Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bioenergetikus Creative Commons License 2017.06.14 0 0 5005

Érdekes ez az osztályzás, nekem munkába menet néha összejön az ötös, hazafele emelkedik a táj mindig 3-as :-)

Előzmény: lilive (5004)
lilive Creative Commons License 2017.06.14 0 0 5004

Még alig egy hónapja szokjuk egymást, és nagyon jóban vagyunk. :)

De elszomorít, hogy mindig csak 3-ast kapok.

Én 1200 méter magasam lakom, a munkahelyem 600 m, mindez szerpentin. Tehát az emelkedőket nem tudom megúszni, viszont ez azt jelenti, hogy odafelé sokat megyek lejtmenetbe. 

 

Szóval sokat kell még tanulnom a jobb eredményért. 

De olyan kis gyönyörűség a parkolóban a sok másik autó mellett.:) :)  

 

Két hónapja meg sem fordult a fejemben a Nissan, de örülök, hogy rátaláltam.

 

tapsi 13 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 5003

Üdv mindenkinek!

Az alábbi problémához kérnék tanácsot. 

Zörgő, kattogó hang a kuplung-váltó felől mely a kuplung benyomásakor teljesen megszűnik. Nyeles tengelycsapágy hibának tűnik bár a hozzászólásokat végigolvasva nem számolt be senki ilyen hibáról, nem típushiba. Kinyomócsapágy hibánál úgy tudom hogy benyomott pedálnál jelentkezik a hang. Az autó 8 éves 1.4 benzines, valós 100.000 km. 

Köszönöm.

takacstamas Creative Commons License 2017.06.07 0 0 5002

nekem off autónál volt ugyanez a problémám, ott a kormánymű rudazata egy "ricnis" tengellyel kapcsolódott (kardán), amit egy bilincs-csavar kombó

szorított össze, és a csavar kilazult, ezért bizonyos szögben koppant, de szétesni nem tudott....ott is akartak mindent cserélni, míg egy öreg szaki meg nem húzta a csavart :-)

nem tudom a Note-on hogy van, de lehet hasonló megoldás

 

Előzmény: topi mackó (5001)
topi mackó Creative Commons License 2017.06.06 0 0 5001

Elmondom a magam kálváriáját.

 

Hasomló probléma, az előző verdánál.

Egy-egy kormánymozdulatnál, valami alig-alig érezhető koppanás-kottyanás.

Ha más vezette, elsőre fel se tűnt neki.

 

Szerviz...

 

Kormánymű-csere, semmi javulás. Szervo csere, semmi javulás. Toronycsapágy-csere, semmi javulás.

 

Szervo-kormánymű közötti kardán-csere, probléma megoldódott.... :-)

 

MáZLis topi mackó

Előzmény: Zeon8211 (4996)
László Bényei Creative Commons License 2017.06.06 0 0 5000

Nekem 2 éve csinálja nem foglalkozok vele...

Előzmény: Zeon8211 (4996)
kezo111 Creative Commons License 2017.06.06 0 1 4999
Előzmény: takacstamas (4998)
takacstamas Creative Commons License 2017.06.06 0 0 4998

az nagyon komoly, gratula! volt valami komolyabb probléma vele?

Előzmény: kezo111 (4997)
kezo111 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 4997

Zeon8211 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 4996

Köszönöm a választ.

Meg isnéztünk egyet. Nagyon pazar kis autó.

 

Egy dolgot éreztem, ami némi aggodalomra adott okot: amikor a kormányt eltekertem egyik irányba (bármelyik),majd elkezdtem visszafelé tekerni, akkor a kormánykerék "holtjátéka" előtt volt egy alig hallható, de a kormányon érezhető fémes koppanás/pattanás. Ilyet ti tapasztaltatok? Mi lehet ez? Egy szilent a kormányműben, vagy egy komolyabb szervíz előjele?

Előzmény: almostevil (4992)
Laci Tomi Creative Commons License 2017.06.02 0 0 4995

Gratulálok és irigykedtek, hogy az én sima 1,2-sem fogyasztása nem megy 5,7 alá. Igaz, a fele út városi araszolás.

