Keresés

Részletes keresés

Pepin Creative Commons License 3 órája 0 0 40321

Azt a Hannah sátrat hogyan sikerült megölni? Nekünk egy Covert2 van és én eddig hittem benne, mint a vezércikkben. (Egyszer kifogtunk nyílt terepen egy olyan vihart, hogy vagy 40 centire lenyomta a tetejét szinte egész éjszaka, de simán kibírta.)

Előzmény: saintus (40314)
KalózKapitány1 Creative Commons License 4 órája 0 0 40320

Pedig úgy képzeltem. Csöpögős, sűrű köd, hogy a kajak orra is alig látszik. Szerencse, hogy ilyenben nem volt részetek.

 

Köszönöm a beszámolód, nagyon hasznos volt számomra. Jól megjegyzem: köd, víz a patakból. Urbánusi életem jól elfeledtette velem, hogy patakból is lehet vizet szerezni.

 

Igaz nem ismerjük egymást, de minket is számon tarthatsz azon kevesek között, akik túrázni szeretnek a tengeren,bár mi is a melegebb részeket részesítjük előnyben.

 

Ami a sátrat illeti, személyes tapasztalatom nincs, csak találgatni tudok. Akkor minél alacsonyabb iglu formát tudok elképzelni, több tartalék rúddal, valamilyen vastagabb anyagból, de azt nem tudom, hogy milyen lenne. És uszadékfából vagy kőből valami támfal szerű kreáció, mindegy mi, csak védjen alapon.

 

Mi sima Hanah sátrat használunk. Két alkalommal keveredtünk táborozáskor rendkívül erős szélbe. Egyszer sikerült fák, bokrok védelmébe húzódnunk, másik alkalommal nem számítottunk esőre éjszaka és fel sem állítottuk.

 

Előzmény: saintus (40314)
saintus Creative Commons License 5 órája 0 0 40319

Erről a túráról nincs más fenn, de www. -kezdettel megy csak valamiért.

Előzmény: Naiásza (40318)
Naiásza Creative Commons License 5 órája 0 0 40318

Szia! 

Nagyon köszi a részletes leírást, nagyon nagy élmény lehetett az út ilyen érintetlen természeti környezetben. Megnéztem a belinkelt oldalt, hátha további részletekre bukkanok, de sajnos nem működik. Esetleg van valami alternatíva? (Tényleg nagyon érdekes amiről írtok.)

Előzmény: saintus (40314)
Stock#12 Creative Commons License 12 órája 0 0 40317

óriási sebességkülönbségre a Seabird javára. Meg instabilitás szempontjából is a Seabird nyer :) 

Előzmény: icescream (40316)
icescream Creative Commons License 13 órája 0 0 40316

Üdv!

 

Van valakinek SeaBird kajakja, amit használ? (esetleg Expedition HV) Nem nagyon találtam erről a márkáról véleményeket a neten. Összehasonlítva, mondjuk a Perception-nel (Expression 15), mire lehet számítani?

szilascet Creative Commons License 15 órája 0 0 40315

A köd az tényleg kemény tud lenni. Szerencsére nálunk viszonylag biztonságosan ki lehet próbálni. :-) Erre különösen alkalmas a szezonon kívüli Velencei-tó, mivel ott nincs nagyhajó forgalom, így van rá esély, hogy nem gázolnak el.

Megírtam itt is egy ilyen élményemet korábban. Egy körbeevezést csináltam a velencei felső csücsökből indulva, és a Dinnyési-horgászkikötőből indulva vesztem el a ködben. A nádfalak nagyon félrevezetőek tudnak lenni, még ha elvileg tudod is, hogy mi mellett mész. Addig bolyongtam, amíg rám is sötétedett. Bár volt GPS nálam, de nem tudtam megfelelően használni, a mobil térképe jobb volt, de mivel nem volt vízálló, az csak néha néztem meg. Na ilyenkor mindig meglepődtem, hogy a nádfal, ami felé megyek, ugyanaz, amit fél órája magam mögött hagytam. Jó tapasztalat és gyakorlás volt. A megfelelő felszerelés életmentő, ezt komolyan kell venni.

