Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

MCA-001 4 napja Creative Commons License 20024
Megoldódott:-)
Igaz, még a sofőrőknek nem sikerül beindítaniuk:-(

Pécs-Szombathely járaton, Marcaliig IAW-003 mentesített.
Előzmény: MCA-001 (20023)
MCA-001 4 napja Creative Commons License 20023
Talán benneteket érint:-)
Végül is ÉNYKK.

MPM-971 (Vasi Volán) mit keres utas nélkül a Marcali buszpályaudvaron?
Köszönöm :-)
ik 55 5 napja Creative Commons License 20022

Menetrendek.hu nem jelzi ki a járatokat most frissitik?

ik 55 5 napja Creative Commons License 20021

Milyen távolsági járatokat vágnak vissza??? tud erről valaki valamit?

mcci 5 napja Creative Commons License 20020

Voltak és lesznek is még cserék. Én írtam a KAF-HNP cserét. Már régebben is volt kb. egy hetet a Volvo az Ikarus helyett. Majd holnap utánajárok a dolognak. Amúgy pedig fogalmam sincs, hogy a HNP hova került.

Az LKT-933, IKE-255 csere is szétfoszlott: LKT csinálja a megszokott járatait, az IKE-255-tel  megint nem tudom, hogy mi van.

Előzmény: Gery1990 (20019)
Gery1990 6 napja Creative Commons License 20019

Sziasztok!

 

Nemrég volt szó a kanizsai buszcserékről az új Mercik érkezése miatt. Akkor szóba hoztátok, hogy a KAF-705 váltotta a HNP-033-at. Lenne ehhez két kérdésem. Az egyik, hogy a HNP hova került, tudtok róla valamit? A másik pedig, hogy ma reggel az IKE-254-et láttam állni a surdi külsős telephelyen, ahol a KAF-nak kellene lennie elviekben. Most akkor mégsem így volt a csere, vagy utólag még variáltak? Bár megjegyzem, hogy mindkét esetben mennyiségi ugrás történt a HNP-hez képest, amit az elmúlt évek tapasztalata (jelentősen növekvő utaslétszám, ezzel együtt ritkított járatszám az érintett viszonylaton) indokolttá tett.

Köszönöm, ha valaki tud nekem infót nyújtani:)

 

Gábor

yoyo25 2015.01.23 Creative Commons License 20018

Jól van, ha szerinted felesleges, akkor majd ne használd. Nem lesz kötelező. Én örülni fogok neki, fél percnyi gyaloglásra van a buszmegálló a házamtól. Ha éppen győz a "megszállottság" és az autó vagy a kerékpár helyett az autóbuszt választom, akkor majd pontosan tudni fogom, hogy mikor kell elindulnom. Nem kell többet hóban-fagyban, esőben hosszú percekig várakozni. Érdekes a BKK szerint se felesleges az ilyen rendszer, ott is folyamatosan bővítik. Hamarosan a 4-6-os villamoson is lesz, pedig ott a követési idő néhány perc. Éppen hogy elmegy az egyik villamos, már látod is a következőt.

 

"A BKK is azért vesz klímatizált kocsikat, mert felesleges? Hát ezzel vitatkoznék. A combino villamosok is azért lettek klímatizálva, mert felesleges?"

