Leányfalun, a Vadkacsa telep mellett szoktam néha vízre szállni régebben, ott volt egy beton sólya és az út mentén hagytam az autót. Kb. 3 éve nem jártam arra, nem tudom most milyen állapotban van, de talán még használható. Ott megy el mellette a Petőfi sétányon az EV6 kerékpárút és sétálnak is arra elég sokan hétvégén, nem túl elhagyatott, de eddig még mindig elfértem, 3 autónál több egyszerre nem szokott ott állni, az Erkel utcán kell lemenni.
Esetleg Határcsárda? Ott még nem kötöttem ki, de alacsonyabb vízállásnál biztosan van alkalmas szakasz. Autókat látok a 11-esen félig járdán parkolva. Talán nemcsak otthagyni lehet, hanem a túra végén megtalálni is:-).
Van még a Pap-sziget feletti szakasz. Azt hiszem, füves-iszapos és néha sok a pecás.
Szerintem már túlmagyarázom és így is sokkal többet beszéltünk róla, mint kellett volna, de akkor még egyszer. Nem úgy merül, hogy tíz év múlva már nem lehet teljesen feltölteni, hanem úgy, hogy feltöltöd, majd előveszed egy hónap múlva és már nem 100%-os. Ebben jobb az eneloop, mert kevesebbet veszít. (Sőt, a felénél jobban soha nem ereszt le.)
Ezt tegyük tisztába. Az eneloop nem attól jó, mert tovább tart. Nem tart tovább. (Ha neked ráadásul fehér eneloop elemed van - az 1900-as - akkor az nem is tart különösebben sokáig.) Az eneloop trükkje az, hogy ha elmész egy kilencnapos túrára és viszel magaddal 12 feltöltött elemet, akkor a nyolc nappal később berakott elem is 100%-os töltöttségen lesz.
Tudom, más készülék a Dakota 20-as, de az két Eneloop akksival, nulla háttérvilágítással, 8 - 10, 15 másodperces megnézéssel (ekkor kapcsolom be a kijelzőt) kb. 12 órát bír. Tehát csak logot készít.
Ha folyamatosan aktív lenne a kijelző, akkor egy szigetcsúcs oda-vissza több pár akkumulátort merítene le. Szerencsére a Dunán nem nagyon lehet eltévedni:-), ezért bőven elég a log készítés.
Terhelés nélkül a lítium is elvan pár évig :-). A töltés/csere nélküli működés érdekelne, mert vízen vagy futás közben nem szeretnék sem cserélni sem tölteni. De sajnos ma még ez van, és mintha cél sem lenne :-( , pedig 20-50 órát elég sokan nyomnak egyben.
A sima lítium elemmel szemben az eneloop-nak az a nagy előnye, hogy terhelés nélkül nem merül. (Egy kicsit igen, de nem annyira, mint a másik.) Azaz egy hosszabb túrára vihetsz 8-12 elemet, az utolsókat is frissen töltöttként tudod betenni.
Konkrétan a saját tapasztalat. Sanyo Eneloop 2450-es elemek. Hosszabb túrákon reggel 9-10 között bekapcsolom a Garmin 62-est, délután 18-19 körül kikapcsolom. Nincs beállítva semmi energiatakarékosság, teljes fényerőn, folyamatosan megy. Az első elemcsere másnap délben van, a következő harmadnap este. Azaz másfél napig megy ezzel a GPS-szel. (A 64-es mintha egy kicsit jobban enné az elemet, de ez egyelőre csak megérzés.)
>Eneloop 2450-es AA akksik. Egy pár másfél napig bírja, teljes fényerős, folyamatos képpel.
Most rákerestem néhány tesztre, ez a 1,5 nap 36 órát jelent? Mert amit olvastam aszerint kevesebb ideig bírja mint a Lithium elem, és azt hittem ez jobb.
(jó lenne már valami ami masszívan bír egy 50-60 órát folyamatosan - nem papíron)
Szerintem is használhatóak, igaz a mi felhasználási körülményeink között. Amúgy 3-4 évig vizhatlanok, aztán megadják magukat, használattól függően. Rögzítek pontokat, navigálok vele, nem rossz ha van az emberrel GPS, mondhatni nélkülözhetetlen.
1. Ez csak akkor működik, ha minden a terv irányába megy, ha valami gáz lesz akkor nem. Mindent pontot nem vihetsz rá előre - hogy hova ne oda halálfej, hova lehet kikötni oda horgony, és ezeknek a fokozatai? -, a nyomkodásra meg kevés idő marad amikor áramlással és széllel szembe majdnem egyhelyben 2 embert vontatsz el a szikláktól, hogy a legközelebbi valamennyire alkalmas helyen valahogy partra jussatok.
