Keresés

Részletes keresés

mck007 Creative Commons License 2018.05.06 -1 0 2805

Sziasztok! 

Jelenlegi LR 5.7 em nem értelmezi a Canon 80d raw it... tud valaki segíteni hogy lehet e upgradelni vagy honnan szerezhetnék frissebb verziót? Minden megoldás érdekel , fizetős is! 

Kösziii ! 

godormiki@hotmail.hu

ötfelezős Creative Commons License 2018.04.26 0 0 2804

Köszönöm, de én arra gondoltam, hogy a kép minőségét tekintve. Elvégre egyesek arra használnák. :) De mondjuk már letöltöttem a próbaverziót, jobb, mint az ötös.

Előzmény: Abu F (2800)
innerimages Creative Commons License 2018.04.14 0 0 2803

Rég jártam erre...Hátha segít egy korábbi cikkem a témában.

Előzmény: astreno (2795)
Abu F Creative Commons License 2018.04.10 0 0 2802

Print to file....

Előzmény: 77BB (2801)
77BB Creative Commons License 2018.04.08 -1 0 2801

Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy print modulból jpg fileba hogyan lehet menteni kollázst? 

Abu F Creative Commons License 2018.04.05 0 0 2800

Egyértelműen jobb.
A számomra legfontosabb újítások:
- A graduális és a radiális filterek kaptak egy saját javító ecsetet, amivel ki lehet terjeszteni, vagy éppen, "kiradírozni" a szűrők által érintett területeket.
- A javító ecsettel kijelölt területet át lehet mozgatni máshová a képen.
- Kijelölt raw képekből PS igénybevétele nélkül tud HDR, illetve panoráma képet készíteni, ráadásul raw formátumban!
Ezen kívül van arcfelismerő, amely egyrészt felismeri az arcot a képen, és ha egy archoz nevet rendelünk, akkor meg tudja keresni további képeken is azt az arcot. (Sosem használtam.)
Bővítették a web gallery és a slideshow képességeket.
Végül, de nem utolsó sorban gyorsabb lett a program, különösen, ha a számítógépben van a program által használható grafikus kártya. (A kártya használatát a Preferencesben kell beállítani.)

Előzmény: ötfelezős (2799)
ötfelezős Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 2799

Meglepetésemre egy hozzászólást sem találtam, amelyik arról szólt volna, hogy a hatos jobb-e, mint az ötös.

Abrash Creative Commons License 2018.01.19 0 1 2798

lr szerintem prophoto alapból, ha nincs hozzámentve semmi.

(de jpgt betenni lájtrumba kvázi erőszaktétel a logikán, technikailag megtehető, azzal a kivétellel, hogy a kamera nem teszi bele az srgbt akkor kötelezően borul szanaszét)

 

Előzmény: astreno (2795)
Abrash Creative Commons License 2018.01.19 0 0 2797

monitorprofil SOHA ne legyen munkatér, teljesen értelmetlen. (ha rendben beáyazod mindig addig oké, de egyszer felejtsd el, és borul minden)

 

Legyeb vbellitva a monitorprofil monitornakűha van printer az annak

srgb webre, printre az azért igénytelen, inkább adobe (de sok képnek mindegy) de mindig legyen hozzámentve.

 

ha valami hiányzik, semmilyen teszt nem fog segiteni, teljesen random és véletlen egyezésk miatt fogsz elmenni tévutakon. (nyomdamérnök vagyok naponta használok kalibrációt)

Előzmény: astreno (2791)
eo.sz Creative Commons License 2018.01.12 0 1 2796

A problémád szerintem az volt, hogy egy monitor kalibráláshoz készült profilt ágyaztál be a képekbe.

