Dehogynem specifikusan úgy vannak tervezve az alkatrészek hogy jó legyen másik példa 4 John derre traktorunk van 3 ban egyben van a hiraulika a váltóval de a nagy 240 lóerősnél már külön van váltó olaj is oda viszont nem jó a közös olaj.
Úgyhogy ha pontos akarok lenni akkor mindenkinek igaza van
És még egy mit gondolsz amit a pl a kiténél vagy az axiálnál forgalmaznak gyári John Deeres festésű hordós olajat mi van benne: egyszerű MOlos olaj vagy a Manitou olaj szintén dettó csak némi szinezék is van benne(zöld) hogy legyen egy kis misztikuma a dolognak:-)
Igen ez igy van én tisztában is voltam vele. (én ugy ugy voltam vele "ha a gazdának igyjobb akkor ha baja lesz én biztos nem tartom a hátam " )
Bár én is elég "érdekes megoldásnak találom :s többféle szempontbol. pl ugyebár első a pótkocsizás hogy ne keveredjen a váltó-és a hidro-olaj... másik pedig ha mondjuk olyan munka gép van pl mint egy targonca villa kb 8-10 liter vagy épp egy ollós platóemelésű billenős pótkocsi. és avval mozogni is kell ha a munkahenger megtelik olajja ki mard a váltóban ha szintre van öntve ??? és még ráadásul példának a zetort tudom emliteni "avval dolgoztam tehát azt ismerem" még ráadásul szinkronváltós annak meg háthogyaviharbane használna az olajmentesség :s És a gép döléséröl már nem is beszélek (itt utóbbiban a hidraulikára nézve ) na és a szerelhetősége.....
Tehát előnye egy hellyel kevesebb olajszintet kell ellenőrizni másat nem nagyon látok :s de a váltóba Hajtóműolaj a hidraulikába pedig Hidraulikaolajutóbbi kettő a jol bevált és biztos,hogy nem keveredik egyik a másikal:D
Gedeon bácsi a nők bálványa ....volt! Csoszogi bácsi pedig a kétségbeesett gazdák bálványa ( még talán most is).Nem veterán traktorok csak műtétre várakozók!
Ebben látod egyetértek... nem tudom hogy hogyan is gondolták anno a tervezők - de az hétszenthárom hogy a hidraulikaolaj nem éri fel a váltóolaj teljesítményszintjét...
Tudomásom szerint ez egy olajtérben van, és amikor ezeket tervezték és nagyban termeltek is velük, akkor nem volt mai magas követelményszint az olajokkal szemben...
Valami egyszerű HYKOMOL olajat kellene szervezned a nyíri piacról, mert az ívelt fogaskerekek fogai közé az azért fontos.
(de a feltöltési mennyiséget én sem tudnám megmondani)
Helló mindenkinek ! Látom előkerültetek, ezekszerint megvolt a veteményezés, volna egy kérdésem. zetor 3011 váltójában milyen olaj van , hány liter, és hogy a hátsóhidba is ilyen olaj kell vagy e-kettő egyben van ,
Fiúk! Hiánytalan K25-ös a Lenti MÉH telepen! A szívem szakad meg! Még a gumik is jók, önindító, adagoló, hátsó felfüggesztés, minden a helyén, új lámpák, ez apróság, de ilyen jó állapotú traktort még MÉH telepen nem láttam! Ha újra nősülhetnék megvenném!!!!
Endrebá kimerítő választ adott minden tekintetben. Csak annyit tennék hozzá, hogy az EO/BHO árokásókon (nade ugye az meg JUMZ, a JUMZ meg MTZ masszívabb kivitelben), Szk kombájnon (nade az meg gyakorlatilag DT motor), de lehet hogy a szovjet űrrepülőgépre is került volna csak az meg sajnos nem készült el :-)
Köszönöm Bélánk a megelőlegezett bizalmat, valóban ismerős a D10-es motorka, ez volt a benzines indítómotor százötven lóerőig a szovjet technikákon.
Tették MTZ- kre, DT lánctalpasokra illetve a T150-es katyusahordozókat is ez indította.
Rettenetes primitív bigyó, kifejezetten hidegüzemmódra tervezte a Sztyopka, sem a karburátor beállítását sem a gyújtásbeállítást nem szabad precízen venni, mert beleőrül aki ezzel kísérletezik, és ez akkor is száz litert fog enni száz kilométerre...
Ez nem közlekedési eszköz motorja, hanem indítómotor. Ha így áll hozzá a traktortulajdonos, akkor lehet ez jó élmények forrása. De ha mondjuk szalagfűrész meghajtására akarja használni, akkor nem hisz majd a szemének hogy hogyan kiszippant egy tank benzint...