Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Még a grill fogató előtt gondoltam én is egy zsiguli ablaktörlőn (van is egy) a gond csak egy végállás kapcsolója van, és tápot is igényel, nyomatéka viszont van bőven és gyorsabb mint a belimo.
Mindegyiket vitte a gép. Vagy így, vagy úgy de elhasította.
Nekem a hasít-darabol folyamat jött be. Hasítottam kuglit is, de nem haladósabb. Ha méteres rönköt hasítasz, egyszer teszed a gép alá. Ha elfűrészeled 3 fele, akkor 3x teszed be alá.
Én szalagfűrész párti vagyok, az csinál a legkevesebb forgácsot.
Ennyi pénzért, amennyiért a hintafűrészt linkelted, lehet kapni jó szalagfűrészt. Ráadául a intafűrésznek nagyon behatárolt a vágási mélysége.
Ennél olcsóbban is lehet használt gépet venni. Pl Pécelen. Vagy Nagyszénáson. Amelyik közelebb van hozzád.
Én 8 tonnásnál kisebbet nem vennék, de ezek 3 fázisúak. Marad neked a legnagyobb egyfázisú.
Ez az ablaktörlő motoros történet megihletett engem is. A motort leszámítva minden van itthon is s olcsóbbnak tűnik a belimonál. Tudnál feltenni képet róla vagy hadititok? :)
Ez szép munka! Írod, "hogy az ajtó szigetelése alatt viszembe a vezetéket". Ott nem okoz problémát az izzításkor vagy amikor ég a tűz nem melegszik fel a kinti vezeték?
Nem tudom. Ez hol volt? Nincs vele különösen gond, csak annyi, hogy egy esetleges forrás esetén a biztonsági vezetéken érkező buborékok ill. masszív gőzáram a tartályban lévő vizet kifújja (szívószál a kakaós bögrében), ezért nem praktikus. Ha megoldható, a biztonsági mehet a szabadba is vagy vödörbe, közvetlen a csatornába. Arra figyelni kell, hogy a tartály, a tágulási és a biztonsági vezeték sem lehet fagynak kitéve! Nagyon fontos, mert a rendszered hirtelen zárttá válik. Részben ezért is kell biztonsági szelepet tenni a nyitott rendszerre is.
Meg a kialakításával, ha folyamatosan kering benne a víz.
Nem, az önmagában nem gond. Sokan a visszába teszik, mert kevésbé forró a rajta áthaladó víz, de elvileg bírnia kell azt is. Az alacsonyabb vízhőmérséklet a kavitációnak is kisebb esélyt ad, de ezt is írtam a minap.
Fontos, hogy ne legyen előtte légtelenítő, visszacsapó, szűkület.
A rendszert épületképész tervezte, már én is rájöttem, hogy teljesen logikus felépítésű. A tágulási tartály egy adott 50x50x50-es vasdoboz volt 2 csonkkal, a szaki hegesztett bele 3. csonkot... lehet, hogy rossz helyre.
A fényképről elég neház átlátnom.. tudnál oldalnézeti rajzot betenni?
Szép áru! Különösen ott jobb lenn az a méretes. Azt is vitte a szuper géped?
Erdőn venni, igaz. Hát, egyre inkább az lesz belőle, de rühellek püfölődni. Ha magam csinálom lánccal és fejszével, az sok izzadtság. Géppel menőbb lenne.:) Ahogy írtad is már itt, a gépek mestere vagy, gondoltam megkérdezlek szépen.
Szóval hintafűrész+rönkhasító párosra gondoltam. Szigorúan 230V-os hálózat. Két féle lépéssor van: hasít-darabol vagy darabol-hasit. Ha jól értem az előbbit műveled. Ha ezt az utat választom, fűrészből nem kell túl nagy teljesítményű/átmérőjű.
Előtte persze szépen össze kéne hasogatni 10-15cm vastag szálakra az 1m hosszú rönköket. Ezzel vagy inkább ezzel? Mindkettő 230-as, de a 7T motorja gyengébb (2200/3000W). Ez már eleve furcsa, de tetszik a 4 felé vágó ék is. Az ára persze több.
A két motornál vajon mit jelenthetnek a plussz feliratok? 2200W P1 illetve 3000W / S 6 / 40%
A faelgázban dobtam fel egy ötletet, de csak halvány érdektelenség övezte:( Hátha itt több sikere lesz:D
Valahogy úgy képzelem el a fatüzelést, hogy a száraz fából hő segítségével fagázt képzünk, majd azt levegő segítségével elégetjük, így 700-800-900 fokos égésterméket kapunk, ami főleg CO2 N2 és vízgőz. A hőcserélők segítségével ezt az égésterméket 300-200 fokig hűtjük, miközben a fűtésünk vize szépen felmelegszik. Mi lenne ha a 900-300 lépcső helyett 900-50 lépcsőt tudnánk elérni? +40%? Azért az csak számítana, nem? Persze szigorúan faelgáz rendszerre gondolok, ahol nem lesz az egészből kátránygyár.
Közel 100%-os hatásfokú kandalló építésén gondolkozva ugrott be, hogy milyen lenne - a megfelelő feltételek* teljesülése esetén - betenni egy plussz hőcserélőt a kazán után, amivel a pufferből visszatérő vizet lehetne előmelegíteni a kazánvédő előtt. Ezzel az égéstermékként jelenlévő vízgőz lecsapatása során keletkező energiát is megnyernénk. Persze, jó a 130 fokos füst, de még jobb lenne a 40:D
Csinált már valaki ilyet?
*Saválló kémény, kondenzátum elvezetés, kényszer áramoltatást végző ventilátor (ez talán már meg is van)
A légtelenítős-levegőt-beszívó fennforgás szerintem csak nyitott, kis nyomású rendszernél veszély. Ha zártban vagy (ha jól emléxem), ebből elvileg nem lehet gond. Azért automata, hogy hegyjuk működni, nem?
Gányoló féle vezérlésbe ami be van építve,fogalmam sincs mi a neve!Az kifogástalanul működik,kapcsol mindent,csak fűtenem kell a pufit,na meg tekergetni a pilangót!Ahogy észrevettem nálam azért kell 300 fok körüli füstgáz,mert
alatta gyengén fűti a kazánt.200 alatt nagyon gyatra,meg a kazi belseje ronda olyankor.
Ma beüzemeltem az OPOP H424 2. füstgázkapu nyitását-zárását lehetővé tevő barkácskivitelű szabályzómat.
Elemei: 1 db lada 12 V-os ablaktörlőmotor, N2006P PID-es hőfokszabályzó J1,J2 kimenete, 1 db 350 W-os PC táp, 2 db kétmorzés relé, 2 db végálláskapcsoló, meg némi apróság.
Jelenleg auto módban működik a N2006P J2 kimenete, J1 alarm. Alapjel 120 C, alarm JH1 120 C, JL1 115 C, így 112-122 C tartományban változott a füstgázhőfok.