3. Vízálló persze, de így fél év után is az marad :-) - korábban én is azt gondoltam, hogy ami vízálló az az is marad, de nem, minden meghalt. Egy kívétel volt az az olympus fényképezőgép -. Madzagon lógva, ha véletlenül ott is marad, simán széttörhet, csak attól, hogy a hullám oda vágja, vagy 2 kajak között préselődik. Elég sok mindent vesztettem már a deckről, szerencsére lapátot még nem, de az sokszorosan erős gumikötelekkel van rögzítve (többen már vesztettek lapátot is), de több pumpát, térképtartót, karabínert. Vitorlás acél sekli tört el. Így nem szívesen teszek a fénymásolt, laminált térkép és tide chart-on kívül mást a deckre :-)
4. kipróbálom majd, mert az eddigi aksik nem sokáig bírták
1. Igaz, de sokszor az is segít, ha kiemelkedő pontokat felveszek waypont-nak és ezekhez képest látom, hol vagyok.
3. A 72H szerintem vízálló. Én nem használok semmilyen tokot a 6x-ekhez. A rögzítése pedig annyi, hogy a madzagját áthurkolom az oldalkötélzeten, aztán rádobom a deckre. Ha útban van, belököm a vízbe. :)
4. Eneloop 2450-es AA akksik. Egy pár másfél napig bírja, teljes fényerős, folyamatos képpel. Használaton kívül minimálisan merül.
72H és etrex 30-am van. Az etrex-et egyáltalán nem használom vízen, a 72 ált be van dobva de igazából azt sem. A 72-n rajt vannak a világító tornyok, ha nem lenne nálam tengeri térkép, meg az árapály áramlás aktuális mérésére használtam.
Azért nem használok, mert
1. kicsik a kijelzők, hogy valami kivehető legyen, nyomkodni kell (nagyítás-kicsinyítés), amihez szabad kéz is kellene, ami nincs mert mindkettő a lapáton van.
2. térkép úgyis kellene gps mellé, mert A3-as méretben minden áttekinthetőbb
3. kellene hozzá vízállótok a decken és amúgy is akadékban van mentésekkor, leszakadhat és elveszik, sérül.
4. az elemek nem bírják sokáig
Szóval marad a térkép és az iránytű.
De ez egy ideje már nem teljesen igaz :-), mert ott a telefon térképpel, gps-el. Aztán ott a fényképezőgép gps-el (ezt még használni is szoktam, mert a displayre gyakorlatilag a szemembe tolja amikor fényképezgetek, és ilyenkor azért néha ránézek a térképre, hogy ott vagyok-e ahol gondolom :-)). Újabban pedig mivel futásra vettem egy órát, ami azóta evezéskor is nálam van, még a loggolás is megvan, mert az tovább bírja aksival.
Én is gondolkodtam ezekben a modellekben, az érintőképernyő miatt letettem róluk. A képernyő esetleges sérülése esetén a "gombok" működése is kétségessé válik.
Egy ismerősöm járt így. Odacsapódott a sziklához, egy vékony repedés keletkezett a kijelzőben. Ezután a kijelző egyes területei nem reagálta az érintésre.
Garmin GPSMap 60C-m volt évekig, szerettem, de már eladtam. Ezekre a Dakota, Oregon meg hasonló modellekre lennék kíváncsi, hogy mennyire jók vagy rosszak.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy e felhasználási terület szabja meg a készüléktípust, csak kíváncsi voltam, hogy ki milyen modellt használ, mert azért a Map 60-as szérián kívül még van pár alternatíva ami szóba jöhet.
...hát én 6 és fél éve használom a GPSMAP 62-őt. Gyalog (túra, hegymászás, gleccsertúra, via ferrata), biciklin, motoron és még autóban is. Mindegyikhez való térképpel, a MapSource-n előre megtervezett útvonalpontokkal és azokhoz tartozó térképszelvényekkel feltöltve.
Amit terepen amúgy is: Garmin GPSMap 60, 62, 64 széria tagjait illetve Evolveo SP Q4 (Locus Pro-val felvértezve).
De itt is ez a mottó: nem az az érdekes, hogy mit akarsz használni, hanem az, hogy mire... Tehát tökmindegy, hogy mások mit használnak / javasolnak, úgy tudsz választani, ha tudod, hogy mire kell.