A LR nem erőltet semmit semmire. A LR színprofilján az sRGB és az AdobeRGB is "átesik", mint egy nagy lyukon egy labda, nem ér hozzá sehol, a széleken sem, annyival "nagyobb". Azaz nem vág le és nem konvertál színeket, hagyja őket úgy, ahogy vannak. A kép sértetlenül viszi magával a fényképezőgépben kapott profilt - ha jpg-ben dolgoztál. Ha RAW-ban, akkor a képnek nincs is beágyazott színprofilja, azt majd a LR-ból való exportáláskor fogod hozzárendelni (beágyazni). A szín-menedzselés lényege, hogy a színprofilok - minden eszköznek  a saját profilja - a színterek közti váltásokat segítik. A hardver profilok valójában méréssel létrehozott algoritmusok. Akkor avatkoznak be, ha egy kisebb színterű eszközön (pl. monitor, fotópapír) kell megjelenteni egy nagyobb színtérrel rendelkező képet. Ennek két módja van: vagy levágják, elhagyják a kilógó színeket, vagy konvertálják azokat valamilyen arányos módon. 

Előzmény: astreno (2795)
astreno Creative Commons License 2018.01.07 0 0 2795

Dell U2711-es monitorom van, széles színterű és kalibrálva is volt szeptemberig :-) Szerintem nem is a színtérrel, hanem a színprofillal volt probléma. Szerintem ami volt, az is sRGB színterű volt (bár nem tudom, honnan gondolom).

 

Logikusan hangzik, amit írsz, de ellenőriztem, és sRGB színtérben fotózom. Lehet, hogy fordított helyzet állt fenn: sRGB-ben fotóztam, ezt is látom a windowsos alkalmazásokon, de a PS meg a LR rá akarta erőltetni az alapértelmezett színprofilt, ami ezek alapján mégsem sRGB színterű lehet. Amúgy ezt honnan tudom megnézni, hogy milyen a színprofil színtere?

 

Dell U2711 Color Profile, D6500 és .icm kiterjesztéssel szerepel.

 

 

Előzmény: Abu F (2793)
Abu F Creative Commons License 2018.01.07 0 0 2794

A monitor kalibrálása ehhez képest annyit ad a dologhoz, hogy az egyes színek kb. a "valóságnak" megfelelően fognak megjelenni, a nyomtatott képekkel kb. megegyező színekkel.

Előzmény: Abu F (2793)
Abu F Creative Commons License 2018.01.07 0 0 2793

A monitorok (kivéve a nagyon drága spéci monitorokat) csak az SRGB szinteret tudják megjeleníteni - sok még azt sem teljesen. Ha eddig nem kalibrált monitort használtál, akkor feltételezem, hogy a tied sem egy speciális darab.
Ennek alapján úgy gondolom, hogy a monitor színterének beállítása gyakorlatilag az eltérő (nem srgb) színterű képeket igyekszik srgb-ben ahhoz hasonlatosan megjeleníteni, amilyen az az eredeti színterében lenne - értelemszerűen szigorú kompromisszumokkal - valamilyen Windows algoritmussal. A windows alkalmazások (kivéve PS, LR, Capture One, stb.) és az internet csak az srgb színteret használják.
A LR alapból profoto-t használ, PS-ben pedig be tudod állítani. 
Az internetre, email csatolásra szánt képeket azért kell srgb-be konvertálni, hogy ne a mindenkori (mindenhol más) monitorok erőlködjenek a megjelenítésen, hanem szabványos srgb-t kapjanak. Amikor LR-ból, PS-ből exportálsz/mentesz srgb-be képet az minimális eltéréssel azt fogja mutatni, amilyennek az alkalmazásban is láttad.

Előzmény: astreno (2792)
astreno Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 2792

Megszületett a megoldás. A gépem színkezeléséből kellett kivenni a monitorom alapértelmezett színprofilját és betenni az sRGB IEC61966-ot. Ezt használja a fényképezőgép. Ami furcsa, hogy a monitorom képe ránézésre nem változott, viszont most már a LR is és a PS is ugyanazt a képet jeleníti meg, mint a többi program. Olyan, mintha ez a beállítás csak az adobe programoknál játszana szerepet.

 

Ami viszont továbbra is kérdés (de most már azért így elleszek), hogy ha kalibrálom a monitort és létrehozok egy színprofilt, akkor az nem fog megegyezni a fényképezőgépem színprofiljával. Minden esetben fel fogja tenni az előző hozzászólásomban feltett kérdést a PS. Ez nem biztos, hogy baj, de szerintem nem jó, ha különböző színprofilokban dolgozunk, ráadásul a kamera megjelenített képe sem lesz azonos a monitor képével. És a nyomtatót még bele sem kevertem...

