Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Gyöször 4 napja Creative Commons License 536

EGR szeleppel meg regenerálással a legrosszabb álmaimban szoktam találkozni csak :)

Előzmény: Gyöször (535)
Gyöször 4 napja Creative Commons License 535

Nyilván eddig én is csak benzinesben próbáltam mégpedig Ladában ami ugye karburátoros és a legkisebb furat is százszor nagyobb mint egy dízel porlasztója.

Amit én komolytalannak érzek az a tisztító hatás. Azt gondolják emberek, hogy ha ezeket a lötyiket használják akkor a dugó teteje meg a hengerfej olyan lesz mint az új. Nem lesz. Egy ugyanolyan átkozott mocsok lesz benne, pláne ha csipegeti is az olajat, de ha nem, akkor se lesz tiszta. Szar motoron van ami segít, csak azt úgy hívják gépműhely.

Előzmény: thoroughbred (534)
thoroughbred 4 napja Creative Commons License 534

A mekszmósönnél még azzal is takaróztak, hogy folyamatos használat mellett ér valamit, mert úgy tisztít csak. A spurinál is ezt írják ugye. Mondjuk ahogy olvastam Te elég huzamosan tesztelted, aztán semmi...

 

Különben egyre inkább úgy látom, hogy ez a prémium üzemanyag/adalékolás téma sokkal inkább a dízelek velejárója. Ilyenkor az omv meg a mol is tolja a reklámokat, hogy -35 fokig garantáltan indítható az autó meg stb.. A hideg nem a benzinesek kínja... A magasnyomású rendszer halála a fos üzemanyagtól megintcsak nem a benzines autók gyíkja. De most komolyan, ha egy benzinest nem a legolcsóbb kúton tankolnak (de nem prémiummal), mi baja történhet?

 

A a baj, hogy nemrég én is vettem egy fél literes kiszerelést, és most kicsit haragszom magamra... :)

Előzmény: Gyöször (532)
Gyöször 5 napja Creative Commons License 533

Találtam mást, valami 1500 forint (lehet tévedek) wynns, teszkó polcon kicsit arrébb volt. Igen, tényleg ez lett a hobbim, mióta le lettem itt oltva, hogy gyökér vagyok. Próbálok tájékozódni :) A múltkori 44 valami nevű az akciós soron plüss állatok közt jött szembe velem, ezt meg megnéztem direkt az autós soron.

Összetétel: Kerozin (petróleum) + naftalin.

Naftalin az üzemanyagjavító csodalötyik Szent Grálja kérem szépen :D

Előzmény: Csacsiterelő (528)
Gyöször 5 napja Creative Commons License 532

Most van egy teszt a totalcaron. Letesztelték a "mekkszmósönt" kiderült, hogy kb annyit ér mint a spuri. Tehát le vagyon írva, hogy jobb, higgyed el. Aztán vagy elhiszed vagy nem.

Aztán reagált a cég, hogy jaa igen mert mikor még a cikkírók vették nem volt bevezetve a legújabb formúla, és ez most már tényleg csinál valamit. Ja. Tudják ők is, hogy se kedvük, se idejük de leginkább pénzük nem lesz még egyszer őemfau üzemanyagokat tesztelni. Na meg persze sültkrumplit se. És a kocsit se fogják megkapni soha még egyszer.

Előzmény: thoroughbred (525)
Gyöször 2015.01.18 Creative Commons License 531

A spuri-8at nem szabad tankba önteni. Ugyan az mint a spuri, de nincs befizetve utána a jövedéki adó. Ezért ha valaki megtudja, hogy beleöntötted a tankba, akkor utána dobnak egy gyufát (meggyújtva) :)

Előzmény: Tommy_Angelo (530)
Tommy_Angelo 2015.01.18 Creative Commons License 530

207 1.6 THP-ba melyik spurit érdemes tenni? Homasita oldalán több fajtát is látok... Köszönöm!

http://www.homasita.hu/results/Description/spuri

Csacsiterelő 2015.01.10 Creative Commons License 528

Ismeroseim hasznaljak nehanyan. Van aki PD VW-be teszi, az azmondja jobb, erezhetoen jobb es csendesebb...  A csendesebb motor jaras az mindenkinel megvan! Tehatez valoszinulet igaz:-)  

 

Viszonr van aki a Pro-tech-re eskuszik. Na ez vajon milyen lehet? Ok nem vesznek eszre semmi kulonoset, csak jo... :-) :-) :-) :-) :-)  

Előzmény: Gyöször (487)
Varshi 2015.01.08 Creative Commons License 527

Másra valók.

