Eladó a Tahe Marine Reval Mini LC üvegszál tengeri kajakom. Nagyon szerettem, és mindig megcsodálták milyen szép hajó :), de én túlfejlődtem, és már nem túrázok vele, azért adom el, mert versenykajakot szeretnék venni helyette. A kajak eredeti szkeggel, és utólag rászerelt Navigátor kormánnyal rendelkezik. Mivel az utóbbi időben versenyzésre használtam, ezért bele lett téve egy botkormányos "versenykajak lábtámasz", és egy másik ülés is, mert engem zavart az eredeti ülés a deréktámasszal a forgatásban. Ez az ülés is megvan, és elvihető a hajóval együtt, de megvan az eredeti ülése, deréktámasza, amit visszatettem a hajóba.
Az eredeti lábtámasza is megvan, a képen látható, és könnyedén visszarakható.
A kajakot 2014 telén vettem 1500 euróért. Mivel pluszban lett beleépítve egy kormány, van hozzá két különböző típusú lábtámasz, és két különböző ülés, plusz adok hozzá egy nagyon jó minőségű Reed Aquaterm spricót állítható derékkal, és egy beülő takarót, így a kajak irányára 400000 forint.
A versenymatricák természetesen könnyedén eltávolíthatók róla, és kérésre ezt meg is teszem :)
Köszi! Ez volt a tervem nekem is, csak az idojaras közbeszólt :) így maradok Baskán kempingben ma este is. Reggel felpakoltam, gondoltam átmegyek Rabra a szigeteken át - hát nem jött össze :) Olyan szél volt, hogy az öböl egyik oldalán sem tudtam kimenni... Tegnap még direkt azért döntöttem Baska mellett, mert Krk-re is szelet írtak, és ott azért csak 4 km-t kell a szigetek között menni, szemben az itteni 1km-el.
Szóval parton alvás jelenleg legális körülmények között... :)
Fontos hogy 24 órán belül be kell jelentkezni Horvátországban. Ha kempingben, apartmanban megszállsz akkor ők automatikusan bejelntenek, tehát az első nap legyen feltétlenül legális. Számlát el kell tenni, ez a dokument. Büntetés jár ha nem jelentkezel be. Vadkemping 2000kuna/fő bünti. Ha rossz az idő elnézik, hogy nem szállsz vízre, és a parton kemipngezel. Általában nem verünk sátrat, napközben csak parton pihenő túristák vagyunk, aztán este diszkréten a bokrok között meg lehet aludni, feltűnést kerülve, úgy hogy víz felöl ne lássanak. Minket egyszer ellenőriztek eddig, hogy be vagyunk e jelentkezve. Kis csportban túrázni nem gond(3-4 kajak) a fentieket betartva.
Akkor esetedben valami PE-kompatibilis festékkel (teddy, spray) való felvitel lehet nyerő, a matricát sablonnak kivágatva - már, ha a grafika (színek száma, részletek minimum vastagsága,...) lehetővé teszi.
Fel lehetne még bújtatósra készített ponyván is tenni a kötélzetre, de az nem lenne az igazi.
Én valami vagány cápafogasra gondoltam, de tekintettel hatalmas technikai tudásomra, némileg csökkentett macsófaktorral kb. a mellékelt ábra lesz :)
Az adott kajak tengerisége azért múlik a felhasználón is, pl. emberi hiba miatt nem záródó fedeleknél vízzel megtelés, vagy hasonlók, de, ha egy probléma(kör) az adott típusra nézve általános, felhasználófüggetlen, és az árkategóriában vannak problémamentesek is, teljesen jogos a dolog.
Valószínűleg összeomlott a gmail a sok érdeklődéstől (más magyarázat nem lehet, hogy nem jött egy se) a Soroya túra iránt, szóval megkérném az érdeklődő tömegeket, hogy lassan írjanak. :)
A gond azzal van, hogy a prijonok felülete viszonylag göröngyös, Legalábbisszerintem más kajakok simábbak. Az enyém meg már különösen elgyötört, szóval a matricáknak hamar alákap a víz. Ez persze minden rávasalós megoldást is megnehezít.
Aza helyzet, hogy az, ha egy kajak jo síkvízre, dicséretes, és rendben is van. Viszont ha a gyártója tengerre ajánlja, és tengeri kajakként adja el, akkor annak meg is kell felelni.
Hasznos dolognak tartom, ill. jelentős könnyebbségnek a kormányt, igaz, lehetne mondani, hogy a Dunán felesleges volt.
