Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
dutrancs Creative Commons License 6 órája 0 0 12310

Kettő!

Előzmény: triplaharom (12309)
triplaharom Creative Commons License 7 órája 0 0 12309

Háromhengeres ?

Előzmény: dutrancs (12308)
dutrancs Creative Commons License 7 órája 0 0 12308

Szegény kis traktor "árván "maradt. Gazdasszonya eladná!

dutrancs Creative Commons License 4 napja 0 0 12307

 Egy kis kotrózás!!

dutrancs Creative Commons License 4 napja 0 0 12306

Volt ám ilyen eset máshol is!!!! 

Előzmény: Tóni bácsi (12305)
Tóni bácsi Creative Commons License 4 napja 0 0 12305

Ááááá, én csak nyilván vicceltem a Jászladánnyal, mert ha oda való lenne, ismerném. Ugyanis a feleségem teljes retyéje, sőt még a rutyája is onnan származik.

 

Abban az időben, amikor a nejem nagyszülei éltek, abban a faluban még iskola sem nagyon volt, ők meg olyan szegény családból származtak, amelyikben holmi iskolába járásra nem lehetett pazarolni a gyerekek drága idejét, nekik is dolgozni kellett a földeken. Szóval a nagymama ezért nem tudott iskolába járni. :-((((((((

Előzmény: dutrancs (12303)
Tóni bácsi Creative Commons License 4 napja 0 0 12304

Köszi Tónikám, ez is megy az emlékkönyvembe. :-))

Előzmény: dutrancs (12301)
dutrancs Creative Commons License 5 napja 0 0 12303

 A Feri Budaőrsön él,aztán,hogy valójában ott született-e ,azt nem kérdeztem még tőle!

Előzmény: triplaharom (12298)
dutrancs Creative Commons License 5 napja 0 0 12302

Csak kinagyítva látható a teljes kép!

Előzmény: dutrancs (12301)
dutrancs Creative Commons License 5 napja 0 0 12301

Szervusz! Ezt neked küldöm. A könyv 1953-ban jelent meg! Akkor mikor gyárthatták???  :-)

Előzmény: Tóni bácsi (12294)
Tóni bácsi Creative Commons License 5 napja 0 0 12300

A legutolsó mondatoddal értek egyet maximálisan!!! Nehogy má' valaki azt mondja, hogy önmagában a Kádár rendszer az oka minden elbaltázott gépészeti hülyeségnek!!!

Előzmény: csepel fan (12299)
csepel fan Creative Commons License 5 napja 0 0 12299

1982 novemberében utasították a lakatosokat,hogy vágják össze az udvaron álló üzemképes grédert,mert

megy az ócskavasba.Azok már rutinosak voltak nem hajtották azonnal végre az utasítást.Mondták még hideg van,várjunk egy kicsit hátha változik a helyzet.Délelőtt tízkor rohan ki az irodából a főnök:összevágták-e a gépet,mondják még nem-hát akkor hozzuk be a műhelybe szereljünk rá lámpákat

meg ami a közúti közlekedéshez kell,mert jönnek érte a sümegi Tsz.-től megveszik és lábon elviszik!Ennyin

múlt a sorsa.Raktunk össze két hathengeres DUTRÁBÓL egyet üzemképesre,míg visszaviszik a bérbeadónak

leadni,mert le akarják selejtezni.A Volánnál két hónapos gumikkal állt a leselejtezett Skoda teherautó  fuvarba meg lefutottakkal jártak a még rendszámosak.Nagyon ne sírjuk vissza azokat az időket,bár tapasztalatom szerint a hülyeség rendszerfüggetlen!

Előzmény: triplaharom (12290)
triplaharom Creative Commons License 5 napja 0 0 12298

Hogy Jászladányi-e vagy sem azt nem tudom, de a képen szereplő druszád biztosan +mondja neked.

Előzmény: Tóni bácsi (12297)
Tóni bácsi Creative Commons License 5 napja 0 0 12297

Ó szegény. :-((((( Ezek szerint olyan iskolába járt, ahol csak olvasni tanítottak írni nem.

A feleségem nagyanyja is ilyen suliba járt. Nem jászladányi az úr véletlenül?

Előzmény: triplaharom (12296)
triplaharom Creative Commons License 5 napja 0 0 12296

Nagyon szívesen segítek!

Az a "halkszavú" úriembör a Bistriczki Feri, akinek példás Csepel gyűjteménye is van, de Ő nem ír ide sem, csak mindig OLVAS. (:-)))  Remélem most is rosszul írtam le a nevét, mert akkor a következő börzén úgy is + keres és jót beszélgetünk. (:-)))

Előzmény: Tóni bácsi (12295)
Tóni bácsi Creative Commons License 5 napja 0 0 12295

Szia Pisti!