Előzmény: thoroughbred (525)
Gyöször 2015.01.07 Creative Commons License 526

Itt van egy más marhaságnak az összetétele.

http://www.cyclo.com/EUSDS/c44d.pdf

 

Ma láttam a teszkóban 4ezerről 2,9re volt leárazva. Na nem adnék érte egy fillért se.

 

Az a lényeg, hogy naftalin nélkül nem is tudnék autózni ezután :D Nem fotóztam jobban le de valamai olyasmi rémlik, hogy a fakonra 60% petró meg valami 20% naftalin volt írva, de itt csak <1% nak tünteni fel

thoroughbred 2015.01.06 Creative Commons License 525

Mi a véleményetek a prémium üzemanyagok vs. Spuri témakörről?

A honlapon van egy cikk amiben hosszasan ekézi az író a prémium nyálakat, mondván átverés az egész. 

Én próbáltam ezt is, azt is. Egetverő fogyasztás különbség semminél nem jelentkezett viszont a motor csendesebb/selymesebb járása feltünt. De ez spurival kezelt "mezitlábas" benzinnel, ill. prémium benzinnel (95) is tapasztalható volt.

 

Az motorolajoknál alap dolog, hogy nem szabad billegtetni a belső békéjüket utólagos adalékokkal, ezt egy ovis is tudja. Viszont az üzemanyagoknál ez nincs így megfogalmazva. Ettől függetlenűl elgondolkodtató, hogy itt is felléphetnek nem vár kölcsönhatások, valamely tulajdonság javítása a másik rovására, mint azt már előttem is írták.

T-Adee 2015.01.04 Creative Commons License 524

Amennyiben az elméleted első részét követem,a spuri akkor buki láttszik,hiszen a gyártó szerint dieselbe és benzinesbe(2T,4T) is jó 1aránt.Különböző üzemanyag és teljesen eltérő működésmód,felépítés....hm hm a forma1-ben meg gyakorlatilag 1 motorhoz fejleszik és adalékolják az üzemanyagot,ez meg többszáz féle motornál ugyazt tudja,fix összetevőkkel??,Akkor hogyis alakulnak a komponensek meg a keverési arányok? :-)

Az összetevők mint írtam a bizt.adatlap alapján "megfejthetők",és magánemberként és bármely komolyabb festék-vegyiboltban megvehetők.(vagy netről megrendelhető).

Illúzióid ne legyenek a Spuri készétésével kapcsolatban,nem egy többhektáros NASA-szerű laboratóriumban készül,hanem egy vidéki kertesház melléképületében.(véletlenül helybeli gyerek vagyok)

Félreértés ne essék,nem fikázom az anyagot,sem a gyártót(egyébként szimpatikus ember a tulaj),és mivel már 20 éve a piacon vannak,valamit biztosan nagyon jól csinálnak,de pénzből élek én is(jó magyar szokás szerint)és ha ugyanazt a (hatású) cucc házilag is kiverhető töredékáron(az átnyálazott 2 fórum szerint igen)akkor azt fogom használni.

Előzmény: anodpotlo (523)
anodpotlo 2015.01.04 Creative Commons License 523

Szerintem pont a mérték a lényeg. Mert sajnos az üzemanyag egyik tulajdonságát javítani csak egy másik (vagy több)tulajdonságának rovására lehet. Ha javítom a porlaszthatóságot, akkor az garantáltan a kenőképesség rovására fog menni, ami az én szempontomból, aki dízelben utazik, pont egy rossz történés. Szóval mennyit is kéne beadni az adalékból, hogy javítsuk azt a tulajdonságot, amit szeretnénk, de nehogy túlzottan lerontsuk azt, amit nem szeretnénk és tönkretesszük a motort, vagy legalábbis valamelyik részegységét?

 

A jobb porlasztás dízelnél létfontosságú lehet a koromképződés csökkentésére.

 

Nem mondtam, hogy a spuri, vagy bármelyik csodaszer alkatrészeit ne lehetne itthon is megvenni. Csak elsősorban ki kéne találni, hogy melyek ezek az alkatrszek, másrészt meg sajnos bizonyos anyagokat csak különleges engedélyek birtokában lehet vásárolni és még meg kell találni azokat a nagykereket, ahonnan érdemes is nagyobb tételben olcsón venni, nem méregdrágán mondjuk analitikai tisztaságú anyagokat.

