Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Chabee87 két órája Creative Commons License 14412

Köszönjük, érdekes sztori volt. Ezért megérte benéznem ide :)

Előzmény: trizs77 (14396)
trizs77 8 órája Creative Commons License 14411

Az is külön érdekesség, hogy miképp dőlt az el, hogy pont Budapest és Sarkad között volt érvényben a belföldi díjszabás :))

 

-------------------

 

Mint írtam, Budapest-Gyula részét belföldinek tekintettük, onnan meg 101%-ban politikai járatnak.

 

A járaton állandóan járó 2 kolléga (igen korrekt emberek voltak) külön BM felkészítést kapott, az akkoriban egyáltalán nem ritka román állami szemétkedés ellen.

 

 - Mit tegyenek ha lefoglalják a buszt,

 - Hogyan védjék ki az állami provokációkat,

 - Mi van ha utasaikat vegzálják,

 - stb.

 

akkoriban szocialista nemzetközi szolgálati útlevelet az a buszvezető kaphatott aki előtte minimum 5 évig járt hiba nélkül belföldi távolságiban és minden más feltételnek is megfelelt.

 

Nyugati szolgálati útlevélhez 10 év kellett.

 

Egy-egy üzemegységben hatalmas presztizs volt ha valaki bármelyiket megkapta.

velük még az üzemegységvezető is máshogy beszélt.

 

Mégis a Komádi-Nagyvárad járatért nem volt tülekedés.

Oda nem könyökölt senki.

Pár év után meg is szünt a járat.

 

 

Előzmény: LLaurent (14404)
.B...B. 12 órája Creative Commons License 14410

Én annyit hallottam csak KTI-s forrásból, hogy tervben van a módosítása, de erről a székesfehérvári verzióról konkrétan nem. Mondjuk én továbbra is azon javaslat mellett vagyok, hogy a nyári időszakban Siófok felé kellene elfordítani a járatot. Na de hamarosan kiderül mi lesz a tényleges változtatás (ha lesz).

Előzmény: Zsanai (14406)
.B...B. 12 órája Creative Commons License 14409

Szinte biztos, hogy FLX-728 helyére kerül a pesti fordára az új távolsági, a személyzetnek már régóta be van ígérve az új busz, mindig csak ideiglenes megoldásokat kaptak. Valószínűsíthető, hogy a 728 fogja váltani a 451-et, bár őszintén szólva nem tenne neki túl jót.

Egyébként holnap mennek 5 Volvo-ért, többek között KEZ-578 és KKL-983 helyére érkezik holnap új.

Előzmény: Waliby (14408)
Waliby 13 órája Creative Commons License 14408

Más távolsági járatnál nem szoktam pl. itt olvasni, hogy az alap gép ennyiszer adja meg magát, mint a 451. (Ma se ő volt, hanem 311.) Mindenesetre jó lenne valami állandó, megbízható gép a vonalra. Majd kiderül, hova kerül. :)

Előzmény: lobbanórotor (14390)
EKM-765 16 órája Creative Commons License 14407

Hobbiból sofőrködtél a közlekedési szakértőség mellett?

 

A 255-ös képről jut eszembe, mikor jött be a VB-nél a papagáj szín?

Előzmény: trizs77 (14402)
Zsanai 17 órája Creative Commons License 14406

Hello!

Ti is hallottatok arról, hogy tervben van a Békéscsaba-Dújv. járat meghosszabbítása Székesfehérvárig? 

Mondjuk elvileg több értelme lesz!

LLaurent 17 órája Creative Commons License 14405

Bár kicsit későbbi dolog, de pl. '92-93 környékén a Gyula-Békéscsaba-Szeged-Szabadka járaton annyi utas volt Szeged és Szabadka között (bevásárló turizmus), hogy Szegeden számolni kellett, hány utas van a buszon és hány ember szállhat még föl, mivel a határon nem mehetett át álló utassal a járat (bár ez sokszor a határőrök kedvétől is függött :)

Előzmény: .BZ. (14395)
LLaurent 17 órája Creative Commons License 14404

Az is külön érdekesség, hogy miképp dőlt az el, hogy pont Budapest és Sarkad között volt érvényben a belföldi díjszabás :)

Előzmény: trizs77 (14398)
LLaurent 17 órája Creative Commons License 14403

Milyen furcsa manapság ilyet olvasni, amikor mindent racionalizálnak és megszüntetnek:

 

Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Békéscsaba-Gyula-Sarkad-Komádi-Nagyvárad

 

Bár valahol logikus is, hogy egy BP-Gyula járatot kiterjesztenek "nemzetközivé". Hasonlóan működhetett a Békéscsaba-Miskolc-Kassa is, a nagy nemzetközi barátság részeként.