Előzmény: astreno (2791)
astreno Creative Commons License 2018.01.06 0 0 2791

Na, haladtam előre a problémával. Leírom, hátha valaki hasonló cipőben jár. Az előző hozzászólásomban az alsó jelölőnégyzeteket bepipáltam, így ha más színprofilt érzékel a PS, megkérdezi, hogy mit tegyen. Így:

 

 

Itt az alsót választottam, így már megegyezik a színkezelés az egyéb programokkal, ergo, nem látok különbséget.

 

A LR-ban viszont nem jöttem még rá a problémára. Mivel korábban a PS és a LR képe megegyezett (megjegyzem, a fényképezőgépem kijelzője is azt hozta), a probléma gyökere azonos lehet. Most eltér a két program által vetített kép és a LR-nál nem is jöttem még rá a megoldásra. Viszont az exportálás során van lehetőség kiválasztani, hogy milyen színprofilt szeretnénk használni. Ezeket végigpróbáltam, akár hozhatott is volna megfelelő eredményt (ilyenkor az exportált képnek kellene megegyeznie a LR-ban látottal), de végig próbáltam egy csomó színprofilt, de mind különbözött egy kicsit legalább. Próbáltam az Adobe RGB-t, SRGB-t, a monitorom profilját, Apple RGB-t meg még egy-kettőt, de egyik sem volt megfelelő. De mivel a PS és a LR képe sem egyezik, így szerintem nem itt kell keresnem a megoldást.

 

Felvetődött bennem egy kérdés: mi értelme van exportálás során módosítani a színprofilt? Úgy értem, használod a LR-mot, látsz benne valamit, ahhoz állítod a színeket, majd exportálásnál direkt elrontod?

 

Csak hogy összefoglaljam: a LR-nak hol találom magára a LR-ra vonatkozó színkezelési beállításait? A preferences-ben csak a PS-ra és egyéb külső programokra lehet beállítani, hogy milyen színteret használjon.

Előzmény: astreno (2790)
astreno Creative Commons License 2018.01.06 0 0 2790

Na, a karácsony kicsit zsúfolt volt, de újra felizzítom a témát.

 

Nekem nem egészen így néz ki a menü. Próbáltam a különböző beállításokat ott, ahol most az egyedi áll, nem nem vettem észre különbségeket. A lementett file-okban sem jelentkezett különbség. 

 

 

Viszont amit észrevettem: a memóriakártyáról megjelenített kép is a túlszaturáltak táborát erősíti. Azt tudom elképzelni, hogy a fényképezőgép készít egy képet a maga színprofiljával, amit én eltérően látok a monitoromon, mert nem színhelyes annak a képe. A LR meg a PS meg valahogy figyelembe veszi a monitor beállított színprofilját, meg a fényképezőgépét és ezért tűnik helyesnek. Ja, a fényképezőgép kijelzőjén lévő kép a LR/PS képéhez hasonlít.

 

Tehát ha elállítom teljesen a színprofilját a monitoromnak, elvileg az adobe termékeknek akkor is helyes képet kellene adniuk. Na, mindjárt kipróbálom, aztán ha nem működik, ideiglenes monitorcsere lesz.

Előzmény: TJoee (2788)
Willhelm_ Creative Commons License 2017.12.27 0 0 2789

Üdv!

 

A következő problémával találkoztam: Ligtroomban és PS-ben is egyaránt. A sárga elszíneződés!

 

Kérlek segítsetek! Előre is köszönöm :)

 

TJoee Creative Commons License 2017.12.27 0 0 2788

Javaslom, hogy ezt ellenőrizd!
Nekem gyanús, hogy a valami itt csúszik el!

Előzmény: astreno (2774)
Abrash Creative Commons License 2017.12.20 0 0 2787

edit in fotosopot használsz, vagy sima exportot?de a PS használja bármi profilt teszel, az jó.

