Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mr.Matuka Creative Commons License 4 napja 0 0 618

Lehet. Vagy változott az üzemanyag összetétele és a motor nagyobb nyomáson kéri az üzemanyagot?! Vagy a végét járja:)

Előzmény: Pityorka (617)
Pityorka Creative Commons License 4 napja 0 0 617

Nem akarok hülyeséget beszélni, de lehet, hogy ott is kifejtette tisztító hatását, emiatt lehet egy kicsit zajosabb a szivattyú. 

Előzmény: Mr.Matuka (616)
Mr.Matuka Creative Commons License 4 napja 0 0 616

Hosszabb tavon havi egyszer. De a benzinpumpanak meg sosem volt hangja.

Előzmény: Pityorka (614)
Pityorka Creative Commons License 5 napja 0 0 615

Ezért kell néha nagy fordulaton meghajtani a gépet, hogy a lerakódás távozni tudjon. 

Előzmény: Pityorka (614)
Pityorka Creative Commons License 5 napja 0 0 614

Gyakran autópályázol? Mert ha nem, akkor a tartós, nagy fordulatszámú motorhasználat elkezdte kidolgozni az időközben leülepedett szutykot a rendszerből. (Befecskendező, kipufogórendszer, na meg égéstér.) Jobban eléri a katalizátor is a hatékonysághoz szükséges hőfokot. Szerintem természetes jelenség, Spurihoz szerintem nincs köze. Spuri nélkül szívó benzines dettó ilyen volt autópálya tempó után. (Suzuki)

Előzmény: Mr.Matuka (612)
Varshi Creative Commons License 5 napja 0 0 613

Ön töltöttem T-Jetbe nem is egyszer, de ilyesmit nem tapasztaltam.

Előzmény: Mr.Matuka (612)
Mr.Matuka Creative Commons License 5 napja 0 0 612

Sziasztok,

 

Spurival kapcsolatban szeretnek erdeklodni. Tegnap toltottem az automba (Fiat Bravo 2007,  1.4 T-Jet Benzines) a piros spuribol az eloirt mennyiseget, majd teletankoltam a kocsit. 120km-t mentem autopalyam, majd mikor hazaertem eszrevettem hogy a benzinpumpa hangosan bug. Korabban nem hallottam. Amit meg eszrevettem hogy a kipufogo vege tiszta fekete lotty, higabb mnt az olaj. Gazadasra kopi ki a fekete folyadekot.

 

Tapasztalt mar valaki hasonlot? 

timbizsolt Creative Commons License 2016.04.08 0 0 611

Az én Transitom fogyasztása 1,5l-rel kevesebb Spurival, mint nélküle, és erősebb is. 2001 DtDi 2.0, 425 000 km.

 

Eddig 10 000.- Ft+ kiszállítás -ért vettem a 4db 0,5l-eset, de most megemelték kicsit ...

 

Kértem ajánlatot 5l-es kiszerelésre, majd meglátjuk, hátha olcsóbban jön ki.

mlas45 Creative Commons License 2016.03.18 0 0 610

Ez egy égés javító. Innentől kezdve mindenki döntse el, az kell-e neki...

Én azt tapasztaltam, hogy valamivel "frissebb" a motor tőle (2000-es d) és kevesebbet is fogyaszt, de a cucc is pénzbe kerül, még így is jobban járok valamivel.

Használgatom, nem mindig, csak amikor otthon közel tankolok, és beleönthetem a garázsban. Nem hordom magammal, mert büdös.

Varshi Creative Commons License 2016.02.28 -1 1 609

Mondjuk konkrétan sok autónál köze nincs a kokszosodáshoz, nem is találkozik vele, nem kell minden marketing szövegnek bedőlni. Előbb értsük meg, mit szeretnénk, miként működik a motor, és hogy van-e bármi értelme öntögetni bármit is.

 

Egy közvetlen befecskendezéses autónál például teljesen felesleges. Nem is jut el oda üzemanyag, ahol kokszolódik.

Előzmény: bingobango (608)
bingobango Creative Commons License 2016.02.28 0 0 608

Véleményem szeritn a spuri adalék nem azért kell, hogy jobban menjen töle az autó, vagy kevesebbet fogyaszon, ha nem azért, hogy keveseb legyen a motor belső kokszolodása, ami a mai moder motoroknál gyakori hiba. Tehát nem feltétlen van érezhető hatása annak, ha valki adalélkot használ, ha csak az nem, hogy nem lesz kokszolodás miatti hibakód.

Varshi Creative Commons License 2016.02.28 0 0 607

Nézd, én főként read-onlyként, de követem az RX-8 topikot. Amilyen szintű problémák ott vannak, illetve amilyen komoly módosítások szükségesek (premix stb.) az ~üzembiztossághoz, ahhoz képest egy Spuri nem sokat varázsol.

 

Egyszerűen nem arra van. Szerintem. 