 

És hát régebben a presztízs miatt a vidéki volánok szinte mindegyike közlekedtetett ilyen járatokat a "csakazértis megmutatjuk, hogy mi ide is eljutunk" gondolkodásmód jegyében (pl. Pécs-München-Stuttgart).

Előzmény: trizs77 (14398)
trizs77 18 órája Creative Commons License 14402

Ezen Budapest-Szolnok-Gyula-Komádi-stb. vonalon csak egyetlen egyszer mentem.

 

A GF 19-06-os egyedi 256-al, ami különben a Müncheni kocsi volt.

Másodrésznek mentem le Gyuláig.

Budapesten bepakoltam csurig és végig mentem Gyuláig.

Igen mérges voltam, hogy a közbenső busz állomásokra be kellett keveregni, holott se le, se felszálló utasom nem volt.

 

Gyulán kiborítottam a népet és ott maradtam (feleslegesen) a délutáni visszaindulásig.

az alapjárat elment Komádiba.

délután visszajött és ketten elindultunk egymást szigorúan követve Budapest felé

Nekem nulla utasom volt Szolnokig.

Onnan 1=egy utassal jöttem Budapestig.

 

..........................:-(((

 

 

 

.BZ. 18 órája Creative Commons License 14401

Igen voltak szép számmal nemzetközi vonalak és járatok. Megvannak a menetrendek.

Viszont éppen ez az érdekes, hogy most amikor már nincsenek határok sokkal nehezebb átjutni a szomszédos országba tömegközlekedéssel, mint amikor komoly határellenőrzés volt.

És ez igaz a többi közép-európai országokra is. Lásd Lengyelország-Csehország, Lo-Szlovákia, vagy bármely más ország.

Előzmény: trizs77 (14398)
trizs77 18 órája Creative Commons License 14400

Amúgy a Volánbusz Budapest-Kecskemét-Békéscsaba-Gyula járata véletlenül nem 90-ben indult?

 

----------------

 

Szerintem 30 évvel korábban indult.

Valamikor az 1960-as évek elején, közepén.

 

1968 körül már több éve járt.

 

 

Előzmény: LLaurent (14397)
trizs77 18 órája Creative Commons License 14399

Emlékeim szerint a 90-es évek elején biztosan nem volt Battonya-Budapest járat

 

---------------

 

Biztosan úgy van ahogy írod, de a beszélgetés tárgya most 1978-1981

 

 

Előzmény: LLaurent (14397)
trizs77 18 órája Creative Commons License 14398

Mennyi nemzetközi utas volt akkor ezen és amúgy más nemzetközi járatokon?

 

--------------------

 

Gyula és Biharkeresztes között akkoriban NEM működött határállomás.

Vagy ezen mentél át, vagy a másikon.

 

Mikor akkoriban már "hegyesedett" a két szocilista, elméletileg baráti ország viszonya, ezért ezt a járatot nyíltan politikai vonalnak minősítették Budapesten.

Emiatt külön felkészített személyzet járta.

 

Nemzetközi viszonylatban Sarkadtól Biharkeresztesig bárhol szálltál fel és kértél jegyet Nagyváradra, egyforma volt az ár, valami jelképes pénz volt, már nem emlékszem.

 

Budapest-Sarkad között az akkori normál helyközi/távolsági díjszabás volt életben már 30 éve, azaz 45 fillér/km.

 

--------------------------

 

Ezen a járaton határátlépőben 5-25 utas volt.

A 25 ritka volt.

 

Akkoriban nem folyt naponta óránként a TV-ből, rádióból, hogy mennyire szeretjük a határon túli magyarokat, de a VB járatot tartott fenn:

 - Pozsonyba,

 - Nyitrára,

 - Galántára,

 - Losoncra,

 - Besztecebányára,

 - Rozsnyóra,

 - Ungvárra,

 - Nagyváradra,

 - Aradra,

 - Szabadkára,

 - Zomborba...................ezt az Alba Volán üzemeltette,

 - és még sok helyre ami messzebb volt a határ túloldalától.

