat. 

Előzmény: Bakancs4 (45778)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 45778

Régen szereltél olasz motort -- szerencsédre . Hogy vashüvely van benne az biztos , én öntött technikára tippelek a besajtolttal szemben , kiindulva a vékony aluöntvény-falból . Nem voltam ott amikor gyártották , érteni nem értek különösebben hozzá , de szerintem olcsóbb alapméretes ép hengerfalú , alapméretes motort szerezni , mint hüvelyezgetni . Ha nagyon körbenézek lehet én is tudok eladni üres motortömböt .

 

 

Előzmény: WooDoo (45777)
WooDoo Creative Commons License 2018.08.20 -1 0 45777

Ha jól emlékszem az LDW-502-ben nincsenek hüvelyek gyárilag. Valamilyen bevonat van felhordva a hengerfalra, mint a modern motorkerékpároknál. Ha hüvely van a te motorodban, akkor azt valaki átalakította.

Előzmény: muszak01 (45770)
Mnagy Creative Commons License 2018.08.20 0 0 45776

Akkor én is, de máshogy.... torx nyílású csavar kiteker, megfogod a kormánykeret kétoldalt, majd felváltva jobbról balról meghúzod (megfeszegeted) erőből.
Egy bordányi elrakás is eléggé elviszi, inkább a kerékösszetartást nézd meg, vagy a gömbfejeknél állítsd a balost összébb a jobbost szét csavarva. Már egy menetnyi tekerés is sok lehet ezért csak óvatosan.

Előzmény: oljeg12 (45774)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 45775

Alapvetően nem problémás .

Kipiszkálod a burkolatot , kitekered a csavart ( ha van olyan kulcsod ) megrántod felfelé a kormányt (ha kijön ennyitől ) , berakod az új pozícióba és meghúzod a csavart , visszapattintod a burkolatot .

 

Előzmény: oljeg12 (45774)
oljeg12 Creative Commons License 2018.08.20 -1 0 45774

2 éve van nálam az Aixam és ha egyenesbe akarom állítani az első kerekeket, akkor kicsit balra kell tekernem a kormánykereket. Már többször gondoltam arra, hogy középre kellene állítani, de ha ilyen problémásan szedhető csak le, akkor ahogy eddig eltudtam vele menni mindenhová ahová akartam, akkor a jövőben is elfogok tudni jutni minden hová. Mert ha az valaki azt figyeli menet közben, hogy hogy áll a kormánykerék, akkor attól a vezetőtől Isten óvjon, hogy találkozzak vele az úton.

Előzmény: Bakancs4 (45772)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.20 -5 0 45773

Javít : legyen szíves a bankszámlámra 1.000 euró licencdíjat átutalni ...

Előzmény: Bakancs4 (45772)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.20 -7 1 45772

Hogyan tudom leugrasztani a kormányt?

 

Ha valami politikai reformról lenne szó az engem is érdekelne ...

Ha az Aixammel nem boldogulsz akkor se biztos , hogy egyszerű lesz . Mivel biztonságtechnikai elem ezért gyárilag menetragasztót használnak a torx-csavarhoz . nem inbusz , torx . Ha ragasztás ellenére mégis ki tudtad tekerni akkor le kell ugrasztani . Kúpos-ricnis rögzítése van . Egyszerű esetben megrántjuk felfelé és kijön -- jó ha nem veri magát szájba az ember . Bonyolultabb esetben alulról gumikalapáccsal püfölgetjük , bízva abban , hogy nem tépjük ki a perselyét a műszerfalból .

Nagyon komplikált esetben el kell készíteni a lenti képen látható szerszámot , amit szerzői jogdíj véd : ha valami otthon összebarkácsolja magának akkor legyen szíves a bankszámlára 1.000 euró licencdíjat átutalni ...

 A legkomplikáltabb esetben miközben a rendezett licencdíjú lehúzó feszíti a kormányt alulról ütögetjük gumikalapáccsal .

A legkomplikáltabb esetben az ember rájön , hogy nem is olyan fontos leszedni a kormánykereket , eljár az a moped úgy ahogy van , csak menjen ...

Előzmény: brömbi (45711)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.20 -3 1 45771

2. A műszerfalat hogyan tudom leszedni nem találok semmi csavart próbáltam lapos fejű csavarhúzóval a középkonzolt kipattintani ,de nem nagyon jött így azt nem is erőltettem.

 

A helyzet az ,hogy sajnos elrohadt a motor tartó vasam meg a 2db cső amibe a teleszkóp megy bele ezért kell ezeket leszednem esetleg valaki tudna nekem ajánlani valamit ,hogy hol szerezzem be ezeket vagy érdemes-e/kivitelezhető-e ,ha magamnak gyártanám le ezeket?