 

az edit in-t sose használom, ha ez volt, tedd srgbre ideiglenesen (ágyúval verébre profotózni, ha utána srgb, illetve ha sokat basztatod PSbn,akkor kell, de arra meg ott a LR)

Előzmény: astreno (2786)
astreno Creative Commons License 2017.12.19 0 0 2786

A LR meg ilyen...

 

Előzmény: astreno (2785)
astreno Creative Commons License 2017.12.19 0 0 2785

Erre gondoltál?

 

Előzmény: Abrash (2784)
Abrash Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2784

monitort max hardverből tedd srgb módna, minden más esetben a mért profl legyen!!!

 

srgb a kép, mindenhol egyformának kéne lennnie!

 

ott tudna tarkulni, ha egy srgb képet megerőszakolsz argbre (azaz szándékosan kicseréled a profilt)

 

ugye gamutban argb  > srgb ; azaz igy érthető, hogy ez széthúzza a gamutot. 

 

muta a color referenciát a PSben

Előzmény: astreno (2783)
astreno Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2783

...és a kép is SRGB-ben készült.

Előzmény: astreno (2782)
astreno Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2782

Igen, ilyen monitorom van. Erre felé lesz a gond. Lehet butaságot kérdezek, de ha ezeket a képeket elő szeretném hívni nyomdában, akkor a printer melyiket veszi figyelembe? A széles színterűt, vagy az SRGB-t? Vagyis valójában milyen a kép?

 

Ha átállítom a monitort, hogy SRGB-t használjon, a különbség akkor is szembetűnő. Vagy ez nem ilyen egyszerű?

Előzmény: Degeczi (2780)
astreno Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2781

Ezen a PrintScreen-elt képen látszik a különbség. A LR-os képet visszább kellett vennem, hogy az exportált kép jó legyen, de látom én is hogy fakó.

 



Előzmény: astreno (2779)
Degeczi Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2780

A LR és a PS egyaránt alapban is kezel színprofilt, míg a képnezegetők csak akkor, ha azt külön bekapcsolod, egyébként SRGB-t feltételeznek - és itt valszeg nem abban, nem arra konvertálva kerültek mentésre a képeid (a monitorod pedig nyilván széles színterű, ezért látszik is a különbség)

Előzmény: astreno (2778)
astreno Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2779

Feltöltöttem a színprofilt... Hát elég foscsi lett... Nem tudom miért, de nagyon sárgás lett minden, mint egy avítt kalóztérkép :-( Világos, hogy most ez tuti nem jó. Viszont az is látszik, hogy megmaradt a programok közti különbség, szóval máshol kell keresnem a probléma forrását. Ötlet?

Előzmény: astreno (2778)
astreno Creative Commons License 2017.12.18 0 0 2778

A kalibrálást az Oazis Computer -nél csinálták kb fél éve. Szerintem az még jó lesz. Megvan a színprofil, azt fogom betölteni. A második pontban írtakkal egyet értek, de mivel amúgy is illő lenne betennem a karibrált színprofilt, nem akadékoskodtam, gondoltam meglátjuk. A LR és a PS azonos módon jeleníti meg a képeket. Irfanviw és Fast Stone azok, amik meg túlszaturáltak. Meg a naptárszerkesztőm is. 

 

Beteszem a színprofilt, aztán írok.

Előzmény: Abrash (2777)
Abrash Creative Commons License 2017.12.17 0 0 2777

1)  a klibráló autmatikusan beállitja. Mivel és hogyan kalibráltad?

 

2) ha rossz a profil, akkor semmit nem látsz jól, de programok közt nincs eltérés, egyformán rsszat mutat

 

3) LR és PS képernyőn azonosnak kéne lennnie minden esetben

 

4) a legapróbb részleteket is pontosan mondd el, mit és hogyan csinálsz, vagy vedd fel hangalámondással videóra

Előzmény: astreno (2776)
astreno Creative Commons License 2017.12.17 0 0 2776

Bekalibráltattam, csak nem állítottam még be a PC-men. Viszonylag új gép. Szóval egyszerű lesz kipróbálni. Jelentkezem, hogy sikerült-e, ha megvagyok.

Előzmény: Degeczi (2775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!