Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a váltóban lecseréltettem az olajat, de vesztemre, mert azóta nehezen lehet kettesbe tenni főleg , amikor 3-ból váltok vissza 2-be !
Mi lehet a gond, nem megfelelő viszkozitású olajat tettek a váltóba, vagy beállítás probléma? De előtte nem volt ilyen gondom.
cargós kérdés:egy idő óta nem akart indulni, kiderült, hogy nincs izzítás. (aksiról adtam 12v-ot az izzítógyertyákra,így beindult)izzítórelét szétfűrészeltem, érintkező bizonytalanul zárt, kis érintkező beállítás, tisztítás, és indul. miután beindul az izzítórelé ujra behúz, amig a motor nem melegszik föl, aztán elenged.
Nissan vaneta cargo 2.3 1997 es járó motornál nem lehet sebességváltot sebességbe rakni ha nem jar a motor akkor viszont igen. Nem emel ki a kuplung. Mi az amit ilyen kor javitani kell és 26 éves autónál megéri a javìtás.
Látom régi már a kérdés, azóta biztosan kaptál választ máshol, de azért leírom mégis, hátha mást is érint. A 2.3D motor vezérmű szíjjal van szerelve. Hivatalosan 90 ezer kilométerenként kell cserélni a szíjat és a vezető+feszítő görgőket is.
Azt kérdezném, hogy az 1997 es Nissan Vanetta cargo 2.3 as dobozos autóban a vezérműszíj vagy lánc van benne. Milyen gyakran kell cserélni? Hány évente vagy kilóméterenként.
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy járt-e már így valaki, vagy lehet-e tudni az okát miért is viselkedik így az autó. Mindennap ellenőrzöm a vízszintet a hűtősapka lecsavarásával, mert ott egy picit lentebb megy a vízszint a cellákig, pedig a túlfolyó tartály félig van. Ilyenkor leveszem a túlfolyótartály sapkáját is és mivel magasabban van a tartály feltöltöm a hűtőnél is a szintet a tartályból. Nyomás nem szokott benne lenni, mert ezt csak hideg motornál indulás előtt csinálom. Víz nem szokott fogyni vagy csak nagyon minimális, mert a tartályban nem változik a vízszint. Két napja viszont azt vettem észre, hogy a hűtősapka lecsavarásakor jön ki a víz, mintha nyomás lenne benne. A cső nem nagyon kemény. A víztartályban kicsit lentebb ment a víz , de nem üres. Hengerfejhibára gondolok, de reménykedem hátha csak én hiszem rosszul. Két éve van meg az autó.
Nem vagyok otthon a Vanettékben, hátha itt tudtok segíteni. Sperres Differenciálmű volt a vanettékben? Ha igen, melyik típusokban? Válaszokat,segítségeteket köszönöm előre is!
Akkor jó nagy munkában vagy Te is. Gondolom CO hegesztővel dolgozol, az nagy könnyebbség.
Akkor amikor az emelési pontokat csináltam, még csak inverteres MMA gépem volt. Azóta van már CO is, utólag fogom a fejemet, hogy mér' nem vettem meg hamarabb.
Majd nézd meg a jobb első kerékjárati dobot is. Amikor az utas oldali padlót foltozgattam, észrevettem egy kis hibát a pótkerék tartó tér felé. Elkezdtem piszkálgatni aztán ahogy haladtam mélyebbre egyre nagyobb lett a kráter. A lemez mögött a váznak egy zártszelvényszerű tartója volt és az is derekasan el volt pusztulva. Nem sima rozsda volt, Van a korróziónak egy olyan formája (vegyészek biztosan megmondanák a pontos nevét) amikor látod, hogy olyan barnás a felület, de ha csak drótkefézed olyan, mintha stabil fém lenne.
Aztán ha erőszakosabb lesz az ember és vallatóra fogja mondjuk egy salakoló kalapács hegyével, akkor kezd széttöredezni. Ha az ilyet elkezded hegeszteni szétfröccsen, Na, ilyen volt azon a helyen, ezért érdemes ránézni.
Aztán ha már korrózió, arra is számíthatsz, hogy a hűtőrendszer csövei között elég sok vascső is van. Na hát ezeken is biztos, hogy lesz olyan, ami lyukas.