 

Ezek a tengeri élmények így is lenyűgőzőek, ahogy elmesélitek, és a saját kis tapasztalatunkkal elképzeljük. :-)

Előzmény: KalózKapitány1 (40311)
saintus Creative Commons License 15 órája 0 0 40314

Azért ezt a ködöt nem ilyen Stephen King-féle csapásnak kell elképzelni, 200 méterre simán látni lehetett szerintem. Tehát egymást jól láttuk, mivel maximum, ha 50m-re szakadunk el egymástól. A gond ott lehet, hogy amikor egy öblöt evezel át, netán szigetek közt haladsz, akkor egy ilyen hirtelen látótávolság csökkenés elég problémás lehet. Kajakból alapesetben látni a 20-30 km-re lévő szigeteket, itt a 15 km-re levő fjord olyan közelinek tűnik, hogy na. Lazán nekivágsz irányba, aztán félúton rádköszön a 200m-es látótáv. Ha a nap se süt, ötleted nincs mi merre van. Mivel az ilyen hirtelen ködöt a szél hozza, még van mondjuk egy kellemes oldalszél, tehát a kajakod fordul a szélkakashatástól, sodródsz oldalra, és akkor most mond meg, hogy merre kell menni. Ha fel vagy készülve a helyzetre, van a decken iránytű, nálad szélerősségmérő, tudod a kajakod sodródási értékét különböző erejű és irányú oldalszélben, akkor persze nincs gond. Ha nem, akkor kell egy GPS. (Én utóbbit javasolnám mindenkinek.)

 

A hullámzás megszokás kérdése is, illetve a félelmed legyőzése. Teljesen normális, ha kajakosként néha a tengerben kötsz ki. Az a lényeg, hogy a ruházatod, és a kajakodba pakolt cucc miatt ne kelljen félne, hogy kihűlés lesz a borulásból, vagy, hogy a szarul elpakolt cuccod elúszik, elázik. Idővel úgy fogod érezni, hogy egységet alkotsz a kajakkal, nem csak benne csücsülsz. Természetes lesz, hogy támasztasz, amikor kell, idővel akkor is, amikor nem kell, csak mert megszokod, mondjuk egy instabilabb kajakban. Persze ehhez evezni kell hullámos vízen, lehetőleg sokféle tengeren, mert mind másképp viselkedik.

 

A kajakozás nekünk ugye alapvetően túrázást jelent a vízen. Túrafelszerelésünk korábban is volt, és kis módosításokkal kajaktúrán is szinte minden használható. Eleve a tengerikajak.com oldalamat a kajaktúrázásról való röfögésre hoztam létre, aztán kicsit alábbhagyott a lelkesedésem, mivel nem nagyon van olyan itthon, aki tényleg túrázni akar tengeren.

 

A ruházat inkább kényelmi kérdés. Jobb egy minőségi túrakabát és nadrág, emellett egy könnyen felvehető esőnadrág. Ugye pont mint gyalogtúrán. Értelemszerűen itt hátiszákból csak olyan kell, amiben a szeles napokon tett túrákra belefér egy kis víz és elemózsia (pl a decktáska, ha hátizsákká alakítható, vagy ilyen kis orkán tornaszákok). Lábbeli a hely sziklásságának megfelelően lehet könnyű bakancs, vagy bármi, ami jó elfér a hajóban. Itt hamar beázott még a gore-texes bakancsom is, mondjuk már elég öreg darab, és szerintem ki van szakadva a bélése. Meleg ruha meg kinek mi kell a komfortjához. A hőmérséklet-tartomány ugye adott, tehát könnyű belőni.

 

A sátor valóban kényes kérdés, mert ugye amikor nem lehet evezni a széltől, nem biztos, hogy a partraszállás egyben totális szélvédelmet is jelent. Időnként egész érdekes módon tud megkerülni mindent a szél, és fújni olyan irányból, ahonnan nem is várnád (pl 200 m-es sziklafal felől). Mi most egy Vaude csősátorral mentünk, ami jó, ha pont szélirányba vered föl, de ha kicsit is oldalról kapja a szelet, akkor nagyon nem bírja a strapát. A 9 mm-es alurúdjait tropára hajtogatta a szél, az alja kiszakadt (elég vékony anyag) pedig volt alatta egy plusz réteg. Öltünk már meg Hannah extrém kategóriás iglut, és egy sima igluhoz már a második rúdkészletet nyúzzuk. Ideális megoldás azonban még nincs. Ötleteket szívesen várunk, ha nem 500k forintos Hilleberg csodát ajánlnotok.

