Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

v w x y z egy órája Creative Commons License 19612

Fogalmam sincs :)

Előzmény: MBman (19611)
MBman másfél órája Creative Commons License 19611

Az első három kép mit akar ábrázolni?

Előzmény: v w x y z (19610)
v w x y z másfél órája Creative Commons License 19610

Kanálnak meg villának még jó lesz. Viszik lassan leadni. EWS-889 nyugodjék békében.

Előzmény: Ratbus (19609)
Ratbus két órája Creative Commons License 19609
zmagix 27 órája Creative Commons License 19608

Köszönöm az információkat,keddtől igyekszem élőben feltérképezni az új buszokat.

Előzmény: MBman (19607)
MBman 28 órája Creative Commons License 19607

LYY-308 Mercedes Toursimo M 17RHD Nagykanizsa-Bp napi kétfordulós

MNN-396 Mercedes Toursimo M 17RHD 8:40-15:00 Zeg-Bp

MNN-397 Mercedes Tourismo M 16RHD 7:40-14:00 Kanizsa-Bp, plusz reggel egy sulijárat Magyarszerdahely-Kanizsa

MNN-398 Mercedes Tourismo M 16RHD 5:00-11:00 Zeg-Bp-Zeg, 14:40-19:00 Zeg-Bp-Zeg

MRA-458 Mercedes Tourismo M 17RHD Lenti-Zeg-Bp napi járaton van.

 

Van még két kéttengelyes Tourismo, a kanizsai MRA-459, és a keszthelyi MSB-480. Előbbi szerintem nincs fordán, utóbbin viszont van digitális kijelző, és a 7:40-es Zeg-Bp járaton láttam nem egyszer, amit ugye a keszthelyi üzem végez.

Előzmény: zmagix (19597)
zmagix 1 napja Creative Commons License 19606

Járják országot-világot. Én már találkoztam velük Ausztriában is.

Előzmény: JLW-470 (19605)
JLW-470 1 napja Creative Commons License 19605

Az egyik Setrátokat ma Villányban láttam különjáratozni. :)

zmagix 2 napja Creative Commons License 19604

45 fokos parkolós buszállomások ilyen szempontból valóban kellemetlenek. Ugyan ez a helyet van Somogyban: Marcali és Kaposvár jellege dettó ugyan ez. Siófok szerkezete hasonló Hévízéhez, csak kicsit több kocsiállás van. A terveket látva az új keszthelyi talán megfelelő esővédelmet fog nyújtani majd.

Előzmény: MBman (19603)
MBman 2 napja Creative Commons License 19603

"ez távolsági járatokon elég sokáig el tud húzódni, miallatt a busz teljesen nyitott részen áll, az ajtó előtt sorakozó utasok pedig áznak."

 

Lehet hogy ez a dolog megoldottnak tűnik Egerszegen, de nem az. Lehet, hogy dizájnos az egész, de annál haszontalanabb. Amikor szakad az eső, abuszpályaudvar fedett részéről az esőt levezető csatornákból pont a beszállítást végző busz első ajtaja elé ömlik a víz minden egyes kocsiálláson. Igazából odaállítanám a tervezőjét nagy esőben, hogy akkor szálljon fel a buszra. Nem értem, miért nem lehetett volna olyan fedett részt kivitelezni, ami fedi a busz legalább első ajtaja feletti részt.

Előzmény: kbn (19599)
zmagix 2 napja Creative Commons License 19602

Igen, ez egy hatalmas gond mindenhol ahol a váróterem - legyen az akármilyen is - távol esik a felszállási lehetőségektől. Ráadásul a fel és leszállási lehetőségek nincsenek lefedve. Ez egy vasárnap délután amikor egy tucat ember várakozik a beszállásra igen kellemetlen tud lenni.
Nem is értem azokat akik anno így tervezték és megengedték közforgalmú buszok indítását és fogadását ilyen helyeken. Sajnos még egy tucat ilyen helyet tudnék felsorolni, ahol a keszthelyinél két vagy akár háromszor akkor napi forgalom van. Akár utas, akár járatszám tekintetében. Ennél már csak az rosszabb, amikor a pályaudvar környéke is lepukkadt és az odajutás alatt is el lehet ázni. A sok kátyúban megállt esőt a forgalom szépen szétteríti az épp arra járókelőkre.

