Keresés

Részletes keresés

yoyo25 Creative Commons License 20 perce 0 0 20938

Sajnos így van. Én azt sem értem, hogy a cikkben 32 db helyi autóbusz szerepel. Viszont a város 34 db utastájékoztató szettet vásárolt. Hol van a maradék kettő? Jó lenne, ha az "új" Mercedes is megkapná, hogy lehessen követni, merre jár. Mondjuk nekem az ex győri 415-vel semmi bajom, én szeretem ezt a típust és esztétikailag ez a legjobb állapotú a csapatból. A Rába csuklóssal se lenne baj, de kilóg a színével a flottából, na meg végre leszedhetnék a függönyöket és erre is felrakhatnának egy garnitúra kijelzőt. Viszont attól elvenném a diplomáját, aki a 256-ost betette helyi fordára. Egy napig utaztatnám rajta és minden megállóban le- illetve fel kellene szállnia. Viszont mostanában eltűnt a két E94-es is. Róluk nem sok hír van...

Előzmény: MBman (20937)
MBman Creative Commons License 45 perce 0 0 20937

A cikk nem teljesen alaptalan. A 7700-as Volvo-k közül már 3 nem Egerszeg helyiben közlekedik, hanem máshol. Ezen kívül 2 fiatal Mercedes Connecto is átköltözött máshova. Jöttek viszont öreg, máshonnan kiutált kocsik (Rába csuklós Győrből, Ikarus 415, Rába Contactok, Ikarus 256 helyköziből). Viszont tudjuk, hogy ezeket a változások nem csak most történtek, és nem is azért, mert más Volánhoz kerültek volna kocsik. Az egyszerű utasoknak viszont tényleg feltűnhet a változás.

Előzmény: yoyo25 (20934)
dannee Creative Commons License 1,5 órája 0 0 20936

"Valóságos mozgó buszmúzeum van a veszprémi utakon."

Pontosan. Mondjuk belebegtették, hogy szolgáltatóváltás lehet, úgyhogy lehet, hogy hamarosan megszűnik. :D

Előzmény: yoyo25 (20934)
vadparaszt18 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 20935

Hollandiából van érdeklődő az egyik Berkhof Europa 2000NLG iránt. Ha sikerülne megvennie akkor egy felújítás után egy maastrichti közlekedési múzeumba kerülne. :)

yoyo25 Creative Commons License 4 órája 0 0 20934
zmagix Creative Commons License 10 órája 0 1 20933

egy kanizsai buszmegfigyelési lehetőség:

http://onlinecamera.net/elo-webkamerak-nagykanizsa-kalmar-utca

yoyo25 Creative Commons License 27 órája 0 0 20932

Szia! A másik helyi E94-es is ugyanott van? Hetek óta egy Rába helyettesíti.

Előzmény: Betonlap (20862)
yoyo25 Creative Commons License 27 órája 0 1 20931

Sajnos nem értem oda, de azért találtam infókat. A videót érdemes 0:53-nál megállítani, látható, hogy részben új hálózatot és viszonylatszámozást terveznek:

Előzmény: trizs77 (20929)
yoyo25 Creative Commons License 6 napja 0 0 20930

Nem biztos, hogy tudok menni, kb. 50 százalék az esély rá. De pont ezért tettem ki ide. Ha valaki éppen ráér, kedve is van hozzá, az menjen el bátran, mert engem is érdekelne. Több fejlesztést is csicseregnek a madarak, bár nem tudom, hogy azoknak mennyi a valóságalapjuk.

Előzmény: trizs77 (20929)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 20929

köszi.

 

Számolj majd be arról miről volt ott szó?

 

Pláne ha elérhetőek, nyilvánosak az ottani prezentációk, tedd fel ide.

 

Köszi.

 

 

Előzmény: yoyo25 (20928)
yoyo25 Creative Commons License 2016.05.19 0 1 20928
yoyo25 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 20927

"61 db, új vagy korábban forgalomba helyezett „újszerű állapotú"," tehát új autóbuszok is lehetnek. Kíváncsi vagyok hány jut belőle Zalába...

Előzmény: Ratbus (20926)
Ratbus Creative Commons License 2016.05.19 0 0 20926

Azok mióta használtak? Inkább az ex-Kisalföld Audizós Credoi lehetnek ezek.

Előzmény: EKM-765 (20925)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 20925

„újszerű állapotú”

 

Kravtex udvar takarítás.

Előzmény: kem0001 (20924)
kem0001 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 20924

Új tender jelent meg, 61 darab buszra.