 

Kis segedelmet kérek!

 

Imi és Tóni bácsi között ki látható? Aki félháttal áll, az ugye Tibi barátunk?

Már csak azért, mert elmentem a képet az emlékkönyvembe, és pontosan tudni akarom kik láthatók rajta.

 

Előzmény: triplaharom (12291)
Tóni bácsi Creative Commons License 5 napja 0 0 12294

Szevasz Tónikám!

Bevallom, nem vagyok naprakész kotró ügyben, csak egyszer kerültem közelebbi kapcsolatba az E-302-essel, amiről már írtam is, a Tisza gát építésénél. De, hogy magyarok is gyártottak volna, azt végképp nem tudtam. :-(((

 

Köszi az információt. :-))

Előzmény: dutrancs (12289)
triplaharom Creative Commons License 5 napja 0 0 12293

Vagy még előbb is a Szigetmikis börzén. Majd +kérjük Ferit hogy trombitáljon össze bennőnket.

Előzmény: dutrancs (12292)
dutrancs Creative Commons License 5 napja 0 0 12292

Jó lenne az idén is ott találkozni........

Előzmény: triplaharom (12291)
triplaharom Creative Commons License 5 napja 0 0 12291

 

Közben találkoztam néhány ismerőssel... !

Előzmény: dutrancs (12290)
triplaharom Creative Commons License 5 napja 0 0 12290

A sok eltűnt géptípus azért nem teljesen a mi bűnünk, mert a 70- 80-as években sok gépet vittek üzemképesen (még felújítva is) a MÉH telepre, mert jött helyette az új, nagyobb tudású szerkezet. Itt mifelénk a +mentésre sem volt esély, mert a kiadott "ukász szerint" el kellett tüntetni a korszerűtlen típusokat. A régen volt telepvezetőt még ismertem, Ő azután kedvében is járt az "elvtársaknak" azzal, hogy szó szerint minden a vagonba kerüljön, lehetőleg úgy tönkretéve hogy a kohó udvarán is utálkozva nézzenek rá.

Ebből következően, nekünk kisembereknek módunkba sem volt alkatrészeken kívül bármit is lementeni a gépcsodákról abban az időben.

Előzmény: dutrancs (12287)
dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12290

Mintha nem is Magyar lenne,ugye? Pedig az volt. ( mint az AC-400,vagy a DT-413) !!  :-)

Előzmény: dutrancs (12289)
dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12289

Szervusz!  Néztem,láttam ezt a filmet én is! Szerintem ezek magyar K-505-ös kotrók voltak. "Véletlenül" olyan kialakítással mint az E-302-esek,csak lánctalpas kivitelbe.Fél köbméteres kanállal,sűritett levegős indítású, Ganz-Jendrassik motorral,100 pacival. A Szállítóberendezések gyárában készítették.Eredetileg a motor 1300f/p-nél 135 LE.-volt, a regulátort 1000 f/p-re visszavették és így csak 100 LE.-ős lett.

Előzmény: Tóni bácsi (12252)
dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12288

A kotróknál maradva,azt tudtátok ,hogy létezett lánctalpas magyar kotró, ami nagyon "hajazott" az E-302.re? Egy másik irodalom szerint, az első 45-ös MTZ-ék motorját tették az E-302-be.( D-40 -48-as tipust emlegetnek).

dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12287

Mérnökferinek vannak ilyen gépei, majd ő megmondja a tutit! Nálunk csak 4-esek és hatosok voltak! 

Előzmény: triplaharom (12284)
dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12286

Jók ezek a régi emlékek fel idézése,legalább rádöbbenünk miket felejtettünk, esetleg már el! 

dutrancs Creative Commons License 6 napja 0 0 12285

Ennyi év után, már csípőből nem úgy megy mint régen! :-)

Előzmény: triplaharom (12284)
triplaharom Creative Commons License 6 napja 0 0 12284

Most néztem + az 1974-es AGROTRÖSZT által kiadott gépkönyv szerint SZMD-17K vagy SZMD-18K jelű motorral adták ki őket. Az utóbbi volt a kismotoros indítású.

 

Evés után édes a pihenés...

Előzmény: dutrancs (12283)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12283

Az SZK-5- ben azt hiszem SZMD-15 K  volt.

Előzmény: triplaharom (12282)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12282

Az SZK-5 -nek ismerős a régebbi és a még régebbi típusa is, mert néhány szezont lehúztam mind 2-vel. A gréderen emlékeim szerint, német nyelvű felirat mutatkozott valahol és qrva erős volt a motorja is.

Előzmény: csepel fan (12281)