Keresés

Részletes keresés

katonafull Creative Commons License 2016.05.08 0 0 40037

Oké, de nem az a kérdés, hogy oldjam meg a bakot, hanem hogy bármilyen bakon tartva, ponyvával letakarva nyáron a tűző napon deformálódhat-e egy PE kajak.

Előzmény: Pepin (40013)
zsivany5 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 40036

Kajakban a vizen szabad aludni?  Milyen messze kell lenni ahhoz a parttol?

Előzmény: tankap (40031)
saintus Creative Commons License 2016.05.07 0 0 40035

Akkor kevertelek valakivel. Úgy már a Catalina egész passzentos. Bár az izsák is (csak az szar). Így leginkább olyan kajak lenne ideális, amitől árában tudsz szabadulni, ha a meglevő félelmeket legyőzted. (Úszni, kajakozni, támasztani 1 nyár alatt kiválóan meg tusz majd tanulni)

 

A csapásszám az evező+kajak együttesével ad ki végsebességet. Egy wing adott csapásszám mellett egy PE teknőt is gyorsabban húz, csak legyen kenned kraft, hogy tartsd azt a csapásszámot. Tengeri(bb) medvék a keskeny tollú lapátokat preferálják, mivel az kevéssé megterhelő az izületekre pl erős szembeszél esetén, amikor minden kajak csak vánszorogni tud. (Meg persze úgy álltalában a nagy vízfogású lapát + lomha kajak + gyenge evezős rossz kombináció) Szóval csak arra akarok kilyukadni, hogy lehetsz gyorsabb egy sudár kajakban, de érdemes hozzá illő lapátot venni. (Meg persze gyorsabban lapátolni is lehet, kevéssé megterhelő, mint egy péklapáttal 1 csapás/percel erőlködni.)

Előzmény: NickNuku (40034)
NickNuku Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40034

Jó estét! :)

 

Igen, nyitott, próba útján megválaszolandó kérdés akad bőven.

A Pouch összeszerelhető laza 60-60cm-t lógott túl, tehát előre úgy mutatott, mint valami löveg.. Helyi járatban még elment, de hosszabb útra azért nem vállalnám be. :)

(meg tavaly kettőt mentünk a Pouchal, aztán be kellett látnom, hogy ez inkább egyéni, mint páros szórakozás lesz - ebből fejlődött ki az egyes kajak és egy kisebb vagyon elherdálásának korábban fel se merülő gondolata)

 

Sajnos még nem találkoztunk (szerintem innen még senkivel sosem), az én 168/75 +/-5 -öm kis túlzással inkább a Kodiak tárolójába való, mint az ülésébe. Nekem inkább a kisebb, szűkebb hajók passzolhatnak, de legalábbis, az LV változatok.

 

Ütés: ez annyiban fenyeget, amennyiben valamit nem veszek észre, nem ütni-vágni, betonon vonszolni szándékozom. Az is igaz, hogy 2-300 között már felbukkannak az üvegszálasok, pl. Ausztriában hirdettek két lettmannt kormánnyal, itt a fórumon a huntert, és végső soron javíttatni is tudnám hol, egy ismerős cége karbon alkatrészeket készít-javít vitorlásokhoz.

Tengeri azért cél, amit Szilascet leírt a 40019-ben, ehhez még jön, hogy nekem az úszás sem erősségem, így olyan hajó kell, ami vízzel tele is marad a vízen - a portya és társai gondolom nem - bár nyilván akad tárolórekeszes laminált is. Úgyhogy a számomra elégséges stabilitás (megszokás után értve) oltárán inkább feláldozom azt a sebességtöbbletet, amit egy karcsúbb, simább üvegszálas síkvízi adhat - meg azt nyilván ki is kell tudni evezni, azaz, ha valaki pl. 6-os utazót tud, akkor az ennek megfelelő csapásszámmal együtt egy másik hajóba ültetve nem ugrik fel a sebessége számottevően.

