Menetpróba: Infiniti Q50 2.0t - 2014.

Itt a második Lexus?

Ha igen, akkor még épp csak megrepesztette a tojás héját, kikandikált, és most kicsit csattogtatja a csőrét, veszélyesen. Névjegy letéve, de a durranás csak később jön.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
villam001 jún. 26. Creative Commons License 481

Fogjuk rá, hogy az égéstérben tisztított valamit ;) 

Még szerencse, hogy nem volt a boltban a nagyobb, gazdaságos 500 ml kiszerelésben, csak 125-ös, eddig nettó hülyeség.

 

Előzmény: Varshi (480)
Varshi jún. 26. Creative Commons License 480

Semmi meglepőről nem számoltál be. :)

 

Az meg külön fura lenne, ha direkt befecskendezéses autónál sokat lenne képes tisztítani.

Előzmény: villam001 (479)
villam001 jún. 26. Creative Commons License 479

Főleg égéstér-tisztítási célból kipróbáltam a Spurit, mondván 1000 Ft-nál több is ment már a lecsóba. Hogy tisztított-e azt nem tudom. A fogyasztásom viszont az első 200 km-en semmivel sem lett kevesebb, vagy több a szokásosnál ugyanezen az útvonalon, ugyanolyan stílusban hajtva az autót (Golf6 1.4 TSI).

Gyöször márc. 27. Creative Commons License 478

Az semmi, a dédnagyim keze alatt is máshogy ég a munka mióta a szenes vasalójába ezt locsolgatja :D:D

Előzmény: Levike (476)
B.GY márc. 27. Creative Commons License 477

Én Aventadorban meg Veyronban használom.Sokkal kevesebbet fogyasztanak és jobban mennek a gépek :))

Előzmény: Levike (476)
Levike márc. 27. Creative Commons License 476

Ez nagyon gáz... :D

 

Nincs valakinek véletlenül egy Bentley -je, vagy egy Carrera GT -je ? Csak mert ilyenjeim vannak és szeretném tudni, hogy érdemes-e ezekbe. Egy haverom Zondája sokkal jobban megy és kevesebbet is fogyaszt és anyósom is ezt tölti a Tesla Model S -be desztvíz helyett, de biztosra akarok menni....

Előzmény: Gyöször (475)
Gyöször 2014. márc. 2. Creative Commons License 475

Szia!

 

És csak ezért regisztráltál és épp 1,4es korzád lett? Micsoda meglepő dolog!! Vagy mégsem?

Előzmény: Jocek77 (474)
Jocek77 2014. márc. 2. Creative Commons License 474

Szia Tigrisfog!
1,4-es 97'-es corsám van, 1,5 éve használom a spurit.
Nem vesztesz semmi, sőt csak nyersz ha kiprobálod a szert :)
A fogyasztás mellett a teljesítménye is javulni fog a kocsinak :)

Előzmény: tigrisfog (473)
tigrisfog 2014. márc. 2. Creative Commons License 473

Udv mindenki!

Van koztetek, aki 1.4-es Opelbe hasznalja a Spurit?

Erdemes lenne egy kis fogyasztasmersekles erdekeben kiprobalni?

ábrus 2014. febr. 27. Creative Commons License 472

Ezt csak felhasználói tapasztalatként írom azoknak, akiket esetleg érdekel:

Kb. 3 éve folyamatosan (pár kisebb megszakítással) használok rózsaszín Spurit a dobozon javasolt keverési arányban. (az első flakonnal én is a "több is lement már a Dunán" felkiáltással vettem meg)

Ex 1990-es R19 1,4i-nél Spurival átlagosan 0,4-0,7L stabil fogyasztás csökkenés és valamivel jobb teljesítmény, szebb-simább járás volt tapasztalható.

A fogyasztást az utóbbi ~4 évben folyamatosan vezettem a Spritmonitoron eleinte adalék nélkül, aztán Spurival.

Ugyanazokon a távokon jártam ugyanúgy, a fogyasztást pedig mindig teletankkal számolom, valamint 95%-ban konkrétan ugyanannál a kútnál tankolok. (ENVI automata kút Dunaújváros)

A motoroknál (Kawasaki GTR 1000, Honda Goldwing, Yamaha FZR 1000) szintén tapasztaltam némi fogyasztás csökkenést és jobb-kellemesebb motorüzemet. (bár ezeknél mivel régi vasak így főleg az ólompótló adalék helyett használom)

Egy éve az R19 helyett már egy P406 2,0HDI van amit az első hónap után elkezdtem "Spurizni". (eddig 15e km ment bele)

Ennél fogyasztásban nem tudom hogy van-e különbség (5,6L-es vegyes átlaga van ami többnyire kisvárosi rövidtávú üzem) de egy tankot kihagyva észrevehetően "bénábban" ment mint előtte és utána. (a nagynyomású szivattyú kenése volt a fő szempont, nem is annyira a fogyasztás csökkentése)

Jelenleg is használom, ajánlották helyette a Greenfuelt de nem akarok váltani mert lehet hogy az is jó de nekem ez eddig bevált, azt meg nem ismerem.

