Keresés

Részletes keresés

mcci Creative Commons License 12 órája 0 0 20690

Nagykanizsa új "lakói": a GTY-221 és egy Volvo 7700a - (KMB-040 ???) - függönyökkel felszerelve. Mindkettő a helyijáratos fordákon dolgozik, előbbi tartalék utóbbi Miklósfa felé jár.

mcg Creative Commons License 1 napja 0 0 20689

a sárga E98-asok némelyikének oldalára felkerült ÉNYKK-s matrica...

Előzmény: rentha92 (20688)
rentha92 Creative Commons License 4 napja 0 0 20688

Igen, a szürke fényezésűekről is leszedték már a Zalás matricákat, pl. LOY-291-en még kb 2 hete fent volt, de ma már feliratok nélkül láttam.

DUD-880 fordás vagy tartalék? Mikor van Egerszegen?? Régen láttam már..

IGR-582 kifehérítve, ma fotóztam:

M41 2180 Creative Commons License 5 napja 0 1 20687

de ma láttam IKE-254-et, teljesen fehérre van már festve :((

 

Ez a fehérre festés mekkora bénaság és igénytelenség...

Tanulhatnának a KNYKK-tól, ott legalább tettek kék-zöld nyilakat a fehérbe, és így néz is ki valahogy a festés. Sőt, a régi Vérteses színezéshez képest még jobb is.

Előzmény: rentha92 (20684)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 20686

A HBA-s srendszámú 319NF setra is fehér már egy ideje. És az egyik HZT-s Volvo alvázas E95 paraszt city is.

Előzmény: rentha92 (20684)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 1 20685

Ezekre már nem érdemes költeni, mármint a fényezésükre.

Előzmény: Ratbus (20683)
rentha92 Creative Commons License 5 napja 0 0 20684

Így igaz, elég sokat láttam már zalás felirat nélkül, kíváncsian várom az új matricákat.

Itt van pl. IAB-863

Nem tudom esett-e már szó róla, de ma láttam IKE-254-et, teljesen fehérre van már festve :((

Előzmény: MBman (20682)
Ratbus Creative Commons License 5 napja 0 0 20683

Megcsinálhatnák olyanra, mint a GTE-t a szombathelyieknél. Jobban is illene az ezüstnyilak közé.

Persze ha még érdemes vele foglalkozni.

Előzmény: rentha92 (20678)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 20682

Nemtudom szóba kerül-e már, de az ezüst nyilakról is lekerült már a sötétszürke Zala Volán felirat. Kár érte, mert szerintem a design része volt az is.

MBman Creative Commons License 6 napja 0 0 20681

Szerintem ugyanolyan stílusú, és színű betűtípusra kellett volna lecserélni, mint ameilyen a Zala Volán felirat volt.

Előzmény: BPO-105 (20680)
BPO-105 Creative Commons License 6 napja 0 0 20680

Hogy néz ki...:/

Előzmény: rentha92 (20678)
MBman Creative Commons License 2016.02.05 0 0 20679

Gondolom majd az ezüst nyilakon is le lesz cserélve a Zala Volán felirat, a fényezéshez passzoló, szürke ÉNYKK feliratra.

Előzmény: rentha92 (20678)
rentha92 Creative Commons License 2016.02.05 0 1 20678

GWX-067 Ikarus E98 ma Keszthelyen, már ÉNYKK matricákkal díszítve :))

MBman Creative Commons License 2016.01.31 0 1 20677

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/01/31/elindult_a_vilag_leghosszabb_buszjarata/

Ott 6000 km-es buszjáratot indítanak, nálunk meg vasútra akarják terelni a népet a pár 100 km-es utaknél :)

zmagix Creative Commons License 2016.01.31 0 0 20676

Alapban igen, de jól össze lehet hasonlítani területenként a busz/vonat használók arányát is.

Előzmény: trizs77 (20675)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 20675

Valóban érdekes cikk, de egyáltalán  NEM  a busz vagy vasút témában íródott hanem egyéni közlekedés kontra közösségi közlekedés témában.

 

Egyéni közlekedés ügyben, az EU 28 tagországa közül stabilan (sok éve) a 28.-k vagyunk.

Magyarul nálunk használják helyváltoztatására legkevesebben az egyéni eszközöket.

 

Mári néne nyelvén fogalmazva ugyanez : Magyarország autózik a legkevesebbet.

kb. csak 63-65% a helyközi közlekedésben.

 

És még így is nagy egyéni közlekedési foltok vannak a cikk térképein.

 

 

 

 

Előzmény: zmagix (20674)
zmagix Creative Commons License 2016.01.29 0 0 20674

Érdekes cikk:

Busz vs. Vasút

Mivel jár a magyar ember dolgozni, a gyereke meg suliba?

