Pedig de. Szerintem a legtöbb Feliciás átesik ezen egyszer biztos. A kis spiáter tört le a végéről igaz? Csak kompletten lehet venni 4000 körül és hogy ne kelljen két kulcs át kell cserélni a törött alkatrészt. Zéger gyűrű fogja csak a végén. ITT is írják, hogy a végén lévő spiáter külön nem rendelhető. Én is mikor kerestem bejártam az összes bontót a környéken, de mindenhol ahol volt ilyen széria üres ajtókat találtam. Fogyóeszköz nagyon. Így a fenti linkről rendeltem. Párban pedig 6500 Ft. Esetleg lehetne csináltatni valami marós, esztergályos emberkével acélból, de ebben nem vagyok biztos.
@glx16:
Torrentről (nC ha mond valamit) le tudod tölteni. Átküldeni sajnos nem tudom, mert sokat foglal és mire feltölteném beleőszülnék szerintem. Egyébként tényleg hasznos, főleg ha szét akarsz szedni valami részét és átnézed, hogy tudd mire számíts.
Ezt az ETKA-t honnan lehet beszerezni? Sokszor jól jönne, hogy lássam, egy-egy alkatrész hogyan épül fel. Meg amúgy is jó lenne felkészülten menni ha esetleg alkatrészre lenne szükségem :)
Valaki tudna segíteni zár ügyben?Ugyanis eltört a zárhenger végén lévő (mittoménmianeve) kis kör alakú valami,ami a rudazatot emeli meg a kukcs elforgatásával.Azt mondták a boltokban,hogy csak komplett zárat tudnak,de nem hiszem el,hogy azért a kis vacakért vennem kell egy komplet zárat!
Ja ,és ha valaki tudna segíteni univerzális központizár beszereléséhez,az is jól jönne! Elég lenne csak egy kép egy beszerelt egységről(első-hátsó ajtó)!
Persze még a Feliciát nem érdemes "Start-Stop" rendszerben működtetni. Kinyírja az önindítót és az akksinak sem tesz jót ilyen igénybevétel. Amikben van ez a technika ott erősített önindító van, illetve a BMW-é úgy működik, hogy mindig valamelyik henger a sűrítés közben egy bizonyos ponton túl áll meg, de szikrát és benzint már nem kap. Tehát úgy áll le a motor és mikor indulni kell, nem az önindító teker, hanem kap egy adag benzint meg szikrát és beindítja magát. Link róla itt: KATT Jobb oldalt alul ott az animáció indítása.
Nekem '99-ben még úgy tanították a KRESZ oktatáson, hogy 1 perc üresjárata alatt fogy annyi benzin, mint amennyi egy indítózáshoz kell. Azóta persze a technika fejlődött, lehet hogy ez ma már fél perc.
Sok autónál ma már megoldották, hogy leállítja a motort ha hosszabb ideig nyomod a féket, de nem hiszem hogy ez az indítómotornak is feltétlenül jó.
Nézegettem unixot, lángot, meteort, de nem igazán találtam önindító alkatrészeket, jobbára csak kompletten lehet felújítottat kapni, horror áron. Szóval szerintem egy percért nem annyira érdemes leállítani...
99' Feliciámhozszeretnék segítséget kérni utólagos első ködlámpa beépítéséhez. Mikell hozzá, (lámpákon,rácson,kapcsolón kívűl) meg h hogyan kell csinálni na meg persze h minél gyáribb legyen legalább kinézetre (gyári kapcs. lámpa) előre is nagyon szépen köszönöm!!!:)
Tegyük hozzá, hogy ez inkább a nyári kánikulában padlón taposva igaz. Normál autópályás tempónál, sík terepen semmi baja nem lesz több száz km autópálya után sem, ha megelőlegezzük, hogy már a pályán elkezdett lassítani a lehajtó sávban, ott visszakapcsolgatott, begurult a parkolóba, ott beigazította az üres helyre... na, szóval ennyi bőven jó.
Nyilván ha padlón volt taposva, akkor valóban nem árt egy kicsit járni hagyni.
Én olyan ökölszabályt tudok, hogy ha 30 másodpercnél tovább kell megállni / állsz meg, akkor érdemesebb leállítani. Kivétel ez alól persze a forgalom, piros lámpa, dugó, stb, hiszen ott nem tudod előre, hogy mennyit kell állni, de pl. egy vasúti átjárónál én mindig leállítom, az szinte biztos, hogy fél percnél több lesz.
A nyáron egyszer "manuális" start-stop módszerrel mentem dolgozni, mert eléggé fogytán volt a benzin :) Minden lámpa előtt már 50 méterrel motor leállít, gurul, sárgára indít, lejtőn gurul, motor nem jár. Nyilván az önindító nem köszönte meg azt a napot, de végülis elég lett a benzin :)
Ez szerintem megint a felesleges fogyasztás kategória. Ráadásul ha csak pár percre állsz meg, nem is az van mint hidegen, hogy lehűl az olaj, meg elmegy az olajnyomás. Melegen indításnál még annyit se kopik, mint hidegen.
Ettől függetlenül huzamosabb autópályás szakasz után ha megállsz, mindenképp érdemes alapjáraton járatni fél percet mielőtt leállítod, mert ha azonnal leállítod előfordulhat, hogy megforr a motorban a víz, ugye leáll a cirkuláció, viszont a motor még forró. Baja nem lesz tőle, legfeljebb a kiegyenlítőtartály sapkája szétköpköd egy fél deci vizet a motortérben ha elérte a kritkius nyomást, de ezt elkerülheted, ha leállítás előtt alapjáraton járatod még kicsit.