Az Ysak-Narpa próbán már mutatkozott előnye, hogy tengeri kajakban ültem, pl. döntve fordulással próbálkozás, lábtámaszba tolással evezés, stb addig ismeretlen irányváltási reakciókat váltott ki a hajóból - na ja, a Pouch is biztos tudna valamit, ha a hajókontakt legalább valamilyen szinten létezne benne. Aztán ott vannak a trükkök amiket evezővel lehet összehozni, a youtube-on Nigel Foster demoja az általa tervezett evezővel.. (Olyanom se lesz :)
Kormány kérdéshez szólok hozzá. (Szinte) nem hittem el, hogy kormány nélkül jó lehet egy tengeri kajak. Aztán megtanultam evezni, és rájöttem, hogy tényleg lehet döntéssel stb. fordulni, az evező helyes használatáról nem is beszélve. Ennek ellenére most azt állítom, hogy kormány és/vagy szkeg nélküli tengeri kajakkal nagyon óvatosnak kell lenni. Extrém viszonyok esetén (erős áramlás és/vagy szél), amikor az evező támasztékul szolgál és fel sem lehet emelni a vízfelszínről, a kormány nélküli hajó nagyon veszélyesen sodródhat, gyakorlatilag irányíthatatlanul.
Ha kormány nélküli hajóm lenne, most fel lennék kenődve valahol a Zrmanja folyó partján a sziklákra. :-) Sikerült túlélő túraként végigcsinálni a kanyont, "vízbe döngölő", min. 100 km/h-s befúvások voltak, sűrű rohamokban, nagy turbulenciával, változó irányból. Főleg hátszeles irányból, ezért lehetett egyáltalán a vízen maradni. Fehéren porzott a víz és meglepően erősen hullámzott (milyen lett volna a sodrás elleni erős szél esetén), volt, hogy csak "vitorláztam", és a kormány segített, hogy lehetőleg a jobb irányba. A Wind Solo is jól vizsgázott újra.
Nem gröndlandi lapáttal eveztem, nem tudom, az milyen lett volna a támasztásnál. Szóval tanulj meg kormány nélkül evezni és használd ha indokolt. :-)
Arról azt hiszem, sikerült a sok évvel ezelőtti hsz-váltásba belefutni a fórumos visszakeresgélések során.
Hát, az biztos, hogy a hardcore jellegű igénybevételre vett / és úgy is használt / kajaknál a felhasználó nehezen bocsát meg bármi olyan hibát, amiből baj volt, így egy számára leszerepelt típusnak nincs pardon, miközben itthoni / "medium" használatban esetleg ezek csak jelentős felhasználói hibával vagy úgy sem jönnének elő.
A vásárláson túl vagyok, de amúgy tetszett az ysak, síkvízre elég kezdőbarátnak érződött, egyedül a kormány nélküli fordulékonyság nem jött be, ami ugye elsősorban azért, mert én nem rendelkezem hozzá olyan szintű technikával, hogy az önkritikától eltekinthessek. Jelen árelőny vagy nálam marad, vagy idővel kiegészítő felszerelésekre ugyanúgy elköltöm (spricó, lapát, stb), de pl. kormányom van, így egy kormányos új ysak v. egyéb árán akkor is belül maradhatok, ha a lakatos kollégákkal gyártatok valamit (bár lehet, hogy előbb csinálnám meg magamnak).
Most nincs más dolgom, mint hazaköltöztetni végre, kiszedni a pöcökkormányt, átszilikonozni a fedeleket, aztán tesztelni a Duna nyugis helyi részén, milyen, ha nem tükörsima a víz, netán hajók is elmennek, azután viszont bele kell csapni az erőnlét, tenyérbütykök, stb létrehozásába. (meg a Pouch váza is megérdemelne egy átcsiszolást-lakkozást, hogy régi fényéből visszanyerjen valamennyit, kicsit szégyelltem magam tavaly, hogy azon állapotában használtam).
sztem kérdezd meg azt is, hogy milyen körülmények között nem vált be az izsák? az a görög szél+hullámok, amit saintus itt felidézett, nem a mi itthoni viszonyaink között szokásos körülmények voltak
nekem az egyik első izsákom van a csapatban (2007 óta), nincs vele jelentős gondom, stabil, pakolható, nyúzható hajó, ha beleültél, próbáltad és tetszik, akkor bátran megveheted
igaz, én olyan időben nem megyek ki a vízre, mint saintusék. de olyankor másik hajóval sem mernék kimenni :)
Esetleg, ha lépésálló laminálót kap a cucc, valamivel tartósabb lehet.
