Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.06.27 -7 0 89648

De nem Magyarországi villamos-(főleg nem)képekben, tehát off.

 

Előzmény: kihúzóvágány (89647)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.27 0 1 89647

Villamosított iparvágány volt, tehervillamossal, azaz Mukival kiszolgálva, tehát ON.

Előzmény: Zolcsi67 (89645)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.27 0 0 89646

Igen, mert van például ilyen, hogy: Fórum »  Közlekedés »  Vasutas fórum »  Vasútvonalak » Elveszett vágányok, autóutak...

Köszi!  Legyen akkor... ON, és egy szép tömött hatos... nem ám Combino.


                                                 

Előzmény: Zolcsi67 (89645)
Zolcsi67 Creative Commons License 2018.06.27 0 0 89645

"Ki tudja, ma mi van a helyén."

 

Gyakorlatilag semmi, ebek harmincadján... A rendszerváltás után a Stollwerck vette át/meg, jó ideig ott is virított a hatalmas felirat az Ihász utca felőli tűzfalon.

 

ON, mert nem villamos a téma, csak válaszoltam :-)

Előzmény: Pályaőr (89644)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.26 0 0 89644

incitatus, 2008, november 24 - 00:46

 

A kőbányai sörgyár (Dreher) mögött, mintegy közös, de elhatárolt telepen (közös iparvágány stb) volt a Dreher csokoládégyár. Amikor nem volt sör szezon (talán télen, mikor nincs komló?) a munkások foglalkoztatása a csokoládégyárban történt, így folyamatos volt. Ez a gyár lett később a Duna csokoládégyár (Százszorszép, Extra Barna stb). Ki tudja, ma mi van a helyén.

 

http://retronom.hu/node/6523#comment-9312

Pályaőr Creative Commons License 2018.06.26 0 1 89643
Előzmény: csufi.rulez (89640)
r_tamas Creative Commons License 2018.06.24 0 0 89642

Csokigyári/Dreher1  1990-es évek végén Már biztosan dízelmozony járt ott felsővezeték nélkül. 

Előzmény: kihúzóvágány (89641)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89641

Amíg a Sörgyár iparvágánya működött, Mukikkal kiszolgálva, ez a vágány is működött, sőt a Csokoládégyár területén egy újjáépítés nyomai, meg a felsővezeték nyomai láthatóak.

Előzmény: csufi.rulez (89640)
csufi.rulez Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89640

Köszi, közben Tamás felvilágosított egy másik topikban. Már csak az érdekel, konkrétan Dréher melyik üzemeit köttte össze, majd azt kell kinyomozni.

Előzmény: korpi41 (89639)
korpi41 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 89639
Előzmény: csufi.rulez (89638)
csufi.rulez Creative Commons License 2018.06.23 0 0 89638

Már évek óta felmerült bennem a kérdés, csak nem foglalkoztam vele (vagy sosem mertem megkérdezni :)  Nem tudjátok, hogy ez valami(nek a) nyomvonala lehetett? Nagyon úgy tűnik a helyszínen nézegetve.

 

Pontos hely itt:   I.  https://goo.gl/maps/HR2mBGf8mCt

 

                          II.  https://goo.gl/maps/rwB9QQEANjS2

 

 

        

 

 

 

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2018.06.20 0 0 89637

A 6012-es pótkocsi márianosztrai keskenynyomközű pályafutásának úgy tűnik, befellegzett.

 

 

Nagykátán várja sorsa jobbra fordulását.

 

via

John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -4 0 89636

Igaz! :-)

 

Előzmény: e_laca (89635)
e_laca Creative Commons License 2018.06.07 0 1 89635

Egypalettás a Stukákon volt.

Előzmény: John Howard (89634)
John Howard Creative Commons License 2018.06.07 -3 1 89634

Igen, valóban, inkább vörösesbarna... ;-)

 

Na, ezért írtam, hogy "gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk". Nagyon sokszor változott a dizájn, de valamelyik - egykor létezett - kivitelt kellene megvalósítani ezzel a kocsival (mert azért biztosan van olyan kombináció, amely soha nem létezett: pl. "egykarú" áramszedő és alsó ablak nélküli ajtó (de ez tényleg csak példa). Az alábbi képen viszont már ez az áramszedő van rajta, már sárga-fehér, már szürke tetős; de még csepp-indexlámpás, még teliüveg ajtós (fehérben) és még ütköző nélküli. Tehát ehhez képest kicsit későbbi kornak megfelelő lehet ez a "mi kocsink":

 

Érdekes viszont, hogy a protokocsi(ko)n még(-még) nem csepplámpás az index. Szóval bonyolult ez; lehet, hogy csak a protókon volt az "egykarú" áramszedő, és csak a szériakocsikon jött be a csepplámpa és ez a (szerintem nagyon szép) áramszedő*? Valamikor sok-sok évvel ezelőtt megpróbáltam időrendbe tenni az átalakításokat, de erősen elkeveredtem, úgyhogy feladtam...

