Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Kezdek fázni és olvasgatni újra Titeket. Csak mezőgazdasági oldalról mondom, hogy az erdő tulajdonosa beleegyezése nélkül semmit nem szedhetsz, hiába van az a fa kidőlve vagy az ág leszakadva. Sajna ez van, ott rohad el a földön és táplálja vissza a talajt.
1, Konkrétan ők sem írták le, csak úgy kijelentették, én csak idéztem az álláspontjukat.
2, Az igaz, hogy lesz 0,6-0,8- bar nyomásod, de attól még a rendszer nyitott lesz.
Ha elfogadjuk a hagyományos műanyag padlófűtés csövekkel kapcsolatos, oxigén diffúziós jelenség káros hatását, akkor a nyitott fűtési rendszer is beszipákol a vízbe oxigént.
Szerintem itt van az eb elhantolva.
Való igaz semmi nem igazolja azt hogy a nyitott rendszer korróziós amortizációja katasztrofálisan rossz a zárt rendszerhez képest. De nagyobb az esélye a korróziós károknak a nyitott rendszerben.
Vettem már le nyitott rendszerről 4 éves lyukadó radiátorokat, de pró és kontra, találkoztam már nem egyszer 35-45 éves hibátlan igaz öntvény radiátorokkal is.
Sok tényező együttesen befolyásolja a korróziós folyamatokat. Nincs egyértelmű, minden helyzetben működő megoldásra, sablon és recept.
Zárt rendszer esetében a kóbor levegő szipákolás már ki van zárva, ennyi!
Aprító és aprító közt nagy külömbség van. Nekem egy Bosh aprítom van ebben van egy éles tengely ez egyben be is huzza az ágakat és kb. 2-3cm darabokra aprítja nagy nyomatékkal, max. átmérő 4cm. Az ágnak csak az elejét kell, hogy bekapja útána még az egész fát is behuza ha kell. Krumplis zsákokban szárítom, keverni kell fával mert nagy lánggal ég. Jövőre belekeverem a papír massza közé és úgy préselem ki.
Hát nem tudom, nekem nem jött be az ágapritó. A vékonyakat nehéz belegyömöszölni,pláne ha nem egyenesek, a vastagabbakat pedig méretrevágva jobb bedobni a kályhába.
Ujabban a rőzsét inkább méretre töröm (ami jó száraz) és azzal gyujtok be.
Én ültettem 2db csavartfűzt Gárdonyban, (ledugtam 2 vesszőt, egyből megerdt, 5 év múlva ki kellett vágni, mert elérte a villanyvezetéket. Lett 2 utánfutónyi fám.
Nekünk egymás mellett van a gázkazán és a vegyes kazán kéménye. Közvetlenül melléjük tettük a kiegyenlítő tartályt. Így a kémyények melege "fűti" a tartályt. Nem fagy el, pedig nincs leszigetelve semmivel.
A tarály alatt nem kell szigetelni a födémet, kapjon alulról meleget. Be kell borítani felül fóliával, és mehet rá a 20 cm szigetelés felül, oldalt, egybe olvadva a környező födémszigeteléssel.
A kazán már megvan, Hőterm Carbon M 28, zártba nem szeretném kötni, ebben egy percig sem gondolkodtam.
Úgy gondolom, hogy valamennyi nyomás lesz a rendszerben, mert minden a pincében van, a lakó térben régi nagy méretű csövek és radiátorok vannak, a tágulási tartály pedig még efelett a padláson.
Szerintetek hogy oldjam meg a fagyvédelmet? A nyitott tágulási tartály a padláson lenne ahol csak a födém van szigetelve üveggyapottal, a radiátor meleg csövéből kb 50cm egyenes 1"-os csővel felvezetve.
De lehet, hogy bizonyos fokú kazán védelmet nyújt neki, hogy a vegyes keringetőjét a kazánba merülő termosztát kapcsolja be ill. ki. Tehát ha a kazán eléri a kb 45°ot bekapcsol a sziv. ha alámegy ki kapcs. A cirkot pedig a szobatermosztát vezérli este.
Kétségtelen mind két fajtának vannak előnyei és hátrányai. De azér valjuk be nem jellemző, hogy a lemezek 2 év után kilukadnak mint hahogyan az öntvényeknél sem mind reped el. Már régen irtam van egy barátom ahol 41éves totya még mindig működik. Az ajtajai kicsit megviseltek, de nincs nála semmi kazánvédő kütyü meg termókeverő csupán ésszerűen fűt, száraz fával. Majd ha meglátogatom csinálok róla fotót tényleg egy muzeális darab, és öntvény radiátorai vannak. Persze könnyű neki kezelni mert közel van az előszobában, semmi szigetelés rajta, szép fehérre van festve és nem kormos körbe az ajtók körül.
Szerintem nyugodtan alakítsd át nyitottá. A fórumban régebben már kitárgyaltuk a nyitott/zárt rendszereket. Vegyes kazánok mellé zárt rendszerben egy sor biztonsági felszerelést is be kell iktatni (gányoló vezérlés, biztonsági szelep, vészindítók, szünetmentes, ürítő, töltő, stb) és még ekkor is fenáll az elméleti lehetősége a bajnak. Félreértés ne essék ezek kényelmet is adnak de biztonságot is.
Nyitottban legyen egy jó nagy biztonsági vezetéked 1'< (fagyás ellen védve), meg egy 1'< biztonsági (gőz)szelep és olyan nagyon nagy baj már nem lehet.
A gázkazán simán elketyeg nyitottban is (nálam évek óta így dolgozik). Az hogy a nyomás kapcsolóját "meghekkeled" sokkal kisebb gond, mintha a vegyes felrúgja a tetőt a holdig. A gázkazán már 0,3 bartól is megy tehát működni fog (bár a konkrét kazántípust nem ismerem). Arra figyelj ne legyen vörös(!)réz cső a nyitottban, aluradiátor (galván korrozió).
Hengeresfa /szálfa/ módozatra termesztem, vagyis kb. 5 évesen 20-25 cm átmérővel letermelem fűrésszel és legalább 1 évet rávárva a száradással,elfűtöm a kazánban.