Budapest más világ, ott egy kerületben többen laknak, mint Zalaegerszegen vagy Nagykanizsán. A család egy része a fővárosban él, így gyakran megfordulok ott. Össze sem lehet hasonlítani a járművek kihasználtságát. Egerszeg a legtöbb esetben van még szabad ülőhely is (maximum azért nem ülnek oda, mert itt nem szeretnek az emberek idegen mellé ülni), ott pedig van olyan viszonylat, hogy annak is örülsz, ha féllábon tudsz állni. A város beépítettsége is eltérő, a zalai megyeszékhelyen nincsenek olyan utcák, ahol annyira megszorulna a meleg, mint Budapest belvárosában. Itt az utazással töltött idő is jóval kevesebb és a legtöbb jármű nincs is folyamatosan forgalomban. Egy-egy járat teljesítése után a járművek általában állnak egy ideig valamelyik decentrumban. Ha az idő alatt nem menne a klíma, akkor hamar visszamelegedne az utastér, ha pedig menne, akkor meg sokan azzal jönnének, hogy milyen környezetszennyező a Volán. Amúgy a combinót leszámítva Budapesten sem működik megfelelően a klíma, hiába hallható néhány percenként a figyelmeztetés, az összes ablak nyitva szokott lenni. De ez nem is baj, mert mi magyarok nem igazán tudjuk a klímát használni. Erre legjobb példa a Máv-Start Flirt motorvonatai. Nyáron meg lehet rajta fázni, annyira tolják ész nélkül a hideget. De ez jellemző sok autósra is.

 

Egy kis off:

Ha van kedved, akkor számold ki, hogy hány autóbuszt lehetne venni vagy hány autóbuszra lehetne klímát szerelni ebből a szintén a napokban induló fejlesztésből:

http://zaol.hu/zalaegerszeg/energiatakarekos-kozvilagitasi-rendszert-alakitanak-ki-zalaegerszegen-1674485

Évi 50 millió forintos megtakarítással számolva az 1080 millió forint elméletben 21,6 év alatt térül meg, de valójában sosem, mert ezek a lámpatestek sem örök életűek :)

 

Előzmény: MBman (20017)
MBman 2015.01.23 Creative Commons License 20017

Megértem az érveidet a tájékoztató rendszer mellett, de ezek mind apróságok. Több tényező véletlen együtt állása esetén fellépő, ritka esetekre adnak megoldást.

A BKK is azért vesz klímatizált kocsikat, mert felesleges? Hát ezzel vitatkoznék. A combino villamosok is azért lettek klímatizálva, mert felesleges?

Előzmény: yoyo25 (20013)
yoyo25 2015.01.23 Creative Commons License 20016

Igen, ezek az érintett megállók. Ha arra jársz, akkor már láthatók az áramellátáshoz szükséges tápkábelek, a projekt ezen része már elkészült.

Előzmény: setra415HD (20015)
setra415HD 2015.01.23 Creative Commons License 20015

Közben megtaláltam:

 

Kovács Károly tér

Széchenyi tér

Kossuth Lajos út

Göcseji út

Kosztolányi út

Rákóczi utca

Csertán S. u.

Köztársaság útja

Vasútállomás

Kazincy tér

 

Nem így osztottam volna el.

 

Előzmény: setra415HD (20014)
setra415HD 2015.01.23 Creative Commons License 20014

"Ugyanez igaz a megállókra is. Zalaegerszeg közigazgatási területén 225 megállóhely van (2010.), ebből a tíz legnagyobb forgalmú megállóba kerül totemoszlop (én keveslem ezt a számot)."

 

Lehet tudni, hogy melyik lesz az a 10 megálló?

Előzmény: yoyo25 (20013)
yoyo25 2015.01.23 Creative Commons License 20013

Először is megjegyezném, hogy ezekre az eszközökre a város pályázott és az ő tulajdonában is maradnak. Ha 2017. végén véletlenül szolgáltató váltás lenne, akkor ezek az eszközök leszerelésre kerülnek az ÉNYKK járműveiről.

 

"Ha megtérülést nem is, de azt kell nézni, hogy amire költesz, annak legyen eredménye, illetve legyen pozitív hatása a szolgáltatás színvonalára."

