A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Rendbeteszik az esőzések által keletkezett károkat.
Tab állomás 693+50-695+00 szelvényben padka kialakítás, szikkasztó árokkészítés 2025.05.08-09-én Karád-Tab állomásközben (Somogymeggyes) 550+00-551+00 szelvényben övárok tisztítás és használt vasbeton aljakból vízelvezetés kialakítása 2025.04.29-én.
+ A 2025. évre tervezett, még meg nem valósult, sínen járó forgó-kotró géppel rézsűkanállal (ároktisztítás előkészítéséhez szükséges bokorirtási munkákkal) ároktisztítási munkák: Felsőmocsolád-Kisbárapáti között 2025.05.19-23-ig időszakban 5 munkanap - Teljesen feltöltődött szabványárkok: 222-229, 289-292, 306-307, 311-315 szelvényben, valamint szükség szerinti ároktisztítás Kisbárapáti-Karád között 2025.05.26-30-ig időszakban 5 munkanap - Teljesen feltöltődött szabványárkok: 372-385, 450-453, 459-460, 481-485 szelvényben, valamint szükség szerinti ároktisztítás Karád-Tab között 2025.06.02-13-ig időszakban 9 munkanap - Teljesen feltöltődött szabványárkok: 526-528, 550-551 szelvényben, valamint szükség szerinti ároktisztítás Ádánd - Som-Nagyberény között 2025.06.16-27-ig időszakban 10 munkanap - Teljesen feltöltődött szabványárkok: 693-695, 803-808, 819-826, 837-844 szelvényben, valamint szükség szerinti ároktisztítás. +
Egy vonat akkor klímás járat, ha az összes kocsi klímás. A 38318 mellékkel együtt megy, ami nem klímás, így a vonat nem klímás. Másnap pedig szólóban megy, akkor már lehet klímás, ha a motor az.
Most így reggel Tabon nézelődtem, hát elég rendesen megfogyatkoztak a Betonaljak.Konkrétan a Benzinkút előtt a régiből szinte egy db sincs, a Buszpályaudvar felől még ugyan van egy egész sor, de a másikat pl. Majdhogynem teljesen elvitték. Amit furcsállok hogy kb 100-150 db zsírúj betonalj van a laktanyával szemben. Tudja valaki, hogy hova tervezik beépíteni?
Az mondjuk érdekes, hogy a 38318 esetén nincsen ilyen jelzés, márpedig ez a Bz forog másnap Siófok körnéykén, azokra meg ráírták a klímás járatot ugye...
Egy vonat akkor klímás járat, ha az összes kocsi klímás. A 38318 mellékkel együtt megy, ami nem klímás, így a vonat nem klímás. Másnap pedig szólóban megy, akkor már lehet klímás, ha a motor az.
Kis érdekesség, valami kapcsán nézegettem itt a nyári menetrendet Siófokon, amikor is feltűnt, hogy a 35-ös vonali vonatok egy részénél is feltűntetésre került a "Klímás járat", június 21-től kezdve. Megnézvén közelebbről, ez a jelölés fixen megvan a napközbeni Siófok-Tab személyvonatok esetén és ebben a fordában lévő többi menetnél is (pl. 38313), de hétvégeken a 38310 és 38317 esetén is ilyen. Az mondjuk érdekes, hogy a 38318 esetén nincsen ilyen jelzés, márpedig ez a Bz forog másnap Siófok körnéykén, azokra meg ráírták a klímás járatot ugye... Hát kíváncsi leszek. Egyébként mely Bz-k vannak most errefelé, amik klímásak? Én valamennyire rendszeres utasként az utóbbi 5 évben talá ha utaztam vagy láttam errefelé klímás Bz-t háromszor vagy négyszer.
Betonaljakat is cserélnek a vonalon. Mernyén bent áll a Tvg és a jelek szerint új betonaljakat szállítottak vele. Tabra pedig kiszállítottak újabb 200db új betonaljat. Most kb.280db vár beépítésre:)
Egyébként meglestem a Som közelében lévő szakaszt:
Ha jól látom, akkor viszont az eddigi kb 100 méter hosszú 20-as lassújel most 500 méter lett, de lehet csak én nem vettem észre egy feloldót, mert a régebb óta itt lévő 20-as lassújel még mindig ki van téve Som-Nagyberény felé.
Igen, a 38344 csak Mernyéig ment, és a 38346 is csak addig fog közlekedni, közben javították a tájékoztatást is.
Viszont ha Felsőmocsoládot nem érinti a pótlóbusz, odáig igazán elmehetnének, ugyanúgy mint a 38342.
Az imeig szerint egyébként Felsőmocsolád és Kisbár között egész délelőtt tartózkodik egy Dacia mozdony, talán a megrongálódott pályaszakaszt állítják helyre?
Illetőleg mégse teljesen. Az az egy járatpár, amely Felsőmocsoládig közlekedik, az végig ment, az összes többi csak Mernyéig, és ezek pótlóbuszai nem is érintik Felsőmocsoládot. (Igaz, Felsőmocsoládon kint van az állomás a semmi közepén -- miért is még mindig?? --, valószínűleg a kutya nem használja onnan a vonatot.)
A frissített tájékoztatás szerint valahogy ma már Kisbárapátiig mégis el tudnak menni a vonatok:
"Siófok, Tab és Mernye között a heves esőzés több helyen alámosta a vasúti pályát, valamint vízátfolyások és nagymennyiségű sár is akadályozza a vonatforgalmat, emiatt Siófok és Mernye között pótlóbuszok közlekednek. A helyreállítás ideje bizonytalan, akár több napig is eltarthat.
Kivételek:
A Kaposvárról Felsőmocsoládra 7:13-kor és 22:43-kor, Kisbárapátira 10:31-kor ás 14:31-kor, valamint Felsőmocsoládról 8:00-kor, a Kisbárapátiról 11:40-kor és 15:40-kor Kaposvárra induló vonat (38342, 38344, 38346, 38348, 38347, 38345, 38343) teljes útvonalán közlekedik, nem kell pótlóbuszra szállni."
Még tavaly azt a választ kaptam már nem is tudom, hogy a START, Pécs vagy ÉKM felől, hogy Kisbárapáti-Mernye között több helyen a vízelvezetésen fognak javítani. Kíváncsi lennék, azóta bárhol csináltak-e valamit, majd rákérdezek.
Egyébként a Siófok-Tab szakaszon lehet tudni, hol van gond, hogy az is járhatatlan?