 

A víz itt a legkisebb probléma. Minden második öbölben volt patak, iható, finom tiszta vízzel. 3-4 liternél sose volt nálunk több víz.

Előzmény: KalózKapitány1 (40311)
Arza Creative Commons License 16 órája 0 0 40313

Április-május-június20-ig és szeptember 2. felétől, októberben nincsenek azért olyan nagy tömegek az Adrián sem :)

 

Július-augusztust azt kerülni kell, vagy valami eldugodt helyeket keresni... Habár a hajósok megtalálják azt is - itt nem a vitorlával közlekedő vitorlásokra gondolok, akik tisztelik a tengert, és jobb esetben értenek is a hajózáshoz, meg a viselkedéshez a tengeren, hanem azokra akik motorossal száguldoznak, azt sem tudják, hol vannak, mit szabad, mit nem... és mindent teleszemetelnek ...

 

Szóval szezonban tényleg tömött az Adria - a part is, meg a víz is :) ... de akkor nem kell odamenni.

 

Előzmény: saintus (40310)
Arza Creative Commons License 16 órája 0 0 40312

"Valahogy" sejtettem azért, hogy az élővilág az ami benneteket odavonz a messzi északra, és nem a hideg meg a köd, meg a hullámzás :)

 

Svédországban voltunk párszor autóval a nagynénémnél, hát... nagyon messze van már Stockholm is nekem.

A 6-8 órás autózással akár elérhető távok jobban vonzanak...

 

Habár a fókákért, meg a többi jópofa állatért esetleg autókáznék én is többet ... egyszer ... talán .... :)

Előzmény: Yelkouan (40308)
KalózKapitány1 Creative Commons License 17 órája 0 0 40311

Na ez az ! A köd. Szerintem attól félelmetesebb nem sok lehet. El sem tudom képzelni, hogy milyen rossz lehet benne evezni. Kísérteties. Egyáltalán, hogyan láttátok egymást? Honnan tudtátok, hogy merre van a társatok, a part?

 

Én is a csücskös hullámokat gyűlölöm a legjobban. Számomra idegesítően hatottak, nem lett hányingerem. Igaz eddig csak két alkalommal tapasztaltam ilyet, viszonylag rövid ideig. (kb 1-3 óra )  

 

 

  Ami a ruházatot illeti, sejtettem, hogy nem elég néhány olcsó cucc,  attól azért több kell, elengedhetetlen néhány jó minőségű holmi. Ha belefér a topik profiljába, szívesen venném, ha mondanátok néhány dolgot, ami nagy segítségetekre volt evezés után. Melyik sátor bizonyult jó választásnak és melyik nem? Nem feltétlenül a márka megjelölésére gondoltam, hanem a típusára.

És főleg, hogy a parton milyen cipőben, nadrágban voltatok? És az mennyire nedvesedett át? És legfőképpen az érdekelne, hogy ivóvizetek hogy volt? Gondolom nem sűrűn lakott vidéken jártatok.

 

     Ami pedig a távolságot illeti, elég ránézni a térképre és látható, ahhoz hogy valódi tengeri környezetben evezzünk, elengedhetetlen, hogy több 100 km-t utazzunk. Mindegy, hogy Észak, Dél, Nyugat, vagy Kelet az irány.

Előzmény: Yelkouan (40306)
saintus Creative Commons License 17 órája 0 0 40310

Az út sajnos Tallinig tényleg elég unalmas, és kimerítő, de ha elmész egyszer Finnországba, látod majd, hogy sokan csak az utazásért rohangásznak az északra tartó utakon. Pl rengeteg a túramaotoros és a lakóautó, amik itt-ott megállnak tavaknál, csónakázni, pecázni, fürdeni. Északabbra az Inari nagy turistaparadicsom, a hideg, és szúnyogok ellenére. Norvégia, Finnmark tartománya pedig szintén tele van nyáron horgászokkal, lakókocsizó családokkal, motorosokkal. Annó volt, hogy csak autókázni, gyalogtúrázni mentünk mi is arra, egyetem alatt, 2-2 hónapra.