Hidd el, hogy lesz, nem is kevés. Ne egyoldalúan gondolkodj, az éremnek itt is két oldala van. Nem csak az utasok számára lesz ez a rendszer előny, hanem a forgalomirányítás számára is. Folyamatos információkat fognak kapni a közlekedő járatokról, így egy váratlan eseményre is gyorsabban tudnak reagálni. A forgalomirányítás azonnal tájékoztatni tudja a gépkocsivezetőket és az utasokat, ha valami miatt (baleset, közmű meghibásodás) miatt módosul a menetrend és/vagy az útvonal, ugyanis bármikor bármit bemondhatnak, illetve kiírhatnak az adott járművön. Ez nagyon fontos dolog, hiszen nincs rosszabb, ha egy utas nem tudja, hogy éppen miért áll a jármű a "dugó" közepén. Megfelelő tájékoztatás esetén megszűnik a frusztráltság. Ugyanez igaz a megállókra is. Zalaegerszeg közigazgatási területén 225 megállóhely van (2010.), ebből a tíz legnagyobb forgalmú megállóba kerül totemoszlop (én keveslem ezt a számot). Ezekkel az oszlopokkal a forgalomirányítás szintén online kapcsolatban lesz, így szintén bármikor tájékoztatni tudják az ott várakozó utasokat, hogy miért nem érkezik meg már a járat. Ráadásul az utaspanaszok kivizsgálását is megkönnyíti, hiszen visszakereshető lesz, hogy az adott járat valóban kimaradt-e, késett-e, sietett-e vagy esetleg tényleg kihagyott-e egy megállót. A jobb rendszerek még azt is rögzítik, hogy valóban meg lett-e nyomva a leszállásjelző gomb és hogy a gépkocsivezető valóban kinyitotta-e az ajtót. Ez mind csak néhány kábel és egy jobb szoftver kérdése. Ráadásul ez a rendszer a gépkocsivezetőt is informálja, hogy a menetrendhez képest hogyan közlekedik. Ez az utasok számára mindenképpen kedvező, hiszen nagy mértékben elősegíti a menetrendszerűséget. A zöld jelzés kérése szintén jó dolog, mivel így csökkenni fog a forgalmi torlódások miatti késések.

 

Ha a rendszer adott lesz, akkor az már csak némi összehangolást és egy megfelelő szoftvert igényel, hogy bevezessük a "randevú" elvet. Ennek az a lényege, hogy a gépkocsivezetők információt kapnak a többi járat helyzetéről és így az utasok számára kedvezően be tudnak avatkozni a menetrendbe. Vegyük például azt az esetet, hogy a 3-as járat áll a nagytemplomnál a piros jelzőlámpa miatt. Ebben a pillanatban viszont kifordul a Kovács Károly tér felől a 8-as járat. A jelenleg többnyire az történik, hogy mire a 3-as járat a Széchenyi térre ér, arra a 8-as járat már elindul kifelé a megállóból pont az utas orra előtt. Az új rendszer viszont automatikus figyelmeztetheti a 8-as járat gépkocsivezetőjét, hogy várj még egy percet, mert lehetnek átszálló utasok. Ez a 8-as járaton utazók számára ugyan egy perc késést jelent, de az átszállók 20-30 perc várakozástól mentesülnek.

 

Az internetes és mobiltelefonos alkalmazások előnyeit pedig már nem is részletezem én a BKK-ét rendszeres használom, csak pozitívan tudok róla nyilatkozni.

 

"Van minden buszban kihangosító, és minden sofőrnek van szája is. Miért is nem mondják be a sofőrök azt a hangosbemondóba, hogy melyik állomás következik? Ez nem kerülne 190 millióba."

Teljesen felesleges a gépkocsivezetőkre egy figyelemelterelő feladatot bízni, így is éppen elég dologra kell figyelniük. Ráadásul egy hallássérült számára ez az információ nem elérhető. A látássérült vagy rosszul látok számára pedig szintén pozitív dolog lesz, ha lekerülnek az autóbuszokról a 3x7 szegmenses billenőlemezes kijelzők és helyüket minden napszakban is jól látható kijelzők veszik át, amik több információ közlésére is képesek.