Igazán itt az lehet a baj, ha már sérült, azaz karcos a felület, akkor semmilyen öntapadó nem fog a teljes felületre légmentesen tapadni, akkor pedig idő kérdése, hogy a nem tapadó résznél elkezdje a leválást, aminél a ragasztóba beleragad pl. a por, így az már nem ragad vissza, ... végül lejön.
Tehát időnként lecserélendő lesz, még akkor, amikor nem cafatokban jön csak le.
A gravír vagy még inkább vmi lézervágott, felragasztva jó ötlet.
Én majd csak matricázok, egyszerű, egyszínűt, vagy plottervágottat, vagy nyomtatottat, aztán kuka, ha nem tetszik / megsérül, bár ez utóbbi esetemben valószínűtlen még egy darabig.
Spricós javaslatokat, visszajelzést köszönöm!
Különben meg milyen, másnak nem kívánható élményei vannak I. Izsák pápának? ;)
Na jó, valószínűleg a homokot, meg köveket semmilyen festék, matrica nem állja.
Nem tudom így mi lehet a megoldás... Ha ügyes kezű vagy olvaszd bele pákával :D
amúgy van még egy ötletem... bár lehet túl merész.
Szoktam elektronikai paneleket készíteni. Újabban úgy rajzolom rá a kapcsolást, hogy kinyomtatom lézer nyomtatóval műnyomó papírra és rávasalom egy vasalóval. Ha sikerül jól rávasalni, akkor a lézernyomtató festék elég keményen rátapad a rézre. A papírt meg, ami eredetileg rajta volt csak le kell áztatni róla. Alu dobozra is csináltam már így feliratot. Ezzel a módszerrel nagyon vékony vonalakat és bonyolult ábrákat is fel lehet vinni.
Nem kell sokáig odanyomni a vasalót, elég csak rányomva áthúzni, de mindenhol érnie kell. Nem hiszem, hogy egy PE kajak orrát megolvasztaná, vagy eldeformálná, elég, ha csak jól felmelegíti, de előtte mindenképpen érdemes lenne valami más hasonló anyagon tesztelni.
Aztán ezt a mintát meg már le lehet kenni valami átlátszó védő felülettel, vagy átlátszó öntapadós fóliát lehet rá rakni.
Esetleg belegravíroztatod valami vékony rozsdamentes lemezbe és azt ragasztod fel.
OS-nek igenis szép éllményei vannak az Ysakkal. Csak mi kaptunk hőgutát, mire kirángattuk a kis barlangjából is. Ő, lévén mindene csuromvizes, elvolt. Vagy amikor elsodródik mindenkitől, akkor is csak a járatlant fürkészi. Majd megvárják a többiek. Elvégre hova sietnének?
Nekem ami nem jött le magától, azt lekaparta a homok, kövek. Matricák pedig ázás+lemaródás áldozatai lettek. Most van egy minta, amit szeretnék feltenni a kajakra, de sok finom vonalból áll, és a kajak alapszíne kellene látszódjon mögötte. Erre keresek megoldást.
mi 2 egyest + 1 kettest szoktunk szállítani, de a vízi cuccok (mentőmellények, spricók, békaláb, lapát, vizeskannák, kötelek, pumpák) mindig bent vannak a hajókban, sztem így simán 100 kg felett van az, amit a tetőn viszünk (normál személyautón, nem vmi terepjárón vagy pickup-ön). elöl-hátul le van kötve a vonószemhez, az elöl lévő lekötöző kötél táncolásán lehet menet közben mindig látni, hogy éppen 130-cal lehet menni vagy csak 60-nal, mert már akkora a szél
4 fős a család,egy az autó./Skoda Octavia-mondjuk az egy öszvér/Van egy Robson tirtis 14,meg egy daq Tiwok...mindkettő 4,70.Ezt eddig vidáman elvittük,néha felcsaptunk rá még pluszban egy hagyományos túrakajakot,de az csak rövid táv volt.Most még tervezek egy kettest,ami valószinűleg egy rtm ocean duo lesz,mert néha mennék a vizslámmal is kajakozni,néha vinnék kezdő haverokat ithon bulikajkozásra,meg néha a párommal is aki inkább nézelődni szeret.A kérdés...kicsit tartok a tetőnszállítástól...ez így együtt 80 kg.--komoly légellenálással......Ti hogy szállítotok 3 kajakot egy kocsival ?
Öntapadó UV álló matrica nagyon jól tapad a PE hajón. Fillérekért készítenek nyomdász vállalkozók több darabos készletet, hogy tartalék is legyen. Ugyan ez a megoldás bevált a kötelező névtáblára is.