Ezek a kapirgálósJumzok irtóra hátraterheltek, oszt mikor van sebesség, akkor az eleje alig éri az aszfaltot... bezzeg a pluszsúly a hátsógumikat jól rogyasztja, és mikor egy-egy útegyenetlenségen pattogni kezd az egész hóbelevanc, akkor lehet a félfékekkel rásegíteni az iránytartásra...
Közben persze kedélyesen süllyed a kanál az úttest felé, azt is néha emelni kell - ha nem lett fixálva spaniferrel...
Anno mikor hazacepedliztem vele erdőnek Surdról, az se volt kutya... de Sawyer fix hogy százötven kilaméteren túl lakik tőlünk.... az lenne csak az igazi macsó mutatvány....
Köszönöm, a vezérlőtömbbeli kopások velejáróit nem ismertem.
Azt meg hogy megemeli magát, a hidraulikarendszer belső nyomásviszonyait illusztrálandó írtam. Sajnos a kisgémet mozgató karmantyúk kopottsága miatt volt ott kifelé igyekvő olajmennyiség is....
A hidrorendszer nyomóoldala azt hiszem rendben, de az olaj alacsony szintje miatt habosodás jellemezte. Az általában próbaként szolgáló önemelést tudta a gép, tehát a kanalat a földre téve fel tudta emelni a traktor hátsó kerekeit a földről.
A munkahengerek karmanytyúi miatt nem tudta szinten tartani semmijét amit felemeltettem vele, de csak lassan (kettyenve) engedett mindenhol - kivéve a balhátsó talpat. Az tré.
Csak egy kanál van rajta, egy nagyerős, nem régen újították fel - mármint az én vásárlásom előtt.
Bezony messze lakunk, én iharosi vagyok... itt a Somogy-Zala határon.
Elég avétos az már biztos:-). Hidraulikus rendszer milyen állapotú, mennyire működőképes? Kanalak, ilyesmik mik vannak hozzá? Adott esetben akár érdekelhet is, csak az a gáz hogy emlékeim szerint igen messze vagyunk egymástól.
Igensok a bánata szegénynek... leginkább az hogy még nem éreztem múlhatatlan szükségét a rendberakásának.
Ha egyszer ráugrok akkor úgyis rendbevágom, csak olyan sokfelé kell általában ugrálnom.
A kiforgatás azért volt, mert ennek a felijei megrepedtek az oldalirányú lengésektől, és a mindennapos Jumz felnijeit tettem rá amíg meghegesztettem az eredetieket.
Azok természetesen a hétköznapira kerültek, szinte úthengermintázatú gumikkal - tehát azóta nincsen a differenciálmű túlterhelve.
...pontosítanék : Kiforgatva azért vannak, mert így sokkal egyszerűbb alátenni a segédalváz alá az olajemelőt.
Most nézem csak, hogy olyan faján sikerült a hozzászólásom, mintha lehúznám az öreg gépet, pedig Isten az atyám nem ez volt a szándékom. Mint tudod, Endrebá, mi is felújítottunk egy ilyet, azóta is muzsikál. Csak kellett volna egy szmájlit a mondat mögé raknom... :)
Úgy alakult hogy elcserélném a jumzot (kismotoros inditású 6L) egy árokásóra (EO 2621 értékegyeztetéssel). Traktorként igazából nincs kihasználva, amire kéne (leginkább egyengetés, tereprendezés) arra jobb lenne egy árokásó. Képet ha kell küldök, illetve tehetek ide is, de az expresszen, agroinformon van róla.
Kalocsai MÉH telep (Kalló) épp 3 napja vittek egyet be,rögtön szét is cibálták,lerángatta a markolós a lemezeket róla és e a hátsó részbe behajitotta,motor váltó hátsóhiddal egyben árválkodik szerencsétlen .sajnos nem adnak ki vasat ,köszönhetően a sok mocsadék tolvaj miatt,és a majom törvényhozók miatt:-(
Steyer 180 a traktorhoz (azt hiszem 1954-es évjárat) keresnék motorblokkot. Csak maga a blokk érdekelne, a belsőségek (dugó, főtengely, karok stb.) nem szükségesek. Ha valaki tud segíteni, akkor itt vannak az elérhetőségeim: 06-20-204-7683, farago26@vipmail.hu Előre is köszönöm.