Az mondjuk nem semmi, hogy Szilas beült, aztán mikor kibillegte magát, 16 km-t tekert, de nem ez az első felhasználói élmény amiben azt olvasom, hogy az álló billegésből elindulva az illető nem nagyon mert - kis túlzással - megállni 10 km-en belül.. :)

 

Az öntőformák: ha nem is feltétlenül eladták, de kihelyezték esetleg a gyártást - és onnan, hogy egy technológia odakerült, elkerülhetetlenül előbukkannak a kópiái, klónjai akár. A kajakoknál nem (sem) elhanyagolható, hogy milyen minőségű műanyagból készül, illetve azt milyen, mekkora UV-állóságot nyújtó adalékkal (nem) keverik be. Itt van pl. a Seabird "gyár": 

https://www.youtube.com/watch?v=6N5AbILooAE

De olvasgatva erről inkább a nagy munkaigényű, tehát az üvegszálas/karbon/kevlár kajakok gyártásának kihelyezésével tudnak rengeteget nyerni (megmaradó profit, munka- és környezetvédelmi kritériumok, stb) - megfelelő minőség ellenőrzéssel, jó anyagokból nem lesz rosszabb. Innen nézve kicsit más értelmet nyer a Prijon, RTM, Tahe nem kínai gyártása (prijonék pl. egyes típusokat kénytelenek a szigorú hazai előírások miatt az olaszoknál készíteni) - no persze addig, amíg ki bírja valaki fizetni. Igaz, egyelőre nem éppen kerülnek kevesebbe a hirdetőoldalakon megjelent nevenincs koppintások hozzájuk képest.

 

Na, majd vasárnap valamelyest tapasztaltabb leszek, ha igen és nem tudom visszatartani, szavakba öntöm. :)

Előzmény: saintus (40017)
mister K Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40033

Kösz a válaszokat - valszeg a jövő hétvégén nekifutok, és majd meglátjuk :) 

Előzmény: saintus (40032)
saintus Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40032

Tankap kb. leírta, amit én is mondanék. Röviden: Ne sokan, ne feltűnően, (ne főszezonban). Eddig csak szervezett, nagyobb létszámú túráról hallottam, ami büntetésbe futott. Egyébként nem tudom, hogy az Eu polgárokra vonatkozó tartózkodási joggal  összeegyeztethető-e a horvát szabályozás. Mondjuk van itt annyi jogász...

Előzmény: mister K (40030)
tankap Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40031

Adria, rendőrök: mindenki saját felelősségére, de itt már többen voltunk lenn probléma nélkül, ami bejött (azt hiszem a többiek nevében is mondhatom): sátrat ha nem kell ne állíts, csak hálózsák a parton, ha mégis állítasz, akkor naplementekor, s húzd fel a vekkert napkeltére, s akkor bontsd is le, s ha lehet, ne csövezz több éjszakát ugyanott, s legyen készenlétben egy relatíve közeli olcsó magánkemping neve címe a fejedben, mert megkérdezhetik, hogy hol szálltál meg, s ellenőrizhetik is, hogy ott be vagy-e jelentve. Persze nem leszel, de van rá sansz, hogy azt gondolják, hogy a szállásadó sumákol, nem Te.

Ha vihar, bora, akármi van, akkor kinn aludhatsz bárhol legálisan is, olyankor nem vegzálnak.

Előzmény: mister K (40030)
mister K Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40030

@saintus

 

Látom hosszabb időre mész az Adriára, gondolom nem (csak) kempingben/apartmanban fogsz megszállni :) Mi a tapasztalatod a rendőrökkel, vadkempinggel? Mennék valamikor én is, de bevallom visszatart, hogy nem tudom mit szólnak a rendőrök a parton alváshoz?

Előzmény: saintus (39997)
szilascet Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40029

Mi olyannal is jókat borultunk. :-) Egyszer a fiammal kölcsönöztünk egy "gömbölyű" aljút, és cserélgetve eveztünk. Neki jobban ment az én billegő hajómban, mire úgy 4. próbálkozásra benne maradt. Az a kölcsönzött hajó kényelmesen stabil volt beülés után, de ha nehezebb víz jött, nagyon kellett az evezőtámasz (amiben amatőrök voltunk). Nem volt könnyű visszahozni, ha megbillent oldalra. Jó meleg volt a víz, élveztük.

Előzmény: SzeZo (40028)
SzeZo Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40028

Épp' arra gondoltam, hogy neked volt ilyened.

Egyszer, rövid időre kipróbáltam (míg te az enyémet vitted), de valahogy nem kívánnék vele túrázni. Jó nekem a laposabb-gömbölyűbb portya.