Előzmény: topi mackó (4994)
topi mackó Creative Commons License 2017.06.01 0 0 4994

Ady Endre után szabadon, tegnap a computerbe beszökött a 3,7 l/100 km fogyasztás. (Bocs Ady Endre) :-)

 

MáZLis topi mackó

treekkeer Creative Commons License 2017.05.29 0 0 4993

Szia!

Bár látom, hogy 200 e km alatt akarsz venni autót, azért a figyelmedbe ajánlom az enyémet.

A belseje és a műszaki állapota gyakorlatilag újszerű és az 1.6-os motorral megy is rendesen, kb. 6 literes fogyasztás mellett.

Hiba: kívül azért már vannak karcok, kisebb harci sérülések, emiatt is ennyi az ára.

Motor,váltó,kuplung hibátlan.

Magyarországi, szervízkönyves.

https://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/note/nissan_note_1.6_acenta-11558255

 

Előzmény: Zeon8211 (4990)
almostevil Creative Commons License 2017.05.29 0 1 4992

Szia Zeon!

Első dolog, amire nagyon figyelj: Ne vegyél kereskedőtől külföldről behozott Note-ot.

Ha teheted, magánszemélytől vásárolj, Magyarországon vásárolt kocsit. Én sem hittem el, mikor mondták, így körbeautóztam az országot Szeged - Debrecen - Pest - Veszprém - Baja útvonalon. Kár volt. Még csak arra sem volt méltó egy ilyen "kereskedős" autó sem, hogy kinyittassam. Már kívülről szerelőért kiáltott, de legalább egy vastagabb pénztárcáért.

Nincs minden sarkon Note, nagyon kevés szaladgál itthon (is), nehéz jót kifogni, nem hogy olcsón(!)

- Kormánymű: teszteld le a szervókormányt, tekerd el mindkét irányba és figyeld a hangokat. Nem szabad morognia.

- Kuplung, ennek a hangját is figyeld meg. Vigyázni kell vele, mert van hogy szerkezettel együtt kell cserélni a tárcsát és az elég húzós (40-50eFt csak az anyag)

- Kárpit az A oszlopnál belül az ablak mellett szeret leválni

- Első ablakok félig lehúzva zörögnek, ez típushiba ugyan, de az enyémet valahogy orvosolták a szervizben

- Kipufogó, ha sokat állt a kocsi, szeret rohadni nagyon. Ez jellemzően a külföldi kocsiknál figyelhető meg

- Ha kódos a rádió, legyen meg a kódja, mert elég húzós a kód kikérése a szerviztől.

- Toronycsapágy nem egy nagy összeg, de ez szokott ropogni tolatáskor főleg, ha tekered a kormányt

- bőrkormányost vegyél, mert a műanyag 70.000km után elkezd mállni és elég ronda

- ritka az 1,6-os és meg is kérik az árát, szerintem irreálisan

- sokszor keverik az eladók a modelleket (Acenta, Tekna, Visia). Ha már benne van egy rádió, azt hiszik Acentájuk van :)

- Ha a hátulja volt törve vagy koccanva, akkor azt sosem tudják nyom nélkül megjavítani, még a profik sem. Mindig marad illesztési hiba. Ésssss pont ilyenkor nincs bent a telephelyen a festékvastagság mérő, mert a haver pont most kérte kölcsön.

- Érdemes olyan kocsit venni, amelyiken jó állapotú a gumi, szerintem "hülye" mérete van és elég drága.

- Mindenképpen menj vele egy hosszabb utat ha van rá lehetőséged. Elég érdekes az ergonómiája a kocsinak (2006-2012), nagyon testalkatfüggő, hogy mennyire vezethető.

 

Azt szokták mondani, az vesz magának Nissan Note-ot, aki szeret a saját kocsija hátsó ülésén utazni. :)

 

Összességében egy alacsony fenntartási költségű, kis fogyasztású, érdekes kis púpos béka. 1-2 gyerekkel még teljesen vállalható olcsó családi egyterű, ha főleg városban használod.