 

Nem ajánlom a legyártást , tudok bontottat adni ha érdekel keress fel privátban .

Mnagy jól leírta a műszerfal leszerelését , Lényegében négy helyen van rögzítve : két (inbusz) csavar oldalról , tkp. az ajtót kinyitva lehet hozzáférni a felső zsanér környékén , a másik alatta bő arasznyira a bolha , azt belülről tudod kihúzni .

De előbb le kell bontani a kormányburkolatot és leugrasztani a kormányt ( csak semmi politika , kérem ! Mert jön a moderátor és végünk ) , de útban lesz a motorfedél nyitó és a fútéscsap huzalja is .

A motorfedél nyitóba olyan bolha van , amibe be kell tolni a tüskét , hogy ne tudjon kiesni -- ha szét akarod szedni akkor tovább kell tolni a középtüskét ( átesik a bolhán ) és akkor a ki tudod húzni a bolhát . A fűtés kissé keservesebb , azt amikor félig leesve lóg a műszerfal ki kell akasztani .

muszak01 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 45770

LDW 502 lombardini blokkban az öntöttvas hüvely besajtolt, vagy beöntött kivitelű? Az egyik blokkomban mintha le lennének süllyedve a hengerfejsíkból a hüvelyek, de a belső felületük sem az igazi, korróziós nyomok vannak . Gondolkodom az újraperselyezésen, a főtengely-hajtókarok kifogástalanok a dugattyú is a gyári méret alsó határán van.

Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 45769
Mnagy Creative Commons License 2018.08.18 0 0 45768

Alap esetbe a 4 csavart 10mm-es kulccsal kitekered, leveszed ventilátort alatta a bádog szíjtárcsa szintén leveszed és ott marad a vízpumpa, ha plusz karikád van az nem gyári.

Előzmény: mopede (45767)
mopede Creative Commons License 2018.08.18 0 0 45767

Sziasztok!

Aixam 400-as vízpumpáját szerelném. Ehhez le kellene venni a ventilátort. Ugyan négy csavar van rajta, de a tengely végén van még egy plusz karika, ami nem engedi lejönni. hogyan szedjem szét. A hiba kotyog a tengely és folyik a víz. (a bloktól akkor lehetne levenni a vízpumpát, ha a csavarokhoz hozzáférnék a ventillátortól.) 

jatti00 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 45766

Köszönöm a választ. Kellene a segédalvázat is festeni, úgyhogy valószínűleg az utóbbit választom.

Előzmény: Bakancs4 (45765)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.08.17 0 1 45765

irányváltót a motor kiszerelése nélkül?

 

Hát valóban kétféle gyakorlat van . Még Gázos Sanyi magyarázta , hogy aknára állítja az autót , megemeli , leugrasztja a féltengelyeket (a lengőkarok kioldása után ) , leoldja az irányváltó bovdent , megtámasztja a motort ( ez lényeges ) majd széttekeri a motort és difit összekötő két hosszú csavart . Kitekeri a hátsó gumibakot tartó csavart . Ezek után a difi lényegében lefelé kiesik az autóból . Szerinte ez a legjobb módszer , gyors , nem kell kioldani a motor kötéseit , leereszteni a hűtőt , lebontani az elülső lökhárítót stb. 

Nekem ez a módszer akkor sem vonzó , én inkább kiveszem a komplett motort , van is hozzá egy kis darum , afféle minizsiráf , eredetileg betegemelő volt , édesanyám munkáját szerettem volna megkönnyíteni vele ( idős rokont ápolt ) , de arra sosem lett használva . A bácsi nemrégiben el is hunyt ( 96 évesen ... ) , így most kizárólag ilyen célokat szolgál .

Szóval mindenki döntse el melyik módszert tarja az adott esetben jobbnak . Ez függ attól is , hogy akarunk-e egyebet is megcsinálni a kocsin , van-e aknánk , van-e zsiráfunk ?

 

Előzmény: jatti00 (45764)
jatti00 Creative Commons License 2018.08.17 -1 0 45764

Sziasztok. Cserélt már valaki irányváltót a motor kiszerelése nélkül? Aixam 500.4 Vagy egyszerűbb motorral együtt kiszedni?

brömbi Creative Commons License 2018.08.14 0 0 45763

Megmentettem hátulról üvegszállal, de még át kellene csiszolnom, kittelnem. Ezért gondoltam, hogy teszek fel újat. De ha, az meg mérethibás, akkor inkább hagyom.

Előzmény: zsolt117211 (45761)
Lá He Creative Commons License 2018.08.12 0 0 45762

KÖSZÖNÖM!

Előzmény: Mnagy (45760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!