Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A merülő termostáton is elgondolkodnék most, a Lángörnél több tipust találsz. Nálam az volt (és van) a gond a röggzitése a hűvelyre már többnél letörtek a müanyag fülek, az intervaluma tipus függő 5-10°, igaz fele az ára a rexinek de ott egyben hőmérőt is kapsz.
Nekem mkb. 2 hete működik a puffer töltés hőfokkülönbség kapcsolóval.
Az elején voltak gondok a nem árnyékolt szenzor vezetékkel, mivel a többivel egy csatornában fotott, de ezt lecseréltük árnyékoltra, illetve a vészkapcsoló csőtermót ( nagy hiszterézis) kicseréltük kapilláriscsövesre , azóta jónak tűnik minden ( remélem marad is).
Igen nálam is igy müködött ezek csak bontanak az adotthőfokra (hisz a sűtőben ezt kellet), a tapasztalat kicsit lusták, nagy az intervaluma.
Ráadásul nekem a régi tüzhelyről maradt. Ha most venned kell kb. 3-4Ft + rellé elgondolkoznák a rexi felé, és az pontos látod mit csinál, egyszerü állitani.
Ha nem vezetem be, akkor viszont működnie kell rendesen szerintem.
Most mértem apósomnál a kandallókályha füstcsövét kívülről egy lézeres hőmérővel. A tűz ég benne.
Ezek voltak az értékek:
A kályha tetején közvetlenül: 200 fok
Fél méterre a kandalló tetejétől 170 fok
Egy méterre a kandalló tetejétől 125 fok
A falba belépés előtt (kb, 1,5 méterre a kandalló tetejétől) 125 fok
Holicse hozzászólásában azt olvastam a pufis fórumban (551-es hozzászólás), hogy nála is működött a sütő termosztát, csak egy plusz relét kellett beépítsen, hogy megfordítsa a termosztát működését, ami a hőfok elérésekor bontja a vezetéket.
Nincs értelme. A Laddomatnál és az ESBE nél van az ön keringetö lehetöség. Tehát ha áll a keringető és közben hűl a puffer a kazánból gravitációs elven a kazánban maradt meleg viz át megy a pufferba.
Na, hogy visszatalálj. Amit a vateráról mebásoltak a 30405re én teljes métékben eggyet értek, a részletekre is figyelj tehát Laddomat v. ESBE vel és pufferal feljszerelt rendszerekre vonatkozik. Tehát mindkét védő renszer nél csak üzem meleled állapotban indúl meg a keringés a pufferfelé. Tehát ha a fűst 80-100°os és beindul a keringető csak a kazánban kering mig el nem éri az üzemi hőfokot, viszont ha kialszik a tűz a fűst 80°alá megy igy kikapcsolja a keringetőt, tehát nem hűti vissza a kazánon keresztül a puffert. Ha eleludt a tűz nincs hőtermelés utána felesleges még keringetni, de nálam a kazán eredeti termosztátja 90°ra van állitva és esetleg a visszamaradó parázs meg emelné a kazán vizét 90°ra ujból bekaocsol a keringető. Öszintén nem volt erre példa mivel a ketyerém 80°fűstnél lezárja az ösz huzat ablakot addig a parázs tökéletesen elég mert a szekunder ablak már 160-190°nál lezár és alulról intenzivebb levegőt kap a parázs.
Na itt nem figyeltem eléggé, azt hittem sima puffer nélküli fűtés, bocs.
Persze erre is van megoldás, de az már tényleg drága, olyan szabályzó kell amelynek 2 vagy több alapjelet is meg lehet adni külső kontakttal.
És mi lenne ha egy külön szabályzó figyelné a puffer hőfokot amelynek az alarm kontaktja sorba lenne kötve a keringető vezérléssel? Magyarul ha a puffer eléri a 80 fokot akkor elbont a szabályzó alarm kimenete (jó nagy hiszterézissel hogy ne induljon vissza) és leáll a keringés? Sztem a vízhőfok és a füstgáz nagyon durva kapcsolatban áll egymással, főleg a változásoknál.
tudok hülének fogtok nézni de: a kompenzált szilikonos vezetéket simán össze lehet tekerni és pár száz fokon pont úgy viselkedik mint egy K tipusú szonda ;-)
szóval elég ráhekkelni a meleg felületre és kész is!
van a maximnak SPI felületű konverter IC, tök könnyen lehet házilag uC processzormodult összerakni. régebben adatgyűjtő kártyákat fejlesztettem, van maradék fejlesztőrendszerem, még a GSM-es adattovábbítást is simán menne. van ebben ma biznyisz?
raktam a füstcsőbe egy hőmérőt (karmantyú ráhegeszt, beleteker), de állandóan takarítgatni kell, mert rárakódik a cuccmó és sokkal lassabban reagál a hőre.
kinek mi a tapasztalata? normális, hogy folyton drótkefézni kell a cuccost?
