És ha már fordakiosztás: el sem tudom képzelni, hogy az LLM-143 mit keres a fordájában (leghosszabb útja az Szarvs-BCs 5.40kor, a többit meg inkább hagyjuk is...), legalább helyet cserélne LHM-724-el, ha másért nem is, de a jobb klíma és a +3 ülőhely miatt a debreceni kanyaron. Mostanában az LLM-144 is többet csinál Szarvason helyijáratot, mint a megmaradt Gyoma-Szarvas-Orosházát...
Én annyit fűznék hozzá, hogy véleményem szerint nem működik a telephelyek közötti együttműködés, minden telephely saját maga próbálja összekaparni a buszokat, holott egy-egy kölcsön vagy csere megoldaná a problémákat.
A másik probléma a fordakiosztás, alaposan át kéne szervezni. Csak egy példa. LIW-792 kora ellenére egy elég laza fordával rendelkezik, míg az LDF-451 ennek pont az ellentéte. Ezek kapásból helyet cserélhetnének. És ezzel máris egy nagyobb probléma oldódna meg, mert ahogy elnézem talán pont a Debrecen-Szeged fordával van a legnagyobb probléma.
Van elég busz, csak ésszerűen kéne őket használni. Pl. a távolsági elrendezésű C56-osok kitűnőek lennének tartalék vagy kisebb távolsági fordák elvégzésére, főleg télen, de én még egy klíma beszerelésén is elfondolkodnék, mivel szerintem megbízhazltóbbak mint a 395/E95 buszok.
Azért emlékezzünk meg DUD-635 fénykorára is még lila csíkokkal az oldalán.
Távolsági beugrós kocsiként, egy gazdával elég sokáig járt így: hétfő Budapest rásegítő; kedd, csütörtök Bcs-Arad; péntek Budapest/Eger rásegítő vagy valamelyik pénteki iskolás forda. Vasárnap valamelyik távolsági forda.
Hát nem csodálom, hogy beázik. Az a helyzet, hogy az oldalsó ablakok behúzó karjainak fele hiányzott, vagy 1 csavar tartotta. Mikor esni kezdett, be akartam húzni magam mellett az ablakot, de alig bírtam eme szerkezet hiányában. Mivel az ablakot emiatt semmi sem rögzítette a kinyílás ellen, a "csudajó" útjainknak köszönhetően a rázkódástól másfél percenként újra kinyílt, az eső meg természetesen az utasokra csordogált. Próbáltam másik helyre ülni, de mivel minden második ablaknál ugyanez volt a helyzet, reménytelen küzdelem volt. (Ahol még nem nyílt ki az ablak, ott a hiányzó behúzó kar két furatán keresztül folyt be a víz.)
Ez 2 hete volt, úgy látszik azóta sem változott sokat a helyzet.
Én személy szerint NAGYON szeretem az LSA-622-t, és a társait is, nap mint nap utazok velük, nagy megelégedésre (szívesebben mint akár ELE-311-el, vagy FEF-890-el).
Mindnyájunk problémája ugyanaz: nem jönnek új buszok. És amíg korábban sokszor cikiztem a Kunságot, hogy milyen kohószökevényeket küldözget, akár még a Népligetbe is, néha az az érzésem, hogy a Körös is ebbe az irányba tart.
Amit lehet műszakilag (és az adott pénzből ki lehet hozni), azt megteszik, de ki kell mondani: mára ez már nem elég. Egyre többször fordul elő, hogy olyan buszok kerülnek elő kényszerből, amelyeknél már jobb állapotú kocsik is selejtezve lettek. (Azt azért hozzá kell tenni, hogy sok közülük azért ment ki az állományból, mert nem érte meg fenntartani, pl. mert erősen túlfogyasztott, vagy pedig azért mert akkor még volt valaki aki pénzt adott értük.)
És ahogy azt már többször írtam, nem tudom elfogadni, hogy LSA-622 menjen egy 230 km-es járaton, 5 órás menettartammal, amikor helyet cserélhetne akár egy KWX-463-al is.
Mai érdekesség:
GNX-323 helyén EUA-797 (na ezt már tényleg nem véleményezném, feljebb megtettem)
JAhhh... és LTL-978 belső kijelzője ma gyönyörűen mutatta a következő megállót, majd a megállón kb 10 méterrel áthaladva már a következőt ;) (amúgy múlt héten ehelyett is előkerült a BPG-700)
Egy interneten fellelhető fotó tanulsága szerint annak idején újkorában FLR-292 csinált Orosháza-Budapest járatot is (nyilván kényszerűségből). Mellesleg még mindig inkább végigülök a 622-n egy hosszabb távot, mint mondjuk a 045-ön.