 

Eljutottunk jó magyar szokás szerint oda, hogy valaki fejleszt, pénzt, időt, energiát fektet a dologba, mi meg visszafejteni próbáljuk a "titkot", hogy olcsóbban megkapjuk befektetés nélkül a munkájuk eredményét. Hmmm, ha nem kérnének >5000Ft/féllitert egy palack kék spuriért, akkor teljes lenne a lelkiismeret furdalásom.

 

Előzmény: Varshi (522)
Varshi 2015.01.03 Creative Commons License 522

No de érted, egyedül a mértékről nem beszéltünk. Mit érünk el vele? Az egyre laposodó görbe elején vagy a végén küzdjük magunkat 1-1 %-ért? :-)

 

A "jobb porlasztás" meg minek is? Mit érünk el vele... Mert szinte versenybenzinként hirdetik, de amikor laborban mérték, akkor a kéknél volt csak értékelhető (méréshibán kívüli) eltérés.

 

IPA-nál meg érdekes, egyik ismerős robogót etet vele (vegyiparban dolgozik, úgy könnyű :), és hát ott is más eredmények vannak, mint mondjuk egy 1.3as Suzuki Swiftnél. De nyilván arról van szó végső soron, hogy mennyiért jut hozzá az ember ezekhez a cuccokhoz, idővel meg hogy mennyire unja már az ezzel való pepecselést. :)

 

Az egész világ kompromisszum, az üzemanyagok is, és maga az üzemeltetés is.

Előzmény: anodpotlo (520)
T-Adee 2015.01.03 Creative Commons License 521

Én továbbra is vallom,hogy a Spuri(és ált. más hasonló adalékol)nem tartalmaz semmi olyat amit hazánkban ne tudna bárki beszerezni.A hajszálpontos arányok ismerete nélkül pontosan ugyazt valószínű nem sikerülne kikeverni otthon,de nem is kell.Ahogy Varshi kolléga említette a fő csapásirány ált. tiszítóhatásra koncentrál,így főképp idősebb,sokat futott autoknál valóban van érezhető hatása.Itt jut eszembe egy másik "csodalötyi" a Catalean.10.000Ft-ért mit is kapunk? Xilol,izopropilakohol,aceton,és egy kis könnyűpetróleum keveréke(egy külföldi oldalról megvan a bizt adatlapja).Szintén semmi olyan amit nem tudna bárki otthon összeállítani,persze töredékáron. :-)

Előzmény: anodpotlo (520)
anodpotlo 2015.01.03 Creative Commons License 520

Én hatóanyagnak leginkább az alkoholokat és ketonokat tartom, de a terpének is egy érdekes történet, mert szénhidrogénileg beleférnek a petróleum sávba, de mivel van bennük telítetlenség, ezért igen jó tisztítószerek és valamilyen szinten gyantásodásra hajlamosak.

 

Én is követem néhány anyagnál a fórumokat, ilyen az aceton, az izo-propil alkohol, a KOVAX vagy mi a fene 2 etoxi-etanolja, ami éter is meg alkohol is egyben. Ezek az anyagok nagy általánosságban ott hatásosak, ahol lerakódásokat kell meggátolni, mert jó tisztítószerek, meg ahol fontos a jó porlasztás. Ezek az anyagok általában alacsony forrpontúak és csökkentik a felületi feszültséget és apróbb cseppek képződhetnek, amik segítik a jobb égést. Olvastam még valami zavaros magyarázatokat a szabadon álló metil csoportok égésszabályzó(?) hatásáról, dehát olyanja minden szénhidrogénnek (na jó, a legtöbbnek) van, az majdnem olyan zavaros volt, mint a spuri honlapon olvasható GÉLESEDÉS(???!!!) ami hűti az égésteret meg még ki tudja mennyi áldásos hatása van. Lehet, hogy roppant tudományosnak tűnik a kívülállók részére, de annak, aki több, mint 20 évet töltött a szénhidrogén iparban, csak zöldség és visszariasztó. Nem tudom, hogy ez direkt fedőduma, vagy a kiagyalója komolyan hisz is benne, mert akkor baj van. Ettől függetlenül az anyag még hatásos. A kérdés igazán az, hogy hasonló tulajdonságú anyagokhoz hogy lehet hozzájutni "feltalálói felár" nélkül. Pl izo-propil alkoholt lehet venni nagy tételben 500 Ft/liter ár körül, de 2 etoxi-etanolt még nem láttam sehol sem. Tegyük még gyorsan hozzá, hogy csak olyan anyagot célszerű alkalmazni, amit már valaki kitalált, forgalmazott, ellenőrzött, nehogy feloldjuk az autó valamelyik üzemanyaggal érintkező gumi vagy műanyag alkatrészét! Az aceton ebből a szempontból egy kritikus anyag, de tized %-os koncentrációban lehet, hogy semmi extra hatása sincs. Ki tudja?  Bár mióta FAME észterek vannak a gázolajban, MTBE és ETBE a benzinben, azóta szerintem minden variációt kell bírniuk az alkalmazott szerkezeti anyagoknak.