Előzmény: RX-8 mAn (606)
RX-8 mAn Creative Commons License 2016.02.28 0 0 606

Sziasztok! 
Van egy Mazda RX-8- asom. A minap akadt a kezembe a Spuri szóróanyaga és elgondolkodtam, hogy vajon kipróbáljam vagy ne. De előtte meg akartam kérdezni itt is, hogy valaki innen trükközött már RX-8- ba Spurival? Nem a fogyasztását akarom csökkenteni, mert a Wankel motor az karakterisztikájából adódóan nem fog kevesebbet enni. Hanem a jobb kenés és a lerakódások feloldása miatt gondoltam rá. Ötletek, tapasztalat, esetleg "hallottam ismerőstől/autószerelőtől, hogy volt változás"?
Előre is köszi!

Katana750 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 605

Szia! Opel Astra Classic 2, 1,7 CDTI, gyakorlatilag semmi észrevehető. Dieselnél valahogy nem történik érezhető változás. A többiről korábban írtam.

Előzmény: FunTom74656 (604)
FunTom74656 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 604

Valaki ossza már meg legyen szíves, hogy CommonRail dízel esetén tapasztalt-e bármilyen változást a Spuri hatására? Kevesebb fogyasztás, jobban menés, könnyebb indulás, valamilyen hibajelenség (rángatás, füstölés, stb.) megszűnése, ilyesmire gondolok.

Illetve azt írják az oldalon, hogy az ajánlottnál többet beletenni fölösleges, de nem káros. Ez azt jelenti, hogy akár tele is tölthetem dízel helyett spurival a tankot? :)

Varshi Creative Commons License 2015.12.14 0 0 603

Ja, hogy szerelemből? Akkor mindegy. :D

Előzmény: PufiFuxi (602)
PufiFuxi Creative Commons License 2015.12.14 0 0 602

Kicsit javítani a minőségen,kedvezni a járműnek költséghatékonyan.

Előzmény: Varshi (601)
Varshi Creative Commons License 2015.12.14 0 0 601

Az attól függ, mit szeretnél.

Előzmény: PufiFuxi (600)
PufiFuxi Creative Commons License 2015.12.14 0 0 600

Üdv!

Vajon melyik a jobb?Adalékolni a sima üzemanyagot Spurival vagy eleve a Prémiumot használni?Árban nincs nagy eltérés ahogy számolom.

Varshi Creative Commons License 2015.11.25 0 0 599

Atyaég, legyél már műszakibb. :-)

A fél literesnél a jelölések kb. 1 deci, egyszerű osztás.

 

És rá is van írva, mennyi kell. Általában 1-1,5 decit javasolnak, "első kúrának" többet.

Én ezt úgy szoktam értelmezni, hogy ha "koszos" autóba öntöm, akkor elsőnek 2 deci, utána a maradékot megfelezem (tehát 4 adagra elég), általános használatra meg 5 alkalommal 1 vonásnyi adagot töltök be.

Előzmény: winbook (598)
winbook Creative Commons License 2015.11.25 0 0 598

Sziasztok, 50l-es benzines autó tankjába, mennyit kell önteni tankolások előtt ? Van a flakonon valami vonalka, amiből ki lehet következtetni, hogy mennyi alkalomra elég a pirosból ? Köszi.

iszugy :-) Creative Commons License 2015.11.18 0 0 597

A lényeg,hogy nem hagyom abba,mert vannak jelek,ami pozitív.Max áttérek / minden második tankolásra.Lakókocsit is vontatok és ott is éreztem javulást.Emelkedőkönk tovább bírom húzni visszakapcsolás nélkül.

Szóval nekem eddig tetszik...(y)

Előzmény: Katana750 (596)
Katana750 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 596

Ugye 2 spuri van. A pirosat használtam(használom) én. Pont a kis(1,4 benzines) Seat Ibizámon volt érezhető a dinamizmus növekedése és ezt le is írtam korábban. Az Omegám 2,5TD és mind fogyasztásban, mind dinamikában nem volt semmi változás(MB 124 300D úgyszintén). Lehet, hogy a kék jobb, én azt nem próbáltam. A motorjaimon használom rendületlenül, továbbra is a pirosat.

Előzmény: iszugy :-) (595)
iszugy :-) Creative Commons License 2015.11.18 0 0 595

Toyota Hiace 2,4 szívódíesel:fogyasztásban nem tudok semmi pozitívumot mondani,mert a hidegebb időszakban elindul az automata szívató és nem látok semmi különbséget.Vagy is úgy látom,mintha kicsivel többet menne a tankolás alatt,de nem vagyok benne biztos.

Viszont érezhetően jobban gyorsul kicsit dinamikusabb!Emelkedőkön tovább bírja.

Füstölés eddig sem volt 320ezernél tartok és szigorúan betartom a gyári csere periódusokat!

Előzmény: Katana750 (593)
Abrash Creative Commons License 2015.11.18 0 0 594

köszi!

