Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -3 0 89636

Igaz! :-)

 

Előzmény: e_laca (89635)
e_laca Creative Commons License 2018.06.07 0 1 89635

Egypalettás a Stukákon volt.

Előzmény: John Howard (89634)
John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -2 1 89634

Igen, valóban, inkább vörösesbarna... ;-)

 

Na, ezért írtam, hogy "gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk". Nagyon sokszor változott a dizájn, de valamelyik - egykor létezett - kivitelt kellene megvalósítani ezzel a kocsival (mert azért biztosan van olyan kombináció, amely soha nem létezett: pl. "egykarú" áramszedő és alsó ablak nélküli ajtó (de ez tényleg csak példa). Az alábbi képen viszont már ez az áramszedő van rajta, már sárga-fehér, már szürke tetős; de még csepp-indexlámpás, még teliüveg ajtós (fehérben) és még ütköző nélküli. Tehát ehhez képest kicsit későbbi kornak megfelelő lehet ez a "mi kocsink":

 

Érdekes viszont, hogy a protokocsi(ko)n még(-még) nem csepplámpás az index. Szóval bonyolult ez; lehet, hogy csak a protókon volt az "egykarú" áramszedő, és csak a szériakocsikon jött be a csepplámpa és ez a (szerintem nagyon szép) áramszedő*? Valamikor sok-sok évvel ezelőtt megpróbáltam időrendbe tenni az átalakításokat, de erősen elkeveredtem, úgyhogy feladtam...

 

* Az akkori UV kocsikon volt mág hasonkó dizájnú áramszedő, de az dupla palettás volt.

Előzmény: Pályaőr (89633)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.07 0 0 89633

Vörösesbarnának mondanám én azt a csíkot. A dupla tetőcsíkra nem is emlékeztem, de itt van, hanem az első típusok teteje ezek szerint fehér volt:  http://villamosok.hu/nza/hazi_jav.html    Itt az eredeti áramszedő és ajtó is.


valya con dios Creative Commons License 2018.06.06 0 0 89632

De igen.

Előzmény: POLAN.69.B (89631)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.06.05 0 0 89631

Az a barna csík, nem inkább vöröses volt?

Előzmény: John Howard (89630)
John Howard Creative Commons License 2018.06.05 -2 4 89630

Igen, kellene, valamint a tető szélén, az ablakok fölötti vonalban is volt barna csík, ráadásul dupla, különböző szélességű. Ráadásul a tető szürke volt, nem fehér. Viszont több olyan kép is van a neten, ahol az ajtók még "teliüvegesek", de már nem fehérek végig (nekem a fehér ajtó az "igazi"!), hanem végigvonul a sárga-barna-fehér kombináció az egész oldalán. Aztán a korai képeken még más áramszedővel, és ütközők nélkül látható. Aztán: az első, csepp alakú indexburák még az Ik620-as buszról származtak eredetileg. Természetesen az orron a barna csík volt egyenes is, meg a fényszóróhoz csúcsosan lefittyedő is. Sok-sok kivitel és színterv létezett, de a barna csík a sárga és a fehér rész közé biztosan kell! A többi opcionális, gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk.

Előzmény: Pályaőr (89629)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.05 0 0 89629

Nagyon szép, öröm látni, mindenkinek köszönet a fényképekért. Hadd legyek maximalista: "derékszíj"-csíkot nem tesznek rá...?

POLAN.69.B Creative Commons License 2018.06.03 -1 1 89628

Köszi, hogy megosztod! 

Előzmény: LoviGabi (89627)
LoviGabi Creative Commons License 2018.06.03 0 4 89627

Nekem is sikerült megörökíteni :)





John Howard Creative Commons License 2018.06.03 0 1 89626

Azta! Gyártáskori "teliüveg" ajtókkal és áramszedővel! Csodálatos! :-)))

Előzmény: HOember066 (89624)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.06.03 -1 0 89625

Nagyon F@SZ@👍

Előzmény: HOember066 (89624)
HOember066 Creative Commons License 2018.06.03 0 7 89624

Meglepetésemre a Flórián téren termett a próbajáratot teljesítő 1233-as pályaszámú, 10 ajtós, kétirányú Bengáli, 2018.06.03-án.

e_laca Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89623

Meg ez: https://www.youtube.com/watch?v=HqeXxe2l6gc

 

(Valaki ismeri ezeket a zenéket?)

Előzmény: Pályaőr (89622)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89622

Ha már Óbuda:  https://youtu.be/YO67ODLA8VA

Előzmény: HOember066 (89621)
HOember066 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 89621

Az alább lévő képen szereplő G kocsi, még szolgálatban, 11-es járattáblával, ugyanott, és akkor még vontatmánya is volt - azt hiszem nyitott peronos EP pót.

A kép egy film - megállított - pillanata, ami további korabeli érdekességek társaságában megtekinthető az Óbudai Platán Könyvtárban megrendezett kiállításon, még június 15-ig. 

www.platankonyvtar.hu 

A kiállítás címe: Villamosok Óbudán. 

Kellemes múltidézést!

Előzmény: HOember066 (89619)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.30 0 0 89620

Még csak végigpörgetni volt időm. De meg fogom nézni...

