Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.12 0 1 94768

Mert nem ügyes.
Legalább nem telefonnal fényképezte le a monitort. :)

Előzmény: BJaca (94767)
BJaca Creative Commons License 2018.01.12 0 1 94767

Annyiszor láttam már, de soha nem fogom megérteni: egy képről készült képernyőképet miért jobb beilleszteni?

gm-kiev Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94766

Csinálok én néked olyan "gépházat" pufival, hogy a tíz ujjadat megnyalod. Nagyon is helye van a puffernek a fűtésben.

Előzmény: quckyy (94761)
Tóth Nándorka Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94765

Jó napot! lenne 1 kazán,elvileg jobb mint a totya.

 

35 kw os kazán méretei széllessége 600 mm mélysége 600 mm magassága 1100 mm belső méreti széllessége 500 mm mélysége 500 mm magassága 550 mm tálcák méretei 50 mm *400mm 2db rostély 60*40 zártszelvény fűst cső 150 mm 160L vízzel 5mm vastag az ára 170000 ft

 

 

 

A munkahelyemen az egyik szerelő azt mondta,nem mindegy hogyan hegesztenek vizszintesen és függőlegesen sem...

csiba00 Creative Commons License 2018.01.12 0 1 94764

Ebben az a legszomorúbb, hogy 4 különböző ember is egyformán sík hülye a szakmájához, amiben állítólag dolgozik.... Tényleg nagyon siralmas a kép....

 

Puffer nélkül mégis, hogyan gondolják, hogy egyenletes a hőfok? Hány °C-os előremenővel és visszatérővel üzemeltetnék a kazánt? Egész nap egy szép kis fojtott égést csinálnának? Félelmetes......

 

A kazánnak az a legjobb működtetés, ha a maximum hatásfoka körül használja az ember. 80-90 °C-os előremenő, 60 °C körüli visszatérő. A puffert felfűtöd 90°C-ra és majd a lakás abból vesz ki magának megfelelő hőmérsékletőre kevert vizet.

 

 

Előzmény: quckyy (94761)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.12 0 1 94763

Ha a munkát megakarom kapni és közben ismerethiányom van,

akkor mondani kell valamit,hogy a munkát mégiscsak megkapjam

esete forog fenn,szerintem(mert ugye a több meló több pénz is lenne).

Előzmény: quckyy (94761)
sankó36 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94762

Igazad van, az Oventropal meg a Regulusal kevertem össze.

Előzmény: BJaca (94759)
quckyy Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94761

Köszönöm.

 

A többiekhez is szólna még a következő kérdésem. A héten 4 fűtésszerelő is volt nálam, hogy a leendő rendszerről egyeztessünk és ajánlatot küldjenek. Miért akarhatnak mind lebeszélni különböző indokokkal a pufferről? Ennyire nem haladnak a korral, vagy nem értenek annyira ezekhez a rendszerekhez és inkább a jól beváltat akarják csinálni?

Az egyik szerint nagy a hőveszteség és teljesen felesleges felfűteni annyi vizet.

A másik szerint a puffer nélkül is ha kitapasztalom a rendszert, tudok nagyjából egyenletes hőfokot tartani, mondtam neki, hogy éjjel szeretnék inkább aludni és nem a kazánhoz rohangálni vagy reggel a begyújtással kezdeni. Erre nem nagyon tudott értelmeset reagálni.

A harmadik azon problémázott, hogy a 10cm-es betonunk nem biztos, hogy elbírja az 1000 literes puffert és amúgy is alig férne be.

A negyedik meg csak a régen sem volt és mégis megoldották a fűtést elvet vallotta.

Előzmény: gm-kiev (94743)
nagykunsági Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94760

Van aki laddomatot cserélt esbére, és azóta sokkal jobb lett. Azt hiszem B-steel kazánon. 

 

Én is kikötöttem az EGR-t de semmi változás. Gyorsabb se lett, meg kevesebbet se fogyaszt. Csak 1 hibaforrással kevesebb. 

Előzmény: BJaca (94755)
BJaca Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94759

https://www.youtube.com/watch?v=X8HStGslaG8
Én itt nem látok ESBE szelepet.

Előzmény: sankó36 (94758)
sankó36 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94758

Ha jól tudom a Ladomatban is ESBE szelep van ,tehát az is be tud ragadni.Csak ezért kicserélni 

fölösleges.  A Ladomatban van olyan funkció hogy vész esetén kinyit 1 szelep ami gravitációsan engedi tovább a vizet,de ennek az áteresztő képessége számomra kétséges.

Ugyanezt el lehet érni ESBE + megkerülő ág,de már normális keresztmetszettel.

Az Oventrop hasonló mint a Ladomat de abban Regulus szelep van.

Előzmény: Süni A6 (94753)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94757

egy segítő mondata?

Véleményem szerint itt és a pufis topikban az esetek 99.9%-ban

VTC511 van.

Ebből kiindulva nem hiszem,hogy sok tapasztalati véleményt hallasz a Laddomatról.

De ha jól gondolom van szivattyúd van ESBE "házad" akkor már csak egy patron kéne bele.

Ha ezt az árat összehasonlítjuk egy Laddomat egységgel akkor én a patront választanám

abból kifolyólag,hogy Toyotát is hívtak már vissza.

Körül kell nézni,hogy mi okozhatta a szorulást(kosz (szűrő?) patron v. öntési hiba….)

 

Előzmény: Süni A6 (94753)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94756

Van szekunder cső. Én utánégetőnek hívom. :-) Olyan, mint 1 sütéshez beirdalt virsli. :-D

Nálam sem szabályozható egyik nyílás sem, max az a csapóajtó a hamuson. 

