Abban igazad van, hogy a városban egyetlen viszonylat sem bonyolít le akkora forgalmat, mint a budapesti 7-es járat, de az alacsony padlós autóbuszokra azért itt is szükség van. Gondolj csak az idősebb emberekre vagy a babakocsival utazókra. Nekik (is) jóval kényelmesebb, ha nincs lépcső. Ha nem hiszed, akkor vadászd le a 256-ost, ami éppen helyi járatos autóbuszként használ az ÉNYKK (bár nem értem, hogy miért?) és menj el vele mondjuk egy landorhegyi körre. Még nézni is rossz, ahogy az idősek küzdenek a lépcsőkkel.
Én úgy tudom, hogy csak két Connecto LF ment miattuk Keszthelyre, de pont a két legfiatalabb (LRT-s rendszámúak).
Lehet, hogy kényelmetlenek, de tudtommal pont a város favorizálja a CNG-s üzemet, mert jóval olcsóbban futnak a CNG-s kocsik, mint a dieselek. Mivel a gázt a város tulajdonában lévő vízmű adja, így a volán is és a város is jól jár, mert kevesebbe kerül a helyi közlekedés. Valamit valamiért.
Ma láttam a NOS rendszámú Mercedest. Kéttengelyeshez képest jó nagy, ránézésre 13-13,5 méteresnek tűnik.
Ha már szóba került az alacsony padló, én ebben a városban olyan túl sok értelmét nem látom az alacsony padlós kocsiknak. A csuklós Connecto-k sem alacsonyak, mégis jók. Azért itt egyik vonal sem olyan, mint a 7-es buszcsalád a BKV-nál.
A Jelcz-ek nem örvendenek túl nagy népszerűségnek sem az utasok, sem a gépkocsivezetők között. Esnek-kelnek, kényelmetlenek és nem alacsony padlósak. Legjobb tudomásom szerint három jóval korszerűbb Mercedes Conecto került el a városból miattuk. Szerintem a Hajdú Volánnál pezsgőt bontottak, amikor ezt a három vaskupacot megvettük tőlük. A MAN-nal nincs gond, bár néha a középső ajtó elég kicsire nyílik. De legalább alacsony padlós, abból pedig nem sok csuklós van a városban (csak a Volvo 7700-ok).
Néha az, néha egy sárga Ikarusz, de legtöbbször egy Volvo, ha minden igaz KMC-046. (Nem 100%, pedig hetente többször megyek általában vele... Csak hajnali hétkor, kávé előtt még nem fog az agyam... :D - Majd ha legközelebb megyek, megnézem.)
Egyébként ha nem reklamálnál, hogy márpedig akkor is tegyen fel valaki egy komplett listát, hanem elkezdenél keresgetni visszafelé, akkor találál listát, helyit is.
A kérdés akkor lesz megválaszolva, ha sok-sok év után előkerül és felkerül ide, egy átlátható, világos, értelmes táblázat.
A vegyes felvágott, rendezetlen felsorolások segítenek de keveset.
Jellemző, hogy Gábrisvizéz olvtárs segített a legtöbbet a zala megyei helyi járati új buszok megkeresésében való munkában, holott ha jól tudom (?) Ő onnan 350 km-re lakik.............:-)))
Köszönöm is neki.
Most megpróbálom szétszedni az eddigi vegyes listákat:
Így érthető. CNG-t igazán megpályázhatná a város, egész flotta cserével. Üzemeltetőnek meg mehetne a KK nekik. Máshogy sajnos nem nagyon látok esélyt jármű cserére.
Használtakat azért nem tudom figyelembe venni, mert akkor a más korszakokkal, vagy más megyékkel, városokkal való összehasonlítás, követhetetlenné, átláthatatlanná válna.
Igazából olyan táblázat lenne az ideális mely kb. 1960-tól napjainkig bemutatná, mely időszakokban mennyi gyári új, helyi, városi buszt állítottak forgalomba, Nagykanizsán, vagy Zalaegerszegen?
-----------
Hogy az ilyen táblázat könnyen értelmezhető legyen, lehet, hogy nem is kell felsorolni az azóta eltelt 56 évet, elég ha 5 éves ciklusokat hasonlítunk össze.
Tudtommal 1990 előttről van ugyan ZALA Volán (és jogelődjeinek) új busz beszerzési táblázata, hisz pár hozzászólással elébb, én is bemásoltam.
De abban a táblázatban NINCS külön választva a helyi és a helyközi kocsik beszerzése.
Emiatt a vágy táblázatban, valószínűleg 1990 előtti adatok nem lesznek.
Ha jól emlékszem 2013-ban jöttek a Jelcz-ek, ugye mint használtak, meg előtte 1 vagy 2 éve a CNG-s ismét használt MAN. Ezek voltak a legutolsók helyiben. Na meg a felújított 415.
Azért koptatjátok, hogy 26 év után legyen 1 fő, nem több, de legalább 1 fő, aki készít Zalaegerszeg és Nagykanizsa városairól 1=egy olyan móriczka táblázatot, mondjuk 1990-től, melyből azonnal látható, hogy :