Nos, sem a telefon nem csörgött,sem emil nem jött.Leírom ide,legalább köztudomásúvá vállik:
Tehát gépjármű vásárlására főleg mozgásszervi fogyatékosoknak állami támogatás vehető igénybe:
-új gk vásárlására /max 900 ef+banki hitel felvétele kötelező/nem elég a saját megtakarítás,korábbi jármű eladása stb a vételár kiegészitésére.
-használt gk vásárlására/max 600 ef, 5 éves lehet+ a fenti kötelező hitelfeltételek+a bank kapja meg az utalványodat és épiti be a hitelszerződésbe.
-"segédmotoros járműnek minösülő három vagy négykerekű jármű" ebbe tartozik a mopedautó
600 ef max,nincs kötelező hitelfelvétel,az utalványt/határozatot/ neked kézbesitík,amit átadsz
a kereskedőnek,ezt érvényesití ,váltja be a minisztérium egyszámlájáról+ ha több a vételár mint a 600 ef akkor a felettes részt te rendezed egyénileg.
Tehát aki mopedautóban gondolkodik annak ez a célravezető megoldás.Simán megkaptam,amíg a használt gk-ra kértük,mindig elutasították!! Arra nagy a sorállás!
Aztán van még a z "átalakítási támogatás" max 90 ef /ha átalakítás szükséges,kézi berendezés,átpedálozás stb/ na ez még egy nagy varázslat,erre akkora sorállás volt,hogy kétszer is elutasították végül kp-re egy lakatossal megcsináltattam
Visszatérve a mopedautó megvásárlására:
-Vagy megveszed a meglévő kinálatból a telepen
-egyénileg felkutatod és megbeszéled a tulajjal,hogy vállalja a telepre
a saját lábon,vagy trérelen,utánfutón a beszállítást,célszerű egy élőre megbeszélt napon
amikor mindenki ott van előző tulaj+vevő+kereskedő és kiegészitve egy műszaki átvizsgálással/hiszen a cég nevére kerül,tehát nem mindegy ,hogy mit ad el+mit veszel/próbák/ és
átíraítás a saját nevedre/helyi okm irodában a cég intézi/,szerződések,elszámolások/a régi tulajnak kifizetés,illetve egyeztetés,ha megjön az utalvány ára akkor kapja meg esetleg a többit stb/+utalvány elfogadás,beszámítás,kb 2-3 órát vett igénybe.
Közbe észleltem,hogy publikus az emiled, ezért küldtem egy privit,telefonszámokkal a gyorsítás szándékával.....Bár nekem elmondta volna valaki annak idején.
A komplex folyamatról részletes infót tudok adni,magam is így vásároltam......................Beleértve a rokkantak támogatását/utalvány/ ügyintézést is.A használt gk-ra valóban vonatkozik a Max 5 éve előírás+ kötelező hitelfelvétel is terheli ami nagyon kedvezőtlen kamat stb terheli.,De a mopedautó nem ez a kategoria" hanem a segédmotoros járműnek minösűlő három vagy négykerekű jármű," önálló kategóia az értékhatára szintén max 600 ef.Jóval kedvezőbb arány az elfogadásra,mint a használt gk-ra vonatkozó utalvány kérelmezésére.ott nagy a verseny!Valóban kell egy az utalvány beváltására vonatkozó kereskedés bevonása.A mi esetünkben az erdetileg magánszemély birtokába lévő mopedautót "átfutatta a készleten" majd immáron a cég birtokába került járművet átírva,biztosítást megkötve adata át a telephelyen.Nagyjából az egész manőver
cca 100 ef -be került a vételáron felül.A kérelem beadásával nagyon siess ,mert hamarosan lejár
a htárídő és csak negyed,félévente lehet kérelmezni!Ha több mindenre vagy kiványcsi egy privát emilt küld,tudunk telefonon konzultálni!