Előzmény: kbn (19599)
zmagix 2 napja Creative Commons License 19601

Pontosan, nem a kapacitással lenne a gond, hanem emberi és technikai tényezőkkel. pl. MÁV nem igen engedné meg, hogy a saját emberei még egy "idegen" rendszert is tanuljanak meg és kezeljék. Ráadásul plusz infrastruktúra kellene pl. egy MÁV-os pénztárban a Volános jegyek eladásához.

 

Más lenne a helyzet ember nélküli automatás jegyeladás esetében.

Előzmény: kbn (19600)
kbn 2 napja Creative Commons License 19600

"A közös pénztár és egyebek pedig a két külön cég jellege miatt is elképzelhetetlen pont ott Keszthelyen."

 

Szerintem Keszthelyen ki lehetne szolgálni közös pénztárral a vasutat és a Volánt (akár a jelenlegi vasúti pénztári kapacitással is).

 

Az viszont kétséges, ha a vasúti pénztáros néniket kiképeznék buszos termékekre is, az milyen kiszolgálási színvonalhoz vezetne...

Előzmény: zmagix (19598)
kbn 2 napja Creative Commons License 19599

A vasút zárt váróterméből szinte egyáltalán nem lehet rálátni a buszokra, így esőben vagy nagy melegben nem ide szoktak az emebrek behúzódni, hanem a vasútállomás fedett, de nem zárt részeire.

 

Itt bár elég sok ember elfér, a gond nem a várakozással, hanem inkább a beszállításnál van: ez távolsági járatokon elég sokáig el tud húzódni, miallatt a busz teljesen nyitott részen áll, az ajtó előtt sorakozó utasok pedig áznak.

Előzmény: MCA-001 (19595)
zmagix 2 napja Creative Commons License 19598

A jelenlegi állomás várója azért nincs akkora, hogy egy diákvasárnapi csúcsban érkező felhőszakadás elől menekülő vonat és busz utasait és kísérőit befogadja.

 

A közös pénztár és egyebek pedig a két külön cég jellege miatt is elképzelhetetlen pont ott Keszthelyen. Vannak már olyan kisebb települések ahol van közös épület meg pénztár bizonyos lehetőségekkel.

Előzmény: MCA-001 (19595)
zmagix 2 napja Creative Commons License 19597

Lehet kérni a lista mellé egy járat oszlopot is? Az első buszt még tudom de a többit nem. Most, hogy már egy ideje nem vagyok az országban kiesnek az új buszok (rendszám, telephely, járat). De most kiírattam magam táppénzre és megyek Újbudára a régi fogdokihoz kezelésre. A köztes időben majd megpróbálom figyelni a zalás buszforgalmat is.

Előzmény: MBman (19593)
zmagix 2 napja Creative Commons License 19596

Jó tíz éve dolgoztam egy hévízi hotelnek, ahol a direktor a helyi turisztikai valaminek a vezetője is volt. Nos anno készült két terv:

 

1. Hévíznek új pályaudvar a város határában, illetve a nagy parkolóból buszállomás lenne terv is felmerült.

2. Keszthely határában az alsópáhoki úton egy közös nagy terminál a két városnak.

 

A második esetben a távolsági közlekedésnek lett volna egy ideális és menetrendet gyorsító tényező. Ekkor még szó volt a két várost összekötő villamos megépítéséről meg a helyi járatok átszervezéséről is.

 

Az egy másik kérdés, hogy mennyire utasbarát megoldás lett volna a két város utazóinak?

 

Az egy dolog, hogy a Zalaegerszegről érkező vagy oda induló távolsági utasok nyertek volna vele 10-15 percet. De a két város lakosságának meg plusz idő és anyagi ráfordítás lett volna a város szélére kijutni.

Az pedig, hogy kiesik a mostani helyszín a belvárostól a fentieket figyelembe véve valamennyire ideális. Nagyon sok helyen ahol a régi központi busz pályaudvart fel kell újítani az azzal jár, hogy ki kell költöztetni a belvárosból.

