Sziasztok. Régebben olvastam hogy valakinek itt a forumon van "motorhibakod kiolvaso szerkentyuje. Szukségem volna egy hiba kod kiolvasásra. Nem emlékszik valaki hogy ki az, tobb ezer hozzászolást nem szeretnék végig olvasni. Koszi ha mégis valaki tudna valamit.
segitsetek! vezérműláncot cserélnék mert már nagyon csörög! de nem tudom lecsavarni az ékszijtartó csavart ami bemegy a főtengelybe!!!!!!!! ellentétes menetű? merre csavarjam ha ki akrom csavarni?
ja nem kell flex csak fúrógép, és csavarkihajtó szerszám..
pusztán azt felejtetted emliteni hogy roppantott csavarról van szó, amit a gyárban beroppantanak hogy se ki se be ne lehessen hajtani.
mivel itt a többségnek nincs speckó szerszámai így a legegyszerűbbet kéne mondani. flexen egy vékony lappal kb 50mp alatt elvágod a 2csavart és azt fogóval már kihathatod.
utánna csak egy sima csavarszárral pótolni kell. ettől egyszerűbb nincs.
Látom szó van az elektromos ablakemelőről. A miénk már nem is működik, vagy lemegy, vagy nem, de akkor vissza se jön. Már én is nézegettem ezt a skodaalkatrész.hu javítást. valaki esetleg tud más megoldást, vagy őket dicsérni. Előre is kösz a tanácsokat.
Igazából csak a kulcsos részt szeretném. A teljes csere az immo miatt kissé húzós lenne, csak a cucc 32.000. A probléma az, hogy a zárt fedő lapocska be-be ragadt néha, aztán idővel megadta magát és kettétört, egy darabja belement a zárba. Így nem megy bele a kulcs. ( a villamossági szervízben azt mondták, vigyem be... Jó vicc, ha egyszer elfordítani sem tudom a kulcsot.) Gondoltam hátha ki lehet belőle piszkálni, ha kint van a zárszerkezet.
A másik kérdés, hogy ki lehet-e venni a kulcsos betétet elfordítás nélkül, vagy addig reteszelődik?
Valamit vartyogott a szerelő, hogy nem kell az immós betétet cserélni, hanem hozzá lehet tanítani az új kulcsot, vagy a chip-et átteni az új kulcsba. Kicsit zűrös nekem az egész.
Ez egy sor dolog lehet: keverékképzés & elektronika (halódó ac pumpa, koszos levegőszűrő, régi üzemanyagszűrő, MAP szenzor, Hall jeladó, fojtószelep, lambdaszonda, hőpatron), gyújtás (rossz trafó, régi gyertyák), fals levegő (tömítéseknél, csatlakozásoknál).
Ránézésre kell egy megoldáscentrikus autóvillamossági szerelő/diagnosztikus hozzá, mert túl sok a potenciális hibaforrás.
(De nem kell azonnal lambdaszondát cserélni, ha épp az a hibaüzenet). Lehet, hogy csak valamelyik szenzor csatlakozója oxidálódott, és amiatt nem jó hideg motornál a keverék. Ha nem csak rángat, de nem is megy jól az autó, lehet, hogy eltömődött/haldoklik a katalizátor...Szinte bármelyik lehet.
Valaki esetleg tud valami okot arra is,hogy miért rángat a Felicia néha alacsony fordulatszámon vagy egy nagyobb gázfröccs elején? Valamint előfordul megtorpanás is néha gázadásnál.
Szerintem az pont elég. A végén még az lesz, hogyha szétszedted rakd is össze... Talán annyit megtehetsz még, hogy kitakarítod szépen az ülés előtt, mert ott kell majd "fetrengenie" az pedálok előtt;)