Előzmény: szilascet (40026)
szilascet Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40027

Így néz ki, és Ráckevén Harangos János szokott árulni újakat. De nem állandó kínálat van, azt hiszem.

http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/egyeb/egyeb/robbe-2-kajak-1-tengeri/h_6521593

Előzmény: Vakeráznak (40023)
szilascet Creative Commons License 2016.05.06 0 0 40026

Na pont ugyanilyen volt az én portyám. Én úgy foglalom össze, hogy a Dunán bármely helyzetben alkalmas, ha az evezős jó fizikai és szellemi állapotban van. Amikor már elfárad az ember, és alulról a Mozart, fentről a Vöcsök jön, akkor lehetnek bajok:-) Az elsődleges stabilitása mérsékelt, de menet közben ez nem okoz gondot. Azért most újra kipróbálnám a némileg nagyobb gyakorlatom és jobb evezőim birtokában.

Előzmény: Beka621 (40021)
Stock#12 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40025

Hát itt bizony eladták a svédek az öntőformákat a kínaiaknak. Már nem csak a Volvo-t, adták oda nekik, hanem ezeket is :) Amúgy a palettájukból a Raider meg a Haddock fantázia néven futó hajók formái is a kínaiaknál landolt. Az előbbi Nemo néven, az utóbbi pedig Picnic néven volt ismeretes míg a Point65 gyártotta. És még a Hotshot sit-on-top forma is ide került Seadog néven.

Előzmény: Beka621 (40020)
aeroe Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40024

évadzáró 09.30-10.02 között kiírva

 by kigyúrt kopasz 110 kilós diktátor

Vakeráznak Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40023

Ez a robbe 2 utánzat, hogy néz ki? Ki csinálja?

Előzmény: szilascet (40019)
Vakeráznak Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40022

De ez tudod melyik fajta? 

 

Ezt nem a Pörnyeszi féle revolution "stabilítás" jellemzi, hanem inkább a régi resz fazon.

Előzmény: Beka621 (40021)
Beka621 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40021

Egy mai portya hirdetés:

 

http://www.jofogas.hu/pest/Elado_a_kepen_lathato_jo_allapotu_PK1_kajak_48825247.htm?first=1

 

64-ért nem tűnik kockázatos befektetésnek.

Beka621 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40020

Talán néhányan emlékeztek a nagy klasszikusra: Point 65 Crunch Rocket.  http://www.point65n.net/point/www.point65.com/kategori/5378/overview.html

 

Cosynak sikerült korábban szert tenni egy ilyen csodás darabra. Most úgy nézem a svédek eladták az öntőformát a kínaiaknak, akik fel is élesztették a márkát Jolly Roger Crunch néven:

 

http://www.jollyrogerkayaks.com/products/crunch.html 

 

Még nem találkoztam olyannal aki a klónt élőben próbálta volna, minden esetre meglehetősen költséghatékony, az új ára a németeknél is ezer euro alatt van.

 

A kajakvásárláshoz: szerintem sem szabad semmi esetre sem olyan kajakot venni, amit először atomstabilnak találsz, mert ez kb. egy hónapig lesz érdekes. Én csak olyat vennék meg, amiben először a fejemet sem merem elfordítani :-)

szilascet Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40019

A portya kajakhoz: 

Régen én is kétszemélyes összecsukhatóval eveztem évekig, igaz, hogy csak nyáron. Akkor ez nem tűnt rossznak, de nem hordtam tetőtartón. Stabil volt, sosem éreztem, hogy a hullámoknak jelentősége van (Duna). 2 éve újrakezdtem a sportot és vettem egy portyát, inkább V-testűt. Elsőre égnek állt a hajam a billegéstől, alig tudtam benne maradni, de 10 perc billegés után végül elkezdtem evezni, és meg sem álltam 16 km-ig. Sikerült beszoknom és megtanulnom evezni, de mindig féltem, ha hajót láttam közeledni, pedig csak párszor borultam az egész szezonban. Mivel szellemi kikapcsolódás céljából (is) járok a vízre, a stressz nem fért bele a történetbe, ráadásul hideg víznél nem mertem volna használni, így tengeribe szálltam és nem bántam meg.

Tehát ha ki akarod tolni a szezont, akkor is a tengeri ajánlott. Egyébként Kismaroson a Rév utca végén portyákat is lehet kölcsönözni olcsón, érdemesnek tartom kipróbálásra. 

Amit mások is írtak, pl. egy Robe2 üvegszálas utánzat is jó lehet a Dunán edzeni és túrázni, én nemrég vettem egy ilyet, éppen a kisebb súlya (18kg) miatt. Nem mindegy, mennyit kell emelni. 