Azt nem tudom hogy ehhez a 600e ft hoz mindenképp kell e hitelt felvennem?
Én úgy tudom mindenképpen bankot kell bevonni a játékba .
Az érdi kereskedés reklámozza folyamatosan , hogy nála beváltható a mozgássérült utalvány mopedautóra . Ők többször adtak el így járgányt , meg kell próbálkozni náluk .
Hallottam olyanról aki kéz alól tudott (normál) autót a támogatással , mert valahogy bevontak vaalmi autókereskedést -- rajta ment keresztül adásvétel tisztes sápért .
De ezek csak kóbor hallucinációk a részemről : ezzel a dologgal soha semennyire nem foglalkoztam .
Én is forrasztásra gondoltam , de valami olyan formában , hogy egy kis vezetéket (vezetékpárt) forrasztanék az izzóra és valahol a lámpán kívül oldanám meg a csatlakoztatást . Az igazán pedáns autós (én nem vagyok az , nagyon nem ) készít ugyanilyet tartaléknak is .
Valószínű a forrasztás lesz nálam is a megoldás , bár ezt akartam a végére hagyni . Túl sok a műanyag benne. Legközelebb lefényképezem , olyan mint a nyáklap csak vastag 2mm-es lemezekből és fel van szegecselve egy műanyag vázra . Az új izzóra tudok forrasztani és a nyáknak olyan pontjára , ahol még nem túl rozsdás és onnan dróttal kötöm össze. Tudod rozsdára forrasztani nagyon nehéz.
Régen az MZ motor kormányában a szofitaizzót is be kellett forrasztanom , ott is örök gond volt a jó érintkezés.
Jó hogy még pénz a számlán nem vettem semmi járgányt.Ugyanis a napokban kutakodtam és elvileg 90% hogy én is megkapom a rokkantaknak járó(sajna én is az vagyok) használt autó támogatást 600e ft-ot.Fogyatékossági támogatást ban részesülök.Ha jól értelmeztem akkor a járgány 5 évnél nem lehet idősebb.Azt nem tudom hogy ehhez a 600e ft hoz mindenképp kell e hitelt felvennem?
És Magyarországon újonnan üzembe helyezett mopedautó lehet csak 5 évnél nem lehet idősebb vagy akár kintről hozott is lehet csak 5 évnél ne legyen idősebb?
Na és a fő kérdés ha meg is kapom hol tudok venni járgányt ahol beváltják?
Aixam érdekel csak más nem.
Ha jól tudom magánembertől ez nem lehetséges?
Nagyon jó lenne aki esetleg így jutott mopedautóhoz megosztaná velem akár itt akár mailben.
Ez a videó elképesztően látványos volt. Egyet sajnálok , a bemutatóhoz nem az én rozzant autómat kérték fel alanynak .
Mivel mi többnyire nem a NASA.-nál vagyunk , ezért tőletek kérek valami használható ötletet az autóm hátsó lámpájának rozsdátlanítására. A foncsort alumíniumfóliával javítottam, de az érintkezőkkel , nem tudtam mit kezdeni . Néhány éve befújtam rézsrpay-vel , de nem volt hatásos . Most megcsiszoltam és befújtam kontaktsrpay-vel , ez sem használt . Végül sodrott rézdrótot szorítottam az égő és a foglalat közé , de ez sem az igazi . Van valami bevált sufnis ötletetek? A célom , hogy a lámpák teljes fényerővel égjenek.
Érdekesnek találtam ezt a felület tisztítási eljárást és rá kerestem a netten. Láttam másik videókat is róla. És láttam egy csomó hozzászólást is, amit a Crome böngésző fordító funkciójával olvasgattam. Vannak kételkedők is és vannak elismeréssel nyilatkozók is. Az egyik hozzászólásban találtam egy linket és ott írnak egy rövid ismertetőt. A fordítást képként tudtam csak lementeni, amit megpróbálok ide be illeszteni, ha sikerül. Ja és itt a link ahol a különböző vélemények vannak.