Fogyasztás: 1,4-es motorral, 4 felnőtt 1 gyerek, két marha nagy bőrönd, kisebb csomagokkal, közúton, Szegedről a Bakonyba átlagfogyasztás: 5 liter körül volt. Már nem emléxem pontosan, valahol egy korábbi hozzászólásomban leírtam annak idején.

 

Remélem segítettem! Sok sikert a választáshoz!

 

Üdv

 

Előzmény: Zeon8211 (4990)
N_Ricsi Creative Commons License 2017.05.27 0 0 4991

Sziasztok,

Eladó saját Nissan Note-ról gyári méretű (175/65 R15) használt, nyári - és téli gumi garnitúra.
- nyári: Bridgestone B391
- téli: Vredestein Snowtrack

Saját autómról való,  kb. 6 mm-es profilmélységgel, ha valakit érdekel írjon!

negyessyrichard@t-online.hu

Zeon8211 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 4990

Sziasztok,

 

Feleségemmel szeretnénk egy kompakt, gazdaságos és megbízható egyterűt venni, ami hű hátasunk lenne jópár évig.

Így esett a választásunk a Nissan Note-ra. Olyan 7-10 év körüli 1,4-es vagy 1,6-os benzinest szeretnénk venni (a váltó részemről tök mindegy -bár az automata kényelmesebb lenne), amibe nincsen benne a fél világ pora (azaz nem futott még ki a világból, nincs benne 200K feletti km...), és lehetőség szerint nem szétkopott, széthajtott igásló (láttam sajnos olyan kocsit, ami belül le volt pusztulva).

A piacon ma az ilyen idős autók olyan 50-219.000 Km között futottak -ez utóbbi természetesen kiesik számomra a fókuszból, én olyan 150-160.000  futott km-t tartok normálisnak egy ilyen autó esetében.

 

Amit szeretnék tőletek, mint Note tulajoktól érdeklődni: vásárlásnál mire figyeljek nagyon, mik a típushibák a 2007-2010 közötti benzines Acenta vagy Tekna modelleknek, ezek milyen áron javíthatóak/cserélhetőek kb.

Valamint további kérdésem, hogy tudtok ajánlani megbízható -esetleg autódiagnosztikai eszközzel felvértezett-  Nissan szervizest Budapesten (III., X, XIII. kerületekben) és Sátoraljaújhely környékén?

 

Esetleg ugyanitt érdekel leinformálható, reális áron eladó Acenta vagy Tekna.

A válaszokért előre is ezer köszönet!

bioenergetikus Creative Commons License 2017.05.25 0 0 4989

Pont az a lényege a start-stop-nak hogy ahogy nyomod a kuplungot, egyből indítja a motort, mivel meleg az egész rendszer különben le sem állítja. Mire beteszed sebességbe már indulhatsz is mint korábban egy másodpercet sem veszítesz, csak amíg állsz addig nem jár a motor.

Előzmény: lilive (4987)
Laci Tomi Creative Commons License 2017.05.25 0 0 4988

1. Jön a nyár, egy ötlet hogyan csináljunk fekvőhelyet a Noteunban.
https://www.youtube.com/watch?v=EEpnxan08Vo

2. 2016 közepétől vásárolt új Nissanokban 3 évig ingyen frissítik a térképet (ha van). Most értesített a szerviz, hogy a térképet tartalmazó régi SD kártya ellenében kapok egy újat. Holnap cserélünk.

lilive Creative Commons License 2017.05.24 0 0 4987

Köszi a választ, kedves vagy. 

Tényleg cuki a zöld lámpa. :):) :)  

Most még csak ismerkedünk a kicsivel, de pünkösdre hazaugrom, az 900 km.

Oda-vissza, meg az otthoni futással már 2000, így majd a későbbiekben tudok ehhez viszonyítani.

 

Most éppen a start-stoppal küzdök. 15 évi Swiftek után nehezen tudom megszokni, hogy a lámpánál ne kuplung-váltó-gázzal induljak. 

