Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Jó napot! lenne 1 kazán,elvileg jobb mint a totya.
35 kw os kazán méretei széllessége 600 mm mélysége 600 mm magassága 1100 mm belső méreti széllessége 500 mm mélysége 500 mm magassága 550 mm tálcák méretei 50 mm *400mm 2db rostély 60*40 zártszelvény fűst cső 150 mm 160L vízzel 5mm vastag az ára 170000 ft
A munkahelyemen az egyik szerelő azt mondta,nem mindegy hogyan hegesztenek vizszintesen és függőlegesen sem...
Ebben az a legszomorúbb, hogy 4 különböző ember is egyformán sík hülye a szakmájához, amiben állítólag dolgozik.... Tényleg nagyon siralmas a kép....
Puffer nélkül mégis, hogyan gondolják, hogy egyenletes a hőfok? Hány °C-os előremenővel és visszatérővel üzemeltetnék a kazánt? Egész nap egy szép kis fojtott égést csinálnának? Félelmetes......
A kazánnak az a legjobb működtetés, ha a maximum hatásfoka körül használja az ember. 80-90 °C-os előremenő, 60 °C körüli visszatérő. A puffert felfűtöd 90°C-ra és majd a lakás abból vesz ki magának megfelelő hőmérsékletőre kevert vizet.
A többiekhez is szólna még a következő kérdésem. A héten 4 fűtésszerelő is volt nálam, hogy a leendő rendszerről egyeztessünk és ajánlatot küldjenek. Miért akarhatnak mind lebeszélni különböző indokokkal a pufferről? Ennyire nem haladnak a korral, vagy nem értenek annyira ezekhez a rendszerekhez és inkább a jól beváltat akarják csinálni?
Az egyik szerint nagy a hőveszteség és teljesen felesleges felfűteni annyi vizet.
A másik szerint a puffer nélkül is ha kitapasztalom a rendszert, tudok nagyjából egyenletes hőfokot tartani, mondtam neki, hogy éjjel szeretnék inkább aludni és nem a kazánhoz rohangálni vagy reggel a begyújtással kezdeni. Erre nem nagyon tudott értelmeset reagálni.
A harmadik azon problémázott, hogy a 10cm-es betonunk nem biztos, hogy elbírja az 1000 literes puffert és amúgy is alig férne be.
A negyedik meg csak a régen sem volt és mégis megoldották a fűtést elvet vallotta.
Ha jól tudom a Ladomatban is ESBE szelep van ,tehát az is be tud ragadni.Csak ezért kicserélni
fölösleges. A Ladomatban van olyan funkció hogy vész esetén kinyit 1 szelep ami gravitációsan engedi tovább a vizet,de ennek az áteresztő képessége számomra kétséges.
Ugyanezt el lehet érni ESBE + megkerülő ág,de már normális keresztmetszettel.
Az Oventrop hasonló mint a Ladomat de abban Regulus szelep van.
Nem saját tapasztalat, olyan embertől származik, aki ESBE szelepet cserélt Laddomatra. Szerinte lényegesen jobb. Bár ez érthető is, utóbbi sokkal összetettebb.
Szekunder levegőnek nálam az égőnyílás felett van egy beágyazott 1"-os cső apró furatokkal. Nem szabályozható. Mikor még szénnel tüzeltem, 24 óra után is újragyulladt. Szénnél fontos a biciklibelső. Nem kaphat felülről fals levegőt. Inkább puhára kell fújni, mint keményre, akkor zár jól.
A levegőről csak annyit tudok mondani, hogy valószínűleg elegendőt kaphat, a kollégával ellentétben, mert ő túl sokat... :-P, mert stabilan ég, visszagyullad több óra állás után is.
A kazán és a hamuláda között van tömítés. Viszont a láda ajtaján van 1 kis felcsapható, ott kaphat keveset. A puttony fedelében a biciklibelső sem tökéletes.
A 70-es évek elején a forma 1-es autóknál alkalmazták,de betiltották.Külön injektor fecskendezte be a vizet az égéstérbe,az optimális pillanatban.
Lényege,hogy a víz nem összenyomható,"dinamikusabb" a dugattyú elindulása a felső holtpontról.
Magába az üzemanyagba tett víz egy halva született ötlet,nem,illetve nagyon rosszul oldódik a paraffinszármazékokban,és az üzemanyag rendszer oxidációját okozza.
A vegyes tüzelésű és gázkazán milyen elektronikával vagy érzékelőkkel szokták összekötni, hogy ha a vegyesből vagy pufferből nem érkezik meleg víz a fűtéshez akkor automatikusan bekapcsoljon a gázkazán?
Magyarországon az AUTÓKUT foglalkozott a 70-es 80-as években víz gázolaj emulzióval, a motorok teljesítménye nőtt, fogyasztás csökkent, a káros anyag kibocsátásuk csökkent, a motorok csendesebben működtek. Rozsda temetőről nem hallottam.
Ez az egyik út, a másik az EGR kipufogó gáz visszavezetés, ami miatt lehet is szopni rendesen
Változatlanul azt állítom, a minimális vízpára hirtelen 700-900°C hőmérsékletre hevítve gőzzé alakítva pozitívan hat az égésre.
Nagyobb mennyiségű víz esetén a várt pozitív hatás elmarad, több víz hirtelen felmelegítése lassabb folyamat és több hőt is von el a környezetéből, a vízgőz égésjavító hatása elmarad, inkább a hűtő hőelvonó hatása érvényesül.
"Picit" foglalkoztam a témával gyakorlatban, nem csak elméleti síkon közelítem meg.