 

rentha92 Creative Commons License 2016.05.15 0 3 20923

NOS-032 -ről volt már fotó? Itt egy saját:

kem0001 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 20922

Ezek mind szép és jók amit leírtál, de a 2 város jelenlegi helyzetét elnézve 10-10-nél több felesleges lenne. Az oké, hogy gondolkodnak ilyenen, de a megvalósításig már nem jutnak el, mivel az elmúlt évekből kiindulva, gyakorlatilag már a finanszírozást is úgy kell kikönyörögniük a várostól, nem hogy az új járműveket. Saját járműparknál meg megint nem kevés pénz kellene nekik, ami szerintem egy ekkora városnál nem biztos, hogy elsődleges szempont lenne jelenleg. Feltéve, ha nem terveznek olyan horderejű fejlesztést (mint pl. regionális központ megépítése), ami elvinné az egész pénzt A politikai dolgokról meg ne is beszéljünk...

Amúgy a piacnyitás elhalasztása meg enyhén sántít, miszerint a Magyar buszokat helyeznék előtérbe. Itt valami nagy sumákság készül a háttérben.

Előzmény: trizs77 (20921)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.15 0 1 20921

Egyetlen akadálya van: a pénz.

 

-----------------

 

Biztos ?

 

A vidéki városaink NEM saját pénzükből vesznek, városi, helyi autóbuszokat.

(bár törvényileg így kellene)

 

A kormány ad nekik erre külön pénzt/hitelt, lásd Kaposvár, Miskolc, Nyíregyháza.

Ahogy Budapestnek is engedélyezte, hogy kormánygaranciás hitelből vegyen buszt, míg meg nem gondolta magát pártunk és kormányunk és abból a hitelből amit a kormány garantál, Budapest sok mindent vehet, de buszt nem.

 

Tehát vidéki városaink ugyanúgy kormány pénzből jutottak eddig is új, városi buszokhoz, és ezután se a város fog venni új buszt.

 

Megyei jogú városa válogatja, hogy amikor a Kedves Vezető odamegy a városra juto kb. 30 milliárd forintnyi hűség pénz elosztására, akkor mit kérnek ?

 - van aki új völgyhidat,

 - van aki városi színház rekonstrukciót,

 - van aki új, városi buszokat...................................Nyíregyháza.

 

Nagykanizsán és Zalaegerszegen járt már a..........Modern Városok Programja..........nevű roadshow ?

 

Nagykanizsának és Zalaegerszegnek is joga, hogy kérjen 20-20 új városi csuklós (vagy amennyit akar) vagy ők is a vadaspark/skanzen/stadion/akármi felújítására kérjenek pénz új városi buszok helyett.

 

 

 

Előzmény: kem0001 (20918)
MBman Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20920

Nameg erre egyáltalán nincs is szükség. Nem annyira rossza helyi buszpark.

Előzmény: f_k (20919)
f_k Creative Commons License 2016.05.14 0 1 20919

Zalaegerszeg meg Nagykanizsa városát feltehetőleg nem veti fel a pénz.

 

Nincs is olyan helyzetben, hogy azonnal "tegnapra" venni kelljen 15-15 darab ráadásul csuklós buszt.

 

Eu-s forrás nincs , a szolgálató az ÉNYKK meg örül, ha a meglevő járműparkkal ki tudja szolgálni az igényeket, újra nincs pénze.

 

Megoldás: Állami forrás, erre a célra elkülönített beszerzési keret. Autóbusz-rekonstrukciós program.

 

Előzmény: trizs77 (20914)
kem0001 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20918

Egyetlen akadálya van: a pénz. Vagyis a helyi önkormányzatnak kell döntenie arról, hogy mit is szeretne, mennyit lenne hajlandó rááldozni a közösségi közlekedés fejlesztésére. Hosszabb távon a CNG fejlesztése lenne célszerűbb, persze erről nekik kellene dönteniük, hogy folytatni szeretnék-e, főleg amíg van erre támogatás.

Előzmény: trizs77 (20914)
MBman Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20917

Az itthoni gyártású járművek árának 40%-a megy vissza a koltsegvetesbe. Nahat erről beszeltem kedves Trizs topiktars.

Előzmény: kem0001 (20916)
kem0001 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20916

Nem tudom olvastátok-e, de időközben elhalasztották a januári piacnyitást.

 

MBman Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20915

Itt nem arról van szó, hogy 30-30 magyar buszt kell biztosítani a két városnak. Hanem arról, ha beszerzésről van szó, és a magyar busz megfelel az igényeknek, akkor inkább azt kéne választani.

Előzmény: trizs77 (20914)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20914

OFF

 

A budapesti metró pótló téma itt 100%-ban OFF.

De.

A 2016. november elsejei 3-as metro felújítás kezdetéig van még hátra, május 26-tól a döntéstől számítva kb. 120 munkanap.

A MODULO cég 120 munkanap alatt le tud szállítani - ha ők nyernek - 150 db új csuklós buszt ?

 

 

 

Innen már ON téma.

Ha a kormány annyira magyar buszt a magyarnak párti, akkor mi akadályozza abban, hogy Zalaegerszeg és Nagykanizsa városának vegyen/biztosítson 15-15 db csuklós és 15-15 db szóló MODULO, nagyon magyar buszt?

