Elmentünk egy próba-kölcsön Yamaha R6 mociért Zuglóból a XVII-kerületbe. Én vezettem, minden rendben. Átvettem a mocit, csajom beült a vezetőülésbe, elindultunk haza, és 3 sarokkal arrébb az első piros lámpánál kiszállt, hogy szóljon, ég vmi piros lámpa. Lámpa után félreálltunk. Leállítottam, újraindítottam, nem ég. Azóta mentünk kb. 500 km-t és minden rendben.
Jó azt tudni kell a csajomról, hogy az apja mindig működő GPS-e az ő kezében az első alkalommal elromlott, el sem indult, majd két nap múlva, távollétében spontán megjavult. Az óráiban mindig 10-szer olyan sűrűn kellett elemet csreélni, mint bárki másnak. Van kisugárzása a csajnak. ;)
Tegnap megnéztem még este, írtam is, 2 vezeték megy a gombához... köszönöm a választ.
Lenne még valami. Szelephézag állítás is lesz, pontosan nem emlékszem, pedig többször is volt téma a fórumon. Szobahőmérsékletű motornál, 0,2 mm-re mehet a szívó és a kipufogó szelepeknél is, ugye? Úgy rémlik, többen is így állították a fórumtársak közül...
na ma végre bele tudtam vágni a zenecserébe. először is kikerültek a régi hangszórók, elől két, szerintem gyári Blaupunkt volt, kb akkor érinthette utoljára emberi kéz... több centis por állt rajta meg nagyon egyszerű kis valami. ide jön majd egy 3 utas Pioneer TS-A1311 ha meghozza a postás. hátul egy kétutas noname ovál volt, ide került egy 3 utas JVC V6936 amihez sikerült féláron hozzájutnom. a különbséget igazából csak fényévekben lehetne mérni úgyhogy bizakodó vagyok. így négy hangszóróból már ki lehet gazdálkodni jó dolgokat, a kalaptartón hozza az ovál a basszusokat. mélynyomóra szerencsére nem hagytam rábeszélni magam, teljesen felesleges. szerencsére az előző tulaj fordítva gondolta, így a benne hagyott erősítő árából kijött az egyik pár.
Amúgy én azt csinálnám, hogy nem a régi szutykos olajhoz önteném, hanem vennék bele olcsóbb olajat, + ezt a motortisztítót és "öregesen" levezetném vele az előírt km -t.
1 - Control of direction indicator lamps 2 - Control indicator lamps trailer 3 - Indicator lamp include high beam head lights 4 - Indicator lamp included marker lamps 5 - Indicator lamp Inclusions fog lamps 6 - Indicator lamp activate the rear fog lamps 7 - Test lamp inclusion beam head lamps 8 - Indicator lamp include heating rear window 9 - Indicator lamp ABS
Szia! Szerintem is a feszültségszabályzód a hibás. Én 2 hónapja cseréltem, mert hasonlót produkált nekem is. Szerencsére nem ment tönkre semmi miatta, vagy legalábbis még nem jelentkezett hiba. :)
feszültségszabályzó lesz. 3.000,- fabatka és 15 perc munka. (a generátor hátuljában)
De ha sokáig használod így, akkor kijön a 30.000,- fabatka is és több órás meló, mert tönkreteszi az akksit, a rádiót. (Én már jártam így az előző kocsimnál)
Sajna most nyáron is sikerült, de megúsztam annyival, hogy túltöltötte az akksit, és kipezsgett az akkusav...lehetett takarítani. Persze a tűzfal fényezése bánta :(
A hátsóféket talán egyszerűbb kibontani mint az elsőt.
Még a kereket sem kell leszedni, de azért a kocsit bakra kell tenni :)
A kerékagy közepén a fém sapkát ki kell szedni. Csavarhúzóval, vagy egy nagyobb szájú fogóval ki kell feszegetni.
Alatta a kerékagy csavar van. Egy sasszeg és egy fogazott fém sapka biztosítja. (a saszeget ha kiszedted és nem életbevágó, akkor ne használd újra, tegyél bele újat összszereléskor)
Sasszeget kihúzod, és ha minden OK akkor alatta a csavart viszonylag könnyű kitekerni (persze azért nem kézzel).
Ezután kerékkel együtt a fékdob is lejön.
Amit meg kell nézni:
mennyire kopottak a fékpofák, nem olajos-e vagy zsíros a belseje (ha olajos, akkor a fékfolyadék szivárog, ha zsíros, akkor a kerékagy szimmering nem zár), nem rozsdásak-e az alkatrészek (rugók, nyomórudak, stb)
Ha száraz, akkor egy ecsettel ki tudod söprögetni az egészet, ha még tisztábbra szeretnéd, akkor spiritusszal le tudod mosni. Benzin, lakbenzin felejtendő.
Ilyenkor érdemes a kerékagyat is kitakarítani az öreg zsírtól.
Ez nem egy szép meló: kézzel, rongygyal kiszeded a régi zsírt (ezt a zárókupakból is), és ha tiszta akkor ugyanígy telikened friss zsírral (én egy nagyobb orvosi fecskendővel szoktam belenyomni a csapágyba. Ha lehet hőálló zsírt használj.
ezután ha minden OK ugyanígy visszafelé. A kerékagy csavar meghúzásánál figyelj arra, hogy nehogy túlhúzd, de laza se maradjon. A biztosító lemezt vissza, sasszeget vissza, zárósapkát vissza és kész.
Ha nem kell hozzányúlni a fékhez (pl fékpofa csere) akkor nem nagy meló.
Valakinek van tapastalata ezel a tistitoval mert en nem hisem hod egit. (10 perc alat nem činalhat emit a motorba) Vad nem sabad varni hod tista les a motor beleje. De ez čak a ajat nezetem!
10 000 km-enként cserélek olajat.És most van rajta pontosan 135 000 km.De viszont bagyon ette az olajat,ezért kiséreltünk meg egy szelepszár szimering cserét.A régire azt mondta,hogy nagyon be voltak keményedve,és mehetett ott át az olaj.Remélem ez volt a gond az olajfolyásra.