Jó ideje lézerrel hegesztetem a vékonyfalú alkatrészeket, lézerrel vágjuk az acél lemezeket, de lézeres felülettisztító gépet most láttam először. Nem kell kínlódni a szemcseszóróval, ami rossz kezekben nagy kárt tud okozni. Ez az 1000W-os lézer gyönyörűen leszedi a rozsdát, a régi festéket, és közben nem teszi tönkre a vékony lemezeket, vagy a műanyag alkatrészeket.
A lökhárító csavar elfelejtettem a lámpa mellett ami a lámpatartó kerethez fogja. Általában ez már nincs meg. Azért érdemes lenne a látható hibákat is orvosolni.
Szélvédő ragasztóval van rögzítve, valamint egy darab csavar fogja a sárvédőt az antenna tartó mögött , valamint az ellen oldalon is. Ez a kis műanyag is ragasztva van. Jó éles kés kell hozzá, valaki még be is vizezi, hogy könnyebb legyen vágni!
Az lesz, amit írsz. Csupán ebben nincsenek fémsúlyok a csúszkákon, hanem maga a csúszka a súly. A kúp is tökösebb, ennyit újítottak:) természetesen attól még zöröghet, hogy a fémek hiányoznak a csúszkák tetejéről.
Köszönöm hogy leírtátok a véleményeteket,tapasztalatotokat.Erősen barkácsolásra hajlamos férfi még csak van a családban,de nem autó-motor szerelésre szakosodott... Egy volt tulajjal beszéltem,aki szerint a városban/vidék/ egy autószerelő sem vállalta anno az övét :-( Azt hiszem egyenlőre marad az autó,aztán ha nyerek a lottón beruházok egy új Aixam-ra :-)
Szerintem pont a Chatenet az egyik olyan mopedautó típus, amit nem szabad vakon megvenni..:)
Alattomosan tud rohadni az acél vázszerkezetük, a Stellát még viszonylag egyszerű javítani, mert le lehet csavarozni a karosszériát, de egy szétrohadt padlólemezű Media javítása kész rémálom.
A fiamnak először én is egy gyönyörű metálkék Mediát vettem 2006-ban 750e Ft-ért, de amikor ráálltunk otthon az aknára megdöbbenve láttam, hogy tiszta rozsda az alja. Az még éppen menthető volt, de láttam később olyat is, aminek teljesen szét volt már rohadva a padlólemeze, pedig kívülről egész jól nézett ki.
Az acél alkatrészek korrózióvédelme a tapasztalataim szerint kritikán aluli minden mopedautó típusnál. Pedig még az sem kerül túl sokba, amikor a már rozsdás alkatrészeket elviszem "söréteztetni", aztán a porfestőnél ráégetnek egy korrózió gátló alapozót és egy fedőréteget. Sokkal olcsóbb lenne egyből jól megcsinálni, dühítő, hogy még ezen is spórolnak...
A kompresszió nem lökheti vissza?Nekünk ugyan egyhengeres a motor,de a jelenség mindennapi.A kompresszió miatt leállításkor mindig visszalendül a motor(mindkét egyhengeres motoromon),a ráindításos hang pedig a varióból jön.A súlyok fém része beleér egy hangyányit a harangba,és leállításkor mikor a súlyok éppen elengednek megcsúsznak a harang belsejében.
Bár nem mindig találni meg a gépet . Ezt a Chatanetet Debrecenben árulták 2015 szept 29-én 790 ezer forintért . Aztán október 02-én már csak 600 ezerért -- annyit vakon megért . Hónap végén szoktam a maradék lekérdezési lehetőségeimet elhasználni ( 15 van havonta , másik hónapr anem vihető át) , így tettem akkor is . Szóval 2015 okt. 31-én ezt adta az Ügyfélkapu . Ha nem külföldre ment el akkor passz .