Van olyan cső, ahol a felverődő sár jól meg tud tapadni, aztán ideje meg lesz bőven, hogy kizabálja a vasat.
Ezeket nekem sárgarezes keményforrasztással sikerült szépen rendbe hoznom.
Jó munkát addig is, ha esetleg valamelyik részről kellene fotó szólj, elég sokat csináltam közben.
Köszi a választ.Én elkezdtem,pl hátúl az emelési ponton 1.5mmes horganyzott vaslemezt használtam..elöl is arra esik a választás..sajnos nem keszítettem a kúszöbök illetve hatúlsó emelési pont javításáról fotót..illetve csak a küszöbröl.Az első emelési pont,meg a lengőkar bekötési pontjáról fogok készíteni..Valóban nagy segítség tud lenni pár fénykép a folyamatokról.Valaki próbálta javítani,csak a gitt-tömítő kombó nem bizonyult jó választásnak...egybe kiemeltem..egy 3cm es lyukból,50 cm es lett a küszöböknél....De ha már belevagtam,kicseréltem egészséges fémre a rozsdát..A belsejét,boltban kapható alvázvédővel is kifújtam....mindenek elött,korranttal..Nagyon jó cucc..a hidegindító feje pont ramegy az alvázvédőjére..így kis csövet bedugva a küszöbbe,ki lehet fújni..Majd csinálom a képeket,(Ha nem fagyok a betonhoz)És fel is töltöm ide.
Gondolom az emelési pontot kérdezed. Ha jól emlékszem 2mm-es, vagy attól kicsit vastagabb volt a lemez és amennyire visszaemlékszem valami acélosabb anyag volt. Sajnos pontosabb anyag minőséggel nem tudok szolgálni.
Ha raknál fel pár fotót a folyamatról szerintem sokan örülnének neki.
További jó munkát, ha tudok valami infóval segíteni kérdezz bátran. Sajnos az ide regisztrált mail címem már nem él (szolgáltató váltás miatt), úgyhogy ide írj, ha van valami. Néha ránézek.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat a km óra spirállal kapcsolatban. Többnyire hidegebb napokon jön elő a surrogó hang, úgyhogy tényleg az lehet a probléma amit írtál, hogy ki van száradva a spirál bovden. Kitisztítom és adok neki egy kis kenést.
Azóta a fűtőradiátort sikerült kicserélnem. A műszerfal burkolat öt helyen van rögzítve, a szélvédő előtti páralefújó rácsoknál van két csavar, a km óra alatt van egy, és a burkolat alsó részén mindkét oldalt az ajtókhoz közel van egy-egy csavar. Miután mindent lebontottunk a műszerfalburkolatról, és a burkolat rögzítő csavarjait is kiszereltük, ezek után a műszerfal burkolatot elég erőteljesen ki kell húzni a helyéről és az anyós ülés melletti ajtón keresztül lehet eltávolítani. A kormányt ehhez nem szükséges leszerelni, csak a kormánykapcsolókat kell eltávolítani a helyükről. A légbefúvó nyílásokból a légterelőket nem kell kiszerelni, azok a műszerfalburkolattal együtt jönnek ki.
Helló.Kérdezném,hogy milyen vastag lemezt használtál hozzá?A küszöbökön,meg a többin túl vagyok már.Ez az egy pont van hátra!Még nem szakadt ki hála az égnek.Deeee befér már a kezem.😂Válaszod köszönöm.(Látom,régi a bejegyzés,de hátha).
A km óra spirálhoz fűzném hozzá, hogy ha már le sikerült levenned, nyisd fel a motorháztetőt és ott ki tudod húzni tisztitás olajozás céljából. Az a sustorgó hang abból a spirál bovdenből származik. Ki van száradva végig. Főleg hidegebb napokon jön elő ez a zaj mert szorul a bovden a tokjában. Akár a km óra mutatóját is el tudja törni és lehet jobban szétszedni azt is.
Az előző bejegyzésemben a km-óra spirál műszerfalról lecsatlakoztatásával kapcsolatban szerettem volna segítséget kérni. Azt sikerült megoldanom. A csatlakozó oldalán meg kellett nyomni a feloldó reteszt. A km-óra spirál rögzítési pontjait feloldottam, így már ki tudtam húzni a műszerfalat a műszerfal foglalatból, és így sokkal könnyebb volt, hogy láttam hogyan van rögzítve.
