Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

08-73 4 órája Creative Commons License 10497

Szép és hangulatos a helyzetjelző, én is szeretek azzal közlekedni nappal- de nem sötétben:) Intelmem HSJ-466 sofőrének küldöm.

Levi9562 4 órája Creative Commons License 10496

Alkalmanként lenne el tudnám fogadni, de ez sajnos tényleg napi szintű probléma. Elhiszem hogy a sofőr hibázhat, de akkor se járja így. Nem feltétlenül a sofőrt hibáztatom mert neki van elég baja, de ezt az állapotot akkor se tudom elfogadni.

Előzmény: b.chris (10487)
vpetyka74 8 órája Creative Commons License 10495

Tőlem csak a kategóriát kérdezte,meg hogy merre lakom.A pénz dolgokat is elmondta,de mást nem tudott,azért mondta hogy kb 2 hét múlva hív addigra tud részleteket is.

Azt még mondta hogy ha bármi kérdésem lenne azon a telefonszámon amin hívott azon tudok érdeklődni.

 

 

Sajnos ma már nagyon sok cég minimálbéres és a többi zsebbe.

Előzmény: MrSaxoBeat (10488)
Törzs utas 8 órája Creative Commons License 10494

Bocsi a bele vauért, de nem tudom igaz-e még az, hogy régen a sofőrök is a kafetériából kapták a bérletet a BKV-s járatokra. Metrónál, éjszakainál ugyan úgy ha nem volt bérlet jegyet kellet venniük! (Sajnos!), nem tudom ez megvan-e még!

Előzmény: MrSaxoBeat (10493)
MrSaxoBeat 9 órája Creative Commons License 10493

Peto, 

 

Megmondom neked őszintén, ez a része nem igazán érdekel. Sem a nyugdíj, sem a táppénz. Ahol most dolgozom, itt sem érdekelt ez a része sosem (Területi képviselő). Van három lakásom ami ki van adva, tehát a bevételi forrásom ebből az irányból fix. Nekem az is mindegy, ha 4 órára jelent be, mint a jelenlegi munkaadóm... ... ...

 

Itt egy lényeges szempont számít, amiért jelentkeztem: Az, hogy élek-halok a vezetésért! És mindig olyan mukaköröm volt, ahol a gépjármű alapvető, és vezetni kellett. Akár vidékre, akár itt Pesten!

Rajongani tudok bármilyen szép, ízléses formaterezésű, megkapó autóért. Hasonló a helyzet a buszokkal és a kamionokkal is. Odáig és vissza vagyok az új Mercedes buszokért is, mint egy nagy gyerek :-)

------------

A bérlet pl. azért fontos, hogy ha kifizetik, akkor tömegközlekedéssel járok tanfolyamra.. Ha nem fizetik ki, akkor kocsival, - mert magam terhére nem veszek bérletet - de abban az esetben pedig jó lenne, ha valamennyi pénzt löknének havonta a számlámra, ne az albérleti díjakból, vagy a félretett pénzünkből kelljen finanszírozni a bejárást. Ennyi az egész :-) 

 

Mindig is szerettem volna letenni a D kategóriát, de nem igazán volt olyan iskola anno vidéken, ahol "normális" buszokat toltak volna a seggem alá a gyakorlati idő alatt, és nem volt kedvem utazni 140 km-t a gyakorlati órákért, ahol műszakilag megbízható, és picit újabb járművön lehet tanulni.

Most ez kapóra jött :)

X (?...?) évnyi szerződésért cserébe, ha minden sikerül, akkor lesz D kategóriám, GKI igazolványom. Mivel birkatürelmű ember vagyok, imádok beszélgetni az emberekkel, megismerni új arcokat stb, mindenem a vezetés, úgy éreztem, hogy nem hagyhattam ki a kínálkozó alkalmat :-))

A hülye embereket meg nagyon bírom, mert mindig tudok élményekkel gazdagodni általuk, hogy mennyi embertársunk van a világon, akinek az észosztásnál a keretet igen korlátoltra szabták, és mégis meg tud élni vele a mindennapokban :))

Előzmény: Peto (10489)
MCA-001 10 órája Creative Commons License 10492
Elég sokan dolgoznak ilyen feltételek mellett kis országunkban.:-(

Viszont itt az is érdekes, hogy honnan származik az a bizonyos zsebbe fizetett pénz?
Ezek szerint vannak, olyan szolgáltatásai a cégnek, amiről nem ad számlát?
Csak ezt tudja ilyen feltételek mellett továbbadni a dolgozóinak?