Előzmény: erbe (94754)
BJaca Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94755

Nem saját tapasztalat, olyan embertől származik, aki ESBE szelepet cserélt Laddomatra. Szerinte lényegesen jobb. Bár ez érthető is, utóbbi sokkal összetettebb.

Előzmény: Süni A6 (94753)
erbe Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94754

Szekunder levegőnek nálam az égőnyílás felett van egy beágyazott 1"-os cső apró furatokkal. Nem szabályozható. Mikor még szénnel tüzeltem, 24 óra után is újragyulladt. Szénnél fontos a biciklibelső. Nem kaphat felülről fals levegőt. Inkább puhára kell fújni, mint keményre, akkor zár jól.

Előzmény: BaGira-79 (94752)
Süni A6 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94753

Sziasztok,

 

Esetleg erre valakinek egy segítő mondata?

 

Köszönöm.

 

Tamás

Előzmény: Süni A6 (94729)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94752

A levegőről csak annyit tudok mondani, hogy valószínűleg elegendőt kaphat, a kollégával ellentétben, mert ő túl sokat... :-P, mert stabilan ég, visszagyullad több óra állás után is. 

A kazán és a hamuláda között van tömítés. Viszont a láda ajtaján van 1 kis felcsapható, ott kaphat keveset. A puttony fedelében a biciklibelső sem tökéletes. 

Előzmény: tgwh8 (94720)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.12 -1 0 94751

Én is üdvözöllek, nagyon örülök neked! :-)

(más hírnek jobban örülnék veled kapcsolatban...) 

Komolyan nincs jobb dolgod, mint hogy engem kövess, gyökér? :-D

Előzmény: *Steve (94724)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.12 -1 0 94750

Versenysportban használják a vízbefecskendezést benzinmotorokhoz, ott is a henger hűtése a cél, nő a teljesítmény, de nyilván a fogyasztás is.

Előzmény: vasudvard (94748)
Pityke71 Creative Commons License 2018.01.12 -1 0 94749

Hi!

A 70-es évek elején a forma 1-es autóknál alkalmazták,de betiltották.Külön injektor fecskendezte be a vizet az égéstérbe,az optimális pillanatban.

Lényege,hogy a víz nem összenyomható,"dinamikusabb" a dugattyú elindulása a felső holtpontról.

Magába az üzemanyagba tett víz egy halva született ötlet,nem,illetve nagyon rosszul oldódik a paraffinszármazékokban,és az üzemanyag rendszer oxidációját okozza.

Előzmény: BJaca (94738)
vasudvard Creative Commons License 2018.01.12 -1 0 94748

Én úgy tudom,hogy csak akkor kevertek az üzemagyaghoz vizet, amikor megszűnt a motor olajhűtése -pl.: szétlőtték- és így még haza tudott repülni..

Előzmény: erbe (94745)
BJaca Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94747

Az EGR kiiktatása már igen :)

Előzmény: nagykunsági (94746)
nagykunsági Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94746

Az EGR nemigazán teljesítménynövelő berendezés az autóban. :)

Előzmény: amper_vadasz (94740)
erbe Creative Commons License 2018.01.12 0 1 94745

Nem a hatásban kételkedünk, hanem a magyarázatban. :-(

Előzmény: amper_vadasz (94739)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94744

Na,ha feldobtam akkor most ledobom.

„Változatlanul azt állítom” én meg azt,hogy a korábban írt reakció megfelelő hőfokon (kedvező hatású)

a szénnel történik és nem a vizes fával.

 

Még annyit,hogy mi lett azzal a csodálatos vizes gázolajjal, letiltotta az olajmonopólium ?

Előzmény: amper_vadasz (94739)
gm-kiev Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94743

TECH HU-21R szivattyúvezérlő

Gyártó: ALLTHERM

Előzmény: quckyy (94742)
quckyy Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94742

A vegyes tüzelésű és gázkazán milyen elektronikával vagy érzékelőkkel szokták összekötni, hogy ha a vegyesből vagy pufferből nem érkezik meleg víz a fűtéshez akkor automatikusan bekapcsoljon a gázkazán?   

BJaca Creative Commons License 2018.01.12 0 0 94741

Jó, hát más, ha mérnökök csinálják. Én csak házibarkácsról olvastam.

Előzmény: amper_vadasz (94740)
amper_vadasz Creative Commons License 2018.01.12 -2 0 94740

Magyarországon az AUTÓKUT foglalkozott a 70-es 80-as években víz gázolaj emulzióval, a motorok teljesítménye nőtt, fogyasztás csökkent, a káros anyag kibocsátásuk csökkent, a motorok csendesebben működtek. Rozsda temetőről nem hallottam.

 

Ez az egyik út, a másik az EGR kipufogó gáz visszavezetés, ami miatt lehet is szopni rendesen

Előzmény: BJaca (94738)
amper_vadasz Creative Commons License 2018.01.12 -1 1 94739

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146466921&t=9147701 Te dobtad fel a témát.

 

Változatlanul azt állítom, a minimális vízpára hirtelen 700-900°C hőmérsékletre hevítve gőzzé alakítva pozitívan hat az égésre.

Nagyobb mennyiségű víz esetén a várt pozitív hatás elmarad, több víz hirtelen felmelegítése lassabb folyamat és több hőt is von el a környezetéből, a vízgőz égésjavító hatása elmarad, inkább a hűtő hőelvonó hatása érvényesül.

"Picit" foglalkoztam a témával gyakorlatban, nem csak elméleti síkon közelítem meg.

Előzmény: Kapocska (94736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!