 

Az Adriával pedig nincs bajom. Az a bajom vele, hogy egyrészt többen csak nyáron vagytok hajlandóak jönni. Idén pl. májusban úgy volt, hogy 5-en is leszünk, aztán Orsival ketten evezgettünk egy hetet. Élőlényt tény, hogy nem láttunk, de legalább motorcsónak se volt sok. A másik gond, meg, hogy nem tenger, csak egy sóstó. Ha azt veszed etalonnak, amit ott látsz nagy szélben, akkor nagyon meglep majd, ha rendes nyílt vízre kerülsz. Előnye, hogy megtaníthat nem félni a borulástól (mivel meleg mint a fene)...

Előzmény: Arza (40307)
Yelkouan Creative Commons License 18 órája 0 0 40309

Szóval nem, nem csak a hullámok hiányoznak, sőt én jól ellennék nélkülük :) De azért az is tény, hogy a tenger hullámzása egész egyszerűen más tartományban mozog egy óceán-parti tenger és egy beltenger esetében, függetlenül attól, hogy bárhol lehet olyan szél, ami a kajakozást amúgyis lehetetlenné teszi. 

Előzmény: Arza (40307)
Yelkouan Creative Commons License 18 órája 0 0 40308

Teljesen jó lenne az Adria, ha lennének ott is fókák meg bálnák (jó, pár delfin van..), meg olyan tengeri madarak, mint északon. Meg ha nem lenne annyi ember és nem kéne attól rettegni, hogy beszólnak a vadkempingért. Jó, tudom, ezt meg lehet úszni, de attól még az élővilág nem ugyanaz, na. Amúgy engem elsősorban az érdekel, nem a sport, és sajna van egy ilyen összefüggés, hogy mondjuk az állatok ott szelídebbek, ott jönnek közel/ ott lehet közel menni hozzájuk, ahol amúgy kevés az ember, és hát igen, ott van kevés ember, ahol van valami kényelmetlen körülmény, mint pl. a hideg...

Előzmény: Arza (40307)
Arza Creative Commons License 26 órája 0 0 40307

Minden szép és jó (leszámítva a 3000km-t egy irányba :) ) ... csak nem értem mi ez az ellenszenv az Adria ellen?

 

Ha csak a hullámok hiányoznak, akkor egy erős Jugo (déli szél) igazán meg tudja mozgatni a vizet az Adrián is :)

 

Pl. egy dubrovniki kép a netről, de kereshetek saját képeket is.

 

 

 

Előzmény: Yelkouan (40306)
Yelkouan Creative Commons License 27 órája 0 0 40306

Némi kiegészítés a norvég viszonyokról. Ez volt a 3. kajaktúránk errefele, de simán voltak meglepetések, ami az időjárást és a tenger viselkedését illeti, és gondolom még bőven nem láttuk az összes trükköt. Például 10 perc alatt olyan köd kerekedhet bármikor, hogy 20 méterre alig látni (ja igen, kell gps, vagy gps-el rendelkező ember a közelben..). Napsütés egyáltalán nem akadály, csak akkor világosabb a köd. Aztán amit eddig gondoltam, hogy szélben nincs köd, az se igaz. Simán fúj a szél a ködben órákig és kicsit se tisztul. Amúgy vicces ködben evezni, főleg amikor levágjuk az öblöket és tényleg egyik irányban se látja az ember a partot. Ha hullámzik a víz, akkor mondjuk cserébe elég jól lehet hallani, hogy hol a part - VAMMMM-hrsgrhsss ... VAMMMM-hrsgrhsss... Ja, hogy ez igazából nem feltétlenül megnyugtató? :D Közelebbről aztán azon a helyen, ahol a partnak kéne lenni, felsejlik egy fehéres sáv - ja hogy tényleg ilyen durva hullámverés van?