 

 

Ott ki az ellenfél?

Zalaegerszegen és Nagykanizsán is van 1-1 helyi Tarlós aki szintén lengyel buszt akar a városba ?

 

Vagy ez inkább csak egy keménykedés és egyáltalán nem az itt ON téma, városi buszokról szól ?

 

 

 

 

Előzmény: JLW-470 (20912)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 20913

Viszont pótalkatrészben meg a külföldi sokkal drágább.

 

----------------

 

Valóban ?

 

És miért ?

 

Mindkét autóbusz döntően idegen (néha azonos) alkatrészekből épül fel.

Ha valahol nincs különbség bennük az pont az alkatrész ár.

 

Sőőőt.

A sufni tuning eszközöknél az alkatrész beszerzés általában költségesebb.

 

 

Előzmény: JLW-470 (20912)
JLW-470 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 20912

Abban az olcsóbban se legyél annyira biztos.Ugyanis állítólag,ha férőhelyre nézzük az árat,akkor már csak 4-5000 HUF-al drágább a Solaris,mint a Modulo.Viszont pótalkatrészben meg a külföldi sokkal drágább.

Előzmény: kem0001 (20900)
MBman Creative Commons License 2016.05.13 0 0 20911

Ha nem akarod érteni a lényegét, miről beszélek, akkor nem fogod.... Te mint magánszemély, arra költöd az adózott jövedelmedet, amire akarod. Ugyanez igaz a magán tulajdonú cégekre is. Vehettek belőle kínai asztalt, brazíliában termesztett krumplit, és olasz hagymát is. Akkor is ha az olcsóbb, mint az ugyanilyen magyar termék, és akkor is ha drágább.

 

De egy állami cég ne vegyen külföldi cuccot, ha ugyanaz elérhető hazaiban is. És ennek semmi köze nincs az EU tagsághoz. Ilyen nevetséges dolgot nem engednek meg sehol, hogy egy gyártó 1 cm híjján ne tudjun indulni egy busz tenderen, miközben a gyártó pedig készletre gyártja a buszokat, ezreknek munkád adva.

 

Dolgoztam régebben egy multi cégnél, ami többféle termék portfóliót gyárt szerte a világban. Eszköz beszerzések esetén csak a saját gyártású termékét lehetett beszerezni (pl nyomtató, érzékelő, beavatkozó stb), ha az megfelelt az elvárásoknak. Akkor is, ha az ára kétszer annyi volt mint a konkurens terméké. Ha ez megérte a multinak, akkor a magyar államnak miért nem éri meg, ha a hazai gyártókat verseny előnybe helyezi?

Előzmény: trizs77 (20903)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 20910

Ez olyan mint amikor még 6 működő (kicsike) magyar  autóbusz gyár volt Magyarországon és kormányunk büszkén kihirdette (legalább ilyen hangosan mint most), hogy ugyan a 6 gyártól nem vesz egy új buszt se, viszont alapít egy új, hetedik buszgyárat (RÁBA) ahol megkezdődik a Nemzeti autóbusz gyártása.

 

Persze nem lett a dologból semmi.

 

Remélem ezt már el is felejtik.

 

Keménykednek Budapesttel, viszont arra a kérdésre, hogy a ők maguk miért nem vásárolnak a Volánoknak, ahol nincs kivel keménykedni, már nem tudnak válaszolni.

 

Igazad van, Bp- n már késő de a Volánoknak tolhatnák ezerrel.

 

De ne offoljuk szét a Zala topikot, ha van hozzáfűzni valód, folytassuk a Magyar buszokban.

Előzmény: trizs77 (20909)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 20909

Ez olyan mint amikor még 6 működő (kicsike) magyar  autóbusz gyár volt Magyarországon és kormányunk büszkén kihirdette (legalább ilyen hangosan mint most), hogy ugyan a 6 gyártól nem vesz egy új buszt se, viszont alapít egy új, hetedik buszgyárat (RÁBA) ahol megkezdődik a Nemzeti autóbusz gyártása.

 

Persze nem lett a dologból semmi.

 

Most is hasonló a dolog.

Keménykednek Budapesttel, viszont arra a kérdésre, hogy a ők maguk miért nem vásárolnak a Volánoknak, ahol nincs kivel keménykedni, már nem tudnak válaszolni.

 

A legnagyobb csapás az új MODULO gyárra az lenne, ha a Volánok is, meg Budapest is, azt válaszolná:

 

".....Ok. Vettük a kormány parancsát/kérését kérünk ebből az új csuklós buszból 200-200 db-t......"

 

-------------------------

 

Zalaegerszeg és Nagykanizsa is szyívesen venné (gondolom én) ha hozzá jutnának 20-20 db, új, MODULO csuklós buszhoz.

 

 

 

 

Előzmény: EKM-765 (20908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!