ON
Előzmény: KápCity (10490)
L45H 10 órája Creative Commons License 10491

Azért ott a FUTÁR, ami korábban nem volt. Bármikor rápillanthatsz. Meg kell szokni a kulcsfontosságú helyeken, hogy ránézel. Persze ez sem véd 100%-ig a hiba ellen (mi van ha épp akkor valami másra kell figyelned). De azért segítség.

Előzmény: b.chris (10487)
KápCity 10 órája Creative Commons License 10490

Szerintem mindenki tökéletesen tisztában van azzal hogy ez kinek/kiknek köszönhető... Ők pedig (mint egy nagy multi gyár) a profitra fognak törekedni, abban pedig a legvégsőkig is hajlandók elmenni. A BKV nem vehet fel hitelt autóbuszra, de trolibuszra villamosra és e-buszra igen? Vagy az senkinek nem fordult meg a fejében hogy a BKK is felvehetne hitelt, persze mert akkor nem lehet még jobban leszipolyozni az önkormányzati céget. Összességében nem bánom hogy van a VT, de remélem ez lesz az utolsó év amiben plusz fordákat kapnak, mert lassan átbillenünk az 50%-on... A "narancsutak" vállalkozóval kapcsolatban meg egyenesen fejeknek kéne hullania ha igazak a hírek...

Előzmény: Peto (10489)
Peto 10 órája Creative Commons License 10489

Ez tetszik: "Elmondta, hogy minimálbéres bejelentés vagy, azon felül a többi zsebbe megy, ez zavarna-e stb."

Aztán majd amikor a táppénzt számolják vagy pár évtized múlva a nyugdíjat, akkor jön a meglepetés.

Ja és ilyen cégeknek sorolják ki a vonalakat, tönkre téve a BKV-t. Szemét módszer, megérne egy részletes hatósági vizsgálatot.

MrSaxoBeat 11 órája Creative Commons License 10488

Szia.

 

Akkor még egy cipőben járunk. :D

Nekem úgy mondta a srác, aki hívott, hogy ez egy ilyen előszűrés... Beszélgettünk is nagyjából 20-30 percet. Sok mindent kérdezett, és rengeteg adatot bevitt a rendszerükbe...

 

Csak néhány: Mióta vezetek? Milyen kategóriákkal rendelkezem? Volt-e balesetem, hány km-t vezettem? Merre lakok, állandó lakcímem van-e Pesten, melyik buszgarázs lenne az ideális, délelőtti vagy délutáni műszakot választanék? stb..

 

Elmondta, hogy minimálbéres bejelentés vagy, azon felül a többi zsebbe megy, ez zavarna-e stb.
Aztán mondtam, hogy nekem minden tökéletesen megfelel, hitelt nem akarok felvenni, amit akartam eddig az életben, az már van, akár lakás, akár más, és pont. Egy a lényeges szempont, hogy a társadalombiztosítást (még ha szart sem ér) azért fizessék.

 

Én is akartam több kérdést feltenni, de mivel nincs náluk a tanulmányi szerződés, így semmilyen részlettel nem tudott szolgálni. 


Engem az érdekelt volna, hogy pl hány évre köt le a szerződés? 2.. 3.. 5? 

A PÁV2 és az EÜ2 orvosi vizsgálatot, hogy intézik? Nekem kell bejelentkezni egyikre-másikra, vagy ezt is ők készítik elő? 
Hol képeznek ki D kategóriára? Van autósiskola, amivel le van szerződve a VT, vagy csak egyszerűen a saját telephelyükön oktatnak. Mindegyik buszra kell-e típusvizsgát tenni, vagy megválaszthatod ezt is.. 

Esetleg ha nem sikerül a PÁVII elsőre, akkor felbontják-e a tanulmányi szerződést?

Fizet-e a tanulási idő alatt, akár csak a minimálbér valamennyi részét, vagy bérlettérítést legalább kapok? Minden nap be kell-e járni H-P-ig, stb stb..... 

Szóval kérdések tömkelege lenne, de nem sikerült választ kapnom rá :(

Előzmény: vpetyka74 (10486)
b.chris 14 órája Creative Commons License 10487

Ennek a titka az átszerelés. Mikor már sokadszorra mész végig a vonalon, van, hogy össze kevered, hogy most épp 153-as, vagy 154-es vagy. 213-as, vagy (1)214-es. Sokszor volt már olyan, hogy a 240E megállt minden megállóban Budaörs felé, amíg nem szóltam neki, hogy Ő most 240E és nem 88-as. Megköszönte, és onnantól nem álltunk meg mindenhol. Még a BKV-s időben volt olyan, hogy a 88-as a Móricz felé nem ment le Kelenföldre, hanem rögtön a Sasadin állt meg, mert elfelejtette, hogy most épp nem 240E, hanem 88-as.