Még annyit hogy nem vagyok hülye hogy magamnak hazudjak, másoknak meg minek.

Gyöször 2014. jan. 4. Creative Commons License 471

Jó vicc volt.

Előzmény: Hiteget (470)
Hiteget 2014. jan. 4. Creative Commons License 470

Én már sok mindennel bepróbálkoztam! Minden gagyit kipróbálok egyszer! Mi bajom lehet haver! Van néhány autó a családban. A Lexustól az MAN-ig. Új járműbe kicsit várni kellett a hatásra! Aztán mintha tényleg jobban gyorsulna. Használtabb járműnél azonnal jön az eremény! Aztán kezded megszokni! Nem használtam egy idő után, mert elég link vagyok. Először nem vettem észre semmit. Aztán két hét múlva keveseltem az előzési adataim! Lassú volt még a volvo is!

Olajcseréztem, semmi! levegőszűrő, gázolszűrő, de csak a füstölést nőtt. Aztán reggel nem indult. A majdnem új akksit tönkretettem! Mire eszembe jutott, kb egy hónapja, hogy suri kellene. És lásd azóta indul és gyorsul minhárom autóm.

Ezt már öcsém eljátszotta, de nem hittem neki! Ez be.....   jó üzemanyagot csinál! Vagy csak érzéki csalódás?

Mit tudom én de kabalának piszkosul bevált!

Legközelebb elviszem valami erőpadra valamelyik gépem!

Az tuti megmondja a két tank sima gázolaj után az adalék hatást! Ott és azonnal!

Csak nem ismerek senkit! Nem tudtok, valakit aki ilyet mér nagyon pontosan???

Köszi előre is!

 

gabi1976 2013. dec. 20. Creative Commons License 469

Pedig valamit tudhat az eco-tak. Igazság szerint én spurival használom a Mazdámat megvétele óta,de nem érzem erősebbnek,mint amikor kipróbáltam a kereskedésben németországban,de az a jobb benzin miatt vagy a megszokás miatt is lehet,habár a  fogyasztása egészen jó lett,ami a megszokás miatt is lehet,de a Spuri miatt is. 20000km-t vezettem eddig. Mindenesetre a kék spurival volt eddig a legjobb hangja. Az Eko-Tak pedig 1300km óta van benne a kocsiban és határozottabban jobban húz,elképesztően jól gyorsul az autó,jobban,mint előtte,ez biztos. Megvárom a nyarat,hátha a hidegebb idő miatt érzem így,mivel a hideg levegő sűrűbb és ez jelenthet többlet energiát,jobb égést,de első pillanattól jobbnak érzem tőle a gépet,méghozzá egyértelműen. Nem igazán a hagyományos mágneses elven működik,hanem valamilyen Lorenzo effektuson. Kicsit olyasmi hatása van,mint a h2o generátornak,mert a hidrogénekre hat elsősorban és nem fagyhat be a víz télen,mert nem avval működik,csak az üzemanyagot kezeli. Attól,mert valamit nem használnak autógyárak még lehet hasznos,persze a jobb menetdinamika még nem jelent feltétlenül kisebb fogyasztást,de nem tűnik rossz dolognak ez az Eko-Tak és hidd el,semmilyen érdekeltségem nincs az eladásában,csak szeretem a legjobbat adni az autómnak. Most tesztelem,de eddig olyan érzésem van,mintha kicserélték volna a kocsi turbóját és már alacsonyabb fordulattól jobban húz,pedig az olajban már 11ezer km van csere óta,tehát nem a friss olaj miatt érzem erősebbnek a  gépet. Aztán később kiderül,hogy tartós-e a hatás.

Előzmény: Balthazor Hellman (463)
Gyöször 2013. nov. 4. Creative Commons License 468

Ehhez a 4 hez írj hozzá még 3at. 1 autó és 2 motorkerékpáron 0 fogyasztáscsökkenés.

Előzmény: Varshi (467)
Varshi 2013. nov. 3. Creative Commons License 467

Merrefelé mozogsz? Amúgy a SPuri honlapján ott van egy dealer-lista emlékeim szerint.

Szerintem télire jó lehet, bár fejből meg nem mondom, miből van és az mit okoz.

 

Fogyasztáscsökkenést én még nem regisztráltam. Eddig 4 autón próbáltam.