 

Ezen felül, a vidéki volánok is tartottak fenn nemzetközi járatokat, a határ túloldalára a szomszéd nagyvárosokba.

A Körös Volán jogelődje a 8.számú Volán is, a Tisza jogelődje a 10.számú volán is.

 

Kihasználtság.

 Voltak olyan nemzetközi járatok, melyek minden nap jártak és dugig voltak. Például a Pozsonyi, Bécsi.

Voltak amelyek hetente csak 2x vagy 4x mentek és dugig voltak. Például a Velencei, Müncheni, Rovini, Losonci, Galántai,

 

A többi általában fél házzal lépte át a határt.

Voltak kihasználatlanok, például a Dolny Kubini ezt hamarosan meg is szüntették.

 

 

Előzmény: .BZ. (14395)
LLaurent 18 órája Creative Commons License 14397

Emlékeim szerint a 90-es évek elején biztosan nem volt Battonya-Budapest járat, az 92-től indult Mezőkovácsháza-Orosháza-Szarvas-Kecskemét irányon át Budapest BNS Aut.Áll.-ra.

 

Újabban pedig (az orosházi kocsi fordájával megcserélve) a Battonya-Mezőhegyes-Tótkomlós-Orosháza-Szentes-Kecskemét-BP Népliget útvonalon közlekedik.

 

Amúgy a Volánbusz Budapest-Kecskemét-Békéscsaba-Gyula járata véletlenül nem 90-ben indult? (87-89 között tuti nem járt, az akkori menetrendben nem szerepel).

Előzmény: trizs77 (14392)
trizs77 18 órája Creative Commons License 14396

Az eredeti Budapest-Gyula az gyorsjárat volt, Budapest-Kecskemét-Szarvas- Békéscsaba-Gyula útirányon át.

 

A nemzetközi meg Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Békéscsaba- Gyula-Sarkad-Komádi-Nagyvárad útirányon át közlekedett.

 

Tehát a gyulai fűrdőkbe járóknak mindkettő jó volt.

Lévén akkoriban még SZOT beutaló (kb. 800-900 Ft.-)-ért lehetett két hetet üdülni Gyulán teljes ellátással.

Ezért váltási napokon (szerda-csötörtök) még a tetőn is ültek............:-))

 

Ezért írtam, hogy NEM klasszikus másodrész volt, de besegített a gyulai utasszállításba.

Budapest-Szolnok-Mezőtúr között gyakorlatilag nem volt utascsere.

Magyarán aki felszállt Budapesten az végig is jött vagy Gyomáig vagy Bcsabáig, vagy Gyuláig.

 

Ott volt vele párhuzamosan a 120-as vasút.

Azon gyorsabban, olcsóbban lehetett utazni.

 

 

 

 

Előzmény: Chabee87 (14394)
.BZ. 19 órája Creative Commons License 14395

Mennyi nemzetközi utas volt akkor ezen és amúgy más nemzetközi járatokon?

Előzmény: trizs77 (14393)
Chabee87 20 órája Creative Commons License 14394

Melyik Budapest-Gyula járaté? (Most Szarvason keresztül van egy reggel lefelé, gondolom nem ezé. Vagy talán mégis?)

Előzmény: trizs77 (14393)
trizs77 20 órája Creative Commons License 14393

 

A busz sok szállal kötödik Békés megyéhez.

 

1974 januárban érkezett a VolánBuszhoz, 1973 decemberi gyártású.

Akkoriban az úgynevezett "Panoráma" buszok még nagyon ritkák voltak.

Ik-55 buszokat váltottak.

 

Ez a busz az akkoriban indított Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Bcsaba-Sarkad-Komádi-Nagyvárad nemzetközi járaton kezdett.

Ez biza (ha jól emlékszem 310 km) emiatt kettő gkv kellett a járathoz.

 

Ez a járat Békéscsabáig a Budapest-Gyula másodrésze volt, még ha nem is annak hívták.

Békéscsabától pedig a magyar-román határ magyar oldalán evickélt felfelé Biharkeresztesig, s ott átlépett Nagyváradra.

Váradon vagy egy,  vagy két órát várakozott,  és már jött is vissza.

 

Reggeltől-estig megcsinált 620 km-t.

Így azután pörgött bele a km rendesen.

Egy héten háromszor ment át Nagyváradra, a másik 4 napon "csak" Komádiig járt.

Az is elég hosszú Budapesttől Békéscsabán át Komádiig és vissza.