Junkie, köszi a válaszodat! Valóban értelmét látom annak, amit írtál. Lehet a következő kérdésem is nagyon buta. Hosszabb néhány száz kilométeres útra készültünk ketten. Az autópályán többször is megálltunk pihenőhelyen pihenni meg szendvicset enni. Én ez idő alatt járni hagytam a motort, hogy ne kelljen önindítózni. Mert indításnál kopnak az alkatrészek, és ha már megy a motor akkor szinte semmi sem kopik. Erről mit gondolsz?
99' Feliciámhoz szeretnék segítséget kérni utólagos első ködlámpa beépítéséhez mikell hozzá (lámpákon,rácson,kapcsolón kívűl) meg h hogyan kell csinálni na meg persze h minél gyáribb legyen legalább kinézetre (gyári kapcs. lámpa) előre is nagyon szépen köszönöm!!!:)
nemrég olvasgattam angel eyeról énis, (mellesleg nem tudom elképzelni h pont ehhez a kocsihoz miért nem lehet sehol sem angel eye-t kapni, na mind1) és azt találtam hogy a régebbi felikhez jó a polo és az ujjakhoz jó az A Vectra. De én nem tudom elképzelni h pont beletalál, kis alakítás tuti kell.
A másik: én már fogyaszottam full ki a tankot... 5 literes kanna hátul, betöltöttem és peccre indult. semmi gáz nem volt vele :D
Hát nekem 98 előtti 1.3-as feliciám van, még a facelift előtti. Szóval abba kellene majd belepróbálni egy 6N lámpát. Ha esetleg találok róla valamit megosztom itt.
És még annyi hogy a golf 3 hátsó lámpa cseréről akkor semmit nem tudtok?
Szerintem a legegyszerűbb, ha bemegy az ember egy értelmes bontóba, ahol tartanak kiszerelve sok mindent és nem csak kérésre szerelik ki, majd kikéri egy felicia és egy polo lámpáját. Máris látszanak a különbségek, ha vannak.
Én nem tudom, de felénk űúgy szokás, hogy a vízpumpát meg a bordás ékszíjjat együtt cserélik ugy 50000 és 70000 futtot km között. Tehát ha már 68000 km futott, akkor nem hiszem hogy van értelme megvenni. Mellesleg az új gyári szlovákiában kb ennyibe kerül, vagy olcsobb. Persze ha valakinek kell akkor rajta.
Szia! Én is gondolkodtam, hogy kicserélem az első lámpákat „angel eyes” lámpákra, több személytől hallottam, hogy a Polo 6N első lámpa egy kis átalakítással beépíthető. De ez idáig még nem volt szerencsém összehasonlítani a két lámpát, pedig jó lenne oda próbálni egy 6N lámpát, hogy lássam, mit kellene alakítani, mert ha igen sokat kell, illetve utána festeni akkor inkább hagyom. Helyette akkor a lámpa magasság állítást alakítom át elektromosra. Találtam egy szlovák oldalt ahol vannak képek az átalakításról és ott a homlokfalat, megvágták illetve a hűtőrács mellet is nagyobb lett a rés és ott is valamivel kitöltötték. Az mindegy, hogy melyik feli?
Legfőképp három okból nem érdemes / szabad hidegen egyhelyben állva melegíteni.
1. Egyhelyben járatva, mivel nincs terhelve a motor, lényegesen lassabban melegszik, magyarul sokkal tovább (idő) jár "hidegen", mintha mennél vele
2. Kapcsolódik az 1. ponthoz, a hideg motorból több szénhidrogén jön ki a rosszabb égés és a dúsabb keverék miatt, mindamellett a kipufogógáz is hideg a terheletlenség miatt, ez a két tényező jelentősen terheli a katalizátort
3. Ha egyhelyben járatod a motort, a fogyasztásod végtelenhez közelít, hiszen az egyhelyben állás közben elégett benzinnel nem haladtál semmit.
Az olajat nem úgy kell elképzelni, hogy hidegen semmi kenőhatás nincs és tönkremegy a motor, ha hidegen mész vele. A modern multigrade olajak hidegen is _kiválóan_ kennek, ellátják feladatukat. Normálisan lehet közlekedni csont hideg motorral is, az égvilágon semmi baja nem lesz. Legalábbis nem károsabb, mint a hosszú alapjáraton járatás, amikor folyamatosan effektíve benzinnel mosod a hengerfalat. Egyvalamit nem szabad, _teljes_ terhelésen menni hidegen. Haladni, közlekedni minden további nélkül.
Azt értem, hogy nem szabad felpörgetni, mert hideg és sűrű az olaj, és kicsi a kenőképessége. De miért ártana neki, ha mittomén 10 percet hagyom alapjáraton, hogy melegedjen? Melyik alkatrésznek nem tesz jót?
Beindítottam a Felit és hagytam, hogy felmelegedjen a motor. Elképzelésem szerint ez jó, mert hidegen csak alapjáraton megy a motor, és csak akkor indulok el, ha már kicsit meleg, kb 70 fok, így a kopás is kisebb, mintha hidegen pörgetném fel a motort. Édesapám szerint viszont ez nem jó, és pont ez tesz rosszat a motornak. Ezt csak dízelnél lehet csinálni.