Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 21089

A harmadik mondatot lehetne magyarul is ?

 

Amúgy ha jól emléxem (jól emléxem)  NEM a fogyasztásról szólt a beszélgetés.

 

Azon is meglepődnék, ha a beszerzést megtiltó személy, bármit is tudna a járművek fogyasztásáról.

 

 

gyurci80 Creative Commons License 10 órája 0 0 21088

Erre mondok egy érdekes dolgot. Ezek a szép kisebb Credok, amik ex Kapos volánnál is vannak, Marcali környékén is van pár, semmivel nem fogyasztanak kevesebbet mint a nagyobb társaik.

 

Innentől fogva a miért nem talán egy értelműbb!

 

 

Előzmény: trizs77 (21087)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 0 21087

Valószínűleg nem érte meg foglalkozni vele az EAG-nak, mert nem volt rá elég kereslet.

 

------------------

 

Nem tudom egy közlekedési társaság, több közlekedési társaság hogyan fejezhetné ki jobban vásárlási szándékát, mint ha minden létező fúrumon elmondja :

 - ilyet szeretnénk,

 - ilyet vennénk,

 - ilyet gyártsanak.

 

Mivel az említett időszakban hivatalból részt vettem szinte valamennyi ilyen fórumon, nem tudom elfogadni, hogy nem ezt mondták, amikor ezt mondták.

Az ügyben és más ügyekben is (pl. 15 méteres városi E94) havonta biztosan, de néha sűrűbben megfordultam az EAG irodáiban.

 

--------------------

 

Más  :

Azt sem tetszett, hogy amikor a Borsod-Kapos megrendelte a 10+5 Credo EN9,5-t és ennek tapasztalatai alapján a Zala, Pannon azonnal bejelentette fix vásárlási szándékát,  a Gemenc, Nógrád, Bakony, Somló pedig épp hezitált ugyanerről, azonnal leállították az ilyen (és más) beszerzéseket is.

 

A különböző különjárati 9,5 méteresek (Isuzu, vagy más) nem pótolják a 9,5-10,0 méteres helyközik hiányát.

Ezekből idehaza nem kell sok.

De pl. úgy 150-200 db-t holnap felvenne a hazai közforgalmú piac.

Igaz, hogy ez a mennyiség a hazai közforgalmú piacnak csak úgy kb. 2-3%-a, de létező igény.

Az is igaz, hogy jó pár síkvidéki, nagyfalus Volánt ezt - érthető okokból - nem érdekel. Pl. Hajdú, Bács, Kunság, Körös, Szabolcs, stb.

 

 

MCA-001 Creative Commons License 19 órája 0 0 21086

MI???

IK415: 11,5méter, kb.100 utas

E92: 9méteres, kb.60utas

Előzmény: MBman (21085)
MBman Creative Commons License 19 órája -2 0 21085

Az Ikarus 415 nagyjából hasonló méretű busz, a BKV vett is belőle jópárat. Nagyjából ugyakkor, kb 20 éve. Igaz, hogy nem a technika csúcsa, de egy sorozatgyártott busz volt. Szóval szerintem nem igaz, hogy nem volt rá lehetőség.

 

Valószínűleg nem érte meg foglalkozni veée az EAG-nak, mert nem volt rá elég kereslet.

Előzmény: trizs77 (21084)
trizs77 Creative Commons License 20 órája 0 0 21084

Viszont a piac és az igények nagyon kegyetlenül beáraznak és elhelyeznek mindent oda, ahova való :) Erre egyszerűen nem volt igény, ezt be kell látni.

 

-------------

 

Máshogy látom és ami fő(bb) nagyon máshogy tudom.

 

Az E92 méretű busz nagyon hiányzott.

Nem egy Volán hanem több Volán is ráharapott volna.

A helyette kínált E91 túl kicsi volt a Volánoknak.

 

A Volánok, vezéreik folyamatosan   "birizgálták"   az EAG-t, hogy gyártsanak több 9,5 méter körüli kocsit.

Az EAG illetve új tulajdonosai pedig minden évben 4+3 új indokot találtak ki, hogy miért nem teszik.

Legtöbbet az alváz problémára hivatkoztak, de n+1 indokot hoztak fel, hogy mit hogyan nem akarnak gyártani.