 

Van még egy igen érdekes csoportjuk az égésjavítóknak, mégpedig a valódi égéskatalizátorok. Pl cérium vegyületek de van még néhány fém, aminek a vegyületei segítik az égést. A korai dpf-es dízelek ezzel segítették a kiégetést, csak az az igazi kérdés, hogy marad-e belőlük fém-hamu, ami lassabban, de biztosabban eltömi idővel a dpf-et. Ezen területen is próbáltam keresni, de semmit se találtam.

 

Varshi 2015.01.03 Creative Commons License 519

Én a sima acetonnal való teszteket követtem elég sok fórumon.

 

Meggyőződésem, hogy a legtöbb hatás a tisztító hatása révén jelentkezik az összes ilyen szernek. Ez ugye már önmagában is jelentős, sőt elég. Ha reprodukálhatom a 90%, de legyen csak 50% hatást töredékáron, akkor hülye leszek "csodaszereket" venni.

Előzmény: T-Adee (518)
T-Adee 2015.01.03 Creative Commons License 518

Egy üzemanyag adalékban nem hiszem,hogy lenne olyan anyag ami élőlényekre nem veszélyes,az arányokat meg ha nézem bőven kijön a 100% :-) Nincs itt semmi misztikus csodaszer,vagy varázsanyag minden adalék hasonlóan épül fel,legfeljebb az arányok mások picit.Épp most olvasgatok 2 fórumot is ahol is a spurihoz hasonló szert mixeltek,és teszteltek házilag.Ugyanazt kapod csak töredékáron. :-) 

OFF

Erről az amway SA8 hiper-szuper mosópora jut eszembe aminek 90% sima mezei mosószóda 3900Ft/kg áron :-D (persze lehet a maradék 10% között van elrejtve a csodaszer..) Érdekes,a vegyiboltban kapható sima unikén-es mosószóda sem rosszabb semmivel,

kivéve az árát,az ugyanis 290Ft-áron kapható...

Előzmény: Varshi (517)
Varshi 2015.01.03 Creative Commons License 517

Várj egy kicsit.

A Biztonsági adatlap nem technológiai adatlap, az a fejezet pedig alapvetően az egészségre veszélyes összetevőket (amiket rendelet annak sorol be) sorolja fel.

 

Ha van egy olyan összetevő, ami rád emberre nézve nem veszélyes, akkor fel se kell tüntetned ott.

Ha a "varázsanyag" ilyen, akkor nem is kell magyaráznom; soha nem fog fogsz róla megtudni ebből semmit.

Előzmény: T-Adee (516)
T-Adee 2015.01.03 Creative Commons License 516

Ebből a +közelítésből igazad van,de a gyártó valószínű hatóanyagnak tekinti,hiszen vivőanyagént pl sima benzint is használhatna,ami jóval olcsóbb a petróleumnál.

A bizt.adatlapot tekintve akkor te mit tekintessz hatóanyagnak a spurinál?

Előzmény: anodpotlo (515)
anodpotlo 2015.01.02 Creative Commons License 515

Nem említettem? Dehogynem! Mármint az üzemanyagokban - mind a benzinben, mind a gázolajban  - legalább 5-10% petróleum van alapból. A pontos számra nem emlékszem, de ha érdekes, akkor megnézem a forrpontgörbéket. Szóval miért is tekintsük a petróleumot hatóanyagnak, ha az mondjuk alapból 10% már benne van az üzemanyagban, a Spuritól meg lett 10,5%???