 

 

Előzmény: bioenergetikus (4984)
bioenergetikus Creative Commons License 2017.05.23 0 0 4986

Én nem tapasztaltam semmi különbséget és a tesztelő újságírók sem. Amúgy ECO módban simán kihúzatom dombon felfele másodikban 7E fordulatig nagyon állat hangja van ilyenkor. Amúgy öregurasan 2500 maxnál elváltom a fokozatokat, de néha jó odalépni. :-)

Előzmény: takacstamas (4985)
takacstamas Creative Commons License 2017.05.23 0 0 4985

Üdv Mindenkinek! Mi is beléptünk a klubba egy benzines autóval.

Amikor átvettük az autót, az átadóember azt mondta, hogy az ECO módban városi vezetésre optimalizált vezérlésre vált az autó,

ha városon kívül használjuk, érdemes kikapcsolni, mert sokkal dinamikusabb gyorsításokat "enged" a vezérlő.

Nissan oldalán is ezt találtam:

"Az Eco mód bekapcsolása lehetővé teszi a számítógép számára, hogy az üzemanyag-hatékonyságot javító motorvezérlést válassza ki és rangsorolja. "

Előzmény: bioenergetikus (4984)
bioenergetikus Creative Commons License 2017.05.22 0 1 4984

Ha szereted a szép színes kijelzőt, akkor nyugodtan hagyd bekapcsolva az eco módot. Nem avatkozik bele a motor vezérlésébe sem semmi másba, egy nagyon jól kitalált pszichológiai "fegyver" ami rászoktat a takarékosabb vezetésre. A gázpedál állás visszajelző segít hogy ne nyomd tövig a pedált. Ha ügyesen takarékosan vezettél akkor legalább egy-két csemete megmenekült a gázmérgezéstől és kapsz egy ötöst a kijelzőn a motor leállítása után, persze csak akkor ha lassan szállsz ki és nem nyitod ki hamar az ajtót. Már túl vagyok az első húszezer km-en de még mindig elszórakoztat. Jó móka még a megtehető kilométerek minél magasabbra tornázása is. 745km volt eddig egy tankkal a leghosszabb megtehető távom, de rendszeresen 700 felett vagyok. Így lesz alacsony a fogyasztás. A benzinest 5 és 5,5 között lehet tartani kis odafigyeléssel.

Előzmény: lilive (4983)
lilive Creative Commons License 2017.05.22 0 0 4983

Sziasztok. 

Én is Note-os lettem. 

És bár nem szőke, de nő vagyok, így van egy két dolog, amit még nem értek. 

A kereskedőt kikészítettem a kérdéseimmel, szerencsére tök nyugis pasi volt, néha jókat mosolygott. 

Mivel azonban 320 kilométerre van tőlem, így nem rohanhatok mindig hozzá :) 

Amit elfelejtettem megkérdezni, hogy hogyan működik az ECO? Illetve rákérdeztem, de azt mondta, hogy azzal takarékosabb a fogyasztás.(én meg azt hittem, hogy értem, így okosan bólogattam) 

 

Mivel most nyár jön, így a klímát valószínűleg fogom rendesen használni, nem tudom mikor és hogy érdemes ezt az ECO- izét bekapcsolni. 

 

(2015. májusi, 98 LE, DIG-S Acenta)

bírópeti Creative Commons License 2017.05.16 0 0 4982

Köszi a tanácsot.Lenulláztuk/20000-re visszaállt/.Maszek szervizben kódolvasás,kiütés.Aszaki szerint semmi baj,csak levan kímélve a motor,nem tisztítja rendszer magát.Azt tanácsolta kicsit meg kellene hajkurászni.Előző tulaj-Anyu ovibasuliba város-mostani hasonló.Egy hét után a kis ,,motorblokk"újra megjelent.