Előzmény: Vakeráznak (40016)
jana_86 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40018

"A portyát felejtsd el, Masters Kajakosoknak találták ki, akiknek van kajakos múltjuk.  Illetve átülő hajónak a kezdő fiataloknál K1-be."

 

Ezt erősen vitatom. Én sem kajakoztam gyerekkoromban, fiatalnak se mondanám magam - a kezdő kérdést ne firtassuk :) -, a síkvizi kajakos pályafutásom mégis portyával kezdtem. Pedig eleinte a vadvízi múlt miatt nagyon hiányzott a combtámasz. Portyából is sokféle van, sokféle stabilitási szinttel. Még fényképezőt meg kolbászkát is vihet benne az embe, mondjuk sátrat meg kempingszéket már nem.

Előzmény: Vakeráznak (40016)
saintus Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40017

Ahogy látom sok probléma választ még el a megfelelő kajak kiválasztásától. Szerintem még ne siess! Először is az autó kérdése: Soha senki nem akadt még fenn rendőri ellenőrzésen, túllógó kajak miatt. Csak ezért ne vegyél rövid hajót. Úgyse fogod úgy feltenni, hogy előrefelé lóg túl a kocsin, tehát hátul több lesz 40-nél a lelógó rész.

 

Ha nem keverlek senkivel, a szezonnyitóról, akkor az az érzésem, hogy nagyobb legény vagy te annál, hogy Catalinát vegyél. Bár kényelmes kajak, a raktere, és teherkapacitása hosszabb távon szűkös lehet. (Részben) emiatt nem javallom az Ysakot-sem. Hosszú, nagy lábbal igen kényelmetlen pár óra (perc) után. Bár teknő az alja, tehát stabil. Elérhető áron még talán a Tahómari féle "Szél egyes" fantázianevű teknő jöhet szóba, amit többen szeretnek. Egyébként én benned a "Tipikus Kodiakos" testarányt láttam. Esetleg Seayak 520. Persze ezek nem olcsók. Bár olcsóbbak, mint  venni, majd eladni valamit, majd venni mást.

 

Írtál még olyat, hogy bírja az ütéseket. Tény, hogy ez minden PE-re igaz, de csak ezért ne zárd ki a laminált kajakokat se. Azok se mind hímes-tojások, sőt ha törnek, amire a PE is képes azért, javíthatóak.

 

Ja, és az alapján, hogy a Dunán akarsz kevés cuccal repeszteni: Kell neked egy 25 kilós lomha tengeri kajak egyáltalán, 200+ ezer forintért? Kiszuperált portyakajakot, vagy hasonló hazai építésű lamináltat szerintem 100 alatt hozzádvágnak. (Bár az nem menő...:)

Előzmény: NickNuku (40007)
Vakeráznak Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40016

A portyát felejtsd el, Masters Kajakosoknak találták ki, akiknek van kajakos múltjuk.  Illetve átülő hajónak a kezdő fiataloknál K1-be.

 

Én mostanában vettem egy Pörnyeszi tengerit, de van egy Pörnyeszi portyám is, a portyával lehet túrázgatni, de csomagot, esetleg horgászbotot, fényképezőt sátrat, sütögetni való kolbászkát stb. kellékeket nem tudsz magaddal vinni.

 

Ha ez a cél.

 

Nálam ez volt, ezért is vettem e tengerit is.

 

 

Előzmény: NickNuku (40015)
NickNuku Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40015

Szilascet:

Bevallom, a Tahe esetében a Mountex árait (1000++ eur) látva nem is kerestem tovább máshol, hanem ejtettem. De most, hogy mondod, illetve, ha a greentrek árak aktuálisak, akkor nem csak az a véglet kapható.

 

A hossz inkább az otthoni tárolásnál szempont, a szállításnál annyiban érdekel, hogy nem szeretnék belőle problémát. Emellett PE kajakban gondolkodva a súly valamilyen szinten összefügg a hosszal, a kiindulási alap a Pouchom, az 540 v 550 és kb. 37 kg, egyedül fel-le, ill. hurcolni nekem mindvégig kontroll alatt tartott mozdulatokkal sok (muszájból megoldható). 