Az emberek hibáznak, ilyenkor szólni kell neki, és háborogni. Ha tud, valahol vissza fog térni a saját útvonalára.

Ahogy anno szintén még BKV-s korszakban, mikor a 240E a Villányi felé indult, aztán mikor jeleztem neki, a Karolnia, Bocskai útvonalon útba ejtettünk a Kosztolányit. (Már az M4 átadása után )

Előzmény: Levi9562 (10485)
vpetyka74 15 órája Creative Commons License 10486

Üdv MrSaxoBeat. Én is jelentkeztem ,tegnap hívtak adateggyeztetés miatt,és röviden elmondták mit várhatok.Kb két hét múlva hínvak a pontos részletekkel.Írtad hogy az előszürésen már túl vagy ez pontosan mit jelent?

Előzmény: MrSaxoBeat (10482)
Levi9562 30 órája Creative Commons License 10485

Nem célom más besározása, mocskolása, csupán az énfajta egységsugarú utas igényeit próbálom vázolni. Hiszen nem értem miért olyan nehéz megjegyezni hogy egy adott járat melyik útvonalon megy. Sajnos rendszeresen vannak ilyenféle benézések, bakik, amik sok embernek adnak bosszúságot. Jelen esetben a 213as busz ment el balra a bikásnál holott egyenesen kéne mennie. Volt anyázás rendesen. Nem írnám le ezt ha nem történnének ezek rendszeresen és napi szinten is. De jó példa lehetne a 153/154 kombó ahol néha random választják az útvonalat az andor és a pályaudvar között. Erre nem lehetne jobban odafigyelni, mert ez így több mint elégtelen...

430 322 1 napja Creative Commons License 10484

"... - Udvarias kiszolgálás (az utasnak mindig igaza van) ..."

 

Pont az ilyen elméletek miatt tart ott a budapesti közösségi közlekedés, ahol tart.

Előzmény: ymuh (10480)
08-73 2 napja Creative Commons License 10483

Hmm, a kérdéseim az idei VT-s változásokkal kapcsban:

 

Ha elvileg májusban elbúcsúzunk a botváltós MAN-ektől, akkor a helyükre jönnek az új Lion's Cityk? Mert ugye azok jó eséllyel a most MAN-es dél-budai és csepeli vonalakra kerülhetnek majd.

Illetve a kérdés, hogy az újonnan érkező csuklós Conectok mely vonalakra kerülnének majd? Lehet tudni?

 

 

MrSaxoBeat 2 napja Creative Commons License 10482

Még nem sikerült aláírni a tanulmányi szerződést. Csak a pannonjob előszűrésén túlvagyok, és minden rendben volt, értesíteni fognak, mikor kell aláírnom a szerződést (két héten belülre ígérték). Gondoltam puhatolózom egy kicsit, akik már túl vannak ezen a történeten korábbról :)

 

Unatkozó rendszergazda 2 napja Creative Commons License 10481

Picit módosítanám:

 

-Udvarias kiszolgálás ( Az utasnak általában igaza van, kivéve, ha nem.)

 

 

A mérce a Volánbusznál és a BKV-nál sem magasabb, csak őket kevesebb dologért ráncigálják meg komolyan. (pl. járdázás: a VT*nél fáj a zsebednek, a többinél nem számít.)

Előzmény: ymuh (10480)
ymuh 2 napja Creative Commons License 10480

Feladatok:
- Kressz szabályainak maradéktalan betartása, munkakezdés előtti műszaki átvizsgálás
- Udvarias kiszolgálás (az utasnak mindig igaza van)
- Előrelátó vezetés a balesetek elkerülése és a műszaki állapot megóvása érdekében
- Menetlevél pontos vezetése
- Problémák jelentése telefonon illetve futár rendszeren keresztül

 

Viszonylag alacsony a mérce az Arrivánál, cserébe a helyesírás sem éppen a sajtó-kommunikációs "osztály" erőssége...

MrSaxoBeat 2 napja Creative Commons License 10479

Sziasztok.

Van itt olyan, aki a VT-Transmannal tanulmányi szerződést kötött, és általuk szerezte meg a D kategóriát?
Részletek érdekelnének :)

 

Alkalmassági vizsgálat, PÁV2, szerződés hány évre szól, hol tanulták a D kategóriát, saját belső képzés vagy kiszervezett tanfolyam autósiskolába, gyakorlati képzés hogy működött stb...