Egy másik problémával kapcsolatban viszont szeretném a segítségeteket kérni! Néha menet közben a műszerfaltól elég hangos "surrogó" hangot hallok és a km-óra mutatója ilyenkor össze-vissza jár. Ez km spirál probléma lehet, vagy a műszerfal haldoklik? A km-óra spirálnak látszatra semmi baja. Egy korábbi kommentben írta valaki, hogy alátétet tett a km-óra spirál csatlakozás alá, és így megoldódott a probléma, mert valószínűleg a km-óra meghajtó csatlakozó furatába nem ér be tökéletesen a spirál. A kérdésem az, hogy hová kell tenni az alátétet? Hátha ez segít a problémán. A váltó felőli csatlakozás alá tettem, de az nem segített. Vagy még egyszer kérdezem ilyenkor a km-óra spirállal, vagy műszerfallal lehet probléma?
Másik problémám, hogy szivárog a fűtőradiátor, emiatt ki akarom cserélni. Ehhez le kell bombázni az egész műszerfal burkolatot, hogy hozzáférjek. Már lebontottam mindent, kiszedtem minden rögzítő csavart, a szélvédő előtt lévő páralefújó rácsok alatti rögzítő csavarokat is, mégsem akar kijönni a helyéről a műszerfal burkolat. Hol lehet még rögzítés? A légbefúvó nyílásokból a légterelőket ki kell szedni, vagy a műszerfalburkolattal együtt jönnek ki?
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogyan lehet a Vanette Cargo km óra spirált a műszerfalról lecsatlakoztatni. Kilazítottam a műszerfalat de nem engedi "kibuktatni" a műszerfal burkolatból a km spirál, próbáltam mögé nyúlni, tekergettem jobbra-balra, próbáltam kitapogatni hogyan lehetne lecsatlakoztatni, de nem sikerült.
Szép napot mindenkinek.Van nekünk is egy jófele cargonk.Viszont elakadtam vele....Beindul szépen,megy is ahohy kell..viszont alapjaraton,világít pár ikon,és ilyenkor hallom kattanni az indítórelét.Töltés,üzemanyag,üzemanyagszűrő ikonjai.Ha gázt adok,akkor kikapcsol a relé,és elalszanak az előbb említett ikonok...Volt esetleg valakinél ilyen probléma?Mit cseréljek?Akku teljesen új,fesz jó.Köszönöm a segítséget!
Köszönöm a választ. Ezt már olvastam itt, de senki nem részletezte, hogy hogyan is néz ki, amit le kell pajszerolni. Mindegy. Egy elektromossal áthúzattam a kábelt és működik. Üdv.
Hali! Nem régóta van nekem is vanette-m, de visszaolvasgatva a fórumon több helyen írták, hogy az adagoló tetejéről kell lepajszerolni az immo jeladóját és akkor jó lesz. Nézz utána esetleg itt a hozzászólásoknál.
A segítségeteket kérném. Nem rég van cargóm. Észre vettem, hogy az olajnyomás nem világít sose. Alánéztem a motornak és láttam, hogy le van esve a csatlakozója, ezért visszatoltam a jeladóra. Indítanám az autót és se kép se hang. Gyújtáson világítanak a kontrollámpák, izzítórelé kattan, de az önindító nem teker. Lehúztam a csatlakozót az olajnyomás jeladóról, de nem változott semmi. Másik kulccsal sem. Kicseréltem az immo elektronikát, így már teker az önindító, de nem indul az autó. Mi lehet a gond? Én kikötném az immot a francba, de nem tudom. Van valakinek ötlete? Köszönök minden építő hozzászólást.
Üdvözlöm! Szerentém felvenni önnel a kapcsolatot lenne pár kérdésem a vanette-vel kapcsolatban. Ha látja ezt kérem írjon az email címemre. vimmeristitiger@gmail.com Üdvözlettel István!
Üdv, kedves márkatársak! Frissen csatlakoznék a Cargósok-hoz egy 2002-es évjáratú Vanette-el. Legelőször is egy kérdéssel kezdeném. Hol találom az adagolónál a hidegindításért és hideg motornál az alapjárat emelésért felelős szerkezetet? Sajnos az enyémen nem emel alapjáratot hidegen. Mit tegyek hogy ez megoldódjon? Előre is köszönöm!