Ez a játszma még nincs lefutva!! Megfeleleő kereslet esetén a gyártó hajlandó továbbforgalmazni az E85 üzemanyagot! Meg kell találni azokat az ugynevezett ˝fehér˝ kutakat, akik hajlandóak lennének továbbra is vagy újfent árusítani ezt az alternatív üzemanyagot.
Kérek mindenkit, akik valamilyen oknál fogva tankolni E85üt, az menjen el és kérdezzen körbe a közelében lévő kutaknál, hogy
hányadán is állnak hozzá. Aztán legyen szives ossza meg velem az infót! Fontos, ezt csak összefogásban lehet megtenni és megmenti az E85öt!
Jelenleg néhány kúton újraindult a forgalmazás, de ennél sokkal többet tudunk tenni..
Tegnapi info:
Ezúton szeretném tájékoztatni, hogy a mai naptól Székesfehérváron (itt lesz második kút is) és Inárcson újra kapható E85 a privát, ún fehér kutakon.
Az alábbi töltőállomásokra is hamarosan kikerül az üzemanyag:
Berettyóújfalu
Szirmabesenyő
Hévizgyörk
Komló
Szentmártonkáta
Nyírcsászári
Az alábbi helyeken a töltőállomások nyitottak rá, de csak kereslet esetén tárolnak be:
Dunavarsány
Budapest XXII. Kelenvölgyi u.
KÉREM, aki tud az tegyen az ügy érdekében.. HAJRÁ!
Lezárul egy korszak az autósok számára, legalábbis Magyarországon. Az E85 bioetanol üzemanyag hamarosan kivonásra kerül a töltőállomásokról. Az AGIP kutakon még szeptember 30-ig tudnak tankolni zöld üzemanyagot az autósok, igen kedvező, 256,9 forintos literenkénti áron.
A világ egyre nyitottabb a megújuló energiaforrások irányába. Ami a közlekedést illeti, igyekszünk kiváltani az olajszármazékokat megújuló energiákkal. Ennek a kezdeményezésnek volt élenjárója a Hungrana Kft., aki az E85 üzemanyagot bevezette a magyar piacra. Lehet mondani, hogy jókor, jó helyen lépett a Szabadegyházi gyár, hiszen a termék bevezetését követően 2011-ben már 400 forint közelébe emelkedett a benzin literenkénti átlagára. Így az E85 a maga több mint 100 forintos árkülönbségével egy reális alternatíva lett a magyar autósok számára. Robbanásszerűen elterjedt a kutakon, 2 év alatt sikerült 420 kútból álló hálózatot kiépíteni. A hálózathoz csatlakozott a Mobil Petrol, az OIL! és AVIA kutak, az AUCHAN és az AGIP is.
Ez az új üzemanyag segített jó néhány magán töltőállomásnak is, akik az E85-nek köszönhetően megmenekültek a bezárástól. A felhasználók pedig olykor literenként 100 forintot spóroltak a korábbi benzines tankolásaikhoz képest. Mindenkinek jó volt. Rengeteg autószerelő műhely specializálódott a benzines autók átalakítására, egy kb. 50.000 forintos készülék beszerelését követően akár 100%-ban is lehetett E85-el járni. Hiszen így nem volt hidegindítási gond télen, és nem kellett felesbe tankolni a benzinnel. Régi szép idők. Persze odafigyelés is kellett az E85-höz, mind a kutak részéről, mind a felhasználók részéről. Mivel alapvetően az alacsony ár miatt tankolták – és nem azért mert jóval kisebb a káros anyag kibocsájtása -, ezért a bioetanol tulajdonságairól beszélni kellett. Ezek közé tartozott, hogy oldja a szennyeződéseket a csövekből, felveheti a vizet, és ha nincs át alakítva az autó, akkor csak 95-ös benzinnel együtt tankoljuk. A dolog éveken át működött.
A motoros világbajnok, Talmácsi Gábor lett a termék nagykövete, akinek segítségével még nagyobb ismertségre tett szert az E85. Már túl szép volt, hogy igaz legyen. És jött aminek jönnie kellett, jövedéki adóemelés két lépcsőben, összesen 55 forintos adóteher literenként! Ez megpecsételte a termék sorsát, amelynek következtében mára az E85 nem életképes a magyar piacon. Nyilván ha 500 forint lenne a benzin literenkénti ára, akkor továbbra is egy reális alternatíva lehetne az autósok számára, viszont az olajárak manapság igen alacsony szinten vannak. Ami persze jó, mert a benzin is olcsóbb, de az E85 megszűnésével egy olyan zöld üzemanyag szűnik meg, melynek használatával tettünk környezetünkért.
A tanulság: száz japán mérnök megfeszített munkájánál, ötven japán tesztelő több százezer kilométernyi próbájánál nem ér többet a spájz hokedliján dolgozó félművelt barkácsoló tudása. Tovább »
Én elsősorban nem spórolás miatt veszem az e85-öt, ráadásul nem sz
eretem amikor a 95-össel hasonlítják össze. Köszönő viszonyban sincsenek ezek az üzemanyagok egymással. Külön szomorú, ha egy kutas nincs tisztában ezzel (mégannyira, ha egy fórumlakó). szvsz
Hétvégén jártam Ausztriában és Csehországban, igencsak meglepett az E85 helyzet:
Ausztriában több kúton is láttam, a legnagyobb számban talán Genol kutakon van, de láttam Shellnél is, ami a durva, hogy közel azonos áron adják, mint a benzint: 1.3 EUR/liter. Ezt nem is értem. Sógorok már annyira "zöldek", hogy lenyelik a plusz fogyasztást csak azért mert így védik a környezetet? Szép dolog, nem mondom, de...
Csehek:
Benzin 34-36 CZK körül (380-400Ft), E85 25-27 CZK (280-300Ft)
Nehéz megoldani, mert a gázszett lekapcsolja az injektorokat mikor gázra vált. Fogalmam sincs hogy lehetne megoldani, hogy a gáz és a benzin injektor is egyszerre menjen.