W25 4 napja Creative Commons License 10478

HB oldala szerint:

Eredet: 2005: EvoBus Stuttgart; 2005-2014: Hotliner, Prága (2005-2007: 1171; 2007-2014: 033)

Előzmény: FKU-911 (10477)
FKU-911 4 napja Creative Commons License 10477

Egy eléggé alap kérdés, de az MWS-385 "honnan jött?" :)

430 322 4 napja Creative Commons License 10476

Válasz egyben a 10465. és 10466. hozzászólásokra:

 

A linket nem tudom megnyitni, de emlékeim szerint úgy jöttek ezek a buszok a 14-es és 114-es viszonylatokra, hogy borítás nélküli zöld ülések voltak bennük. Még arra is emlékszem, iszonyat kényelmetlen volt. Én ha minden nap ezekkel a buszokkal utaznék, akkor nem érdekelne a különböző formájú, színű, stb. ülések, ha már nem egy műanyag lapon ülök.

 

A többire nem reagálnék, valóban "beteg" darabok, mindig csak hosszabítják a futás idejüket (noha már régen semmi keresni valójuk nem lenne Budapest utcáin), ahogy hallottam a 200 db. új busz érkeztével sem dobálják ki őket, egy részük megy át a Bogáncsba. Ezek persze mende-mondák, a többi akkor biztos, hogy ha már elmúlt.

Előzmény: nemeza (10464)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 10475

Pl. ki lehet kapni simán, ahogy mondod. 
Még pénzbe sem kerül...

Bár én olyanokat szereznék be mint az LYH-107, ami jó nagy peronnal rendelkezik a második ajtónál. (gyakorlatilag JVP kivitel 3 ajtóval)

Előzmény: nemeza (10474)
nemeza 5 napja Creative Commons License 10474

A VT-s (ex Frankfurti) C1-eseknél szerintem több utast bír a C2. Ráadásul a C1-en esélyed sincs zsúfoltságban kijutni pl. a 4-esekből (sok embernek kell megmozdulnia).

Ezért szerintem a szélesebb utasfolyosó sokat segít egy zsúfolt járművön. De gondolom vizsgáztatás/forgalomba helyezés előtt ki lehetne kapni éppenséggel 2db ülést az ajtós oldalról..

Előzmény: BPI-383 (10473)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 10473

túlságosan szűk, legalábbis ami az első ajtó környékét illeti. 

 

"Kérjük fáradjanak a jármű hátsó részébe! Köszönjük!" - van ilyen bemondás a FUTÁR-ban amúgy. ;)
És amúgy is tanácsos rászoktatni az utasokat, hogy fáradjanak beljebb, hisz az összajtós járatokon is útban lehetnek, ha túlságosan elől állnak.

 

legjobb talán az volt, amikor hemzsegtek a C2-k a 14-esen 

 

Az meg a másik fele, ott a második ajtónál hiányzik a peron.
Szvsz inkább oda álljon a T. Utas, és ne az első ajtóhoz.

 

És nem mellesleg a C2 nagyon nem tanácsos olyan járatokra, ahol zsúfoltságra van esély...

Előzmény: FJX-220 (10472)
FJX-220 5 napja Creative Commons License 10472

Szerintem a C1 túlságosan szűk a 14-esre, legalábbis ami az első ajtó környékét illeti. Ugyanígy az SL és a Localo is szűk, a legjobb talán az volt, amikor hemzsegtek a C2-k a 14-esen, hétvégenként rendszeresen C2-t adtak 9-ből 8 forgalmira.

Előzmény: BPI-383 (10449)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 10471

Több kellene belőle, de szívem szerint támogatnám, ahogy ezt írtam korábban is. :)

Előzmény: nemeza (10470)
nemeza 5 napja Creative Commons License 10470

C1 :)

Előzmény: BPI-383 (10469)
BPI-383 5 napja Creative Commons License 10469

Hát ez így van, a Localo viszont nagyon jól bírja, ha elektronikai hiba miatt nem szabályozza le az ECU.

 

@ bpi-211:

Akkor a 150/250/258-ra és a 14-esekre milyen típust raknál be? (lehetőleg VT-st mondj)

 

Ha C2-t mondsz, arra alapból mondhatom, hogy biztos bukta...

 

@ Törzs utas:

Valószínű elektronikai hibás volt, és az ECU leszabályozta a fordulatszámát.
De ha nincs ilyen gondja az adott kocsinak, úgy megy fel a hegyre, mint a golyó.

 

De ennek a nem javítása (is) a műszak hibája...

Előzmény: 05-52 (10467)
Villámhetes 5 napja Creative Commons License 10468

Nem csak ott,én voltam a 213-ason,kollégáim a 114(Volvóval is!)214-esen.

Előzmény: matesuranyi (10455)