Amúgy ezek olyan dolgok, amit előre nem tud az ember magáról, hogy ha valami számára teljesen új, szokatlan körülmény áll be, akkor hogy fog rá reagálni. Eleve a hullámzás. Mindenkinek megvannak a sztorijai, hogy mikor, hol, mekkora nagy hullámokban volt. Kezdjük azzal, hogy a hullám mérete önmagában tök lényegtelen. Hiába 2 méter magasak a hullámok, ha közben 20 méter hosszúak, és szép lassan jönnek egy irányból, azzal semmi gond. A közepes, de gyors és össze-vissza "csücskös" hullámok az igazán idegesítőek szerintem. Ilyenkor jön az, amit szintén nem tud előre az ember magáról: a hányinger. Persze elméletben egyszerű elkerülni a tengeribetegséget, csak erőt kell vennünk magunkon és nem a kajak közvetlen környezetét nézni, hogy mikor, merről, mekkora hullámok jönnek, hanem a horizontot kell nézni. Nade ha még sose láttunk ekkora, meg ilyen ideges hullámokat? (Ú, pedig a múltkor a Balcsi/Adria/Kiskunbányai krokodilúsztató, de dúrva volt...) Nekem eddig ez nem volt gond, de egyik nap, pont amikor napsütésben úszott be a köd a tenger fölé, épp csak egy vékony rétegben - tehát a nap közben szemből simán vakított, akkor nekem is olyan hányingerem lett - egyszerűen nem találta a szemem a horizontot...
Visszatérve a random irányú, "csücskös" hullámokra - ezt szoktuk mosógépnek hívni - persze máshol is előfordulnak, de a norvég fjordokon ezek nagyon jellemzőek. Általában a kinyúló szirtek, illetve az öblök közti sziklás szakaszok mellett szokott lenni a mosógép, nyilván ahogy a hullámzás belegabalyodik a víz alatti sziklákba.. Ezt szokta megspékelni a szél, ami viszont szintén érdekesen viselkedik a sziklafalakon. Mondjuk átevezünk egy öblöt, ahol végig kifele fúj a szél, tehát oldalról ér, aztán ahogy átérünk, a sziklafal mellett, szépen átvált hátszélbe, de azért időnként egy-egy oldalirányú befúvás gondoskodik róla, hogy ne legyen olyan kényelmes a dolog. Aztán ahogy haladunk, beérünk a következő öbölből kikanyarodó szél zónájába és a hátszélből egyszercsak szembeszél lesz... Ehhez jöhet még az árapály keltette áramlási káosz... Na erre mondom, hogy itt nem a hőmérséklet a lényeg, ilyesmi valahogy nincs nálunk, ősszel-télen se :)

Előzmény: KalózKapitány1 (40297)
szilascet Creative Commons License 1 napja 0 0 40305

Nem a ruha teszi az embert (a kajakost), mondanám viccesen, de azért csak óvatosan. A nyári norvég tenger vize miért is különbözne olyan nagyon az őszi-téli hazai vizektől? Azon is evezünk jó páran. De a tengeri szél, hullámok és áramlatok nagyon mások. Ez jelenti az igazi kihívást, gondolom. A ruha csak alap, ehhez érdemes hozzáadni a megfelelő felkészültséget erőnlétben és technikában. Aztán hajrá! 

(Én mondjuk nagyon nehezen vállalnám be ezt a hosszú utazást, bár sajnos nem fenyeget, hogy valaha lesz ennyi szabadidőm egyben. )

Előzmény: KalózKapitány1 (40302)
saintus Creative Commons License 2 napja 0 0 40304

Lehet használni szárazruhát, de igazából teljesen felesleges. Ellenben nagyon drága. Az se fúvódik fel persze, de nem is tudom mi értelme lenne egy ilyen opciónak. Mentőmellény van rajtunk, de ugyan az, ami bárhol máshol is. Tényleg nem vészesen hideg a hely. A 260 km elég laza táv volt. Varangeren ugyan ennyi nap alatt 380 km volt. Mondjuk ott se kellett megszakadni. Ami inkább gond, hogy elég nagy szél tud lenni amíg sátrazol. Most buktuk a 2. sártunkat Norvég szélben... Tehát a szárazföldre való felszerelés tekintetében sokkal igényesebbnek kell lenni, mint az itthoni túrákhoz.

Előzmény: KalózKapitány1 (40302)
badasesz Creative Commons License 2 napja 0 0 40303

Szia Szilascet,

A Kajner lapát már elkelt, az ergo nyél elég kellemes tud lenni de kicsit szokni kell. Télen kesztyűben kicsit jobban használhatónak találtam mint az egyenes változatot, ezen felül eszkimózásnál, támasztásnál is prímán működött - a lapát felületének is volt benne szerepe. Jobban szeretek egyenes nyéllel lapátolni, egyébként Esztergomban volt a lapát.

Üdv..

Feri

Előzmény: szilascet (40300)
KalózKapitány1 Creative Commons License 2 napja 0 0 40302

Le vagyok döbbenve ! Azt hittem, hogy sokkal komolyabb ruházatra van szükség. Minimum olyanra, amelyik felfújódik ha vízbe ér. Most nem jut eszembe a neve.