 

Tehát a busz Békés megye és Budapest összekötésében élte életét.

Amikor jöttek a GF 03-01- GF 03-22 -es első Ik-256 széria (nullszéria) buszai akkor került le a nemzetköziről és lett síma, mezei, belföldi távolsági busz.

Először Jósvafőre járt kb. 1 évig, majd 1978-tól a Budapest-Mezőhegyes-Budapest járat kapta meg, de már kintalvóként.

 

Az előtte ott szolgáló GC 32-98-as Ik-255-t váltotta a mezőhegyesi fordán.

Magyarul a GC 65-43 (a képen) visszatért Békés megyébe.

 

Mivel a :

 - Nagyváradi,

 - Komádi,

 - Jósvafői,

 - Mezőhegyesi

fordán is minden nap többet ment mint 450 km, (és üzembiztos kocsi volt) a 6 év alatt símán belepörgött a 650.000 km.

Akkoriban ez nagy szám volt !

 

Ennyi idő alatt négy motort fogyasztott el.

Az elsővel elment 210.000 km-ig, a másodikkal 630.000 km-ig(!), a harmadik csak két hetet bírt mert egy ZIL-130G megtámasztotta a motor főtengelyét, a negyedik motorral ment át a Bérautóbusz üzletághoz, 1979 végén, vagy 1980 elején.

 

 

Előzmény: Chabee87 (14391)
trizs77 21 órája Creative Commons License 14392

igen.

1981-ben volt a váltás.

 

 

Előzmény: Chabee87 (14391)
Chabee87 23 órája Creative Commons License 14391

Szép kép, köszönjük! Gondolom később ebből lett a mai hajnali Battonya-Budapest járat.

Előzmény: trizs77 (14386)
lobbanórotor 1 napja Creative Commons License 14390

De mondjuk oda is jó lenne. 

Előzmény: Waliby (14388)
lobbanórotor 1 napja Creative Commons License 14389

El nem tudom képzelni, hol fog kikötni az az egy darab távolsági. 

Előzmény: Waliby (14388)
Waliby 1 napja Creative Commons License 14388

Köszi! Esélyes lehet a Debrecen-Szegedre? :)

Előzmény: Ratbus (14387)
Ratbus 1 napja Creative Commons License 14387
Előzmény: Waliby (14385)
trizs77 1 napja Creative Commons License 14386

 

GC 65-43, Volánbusz

Az első Ik-255-k egyike, pontosabban a volánokhoz került Ik-255-k közül a 110. példány.

1974.januári forgalomba helyezés.

 

1978-1979-ben ez a busz járta a Mezőhegyes- Pitvaros-Tótkomlós-Orosháza-Szentes-Csongrád-Kkfháza -KKmét-Budapest és vissza járatot.

 

Indult 4,10-kor Mezőhegyes vasútállomásról, érkezett 9,30-ra Budapest Engels térre.

(ma Erzsébet tér)

Vissza indult 16,30-kor, Mezőhegyesre érkezett 21,20-kor.

 

Mivel akkoriban az öreg, már sokat futott buszokat hamar cserélték, ezért 1979 őszén 6 évesen kb. 660.000 km-nél, ezt is kivonták a közforgalmú közlekedésből és ment Bérautóbusznak.

 

-------------------------------------

 

Helyette jött a GC 93-81 frsz-ú, Ik-255, az 255-os típus egyik utolsó, hazai szériájának egy darabja.

Az már világoskék-vaj színű volt.

 

Waliby 2 napja Creative Commons License 14385

A távolsági 8900-as hogy néz ki? Kerestem róla képet, de nem találtam (lehet, csak figyelmetlen voltam).

Előzmény: Ratbus (14379)
EKM-765 2 napja Creative Commons License 14384

Mert a Rába indult velük a tenderen a nagy nemzeti buszgyártás keretében.

Előzmény: trizs77 (14382)
Ratbus 2 napja Creative Commons License 14383

Nem, ezekben a tenderekben csak helyközi, távolsági és turista kivitelű buszok kerülnek beszerzésre.

A Körös darabszámait már leírtam.

Tisza: 8 db kéttengelyes és 5 db háromtengelyes 8900LE

Bács: 2 db kéttengelyes 8900LE és 6 db távolsági 8900

Kunság: 16 db kéttengelyes 8900 LE és 2 db 9700 turistabusz.

Előzmény: hdavid1 (14380)