 

Jana_86

Ezt elismerem, én inkább jól körülszaglászom az engem foglalkoztató kérdéseket. Ha a szóba jövő, súlyozott szempontoknak, és kínálatnak megfelelő kajakok rám várnának egyszerre, már rég nem volna kérdés. A portya is egy érv, mert el lehet költeni itt kajakra, lapátra, ruhára, tetőcsomagtartós kiegészítőre,.... egy vagyont, meg lehet minimalista megközelítéssel (anyagi max racionalitás), én valamiféle középutat próbálok magamnak fellelni, és kipipálni hosszú időre. 

Pl. a holland http://www.kajak.nl/winkel.php székházának képeit elnézve nehéz lenne üres tetőcsomagtartóval, döntésképtelenül távozni, míg a hazai kínálat bőven hagy időt... :)

 

Úgyhogy majd csendben leszek és próbálgatok, aztán benyögöm, ha vettem valamit végre.

 

Előzmény: szilascet (40008)
Arza Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40014

Hát én erre, hogy "Úgyis kicsi (0) az esélye, hogy soha nem akarod majd lecserélni." csak ezt mondanám:

 

Előzmény: jana_86 (40012)
Pepin Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40013

Autógumi. Egy gumistól kérsz négy darab kiselejtezettet és meg van oldva a bakolás.

Előzmény: katonafull (40010)
jana_86 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40012

Túlgondolkodod ezt az egész kérdést. Vegyél egy elsőre kevésbé stabilat, ahogy a fórumtársak javasolják, és kezdj el vele rendszeresen evezni! Úgyis kicsi (0) az esélye, hogy soha nem akarod majd lecserélni.

 

Amúgy meg ha a Dunára kell, akkor mi a francnak tengeri kajak? Egy stabil portya kezdésnek a legjobb. Szerintem. :)

Előzmény: NickNuku (40007)
katonafull Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40011

Ez vajon úszószemüveg belsejébe is jó lenne párásodás ellen?

Előzmény: Stock#12 (39983)
katonafull Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40010

"PE hajót nyári túző napon is nagyon jól lehet formálni :) Bizonyos hajóknál, ha le van fordítva orra és farokrészre (hogy ne essen bele az eső), akkor több napos 40+ fokos tűző napon szemmel láthatóan el tud deformálódni az orr és a farok a középvonalhoz képest. Extrém esetben tényleg a gerincvonal is meg tud emiatt deformálódni. Minden attól függ, hogy ebben az állapotban mennyi ideig hagyjuk kint a napon. Simán a földre seggre letett hajó viszont nem tud deformálódni a tűző napon, de ha a két végpontora nehezedik súly lefordítva, akkor már tud."

 

Na és ha bakon tartja az ember lefordítva, ponyvával letakarva?

Előzmény: Stock#12 (39982)
katonafull Creative Commons License 2016.05.05 0 0 40009

Hello!

 

Én az olcsóbbikat használom, és semmi bajom vele. Én nem venném meg a drágábbat. Bár csak azért is, mert a karbont nehéz javítani. Igaz, még nincs sok tapasztalatom, meg ha azon múlna egy deszkával is eleveznék :D szóval lehet nem sokat számít a véleményem. Szerintem tartaléknak jó.

Előzmény: NOOBodi (39989)
szilascet Creative Commons License 2016.05.04 0 0 40008

Nem követtem elég figyelmesen a kajakvásárlási eszmecserét, de Tahe Marine kajakok is kaphatók itthon. Nem tudom ár/érték arányban ezek milyenek a lent említettekhez képest. Amit még mondanék: az autó és a kajak hossza nagyon fontosnak tűnik számodra. Elfogadom, ha ebben nagyon szigorú szeretnél lenni, de kevés olyan autó van, amin az 5m körüli hajókat szabályosan lehet vinni. Éppen a hosszabb kombik esetén lóg le hátul többet, mivel ott hátrébb esik a tetőtartó. (5.10-es hajóm a 4.50-es autón jó 60 cm-t lóg hátra a leginkább előretolt helyzetben.) Csak emiatt én nem választanék egy 4.5m-es hajót a Dunára vagy nagy nyílt vízre. (Kis csatornákon-folyókon evezni már jobb lehet a rövidebb hajó.) A kivétel nyilván 'nem' erősíti a szabályt, de többségünk 40 cm-nél jobban hátra lógó kajakokat szállít rendőri zaklatás nélkül. Én láthatósági mellényt kötök rá, az tényleg látszik. Este hivatalosan piros lámpát kéne rakni, na azt még kevesebben használnak.

Előzmény: NickNuku (40007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!