 

Akkor azt mondod, hogyha az a ruházat amit leírtál az megvan, annyi elegendő egy norvégiai túrára?

 Akkor csak egy búvárcipőt kell beszereznem.

 

Szerintem szép teljesítmény a 260 km-s evezés. 

Előzmény: saintus (40299)
atilla76 Creative Commons License 2 napja 0 0 40301

Prijon Catalina (mangó színű) eladó. Szép, újszerű állapotú, az alján van néhány karcolás, de nem "csupa szőr". A papírja, kormány (az újabb), spricó van hozzá. 

Ár: 280ezer

 

Kormány nélkül is elvihető, úgy csak 240ezer.

 

Még máshol nem hirdettem meg, gondoltam előbb a fórumon próbálkozom, de ha senki többet harmadszor akkor többet nem zavarom a csevelyt ilyesmivel :)

szilascet Creative Commons License 2 napja 0 0 40300

Szia badasesz, érdekelne a széles túra lapát. Azt hiszem, hogy pont jó lenne egy 178 cm körüli férfi evezősnek egy keskenyebb kajakhoz. Az ergo nyél a letámasztás és egyéb akciók közben megfelelően használható, ugye? én még nem eveztem ilyen nyéllel. 

Egyébként helyileg hol van a lapát? Persze ha megvan :-)

 

Köszi

 

szilascet (azonos nevű gmail postafiókkal kereshetsz meg közvetlenül)

 

 

Előzmény: badasesz (40294)
saintus Creative Commons License 2 napja 0 0 40299

Ez egy olyan kis lazább norvég kajakozásnak szánt túra volt, tehát a sziget minden szempontból kajakosbarát. Szinte csak homokos partokon szálltunk ki. Ennek ugye előnye, hogy lapos, könnyű a kajakot odébb húzni, hátránya, hogy lehet rajta szörfhullám.  Mivel azonban a partok többsége mély öblökben volt, komoly hullámzás sehol sem volt. (Ettől még Orsi egy laza elbambulásnak hála simán a vízben találta magát, pár méterre a tőlünk, akik a parton állva beszélgettünk éppen.) Összességében mindenesetre szerintem könnyű volt a ki és bejutás, ha nem a Balaton, vagy az Adria az etalon számodra, hanem 20 cm-es hullámokkal is megbirkózol akár.

 

Mindenki a ruházattal jön, amikor épp nagyon nem akar Norvégiába jönni kajakozni, de ha van alap téli túraruházatod, 40e forint körül összerakhatsz egy felszerelést. Nekem (és Orsinak is) 15 ezer forintos neoprén longjon gatyónk van, egy evezőskabáttal kiegészítve. A kabát alá én vékony polár aláölti, Orsi, vastag tescós polárt vesz. Melegebb napokon mindketten hosszú ujjú aláöltivel oldjuk meg. Evezőskabátnak egyébként tökéletesen megfelel akár a Decathlonos 10 ezres kajakos kabát is. Hasznos még egy csősál, és egy vízhatlan kalap vagy sapka, meg egy neoprén cipő (Lidl búvárcipő pl.) Ebben a szerkóban én párszor már landoltam a 6 fokos tengerben. Orsi is. Még megvagyunk.

 

A tengeren inkább az erős szél problémás, hullámzás végig nem volt igazán nagy. Igazából arrafelé még nem is találkoztam komoly hullámokkal, inkább csak a függőleges partról visszaverődő interferáló hullámzás lehet zavaró. (Ha láttál már embert, aki hallott a lapáttámasz fogalmáról, nem jelent gondot.) Az idő az első héten nem volt túl jó, sok eső esett. Aztán naposabbra fordult, ami hozott némi szelet is magával. Ha egy héttel később megyünk, jobb időt fogunk ki, de erre sajnos nem lehet soha biztosat tudni előre.

 

Az út sajnos elég hosszú. Ha nem tökölünk út közben felszerelés vásárlással, akkor is 3 nap autózás. (Kb. 3000 Km) Az útiköltség egyébként nem több, mint 1 hét egy nagyonszar szállodában.