Előzmény: Katana750 (593)
Katana750 Creative Commons License 2015.11.16 0 0 593

Saját tapasztalatom szerint Diesel motoron nem nagyon csinál semmit. Az Opel Omegámon már régebben kipróbáltam, de most a barátnőm 124es Mercedesét(300D) is megkezeltem 3 teli tankolás alkalmával, de semmi észrevehető nem történt. Részemről a modern "HDI, TDI, CDI" és társai esetében óvakodnék kipróbálni!

Előzmény: Abrash (592)
Abrash Creative Commons License 2015.11.10 0 0 592

Sziasztok,

 

Nissan Xtrail T30 2,2 dCI motorral spurizik valaki?

220e futott, kormol.

Gyöször Creative Commons License 2015.10.06 0 0 591

Bocsi, ritkán tudok jönni mostanában.

 

Olajszűrő aljáben van oldalt egy jel, addig kell lennie. De a tömítés jó legyen, mert még a tetején is nyomja ki. az olajat.

 

Motorolaj cserekor a könyv azt írja, hogy oldalsó filc olajszűrő kupakját ne rakd fel, hanem járasd míg megjelenik az elszívó ág végén az olaj. Még sosem bírtam végig idegekkel, de biztos van kenés egyből mert nem állt még be :)

 

Ha szétszeded a trakit arra írtam régebben, hogy érdemes addig forgatni és olajozni a hengert míg meg nem jön az olaj a nyomócsőbe. Esztergapadon asszem 1 órát forgattuk valami 600 v 800 fordulaton. De ha nyomócsövet nem bontasz (nem kell) akkor nem kell aggódni rajta sokat.

Előzmény: H726 (590)
H726 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 590

Üdv!

Köszi a választ először is! A füstölés nem zavar, attól traktor a traktor, hogy füstöl:) főleg egy szórt olajzásos. Akkor tényleg fölösleges a spuri. Azt írod:

"Aztán meg cseréld rendszeresen az olajat a filc szűrőt oldalt (én azt nem szeretem kimosni, cserélem), meg az alsó műanyag/fémrács durvaszűrőt jól mosd át és patyolat tiszta lesz a belseje, valamint az is marad!"

Az alján, ha leeresztem a motorolajat (melegen persze ) és kicsavarom, kipucolom az alsó műanyag/fémrács szűrőt, utánna simán mehet bele az új 15w40 -es olaj és nem állítódik el, nem kell légteleníteni? Légszűrőbe mennyi olaj kell?

Gábor

Előzmény: Gyöször (589)
Gyöször Creative Commons License 2015.09.28 0 0 589

Helló!

 

Igen van egy TZ4K-m és 2db T-16M traktorom is. Mindegyiknél használtam, majd abbahagytam, mert se a füstölés nem csökkent se a fogyasztás, tehát azt mondom, hogy ezekbe a 140-170 bar nyitónyomású porlasztós adagolós régi dieselekbe pénzkidobás a spuri.

 

Ha a burkolt hengeren aggódsz, akkor ne tedd. A burkolat azért van rajta, hogy a hűtőlevegőt precízen körbeterelje a hengeren, pont ez biztosítja tökéletes hűtést. Semmiféle dugattyú besülést nem fog elkerülni a spuri, ebbe a motorba két dolog kell olaj és gázolaj. A levegőt meg behupákolja amennyi kell, na az legyen még tiszta! Ha ezek megvannak akkor nyomhatod neki. Én KYR100al szoktam csutkagázon talajmarózni a szőlőskertemben nyáron 40 fokban. Bejárattam jól, aztán meg is kapta az ívet, semmiféle szorulás nem volt. 15w40 ásványi agip illetve valvoline olajat kapott, de most azt tapasztalom, hogy a 10w40 félszinti agippal kevésbé füstöl.

 

Ha belső tisztítást akarsz akkor szedd szét és mosd át gázolajban! Aztán meg cseréld rendszeresen az olajat a filc szűrőt oldalt (én azt nem szeretem kimosni, cserélem), meg az alsó műanyag/fémrács durvaszűrőt jól mosd át és patyolat tiszta lesz a belseje, valamint az is marad!

 

Így néz ki kb 20 év után olajcsere nélkül csak rátöltéssel egy TZ4K blokk:

Egyébként semmi baja nem volt de ezt a spuri nem szedi le! :D Hacsak nem csinálsz neki fürdőt belőle, de úgy meg drága :D

 

A hajtókar is csak biztonság kedvéért lett cserélve, a csapágyakat lehetett volna rakni vissza, a dugattyú illesztés 0,3mm volt nem tudom mennyi a gyári de a bácsi 0,15re fúrta mert azt mondta, hogy olyan vastag a dugó öntvény, hogy nem meri szorosabbra. Nagyon frankó lett a gép egyébként.

 

Előzmény: H726 (588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!