Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Eppen a buszon ulok hazafele, de amennyire emlekszem ez a tipus csak on/off kepes vagyis nem aranyos vezerlesu. Tehat ez vagy nyitja a pillangot vagy zarja.
Vesztettél, de szeretek konkrét kérdésre konkrét választ kapni, nem összeszedegetni a rám is érvényes válaszokat.
A gázkazán lekapcsolható, a műa.csövek 5 rétegúek, a rendszer zárt.
Ha ugyanolyan száraz/nedves fával tüzelek, de már beépítettem a szelepet, akkor azért 1 komoly "kátránytényezőt" kipipálhatok?
A másik gondom az, hogy a kazánhoz közelebbi radiátorok forróak, a legtávolabbiak pedig langyosak. Ez csak annyiból nem jó, hogy távol nincs elég meleg, a nappai pedig ideálisan meleg (ez van legközelebb). A radiátor szelepeket kéne cserélnem termosztátosokra, de nem tudom, hogy ez mennyit segítene, milyet lehet felrakni stb. (A részleges zárásukkal már játszottam eleget, nem vált be..)
Én pár hete vettem, az itteni információk alapján.
Ezúton is köszönet Mindenkinek, aki sokak számára teszi közzé itt az építő jellegű hozzászólásokat, szakmai tanácsokat!
A linkelt cégtől rendeltettem egy kollégával (nekem nincs PayPal regisztrációm), csak nem a horganyból készült, hanem a saválló verziót. Hétfőn reggel rendeltük meg, pénteken délután jött meg, sértetlen állapotban. Ha jól rémlik 19 KHUF körül volt a vége postával. Már beépítettem a tisztítónyílásba, pár napja kezdtem el fűteni, most barátkozunk... A rendszeremben több módosítás is történt (hődob, huzatszabályozó kémény végelem, stb.), így nem egyedül az ő érdeme lesz a remélhetőleg pozitív változás. Kissé túlméretes a kéményem:( Eddig jók a tapasztalataim, próbálom beállítani. Igaz, nem kazánom van, hanem kályhám.
Én is úgy gondolom, hogy ez most a viszonylag a jobbik megoldás. Amíg a 300L fel nem melegszik legalább nem kell fojtania a kazánt. A hőcserélő vizét gondolom azért nyomatja a gázkazánon keresztül mert kicsi lehet a teljesítménye (v. nemtudja) a lényeg így valóban egy elő melegített visszatérő vizet kap a gázkazán és csak rá kell segítenie.
A Bereta is láng modulációs kazán és érzékeli a visszatérő hőfokát ezáltal kisebb lánggal fog égni ami valóban meg takarítást fog eredményezni. Viszont ha kihűlt a puffer (nem fűt a vegyesben) egy három járatú mágnes szeleppel ki tudja kerülni a puffert.
A Bereta hőfok be állításánál figyelembe kell venni a pufferből jövő vízet, mert ha az melegebb mint amire be van állítva a g.kazán hiába kapcsol be a szoba termosztát a kazán nem fog elindulni mivel magasabb a visszatérő. Magyarán kénytelen nagyobb előremenőt állítani a g. kazánon, ez az egyik vissza ütője ennek a megoldásnak, de a semmitől jobb. Talán egy primitivebb g.kazánnal ez egyszerübb lenne (pl. C sorozat) mert ott csak egy tulfűtés gátló van az előre menő ágban a visszatérőt azok nem figyelik.
Ha ezt írja a gépkönyv, nem kell erőltetni. Én is biztonságosabbnak érzem a nyitott rendszert még ha vannak is hátrányai. Szinte mindig kiderül, hogy olcsóbb is.
Ha nagyobb pufit tesz pl. jövőre, teheti közös körre a vízterét a kazánnal nyitottan, a hőcserélőre meg a zárt radiátoros rendszert. Ha jól értem most pont fordítva van, tehát a hőcserélőn dolgozik a kazán, a tartály meg a radiátorokkal van együtt. Azért én már most is így kötném be, kivéve ha a tartály valóban zománcos. Abba inkább menjenek a radiátorok, mint a szutyok kazán. Lehet, hogy így alakult ki ez a megoldás? A lakás hőigénye általában jóval kevesebb, mint a kazán teljesítménye. Ezért szokták fojtogatni. Jobb, ha a kazán a 3OOl-t próbálja forralni és a hőcserélő segítségével "hűtjük vissza", nem?
Ha jól emlékszem pont Holicse olvtárs rendszere valami ilyesmi: 1 v. (sorba kötött) 2 hőcserélőn keresztül fűti a kazán a puffert. Vagy ez már változott? Írja meg, legyen szíves!:D
Bár azt nem értem még mindig, miért kéne a gázkazánnak a puffert fűtenie ill. megnézetném én az a gázkazánt, ha gyanúsan sokat fogyaszt. Talán csak be kellene állítani. Ha meg az fűt, fűtse a radiátorokat, ne a puffert. Főleg, hogy nem is kondis. Vagy igen?