Előzmény: zöldcorsa (466)
zöldcorsa 2013. nov. 3. Creative Commons License 466

Sziasztok

Honnan,melyik üzletből lehet beszerezni ezt a spurit?? És télire jó fagy ellen a gázolajhoz töltve? Fogyasztáscsökkenést ért el valaki vele?

köszi

Balthazor Hellman 2013. okt. 11. Creative Commons License 465

Valami lehet abban, hogy meg lehet gyengíteni a kémiai kötéseket (mint nemrég írtam ez segíthet az égés hatásfokának növelésében), de szerintem ez egy szimpla mágnessel elég vicces lenne...

 

Ellenben van kb 10 rossz winchester-em... elég erős bennük a mágnes, ha azt kiszedem, lehet körberakom velük a gázolajszűrőt. :)))

Előzmény: Varshi (464)
Varshi 2013. okt. 11. Creative Commons License 464

Ne hagyd magad hülyíteni.

Előzmény: Balthazor Hellman (463)
Balthazor Hellman 2013. okt. 11. Creative Commons License 463

Valamikor a következő héten megpróbálok időt szakítani rá. A baj az, hogy a két állapotot összeegyeztetni a "szabadidőmmel" nem elsz egyszerű. Jó esetben 110-120 km van még a regenerálásig.

 

A mazda-auto.hu oldalon láttam az Eco-Tak nevű cuccot és nem kicsit kételkedek abban, hogy az általuk mért füstölés eredmények nem a kipupogó normál tisztulásának köszönhetően változtak meg...

 

A magas égési hőmérséklet jó hatással van a kipufogó lerakódásainak csökkentésére. A mágnesezés, számomra szürke zóna, de amint eszembe jut az alapvető tény, hogy egyetlen autógyár sem alkalmazza, eloszlanak a kételyeim...

Előzmény: Varshi (462)
Varshi 2013. okt. 11. Creative Commons License 462

600 km után meglepődnék.

Ennyi idő alatt viszont a Cataclean durva eredmény szokott elérni, ha van mit leoldani. Az egy más anyag, más keverési aránnyal.

 

De egyébként az se mindegy, milyen autón, milyen tempóval teszünk meg 600 km.

Nekem 60 km padlógáz már durva eredményt hozott a dízelemen, Spuri nélkül is.

 

Amikor komolyabban elkezdünk azzal foglalkozni, hogy mérjünk, és rátérünk arra, hogy pontosan mit is mérünk és hogyan, hirtelen nem is olyan egyszerű már a kérdés.

 

Ugyanakkor mérés nélkül is lehet, hogy működik valami. Az megint más kérdés, hogy van, aki a placebót is érzi, más meg +/-5 lóerőt se érez meg seggel.

 

Szerintem 600 km alatt még nem fog eleget pucolni, 6000 alatt meg nehéz belőni, mitől is tisztult ki valami. A füstölés mérése talán konkrétabb. Én nem hinném, hogy regenerálás előtt és után számottevő eltérést tapasztalsz, de ha már szóba került, nem méred meg Spuri nélkül, csak úgy a két értéket?

Előzmény: Balthazor Hellman (461)
Balthazor Hellman 2013. okt. 11. Creative Commons License 461

Akkor hát én is kérdeznék.

 

Varshi! Ha egy endoszkóppal megtekintem egy 2007-es Mazda5-ös 2 literes dízelének égésterét, pl az izzítógyertya fészkén keresztül, esetleg az EGR szelepet, rögzítem a képeket, majd tankolok adalékolt gázolajat, és kb 600 km után elvégzem a vizsgálatot, akkor véleményed szerint lesz különbség?

 

Tudok mérni füstölést is, de abban azért nem hiszek, mert a DPF regenerációs fázis után és előtt biztosan van különbség a füstölésben, és ez olyan mértékű feltételezésem szerint, ami befolyásolná a mérési eredményt.

 

 

Varshi 2013. okt. 11. Creative Commons License 460

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106582648&t=9129624

 

A Kék volt a konkrétan, ami mérhetően (teljesítmény) jó cucc. Az oldószerként működő tisztító hatás pedig elvitathatatlan.

Előzmény: Octi19 (459)
Octi19 2013. okt. 11. Creative Commons License 459

Akkor csak pár szóban összefoglalnád a konklúziót? Igazolja, vagy cáfolja többünk tapasztalatait?

Előzmény: Varshi (458)
Varshi 2013. okt. 9. Creative Commons License 458

A megrendelő kérése volt, nem hobbi dolog, aligha publikus. Tcaoe kartárst keresd meg magánban, hátha... HIvatkozz rám.

Előzmény: Octi19 (457)
Octi19 2013. okt. 9. Creative Commons License 457

...és ez dokumentálva van valahol? Komolyan érdekelne.

Előzmény: Varshi (455)
Octi19 2013. okt. 9. Creative Commons License 456

.
(de csak azért, hátha előhívja Varshi írását... fos ez a fórum így!)