 

A járatok száma, az utaskilométerek és a menetrend a megrendelő - önkormányzat - felelőssége. Ők rendelik meg a szolgáltatást, a Volán csak egy tervezetet dolgoz ki, amit a megrendelő vagy elfogad vagy nem. A megállóhelyek kiépítése szintén önkormányzati feladat, ha valami kifogásod lenne e kettő valamelyikével, akkor azt a megfelelő fórumokon jelezheted.

 

Végül megjegyezném, hogy a helyi közlekedésben a légkondicionáló majdnem hogy felesleges, különösen a mi éghajlatunkon. Az lenne csak a soha meg nem térülő beruházás, hiszen egyrészt az állandó ajtónyitások miatt nem működhetne megfelelő hatékonysággal, másrészt egy évben alig van már pár hét, amikor indokolt lenne. Nem beszélve arról, hogy nem Budapestről van szó, ebben a két "kisvárosban" egy-egy utas nem utazik többet 15-20 percnél. Nagy nyitható ablakokra van szükség, erre már a BKK is rájött (lásd új Mercedes autóbuszok). A két városban futó járművek valóban nem vadonatújak, de azért nincs annyira rossz állapotban a járműpark, hogy ez negatív tényező lenne.

 

Előzmény: MBman (20012)
MBman 2015.01.23 Creative Commons License 20012

Ha megtérülést nem is, de azt kell nézni, hogy amire költesz, annak legyen eredménye, illetve legyen pozitív hatása a szolgáltatás színvonalára.

 

Szerinted milyen arányban vannak azok, akik a tájékoztatási rendszer miatt térnek vissza a helyijáratra, vagy másik szemszögből nézve amiatt tartanak ki mellette? Nagyjából a nullához konvergál. Sokkal inkább a járatok száma, az indulási, érkezési idők megfelelősége, a szolgáltatás ára, buszok kényelme minősége az, ami döntő.

Pl az egy fontos tényező, hogy nyáron ne rohadjon meg az utas a 70 fokos buszon. És ebből a pénzből elég sok helyijáratos kocsit klímatizálni lehetett volna. Sőt, lehet, hogy az Egerszegen és Kanizsán futó helyis kocsik mindegyikét.

 

" Azt se felejtsük el, hogy javul az esélyegyenlőség is, mivel az audiovizuális rendszernek köszönhetően több olyan ember is önállóan használhatja a közlekedési eszközöket, akiknek eddig ez segítség nélkül nem volt megoldott."

Van minden buszban kihangosító, és minden sofőrnek van szája is. Miért is nem mondják be a sofőrök azt a hangosbemondóba, hogy melyik állomás következik? Ez nem kerülne 190 millióba.

 

Egy ilyen beruházásnak nagyájból a 28-adik proiritásnak kellett volna lennie, miután már minden busz vadiúj és klímatizált, minden megálló fedett.

Előzmény: yoyo25 (20010)
Traxx153 2015.01.23 Creative Commons License 20011
Akkor ezt benéztem, elnézést
Előzmény: Betonlap (20004)
yoyo25 2015.01.22 Creative Commons License 20010

A közösségi közlekedési projekteknek nem is az a lényege, hogy valaha is megtérüljenek, hanem az, hogy versenyképes legyen ez az utazási mód az egyéni közlekedéssel szemben. A szolgáltatási színvonal emelése pedig lelassíthatja, illetve le is állíthatja az utasszám további csökkenését. Valóban jó lenne, ha jönnének új autóbuszok is, de attól sem fog nőni az utasszám. El kell fogadnunk, hogy az utóbbi években történt gyárbezárások miatt csökkenő foglalkoztatottság megjelent a város helyi autóbuszjáratainak kihasználtságán is. Ez ellen a Volán semmit se tud tenni, így számára az a legfontosabb feladat, hogy a meglévő utasokat megtartsa és minél magasabb színvonalon szolgálja ki. Ez az új rendszer pedig szerintem hasznos lesz minden utas számára. Azt se felejtsük el, hogy javul az esélyegyenlőség is, mivel az audiovizuális rendszernek köszönhetően több olyan ember is önállóan használhatja a közlekedési eszközöket, akiknek eddig ez segítség nélkül nem volt megoldott.