Viszont volt olyan madárszikla, hogy kilométeren át madártelep mellett kajakoztunk, ami egy 200m-ről lehulló vízeséssel kezdődött. Orsi mellett 5 méterre jött föl levegőért a 20 méteres bálna. Rengeteg fóka úszkált körülöttünk, a lundák néha a kajak orrától 20 centire jöttek rá, hogy fel kéne talán már szállni. Vagy inkább lebukni. Melyik, hogy. A fjordok néha elképesztőek, és a tenger is végre kicsit olyan, mint egy tenger, nem valami pacsálótó krokodilkajakosoknak.

 

Viszont sajnos a hazai „tengeri”kajakostársadalom inkább km-ezni szeret, és sportkajaknak használni a tengerit, így utóbbi kérdések alig mozgatnak meg valakit. Tehát igen, 6000 Km-t autóztunk, 260km evezésért. Képeket azért majd rakok fel…

Előzmény: KalózKapitány1 (40297)
Fuxa Creative Commons License 2 napja 0 1 40298

de jólnéznek ki, pont ilyesmiben gondolkodtam erre az évre, de most lezárta a FŐNÖK a budgetet :(

 

Előzmény: badasesz (40296)
KalózKapitány1 Creative Commons License 2 napja 0 0 40297

szia !

 

Volnál szíves egy kicsit bővebben írni erről az útról? Milyen volt az időjárás? mekkora volt a hullámzás. Az ár-apály ingadozás? Mennyi ideig tartott az út oda-vissza? Milyen volt a part kiszállás szempontjából? Könnyű volt a ki és beszállás?

Esetleg nem tennél fel néhány képet, csak a nyálcsorgatás miatt?

 

Azért érdeklődöm, mert majdnem jelentkeztem az útra, de beijedtem, mert nincs hideg időre való vízhatlan ruházatom, ezért nem tartottam biztonságosnak.

Előzmény: saintus (40287)
badasesz Creative Commons License 3 napja 0 0 40296

badasesz Creative Commons License 3 napja 0 0 40295

Lemaradtak a képek.

badasesz Creative Commons License 3 napja 0 0 40294

Sziasztok,

Ergo nyeles Kajner széles túralapát eladó.

Első kanyarban itt hírdetem - ha valakinek szüksége lenne rá, legyen lehetősége.

Full carbon ( a nyél is), 212 cm hosszú, kb. 50 fok elforgatottságú, jobbos. A nyél külön lett rendelve hozzá és Kajner Gyuri rakta be. Hőre lágyuló ragasztóval van összeillesztve a közepén, tehát a hossza/elforgatottsága alakítható. Kevés karc van rajta, a toll vége egyenesebbre van csiszolva ( ezt egy hajóépítő srác csinálta). A lapát összességében egy nagyon könnyű, hosszú távra való kényelmes lapát, nulla szitálás. 

Fényképeket szúrok be.

Ár: 33 000 Ft (elég súlyos összegből lehet kihozni egy ilyen lapátot)

 

Eladó még egy Ty-Warp vadvízi ergo nyeles kajaklapát - jobbos, karbon üvegszálas, karcos kicsit de még esztétikus.

Fényképeket mellékelek.

Ár: 38 000 Ft

Telefon:

+36 30 492 40 30

badasesz Creative Commons License 3 napja 0 0 40293

Szia,

Nekem barkács megoldásaim vannak. Az egyik 2Literes ivótasak (nem tudom pontosan minek nevezik) felfújásra alkalmas az egyébként ivásra használt csövön keresztül, belevarva külső zsákba - nem szép de használható és olcsó. A másik megoldás külső tárolózsákba belehelyezett ugyancsak felfújható légzsák (vadvízi kajakban használatos a lezárt rekeszt helyettesítő légzsák) - ez nem olcsó, viszont nekem volt. Mielőtt ezek hozzám kerültek volna felfújhatós párna külső zsákba helyezve volt a megoldás. 

Előzmény: T-omti (40283)
Arza Creative Commons License 3 napja 0 0 40292

Félrértés nem essék, tetszik ez a szabadság érzés meg minden, csak nem értem, hogy ha így, egy szál fürdőnadrágban, egy felfújható deszkán át szabad evezni a városon, meg úgy általában a Dunán ereszkedni lefelé, akkor egy tengeri kajakhoz miért kell a "kommandós felszerelés"

 

OK, viszek magammal én mindent, nem gond, mert jó ha ott van a mentőmellény, kikötő kötél, merics, szivacs, lámpa, ... min indkokolt lehet adott esetben, de ...

 

http://www.budapestsup.hu/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!