Varshi 2013. okt. 9. Creative Commons License 455

> Mas kerdes, hogy valoban mukodik-e. Ezt viszont meg lehetne nezni, ha valaki hasznal ilyet. Tehat

> gyertyanyilason at benezve van-e korom ill. mennyi elotte/utana alapon.

 

Komolyabban is meg lehet. Meg is tették, egy ismerősék egy rendes (egyetemi) laborban.

Előzmény: mvp (453)
Balthazor Hellman 2013. okt. 9. Creative Commons License 454

Az égés valójában nem egyszeri energia átalakulás, azaz a kémiai energia kinyerésének nem egyirányú a folyamata.

A befecskendezés után az ideális állapotot a homogén tüzelőanyag/levegő keverék adja. Ez valójában a hengerenkénti szívócső befecskendezéses motorokig igaz, a réteges keverékképzést végző motorokra már nem. A tüzelőanyagnak valójában nincs lehetősége maradéktalanul elpárologni, azaz gáz halmazállapotúvá válnia, ezért maradnak apró folyadékcseppek is a keverékben. Amennyiben a felületi feszültség csökkenthető, úgy elaprózódnak ezek a cseppek is. Az égéskor keletkező korom valójában ezekből a cseppekből adódik.

 

Ugyanakkor nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az égés folyamán először a szénhidrogén láncokat kell szétszakítani, ami energia befektetést igényel. A lángfront tejedésekor először ez a folyamat megy végbe. Utána jönnek létre a CxHy vegyületekből és az O2 N2 gázokból a H2O és CO2 és egyéb vegyületek. Ha valamiért könnyebb szétszakítani a szénhidrogéneket, kvesebb energia megy "kárba". Így lehet az égés hatásfokát javítani. Ezen lovagolnak a csodamágneseket gyártó értékesítő cégek is, de személy szerint még mindig nem értem mi köze a mágnesnek a hidrogénhez...

 

Visszatérve a homogén keverékképzésre, ott az a fontos, hogy egyenletesen, és kellő közelségben helyezkedjenek el a reakciókban részt vevő elemek, molekulák. A folyadékcseppek nagy koncentrációt feltételeznek adott helyen, így ezek nem ideálisak számunkra.

 

Csúnya szemléltetés, de megérthető, hogy ha gázt, folyadékpermetet vagy szénport fúvatunk egy kazánba, az belobban (gyors az  égés lefolyása), de egy darab szenet nehéz begyújtani, és sokáig is ég.

 

A rész és teljes tehelés üzemmódokban eltérőek a keverékbeállítások, de nem szabad elfelejteni, hogy a szabályozott katalizátoros járművek égéstermékét a katalizátor utáni ideális állapothoz illesztik. Valójában ezekkel a mennyiségekkel nem lehet olyan mértékben variálni, hogy észrevehető tüzelőanyag csökkenést eredményezzen. Ha az égés hatásfokát tudjuk növelni, akkor a kisebb gázállás, azaz kisebb mértékű hengerfeltöltés is elég lehet a kívánt teljesítmény kinyeréséhez.

mvp 2013. okt. 8. Creative Commons License 453

Reszterhelesen az adott levego melle annyi benzint adunk hogy az tokeletesen elegjen, ezt allitja be az oxigen szenzor. Uj autonal kb. igy is van kicsi a HC, CO magas a CO2 -> kvazi tokeletes az eges. A meg tokeletesebb eges SEM visz be ujabb oxigent amivel a lerakodott kormot elegethetne. Sot ha meg jobb az eges akkor a korom (azaz szen) nem tud elegni csak izzani, hisz nincs oxigenje mert az uzemanyag sokal jobban eg es kozelebb van az oxigenhez, keveredik stb.

 

Magyarul szerintem az elkepzelesed nem jo. Azt el tudom kepzelni, hogy amig benzin adalek keverek kering addig oldja a lerakodott dzsuvat szep lassan es az a cucc mar el tud egni -> kieg az egesterbol a lerakodas.  De persze ez is spekulacio.

 

Mas kerdes, hogy valoban mukodik-e. Ezt viszont meg lehetne nezni, ha valaki hasznal ilyet. Tehat gyertyanyilason at benezve van-e korom ill. mennyi elotte/utana alapon.

 

udv

mvp

Előzmény: Octi19 (452)
Octi19 2013. okt. 8. Creative Commons License 452

Tudomásom szerint az elődleges hatása a felületi feszültség csökkentése és az így elért finomabb porlasztás miatt tökéletesebb az égés, több minden és jobban ég el az égéstérben. Ennek van pár hozadéka, például tisztul az égéstér, stb...

 

Semmivel nem tudom ezt bizonyítani és sajnos már azt sem tudom, hogy hol olvastam...

Előzmény: mvp (451)