Itt a magyar munkába járós térkép: a busz porig alázza a vonatot, autóval a gazdag környékeken ingáznak, és meglepően népszerű a kerékpár. Tovább »

forrás: Index.hu

zmagix Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20673

de nem az átlag - közember javára....

Előzmény: MCA-001 (20672)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20672

Csak a közbeszerzési törvény változott meg közben...

Előzmény: zmagix (20671)
zmagix Creative Commons License 2016.01.28 -1 0 20671

Ez is kb. ilyen

 

Titkos felvétel: fideszesek magyarázzák, miért kell túlárazni a közbeszerzést

Lejön egy cég, és azt mondja, hogy én kompletten megcsinálom neked, megnyerem neked, de én hozok mindent – így beszél egy polgármester arról, mi zajlik a háttérben. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: trizs77 (20668)
MBman Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20670

Csak arra akarok rávilágítani, hogy a falujáratokat nem éri meg közlekedtetni senkinek, ha nincs mellette távolságit, ami meg nyereséges.

 

Ezt az állam kompenzálhatja úgy, hogy magasabb km díjat fizet a falujáratért, alacsonyabbat meg a távolságiért. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a távolsági járatoknál az üzemeltető fizet az államnak, hogy közlekedtetheti, a falujáratnál pedig az állam fizet a járat üzemeltetőjének, hogy közlekedtesse. Csak így nem lesz vele előbbre senki.

Előzmény: kbn (20669)
kbn Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20669

Ez esetben igencsak meglepődnék, ha a KK-k vezetői nem akarnának pályázni maguktól is... ha nem nyernek, 2017-től pár hely üzem kivételével mindent és mindenkit le kell építeni. Beleértve valószínűleg a vezérigazgatót is.

Előzmény: trizs77 (20668)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20668

És mi lesz akkor, ha bizonyos viszonylatok/vonalcsoportok senkit sem érdekelnek, nem pályázik senki az üzemeltetésre?

 

 

---------------------

 

Olyankor az van mint Salgótarjánban és Komlón.

 

Lejárt.

Meghírdették.

Nem pályázott seki.

Még a Volán se.

 

Erre X államtitkár felhívta Y volán vezérigazgatót (.......KK veziget) és megkérdezte ?

 - Akar Ön holnapután is Vezérigazgató lenni ?

 - Igen.

 - Akkor holnap 16.00 óráig pályázza meg a cége  Z város által kiírt .............................-t.

 

S a vezérigazgató úr odahaza este megvilágosodott (felesége megvilágosította) és másnap mosolyogva rontott be reggel az irodájába, hogy Ő olthatatlan vágyat érez arra, hogy megpályázza a .......................-t.

 

 

Előzmény: MCA-001 (20663)
kbn Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20667

Saját vállalkozásban egyelőre ne gondolkodj. :)

Előzmény: MBman (20666)
MBman Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20666

Köztudott, hogy a veszteséges falujáratokat a nyereséges távolsági járatok tartják el. Mi van olyankor, ha az adott helyen a helyközit elnyeri a KK, a távolságit meg magáncég. Viszont a pályázás nem jelent automatikusan szerződéskötési kötelezettséget, és a távolsági nélkül nem fogja vállalni senki a helyközit.

kbn Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20665

Átmeneti időre marad a régi szolgáltató.

 

De ez leginkább kisvárosi helyijáratoknál fordulhat elő, itt nyilván fog pályázni az összes KK a saját vonalaira.

Előzmény: MCA-001 (20663)
Ratbus Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20664

Olyan nem lesz. 

Előzmény: MCA-001 (20663)
MCA-001 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20663

És mi lesz akkor, ha bizonyos viszonylatok/vonalcsoportok senkit sem érdekelnek, nem pályázik senki az üzemeltetésre?

 

Előzmény: MBman (20662)
MBman Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20662

De ha a járatokat nem egyenként hanem csomagok ban palyaztatjak, arra a KK-k a legeselyesebbek. Mind távolsági mind helyközi szinten.. Eltekintve pár nagyobb cégtől (orangeways)

Előzmény: kbn (20661)
kbn Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20661

Erre az alvállalkozatás való, Volánbusz él is vele.

 

Itt arról van szó, hogy minden járat meg lesz pályáztatva, az utolsó falujáróig, és valószínűleg nem fix kilométerdíjjal, hanem a jegyeket-bérleteket is a nyertes szolgáltató adja majd el. Persze nem egyenként, hanem földrajzi egységenként kisebb-nagyobb csomagokban.

 

Olyan biztosan nem lesz, hogy a pénteki másodrész máshoz kerül, mint az alapjárat.

Előzmény: MBman (20659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!