Előzmény: POLAN.69.B (89618)
HOember066 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89619

Köszönöm. Majd odafigyelek, hogy kapcsolódó legyen a téma...

Előzmény: M.VIII (89616)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.05.29 -2 0 89618

Na ennek örülök, és gondolom végig is nézted a filmet? Sok érdekesség van benne!

Előzmény: Pályaőr (89615)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.05.29 -2 0 89617

Hol látsz itt kötekedést? Szerintem kapcsolodni kellene a válaszoknak az előzményekhez, nem "csak reagálni." És az, hogy te állandóan besértődsz, azzal nincs mit kezdeni. Kaptál te dicséretett is, pl. a modelleid miatt, de azt nem hallottad meg. Szóval ha eddig megtetted lépj át, vagy ne félj ha civilbe meglátsz! 😀

Előzmény: M.VIII (89616)
M.VIII Creative Commons License 2018.05.29 0 1 89616

Hagyjad, ő imád kötekedni. Ez már a sokadik nickje. :) Pont ezekért nem járok ide, csak ritkán, és most nem tudtam megállni, hogy ne tegyek megjegyzést. Szegény azóta is várja tőlem az igazi életképeket. Nehéz megfelelni...

Előzmény: HOember066 (89612)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.29 0 1 89615

 De mégiscsak megvan...

Előzmény: Pályaőr (89613)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.29 0 1 89614

Most azt, hogy a típusszám-lefaragásnak milyen racionális előnyei vannak, mindenki tudja, mi is.
Teljesen más dolog az emocionális kérdés, az ember szívesebben nézegeti, hogy mást ne mondjak, a Wekerle-telepet, mint a Havannát, hogy egy építészeti hasonlatot mondjak.

Előzmény: dannee (89608)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.29 0 0 89613

POLAN.69.B  

Ezért nem örültem a Tatráknak én se, meg hát tudta az ember, hogy ez a magyar villamosgyártás végét jelenti. A mozdonyok, teherautók, motorkerékpárok, traktorok után még ez is.

A"Két emelet boldogság"-ra több helyt is rákerestem, mire azt kaptam, hogy a forgalmazó kívánságára a videot levették.

HOember066 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 89612

Felejtsd el.

Előzmény: POLAN.69.B (89611)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 89611

Most ez komoly, vagy alapból óvoda?

Előzmény: HOember066 (89610)
HOember066 Creative Commons License 2018.05.28 0 3 89610

Itt "egy szem a villamosparadicsomból".

A "TH", vagyis thermál fürdőjárat táblával jelölt 2624-es pályaszámú G sorozatú villamos a Frankel Leó utcában, a Szent Lukács gyógyfürdő megállói visszafogás után indul a Margit körút irányába a Szent János kórházhoz, 2018.05.27-én.

Előzmény: POLAN.69.B (89607)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.05.27 -2 0 89609

Fingod nincs, mit írtam, bocs! :))))

Előzmény: dannee (89608)
dannee Creative Commons License 2018.05.27 -1 0 89608

Azért utólag kijelenthetjük szerintem, hogy a Tatrákkal nagyon nem nyúlt mellé a BKV. Kényelmes, tágas és megy, mint a golyó.

 

A villamosparadicsomhoz csak annyit, hogy ekkora méretű flottánál sem érdemes 2-3 típus fölé menni. A egységsugarú utasnak tökmindegy mi jön, úgyis max a járatszámot nézi (esetleg még hisztizik, ha kifogja a sok ap között közlekedő néhány mp egyikét), az üzemeltetőnek viszont jó, ha egy típusból sok van. Ilyenkor tudnak nagy tételben rendelni és általában szoktak adni mennyiségi kedvezményt az alkatrészekre, illetve a új vezetők oktatása és vizsgáztatása is gyorsul, mert nem 20 típusra kell tanfolyamot és vizsgát csinálni minden vezetőnek, hanem csak 2-3-ra. Tehát az új vezetők szolgálatbaállítása is gyorsul, amirejelen helyzetben igen nagy szükség van.

Előzmény: POLAN.69.B (89607)
POLAN.69.B Creative Commons License 2018.05.27 -1 2 89607

""Annak idején még örültem, hogy egy típussal több van, aztán, mikor írta az újság, hogy a budapesti villamosokat mind erre akarják lecserélni (így írta!), akkor elhúztam a számat, hogy azért idáig ne menjünk el""

 

Én a 80-as évek elején a Tátrákkal éreztem ezt, hisz akkoriban nagy ázsiója volt a dolognak, még a régi PAJTÁS újság is foglalkozott vele, hogy a Csehszlovák villamosokra cserélik le a magyar villamosokat, persze mikor kezembe került egy BKV-s  villamosos kis prospektus a BNV egyik standján, ott írta a sikeres villamos rekonstrukció után három típus marad! Így kicsit megnyugodtam, bár őszintén, kicsit haragudtam a Tátrákra, hogy érkezésükkel száműzték azt a mindenféle villamosparadicsomot amit itt még akkoriban bővelkedett.   

Előzmény: Pályaőr (89603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!