 

Előzmény: T-Adee (514)
T-Adee 2015.01.01 Creative Commons License 514

Esetünkben(Spuri összetevők) minden komponenst tekinthetünk HATÓANYAGNAK pl a petróleumot is,hiszen tisztító,oldószer és ha kicsit de kenőképessége is van.A Spurinál máris 3 pontot kipipálhatunk. :-) Ellentétben a gyógyszerekkel ahol nagyrészt VIVŐANYAGBÓL áll egy pirula.Nem összesküvés elémlet,de 1l petróleum 800Ft körül van(nagyobb kiszerélésben,folyamatos vásárlónak nyilván jóval olcsóbb)így a gyártónak is valószínű megéri gyártani és eladni az adalékot.Nincs is ezzel semmi baj,a pék is haszonnal árulja a kiflit. :-)

Előzmény: anodpotlo (513)
anodpotlo 2015.01.01 Creative Commons License 513

Látom, még mindig hiányzik a mondandóm lényege: a HATÓANYAG, vagy más néven AKTÍV komponens nem a petróleum, vagy más néven kerozin, az csak egy általános oldószer, ami segít a hatóanyagnak könnyebb adagolást biztosítani. Mert könnyebb 1-2 decit beadagolni valamiből, mint mondjuk 5 cseppet, mert néha tényleg annyit kellene. Most haggyuk el a pszichés meg összeesküvéses formulát, hogy milyen jó drágán is lehet eladni a petróleumot, bár még ez is egy tényező lehet.

 

A gyógyszereket csak azért hoztam fel, mert nagyon is él az analógia. Van egy hatóanyaga - néha több - meg egy rakás egyéb szer, segédanyag benne, ami pl a felszívódást szabályozza, a borítás állagát adja meg, a színét, az ízét, stb. Ha csak maga az aktív komponens lenne, akkor lehet, hogy egy tabletta csak egy negyed gyufafejnyi lenne.

 

A petróleum meg igen nagy mennyiségben található mind a benzinben, mind a gázolajban, a finomító dönti el - bizonyos határok között- hogy hova teszi azt a petró frakciót, amit nem tud eladni repülőgép hajtóanyagnak.

 

Előzmény: T-Adee (512)
T-Adee 2015.01.01 Creative Commons License 512

Ne keverjük a szezont a fazonnal,nem hiszem,hogy a kettő között párhuzamot kellene vonni.Mindössze arra próáltam rávilágítani-mivel itt az egyik cartárs kíváncsi volt az összetételére-hogy nagyon nincs új a nap alatt.Dieselnél pl a petrólem adagolását dermedésgátlóként már egy itthoni 1966-os műszaki könyv is említi.Természetesen én sem állok neki lombikba itthon kutyulgatni,hanem megveszem a kész terméket. :-)

Előzmény: anodpotlo (510)
Varshi 2015.01.01 Creative Commons License 511

:-))

 

(ugyanez a helyzet egy csomó karbantartó szernél, mondjuk Féktisztítónál: a hatóanyagok hasonlóak, aztán az egyiket utálják az autószerelők, a másikat meg rendszeresen rendelik.

ráadásul hogy 5 vagy 20%, az eléggé nem mindegy.)

anodpotlo 2015.01.01 Creative Commons License 510

Láttad már töb gyógyszernek az összetételét??? Meg fogsz lepődni, de egy halom komponens ott is ugyanaz! Ezek alapján szerinted egy fogamzásgátló és egy szívritmusszabályzó ugyanaz???

 

Előzmény: T-Adee (509)
T-Adee 2015.01.01 Creative Commons License 509

Persze,már régen.

Nem vagyok vegyészmérnök,de túl sok érteni való nincs benne.

Az alaplötyi ált mindennél ugyanaz vagy a kerozin vagy a petróleum.

Előzmény: Varshi (507)
Octi19 2014.12.31 Creative Commons License 508

Jólétben, egészségben és boldogságban gazdag új évet kívánok minden Spurit használónak függetlenül attól, hogy tetszett-e neki vagy sem!

Varshi 2014.12.30 Creative Commons License 507

El is olvastad? :)

Érted is? :))

Előzmény: T-Adee (506)
T-Adee 2014.12.30 Creative Commons License 506

"A spuriról még ennyi infó sincs az összetétele kapcsán"

 

 

 

http://spuri-adalek.hu/content/view/46/77/

 

3.2 pontnál.

Előzmény: thoroughbred (504)