 

Előzmény: MBman (19594)
MCA-001 3 napja Creative Commons License 19595
A vasútállomás fedett várója nincs elég közel?
Igazából az lett volna az optimális megoldás, ha közös a váró, esetleg a pénztár is.
Középen a váró, egyik oldalról a buszok,másik oldalról pedig a vonat indulna:-)
Előzmény: MBman (19594)
MBman 3 napja Creative Commons License 19594

A hévizi pályudvarral az a baj, hogy szűkös a hely a lebonyolított buszforgalomhoz képest, de legalább fedett váró van. Télen, vagy esőben be lehet állni. Az utasok szempontjából jó helyen a belvárosban van.

 

A keszthelyinél ezzel szemben tágas a hely, elfér a sok induló és érkező kocsi. Közel van a telep, ami a volánnak jó, mert szinte nincs rezsimenet ha tankolni, vagy karbantartani kell. (Ellentétben egerszeggel) Az viszont az kritikán aluli, hogy egy ekkora buszforgalmat lebonyolító állomáson ne legyen egy fedett épület, ahol várni lehet. Arról meg már volt szó korábban itt a fórumon, hogy az utasok szempontjából nem a legjobb helyen van. Eléggé kiesik a belvárosból.

Előzmény: zmagix (19591)
MBman 3 napja Creative Commons License 19593

LYY-308 Mercedes Toursimo M 17RHD

MNN-396 Mercedes Toursimo M 17RHD

MNN-397 Mercedes Tourismo M 16RHD

MNN-398 Mercedes Tourismo M 16RHD

MRA-458 Mercedes Tourismo M 17RHD

Előzmény: 4MOTION: (19592)
4MOTION: 3 napja Creative Commons License 19592

MNN-397 és MNN-396. Azonos típusúak?

 

zmagix 3 napja Creative Commons License 19591

Valóban nem egy városhoz és főleg egy olyan városhoz mint méltó "buszmegálló" volt eddig. Szerintem igazából a hévízi is csak egy fokkal jobb (mert ugyebár fedett rész van). De ott is terveztek egy új és nem a központban lévő pályaudvart. Ezzel most mi a helyzet? 

Előzmény: kbn (19589)
kbn 3 napja Creative Commons License 19590

Köszi. Látom, közben a Volánbuszos vonallistás menetrendbe is bekerült.

Előzmény: htibor (19586)
kbn 3 napja Creative Commons License 19589

Ez komoly, hogy a Park utcában is van már ideiglenes megálló, vagy csak elírás? Az az utca szinte még autóval is szűk. :O

 

A cikk bevezetője meg kifejezetten tetszik:

 

"Végre Keszthelyen is lesz buszpályaudvar. A vasútállomás melletti megálló töltötte be eddig ezt a szerepet, nem igazán utasbarát színvonalon. Évtizedek óta csupán az aszfaltcsíkos szigetek, az esőbeálló és a kihelyezett menetrend árulkodott csupán arról, hogy egy tömegközlekedést bonyolító helyszínen van az arra járó."

 

Az öntudatos helyiek mindig is szerették lebuszpályaudvarozni azt a valamit, végre le merte írni valaki, hogy valójában mi is volt az. :P

Előzmény: kamant (19588)
kamant 3 napja Creative Commons License 19588
M62,306 4 napja Creative Commons License 19587

A HRE-730 szerintem gelsei.

Előzmény: mark0905 (19584)
htibor 4 napja Creative Commons License 19586
Előzmény: kbn (19577)
zmagix 5 napja Creative Commons License 19585
Előzmény: kbn (19557)
mark0905 6 napja Creative Commons License 19584

CLY meg a két DUD tartalék HRE komári az IKE letenyei telephelyes.

 

Előzmény: BENczúr utca (19583)
BENczúr utca 6 napja Creative Commons License 19583

Sziasztok!

 

Az alábbi buszokra mennyire aktuálisak még ezek az információk?

 

CLY-144: Kanizsáról kimegy 13:25-kor, utána Bánokszentgyörgy-Várfölde környékén jár.

DUD-022: Kanizsa-Letenye 16:45-kor.

DUD-582: Zeg-Kanizsa 13:15-kor.

HRE-730: Nagykanizsa-Zalakomár (időpont?).

IKE-256: Nagykanizsa-Letenye (időpont?).