Előzmény: MBman (20008)
kem0001 2015.01.22 Creative Commons License 20009

Miért lenne felesleges mégis? Rég meg kellett volna ezt csinálni már, és tudtommal EU-s támogatásból csinálták ezt..

Előzmény: MBman (20008)
MBman 2015.01.22 Creative Commons License 20008
Ez mind szép és jo, csak az az egy baja van, hogy értelmetlen pénzpocsékolás. Ettol nem lesz tobb utas, ez a beruhazas soha nem fog megterulni. Ezen a pénzen inkább vásároltak volna 3 uj alacsonypadlos helyijaratos buszt.
Előzmény: yoyo25 (20006)
Betonlap 2015.01.22 Creative Commons License 20007

Millió km felett futott már, mikor ide hozták akkor lehetett benne 600-700e km körül. A 313 UL-ek ennek töredékét futották mikor idehozták őket. Meg azokban legalább normálisan működik többek között a fűtés is. :)

Előzmény: MBman (20005)
yoyo25 2015.01.22 Creative Commons License 20006
MBman 2015.01.22 Creative Commons License 20005
Felszereltségben mint az ex katonai 313 ul setrák, csak egy méterrel hosszabb kivitelben. En mar akkor se ertettem, amikor 14 évesen ide hozták. Annyira olcsó lehetett, és olyan keves futasteljesitménnyel, hogy nem lehetett otthagyni?
Előzmény: Betonlap (20004)
Betonlap 2015.01.22 Creative Commons License 20004

Messze nem olyan jó kocsi az, mint hiszed. 19 éves, teljesen primitív felszereltséggel.

Előzmény: Traxx153 (20002)
Halmi János 2015.01.22 Creative Commons License 20003

Köszi, akkor ma este megpróbálkozok a fotózással :)

Előzmény: yoyo25 (20001)
Traxx153 2015.01.22 Creative Commons License 20002
Kár szerinten a LOY-t tartalékként amortizálni. De hát ők tudják..
Előzmény: Betonlap (19999)
yoyo25 2015.01.21 Creative Commons License 20001

Szia! Nem nagyon csinálnak belőle túl nagy ügyet. Az információnál/forgalmi irodánál azért udvariasan jelezd, hogy miért vagy ott. Arra viszont figyelj, hogy gépkocsivezetőket, utasokat ne fényképezz, ne sértsd meg senki személyiségi jogait, mert abból viszont már lehetnek kellemetlen perceid.

Előzmény: Halmi János (20000)
Halmi János 2015.01.21 Creative Commons License 20000

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy Zalaegerszegen a buszállomáson, hogy viszonyúlnak a fotózáshoz?

Elsősorban éjszakai képeket szeretnék csinálni, az éppen ott álló buszokról.

Előre is köszi a válaszokat.

 

Üdv:. Jani

Betonlap 2015.01.21 Creative Commons License 19999

Mondtam, hogy a LOY-121 nem marad a JIN helyén. :) Tartalék kocsi lett, most az IJL-043 helyén van.

Előzmény: Traxx153 (19985)
v w x y z 2015.01.19 Creative Commons License 19998

Lehetett olyat hallani, hogy HUU-376-ot elhozzák Kanizsáról Zegre tartaléknak.

Előzmény: nicknevenincs (19995)
ik 55 2015.01.19 Creative Commons License 19997

? hova kerültek

Előzmény: ik 55 (19996)
ik 55 2015.01.19 Creative Commons License 19996

HLD , JFR

Előzmény: mcci (19994)
nicknevenincs 2015.01.19 Creative Commons License 19995

A HUU-377-ről is lekerült a rendszám, ezek szerint a zalaegerszegi üzemegységnek nincs csak tartalék célra használt csuklósa?