Jó az a 3OO, tedd be nyugodtan. Ha áthidal 3 órát, az is valami. Aztán meg arra is jó, hogy a vegyes csúcsát elsimítsa. Optimálisabban fűthetsz, de azért még oda kell figyelni. 2OOOl-nél, nyilván mehet kakaón és a kazán dugig tömve, de azért már ez is jobb, mint 3OOl nélkül.
Értem bár ez egy örökös téma, hogy nyitott v. zárt.
Minden esetre ha majd nagyobb puffert szándékozol venni a hőcserélő minimum 21kW os legyen, ez lényegesen meg fogja dobni az árát. Elgondolkoztató, hogy ebből a pénzből milyen biztonsági cuccokat tudnál be építeni. A kazánod (öntvény) pedig jóval nagyobb a nyomás tűrésük mint a lemezeseké kétlem, hogy 1,5bar nyomás megviselné.
Nem teszek be, hisz nekem már csak azért kell a fa mennyiségi adat, hogy tudjam a jövőben -így, a végleges szigeteltséggel- mennyit kell rendeljek eztán homogén forrású vásárlás esetén.
Épp ezért valószínűsithetően ez lesz az utolsó mérés.
Maximus 4tagos kazánom van elvileg 21kw tud fával, és csak azzal lesz használva. Nem akarok zárt rendszert, még úgysem hogy lesz benne termikus elfolyó meg rátöltőszelep. Nyitott rendszert sokkal biztonságosabbnak érzem. Elvileg ezt a kazánt nem is lehet zárt rendszerre tenni a gépkönyve szerint.
Nincs még túl nagy tapasztalatom a kazán beállítgatással, de a 37956 hozzászólás elgondolkoztatott, hogy jól van-e beállítva a kazánom.
Nálam is elég hasonló a visszatérő hőfok. Holnap megmérem pontosabban.
Jelen pillanatban a fűtés szabályzó szelep 60 fokra van beállítva, de az alsó ajtó nem zár le soha teljesen, mert úgy állítottam be a szabályzó csavart, hogy
lezárt állapotban is marad kb. 8mm rés.
A szivattyúm 2-es fokozatban ment 1100-on. Van még 700 és 1800-as fokozat.
A füstcsőben a pillangószelep teljesen nyitva van. Elég jó a huzat.
A rendszer vastagcsöves és lapradiátoros. Most 3db fával tüzelek, felülről meggyújtva. Ez fűt kb 4 órán keresztül, majd pár óra szünet után este megint begyújtok.
Minden esetre kérdés, hogy a 300L tartályban lévő hőcserélő el e tudja szállítani azt a hőmennyiséget amit a vegyesed termel. A 300L hamar felmelegszik és utána hova rakod a meleget? Az is igaz, hogy nem tudjuk a kazánod teljesítményét. De most más lesz a helyzet mint tavaly mert akkor közvetlen ment a rendszerbe most meg csak a hőcserélőn keresztül.
Miért nem zárt rendszerré alakitod az egészet? Így nincs szükség a hőcserélőre.
Ha arról lenne szó hogy vegyek-e újat és hogy x a differenciálnál meglesz az 1000L akkor én is ezt tenném. Viszont mivel potom pénzért vettem egy 300L pufit amit még amit nem tudok most még HMV-re használni és ha nem rakok pufit akkor idén nem lesz vegyes,mert annyi még van rá hogy kiépítsem a pufi-ig, és jővőre ebből lesz HMV és ennek a helyére megy az új nagy. Így tudok használni idén vegyeset vagy nem. Nyitott és zárt kör kellet együtt. A fittingek meg hasonlók egy része meg van még 20-30eft ráköltésével megvannak a dolgok hozzá. Még mindig konfortosabb mert tavaly éjszaka mindig felkeltem hogy rakjak a tűzre és nem volt csak vegyes (tavaly vettük a házat, és "tűzoltás" volt a vegyes berakása is.) minden nélkül, ha leégett a tűz akkor viszlát meleg. Egy telet ültem a kazán mellett, rossz kémyény, dugulások...stb. Ehhez képest ha megy a vegyes 3órát a pufiról és megy a kondenzációs kazán reggelig is sokkal konfortosabb és olcsóbb mintha ott állna a pincébe a tartály és a kondenzációs kazánnal fűtenék sztem. Félre ne értsetek, értem miért mondjátok az 1000L pufit, megtudatában vagyok hogy ne vegyél 300L ha úgy se lesz jó csak HMV-re....csak azt mondom hogy még mindig jobb így mint vegyes nélkül gázzal egy telet.
De az 500liter nem sok. A 0-tól több, de a rendszered könnyen megeszi. Átmenetileg jó a megoldás, de tervezz rá, hogy most kiadsz egy összeget és végül nem azt kapod, amire vágysz.
Úgy tervezz, hogy késobb ott akkár 2m3-es tartályt szeretnél betenni.
1m3 puffi kb 50kWh energiát tud tárolni.
500 liter: 25kwh. ha a házigényed 5kw/h, akkor 5 órát tudsz vele áthidalni.
De én inkább nem tennék be puffit, csak majd jövőre, mikor lesz pénzed.