 

* Az akkori UV kocsikon volt mág hasonkó dizájnú áramszedő, de az dupla palettás volt.

Előzmény: Pályaőr (89633)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.07 0 0 89633

Vörösesbarnának mondanám én azt a csíkot. A dupla tetőcsíkra nem is emlékeztem, de itt van, hanem az első típusok teteje ezek szerint fehér volt:  http://villamosok.hu/nza/hazi_jav.html    Itt az eredeti áramszedő és ajtó is.


valya con dios Creative Commons License 2018.06.06 0 0 89632

De igen.

Előzmény: Törölt nick (89631)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.05 0 0 89631

Az a barna csík, nem inkább vöröses volt?

Előzmény: John Howard (89630)
John Howard Creative Commons License 2018.06.05 -3 4 89630

Igen, kellene, valamint a tető szélén, az ablakok fölötti vonalban is volt barna csík, ráadásul dupla, különböző szélességű. Ráadásul a tető szürke volt, nem fehér. Viszont több olyan kép is van a neten, ahol az ajtók még "teliüvegesek", de már nem fehérek végig (nekem a fehér ajtó az "igazi"!), hanem végigvonul a sárga-barna-fehér kombináció az egész oldalán. Aztán a korai képeken még más áramszedővel, és ütközők nélkül látható. Aztán: az első, csepp alakú indexburák még az Ik620-as buszról származtak eredetileg. Természetesen az orron a barna csík volt egyenes is, meg a fényszóróhoz csúcsosan lefittyedő is. Sok-sok kivitel és színterv létezett, de a barna csík a sárga és a fehér rész közé biztosan kell! A többi opcionális, gyakorlatilag bármelyik kivitel korhű lesz, mert megfeleltethető valamilyen évszám hozzájuk.

Előzmény: Pályaőr (89629)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.05 0 0 89629

Nagyon szép, öröm látni, mindenkinek köszönet a fényképekért. Hadd legyek maximalista: "derékszíj"-csíkot nem tesznek rá...?

Törölt nick Creative Commons License 2018.06.03 -1 1 89628

Köszi, hogy megosztod! 

Előzmény: LoviGabi (89627)
LoviGabi Creative Commons License 2018.06.03 0 4 89627

Nekem is sikerült megörökíteni :)





John Howard Creative Commons License 2018.06.03 0 1 89626

Azta! Gyártáskori "teliüveg" ajtókkal és áramszedővel! Csodálatos! :-)))

Előzmény: HOember066 (89624)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.03 -1 0 89625

Nagyon F@SZ@👍

Előzmény: HOember066 (89624)
HOember066 Creative Commons License 2018.06.03 0 7 89624

Meglepetésemre a Flórián téren termett a próbajáratot teljesítő 1233-as pályaszámú, 10 ajtós, kétirányú Bengáli, 2018.06.03-án.

e_laca Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89623

Meg ez: https://www.youtube.com/watch?v=HqeXxe2l6gc

 

(Valaki ismeri ezeket a zenéket?)

Előzmény: Pályaőr (89622)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89622

Ha már Óbuda:  https://youtu.be/YO67ODLA8VA

Előzmény: HOember066 (89621)
HOember066 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 89621

Az alább lévő képen szereplő G kocsi, még szolgálatban, 11-es járattáblával, ugyanott, és akkor még vontatmánya is volt - azt hiszem nyitott peronos EP pót.

A kép egy film - megállított - pillanata, ami további korabeli érdekességek társaságában megtekinthető az Óbudai Platán Könyvtárban megrendezett kiállításon, még június 15-ig. 

www.platankonyvtar.hu 

A kiállítás címe: Villamosok Óbudán. 

Kellemes múltidézést!

Előzmény: HOember066 (89619)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.30 0 0 89620

Még csak végigpörgetni volt időm. De meg fogom nézni...

Előzmény: Törölt nick (89618)
HOember066 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 89619

Köszönöm. Majd odafigyelek, hogy kapcsolódó legyen a téma...

Előzmény: M.VIII (89616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!