Közben ugyan azokon a napokon teli sírták az akkori sajtót, hogy nem vesz tőlük eleget a volán, amikor meg venni akart korszerűsített sorozatban gyártott E92-t, akkor meg elhajtották a volánokat, vevőiket.

 

Klasszikusan úgy beszéltek mint előtte a Ganz-Mávag és más gyárak fejlesztői, eladói, mérnökei:

    - majd ők megmondják mire van szüksége a fuvarozónak,

    - ne a fuvarozó akarja megmondani mit venne,

    - abból válasszon amit gyártanak.

 

Akkoriban nem telt el úgy éves volán felsővezetői konferencia, vagy műszaki felső vezetők, éves, szokásos tatai konferenciája, hogy kettő-öt vagy több volán vezető ne szólalt volna fel a 9,5 méteres helyközi kocsik hiánya miatt.

 

----------------

 

Amikor meg végre Krankovics sok év birizgálás után kijött az CREDO EN9,5-lel, akkor meg Fónagy állítatta le az összes beszerzést.

Még a Kapos meg a Borsod sikeresen vett pár darabot, de a saját második szériájuk beszerzését már nem engedélyezték.

 

A Pannon, Zala, Veszprém helyközi Credo midi beszerzését meg a felvetések után kb. 1 hónappal annulálták, mondván  :....."...Szó se essen róla..."

 

Holott Z.-Laci jól ismerte fel, hogy az olyan volánoknál ahol sok az apró falu, bizony jól jöttek volna ezek a kocsik.

 

A Kapos elég összevissza használja az ilyen beszerzett midijeit, de a Borsod pont arra futtatja amire gyártották.

 

A Zala se a Zalaegerszegről/re induló/érkező járatokon kívánta üzemeltetni a saját magának vásárolni tervezett 10 db ilyen kocsit.

 

 

 

 

Előzmény: MBman (21080)
hajduka95 Creative Commons License 21 órája 0 0 21083

Igen, erre gondoltam én is.

Előzmény: yoyo25 (21082)
yoyo25 Creative Commons License 22 órája 0 0 21082

Csak tipp: ma van/volt a lakossági fórum az autóbusz közlekedés jövőjéről. A város tervezi, hogy eddig ellátatlan területeket is bevonnak a helyi hálózatba, oda viszont a jelenlegi járművek nem jók, mert túl nagyok a szűk utcába. Lehet, hogy szemléltető eszközként volt itt, de az is lehet, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz és csak a véletlen műve.

Előzmény: hajduka95 (21081)
hajduka95 Creative Commons License 23 órája 0 0 21081

LJS-054-et láttam ma a városban (https://www.flickr.com/photos/madthrasher/20359812128). Tud valaki valamit arról, hogy mit keresett itt? :D

MBman Creative Commons License 1 napja 0 2 21080

A leírtakból számomra az derül ki, hogy állandóan esett kelt. Prototípus lévén ez valamennyire elfogadható, kellett volna még fejleszteni rajta. Viszont a piac és az igények nagyon kegyetlenül beáraznak és elhelyeznek mindent oda, ahova való :) Erre egyszerűen nem volt igény, ezt be kell látni.

MCA-001 Creative Commons License 1 napja -1 0 21079

Nem csak ott szerepel a Voith váltó:(((

Előzmény: Betonlap (21075)
gyurci80 Creative Commons License 1 napja 0 0 21078

Nem az a váltó. Próbálkoztak azzal is!

Előzmény: MCA-001 (21074)
gyurci80 Creative Commons License 1 napja 0 0 21077

A motor 1500-1800 között pörgött egész nap, de Cummins motornak nem volt ez sok. Az Allison váltó egy talán benzinmotorra való váltó volt. Azt találták a gyárban amit oda be lehetett kanalazni.

 

De még így is olyan 27- 28 literrel keringett bent a városban egész nap. Végére márt picit többel.

 

Alkatrészek java megegyezik EAG buszokéval. Zf meg Bosh alkatrészek mindenhol.

 

Ilyen egy prototípus. :P

 

Amit sorra gyártattak le a végére az a függőcsapszeg volt.