 

Előzmény: bioenergetikus (4974)
bioenergetikus Creative Commons License 2017.05.15 0 0 4981
bioenergetikus Creative Commons License 2017.05.09 0 0 4980

Tegnap megvolt az első 20 000km-es szervizem 43E Ft. A meglepetés a végén jött szerintük nem érvényes a garanciám, mert az egy éves szerviz nem lett bepecsételve. Előzményként, egy éve vettem az autót a Hoványnál, ahol bemutató autóként előtte egy évvel forgalomba helyezték, de 50km volt benne. 

Tegnap este levél a márkaigazgatónak. Ma már hívtak is hogy elméletileg az autó átvételekor kezdődött a gari, a rendszer szerint meg 2015-ben. Állítólag ők leegyeztették az importőrrel. Szerintem ezzel még lesz pár köröm.

topi mackó Creative Commons License 2017.05.03 0 0 4979

Az ár sok mindent elárul :-)

 

Az én dci Teknám 5,3 millió volt. Nagyon sok minden van benne, többek között 26 hónaposan 52 e km :-)

 

MáZLis topi mackó

Előzmény: Paul33 (4975)
almostevil Creative Commons License 2017.05.03 0 0 4978

...még egy jó tanács:

Én már végig jártam annak idején egy rakás kereskedést, mikor a Note-ot kerestem. Akkora kamu dumákkal találkoztam, hogy meg lehet vele tölteni egy egész stand up comedy estét.

Letört, motorhibás, sérült, homályos múltú, külföldről berángatott kocsik tucatajával találkoztam országszerte. Pedig ez nem egy 3-4 milliót érő BMW vagy Audi, hogy ekkora mesedélután kelljen az eladásához és mégis, az utolsó fillért is kiéneklik az ember zsebéből.... ha nincs résen.

 

Ha a fentiekkel nem mondtam újat, akkor bocs, talán másnak hasznos lesz.

Jó keresgélést! Sok sikert a vásárláshoz!

Üdv

Előzmény: Paul33 (4975)
almostevil Creative Commons License 2017.05.03 0 0 4977

Tökéletes példája a keverésnek:

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/note/nissan_note_1.5_dci_acenta_1._tulaj-11298849

 

Szerintem, ne is foglalkozz vele, hogy van hirdetve, acenta vagy visia. Kérdezz rá, mi van benne és kész :)

Előzmény: almostevil (4976)
almostevil Creative Commons License 2017.05.03 0 0 4976

Szia!

A Visia a tök alap, nélkülöz szinte minden extrát, bár van olyan, hogy valaki vásárláskor beletetet ezt azt pluszban. De azért a klíma, központizár és az első elektromos ablakemelő alap pl.

Az Acenta egyel magasabb komfortfokozat, itt már van bluetooth kihangosító, esetenként első ködfény, automata klíma, minden ablak és a tükör is elektromos.

A Teknába már minden extrát beletesznek, esőszenzor, ülésfűtés, tolatóradar, bőrkormány, alufelni stb. Nem ritka a navis fejegység. És ha jól tudom ezt 1,6-os benzines és 1,5dci motorral szerelték.

 

Nekem EU5 van, azt is telepakolták minden földi jóval, még a küszöbömön is van külön gyári Nissan feliratú díszléc, Nissan szőnyeg, színre fújt minden, sötétített üveg hátul stb. Asszem, csak az ülésfűtés hiányzik belőle, nem is jut eszembe más extra, amit beletehettek volna.

 

Sok olyan hirdetést fogsz találni, amiben azt írja Acenta felszereltség, közben meg egy olyan Visia, amibe mondjuk beletetettek egy ködfényszórót. (csak egy példa volt). Sokan keverik.

 

Nem tudom, mi a keretösszeg, amennyiért vásárolni akarsz, de a leghasznosabb extrák nélkül ne vegyél Note-t: első ködfény, elektromos ablakok, kihangosító, elektromos tükrök.

Az sem árt, ha bőrkormányos, mert a műanyagok elkezdenek 70 ekm körül szétmállni, szinte kivétel nélkül. Elég csúnya.

 

Üdv

 

 

Előzmény: Paul33 (4975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!