Nálam sűtő termosztátal müdödőtt egy szezont úgy, hogy a kilépőtől kb. 1m re voltak a fűstcsőre kivül rárögzitve, agond akkor lett mikor bevezettem a csőbe.
Tételezzük fel: A puffer már mindehol 80fokos, a csőtermó 60fokra van beállítva, a tűz kialudt, a szivattyú meg csak megy és megy addig amíg 60 fokos nem lesz a víz. Magyarul visszahűti a puffert! A füsthőmérséklet figyelés azért jó mert, ha kialudt a tűz meg állítja a szivattyút.
Elvesztettem a fonalat. A szivattyúindító csőtermosztátnak van egy hiszterézise pl. 10o, ha indítja akkor le is állítja, miért kell a füstgázzal leállíttatni? Biztos nem figyeltem eléggé az előzményekre.
Valószinű el irtad...LTC 141 namost van LTC141/25 ős ez 1" kereszt metszetű és van LTC141/32 es ez pedig 5/4" os. A beső felépitését nem ismerem valószinű eggyen rangú a Laddomattal. A gravitációs vészhűtésre már én is leirtam agodalmamat főleg a 28 as cső miatt. De ha biztosan akarod, hogy müködjön a kazán és puffer ágat 2" os csővel old meg, maradhat az LTC141/25, csupán mint itt jópáran megoldották az LTC-ét meg kerülve egy bypass ágot alakitani ki nyelves vissza csapóval (persze ezt is 2" al) ez már biztos jól müködik gravitációsan, amikor megy az LTC keringetője ugyis zárva tartja a nyelves visszacsapót.
Nem, semmi köze a szobatermosztáthoz. Ez a kinti hőmérsékletett méri és ha nagyon hideg van kint automatikusan megemeli a fűtési előremenő hőfokát, ha pedig enyhe idő van kint (mint most) lecsökkenti az előremenőt. Ezt most én kézzel állitom be egy szezonban talán 3X. Ennek a fűtési előremenő szab.nak azért van jelentősége egy lakás hőigényéhez úgytervezik a hőleadókat, hogy 60-70°C fűtő vizre.
Tehát ha kint -10-20° van, hogy kitudjuk fűteni a lakást 60-70°os előremenő kell. Viszont enyhe időben elég a 40-50°C előre menő.
Viszont az sem gazdaságos ha tulzottan tulvan méretezve a lakásban a hőleadók. Véleményem szerint viszont ha van tartalék nem muszáj precizen követni a kinti hőmérséklet viszonyokat.
A 150 fokos füstgáz nem sokat mond a vízhőfokról márpedig a keringetést ennek függvényében kéne indítani ill. leállítani.
Én ha begyújtok a füstgáz néhány perc alatt 300 fok környékén jár, de a víz ilyenkor még messze nem olyan meleg hogy keringessem. Azt lehet csinálni, hogy valamilyen digitális szabályzót betenni és nagy hiszterézist beállítani pl. 300 fokon kapcsoljon be és 150-en ki. Vagy pedig 2 db szabályzót kell betenni és azzal már meg lehet azt csinálni hogy figyelni a vízhőfokot is és a füstgázt is.
Sajna VTC nem kerül beépitésre és ezért a szivattyu keringetését rexel inditom 68Ctol . igy kazánvédés megvan . éves szinten elég sok fürészporom gyülik össze 50-80 zsák is , de önmagában nem ég keverem fával és még ugy is sokat kell piszkálni . akarok beépiteni egy ventit a primer oldalba amit egy 2. rexel inditanék el 50-80 ig az alarm rész meg kikapocsolná egy + relével . a szivattyu az folytva megy de ha megszaladna a höfok akkor a csötermo átkapcsolna max sebességre . olvasatm itt hogy valaki használ ilyen vezérlést . estleg még 1 rex a füsthöt mérni .