Előzmény: Betonlap (21076)
Betonlap Creative Commons License 1 napja 0 1 21076

Ezek mellett még a váltó áttételezése se volt a legjobb, iszonyat pörgette azt a pici dízelt (tudtommal ebből is volt problémája). A konstrukció nem volt egy rossz elképzelés, lett volna piaca. Egy prototípustól sokat nem kell várni. Megszokott volt, hogy egy évbe valamelyik szezont műhelybe töltötte, mert ha valami kellett hozzá akkor azt hetekig tartott beszerezni.

Előzmény: gyurci80 (21073)
Betonlap Creative Commons License 1 napja 0 2 21075

Nem kell mindent elhinni a busztipusok.hu-nak. Az E92-n Allison váltó volt.

Előzmény: MCA-001 (21074)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja -1 0 21074

A váltó gondot könnyen megoldhatták volna, ha akarják.

Ugyanaz a váltó van benne mint a BKV-s IK405-ös buszokban...

Előzmény: gyurci80 (21073)
gyurci80 Creative Commons License 1 napja 0 0 21073

Mielőtt még nagyobb ökörséget mondasz a E92, nem volt az olyan rossz konstrukció, kb megelőzte a korát.

 

Amire használták Keszthelyen, arra tökéletes volt.

 

Tartalék buszként sose volt jelen, állandó járata volt.

Nagy hangja attól volt, hogy bezsúfoltak a hátsó ajtó mögé egy irdatlan nagy hűtő ventilátort, ami az áttételek miatt még rázta is picit a kasznit.

 

Állandó problémája volt a levegő hűtéses kompresszor hibája, amit végén egy ik 260 aséval helyettesítetek, meg az első merev hídból átalakított független felfüggesztés szilentjeinek hibája.

 

Azért selejték, mert a kardán széthullott menet közben és széttörte a váltó házat és több millió lenne rá egy új váltó.

Sárga szín is azért került rá, mert a jobb oldalát végighúzta egy figyelmetlen személyautós.

 

Sofőr szempontjából egy jól manőverezhető, igen jó fékrendszerrel és a ik 260 ashoz képest kimondottan halk autónak számított!!!

 

 

 

Előzmény: MBman (21072)
MBman Creative Commons License 1 napja 0 0 21072

Egy pár éve normal méretű busz van helyette. Ez jol mutatja, hogy mennyi értelme volt szenvedni vele 15 even keresztül 😊

Előzmény: kbn (21071)
kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 21071

"Azért ilyen hosszú távon nem lehetett túl kényelmes."

 

Sajnos városban sem... borzasztóan lomha és zajos volt, de ez az alibi 2-es helyijáraton szerencsére csak a sofőröket és a mögé beragadó autókat zavarta. :)

Előzmény: EKM-765 (21064)
zmagix Creative Commons License 2 napja 0 2 21070

Egy volt kollégista társam kitaláltam a trükköt:
Keszthelyig vett jegyet, de Marcaliba szállt le. Mert a helyi akció után a KV sem vett fel Marcali utasokat.

Előzmény: MCA-001 (21069)
MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 0 21069

Tényleg:) Azt már el is felejtettem:)))

Előzmény: zmagix (21066)
zmagix Creative Commons License 2 napja 0 0 21068

Na igen sofőr válogatta, de talán  Böhönye felé gyakoribb volt az irány. Ami nekem emlékezetes volt, hogy kaposvári valami pályaudvar öreg nem engedte be a buszt, mert sok somogyi diák ment el vele. Menjenek a Kapos Volános buszokkal Marcaliig.

Előzmény: MCA-001 (21063)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 1 21067

Nekem a történetben a hölgy helyzetfelismerése és határozottsága tetszett.

 

(vagy hárman a vasútállomás és az autóbusz állomás közötti fedett átjáróban lévő "könyvtár" előtt támasztottuk a pultot, kezünkben 1-1 üveg árpalével, melyet szigorúan tudományos alapon vizsgáltunk.)

 

Felismerte, hogy itt - akárkié a járat - a Zala Volán csak rosszul jöhet ki az ügyből.

Felismerte, hogy ha a 20-25 főt, egyben elviheti (teljes áron) akkor az anyagilag se rossz üzlet.

Felismerte, hogy ha Keszthelytől Bük-ig nem áll meg az E92, akkor rövidebb a menetidő.

 

Elég határozott volt ahhoz, hogy az egész délután az akkori 1-es kocsiálláson tébláboló, unatkozó, tartalék E92 sofőrjére rámorduljon.

Az ugyan valamit vissza akart szólni, de némán, valóban némán, ránéztünk mi hárman tudományos vizsgálók, + a járat igazi sofőrje + az utazó csoport vezetője.

 

Így azután rájött, hogy eljött az E92   "nagy napja"...................:-))

Még tett egy bátortalan kísérletet, hogy hát nincs is viszonylatjelző táblája, meg, hogy nem ismeri az útvonalat.

Mire a járati sofőr jó hangosan, némi éllel megjegyezte, : Akkor gyere mögöttem, de én végig egerészek minden falut.

Erre az E92 vezetőjének inkább eszébe jutott az útvonal, beszállított és elment.

 

 

zmagix Creative Commons License 2 napja 0 0 21066

Igen, postástáskás kalauzzal.

Előzmény: MCA-001 (21062)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 21065

Szükség törvényt bont..........................:-))

 

 

Előzmény: EKM-765 (21064)
EKM-765 Creative Commons License 3 napja 0 0 21064

Köszi, jó kis szemelvény e különleges jármű történetéből.

Azért ilyen hosszú távon nem lehetett túl kényelmes.

http://indafoto.hu/ekm-765/image/14207503-d1b45217/643597

Előzmény: trizs77 (21060)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 0 21063

A 90-es évek elején indult ez a járat. Akkor még 250/256-os Ikarusokkal.

Imádtam. Szinte mindig késve ért be Pécsről Kaposvárra.

 

De mindig behozták a lemaradást.

Nyomták neki ahogy tudták.

Akkor még nem volt megálló Kaposvár-Marcali között. A sofőr választott lehetséges útvonalak között:)))

 

Olyan is volt, hogy a buszvezető nem ismerte az útvonalat. Mi meg navigáltunk neki:)))

Előzmény: zmagix (21061)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 0 21062

És volt pár évvel ezelőttig Kaposvár- Keszthely -Győr is.

Az is KV-s volt.

Előzmény: zmagix (21061)
zmagix Creative Commons License 3 napja 0 0 21061

Az én diák koromban ('90-es évek) volt Pécs-Sopron járat amit anno végig a KV végzett. Péntekenként volt E98 rásegítés az E95 mellé.

Előzmény: trizs77 (21060)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 1 21060

E 92

 

 

 

Régi történet.

 

Az E 92 - még eredeti színezésben - Keszthelyen járt helyi járatban.

Kisebb helyközi fordulókat is elvégzett.

Elég sűrűn tartalék is volt, ilyenkor úgy 30-40 km-s körzetben ki-ki szaladt egy-egy járat pótlására.

 

Egyszer (igen régen) a Keszthely-Sopron járat, ha volt ilyen (?) de lehet, hogy Kaposvár-Keszthely-Sopron volt (??) egy vasárnap délután megérkezik Keszthelyre és beszállítás után indulna tovább Sopronba.

Dugig hisz jó diákvisszautazós járat volt.

 

Igen ám de megjelent kb. 20-25 fős csoport, hogy ők is, most izibe, Bük-ig.

Ki volt csukva, hogy felférjenek, hisz már 1-2 álló utas is volt a járati kocsin.

 

Egyszer  csak előpattan a keszthelyi volán forgalmista vagy ki,  és elkurjantja magát:

 

....Zoliííí ! Meg vagy tankolva ? Zoliiííí ! Zoli nagy nehezen előkerül és igen húzza a száját mert Ő nemsokára végezne. De a forgalmista hölgy (hála Istennek) erélyes, határozott. Zolikán ne nyafogj, szállítsd be a csoportot és irány Bük.

 

Zoli beszállított, és elment.

Szerintem az E 92-nek ez lehetett a leghosszabb, legmesszebbi útja, amit nem különjáratként megtett.

 

 

--------------------

 

 

A sofőrt nem tudom, hogy hívták, csak példa miatt írtam Zolit.

A forgalmista hölgy, nem biztos, hogy forgalmista volt, fogalmam sincs mi az igazi beosztása, a Volán telepről jött ki kurjantani.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!