Hmm... Furcsa viszony van kialakulóban a Critical Mass kerékpáros felvonulás szervezői, és az SZDSZ között.
Március 11-én szombaton bicajos felvonulást szerveznek, cél az SZDSZ-székház. Kampányidőszakban vagyunk, nyilvánvalóan ilyen plakátok fogadják majd őket, hogy "Több SZDSZ - több kerékpárút". Meg Kuncze széles vigyora.
Mondjuk aki az alapján választ pártot hogy melyik ígér neki bicikliutat, az milyen már? Ez felelős politikai gondolkodás? Nem hát.
Megjegyzem, a rendezvény címe: TOUR DE VOKS...
Most néztem meg a Stop Szmog-tüntetés videóját. Én gyalogos vagyok, de nagyon szeretnék biciklizni a városban. Viszont meghasonlottam: mi az, hogy ne legyen járda, és ne legyen zöld, mert annak nem a városban a helye? Ez most vicc, és akkor nem értem a fanyar undergrund tréfát, vagy az autós terror után gyön a biciklis terror? És a belgák már megint hova álljunk?
Csak a pontosság kedvéért: nincs olyan szabály, hogy két kézzel kell fogni a kormányt. Ha így lenne, akkor hogyan lehetne például kézzel irányjelzést adni, amit viszont előír a KRESZ? Olyan szabály van, hogy elengedett kézzel tilos kerékpározni.
Lezárult a nyomozás az ellen a 61 éves férfi ellen, aki a nyáron kerékpáron elégítette ki magát - értesült a Teol.hu.
A három szemtanú arra lett figyelmes, hogy egy férfi meztelenül kerekezik a Lidl Áruház melletti kerékpárúton. Hátulról így látták, s mint kiderült, a férfi csak derékig volt meztelen és rövidnadrágját combközépig letolta. Oly módon karikázott a kerékpárral, hogy a bal kezével fogta a kormányt, a jobbal pedig önkielégítést végzett önfeledten.
A csúcsra érve elfelejtette tekerni a biciklit és szó szerint orra bukott. Orr- és arccsonttörést szenvedett. A szemtanúk értesítették a mentőket. A férfi később azt vallotta, rosszul érezte magát a nagy melegben, ezért tette ki a nemi szervét szellőzni - számol be az esetről a Tolna megyei online újság, a Teol.hu.
A hosszadalmas bizonyítási eljárás során az igazságügyi pszichológus és az elmeorvos szakértő megállapította, hogy a férfinál nincs kóros szexuális eltérés. Beszámítási képessége nem korlátozott. A rendőrség az ügyet vádemelési javaslattal küldi meg az ügyészségnek.
A gyanúsított magatartásával három rendbeli szeméremsértést követett el, melyet akár 3 év börtönnel is büntethetnek. Szabálysértési eljárás is indult ellene, mivel a kerékpárt két kézzel kell fogni és az út vezetésének megfelelően kell irányítani. Ez a szabálysértés akár 30 ezer forint pénzbírsággal sújtható - írja a Teol.hu.
MGpery! Ha teljesen ki akarod vesézni a témát, gyere el, nézd meg a bringát, mérd meg a kormányt mikrométerrel, nem görbült el nagyon, tulajdonképpen használható, de el akarom adni, és ez értékcsökkenést jelent. Na most úgy hangzik, mintha ennyire anyagias lennék, pedig azért annyira nem. 1. Ez hogy jön ide? Ha nincs ez a barom, bármeddig elbírt volna a gép, nagyon masszív darab amúgy. A sértődöttségem pedig elmondatja velem, hogy a városban nagyon ritkán szoktak bringával megelőzni... Súly téma lezárva. Mondom pont! 2. Annyira dögös. Új ára min. 500 Euró lett volna, így már jobban hangzik? A www.hercules-bikes.de oldalon nézegetheted a tesóit, azért láthatod, hogy gagyit nem gyártanak, még a legolcsóbb gépük is jól használható. Mivel nem speciális sportgép, hanem egy egyszerű közlekedési eszköz, nem extrém igénybevételre optimalizálták. Én ennél dögösebb városi gépet el sem tudok képzelni. Illetve már ilyen dögöset sem, mert mint említettem már ezt sem tudom használni, mivel nem merem sehol otthagyni. Inkább a rozsdás, szakadt, nehéz gépemet hajtom. Már készülőben van a következő, használt cuccokból összeállított 50ezres csodagépem, de azért nem lesz kár, ha horzsolódik vagy görbül a kormánya. Cserélem oszt'jónapot (klasszikust idéztem, nem először). Asszem a téma kifújt, részemről mindenképp.
És? A károsultunkat ez hol érdekli? Akár teszkó bringája volt, akár csillivilli konája, kára keletkezett, az okozó pedig elhárította a felelősséget. Nem is értem mi a fenének lett idekeverve a bringa minősége... Köze sincs a témához.
nem értesz te semmit. nem felelősség kérdését feszegeti nagyajak (sem), hanem azt, hogy hogy picsába tudott elgorbülni egy kormány, ha annyira tiptop alaktrészekből van összerakva a bicót. azóta kiderült h: 1. 110 kiló a sofőr 2. nem annyira dögös az a bicó. oszt'jónapot.
Hi All! Nekem az a véleményem hogy nem a CM tehet a dologról, neked kellett volna felelősségre vonni az ürgét nem annyiban hagyni a dolgot esetleg szólni egy szervezőnek náluk volt adó-vevő + mobil és ők biztos segítettek volna a dolog megoldásában. Persze így utólag könnyű okosnak lenni :) Szerintem gyere el legközelebb is sajna pont kifogtad az egyik barmot a pár közül. De ez ne vegye el a kedved eljönni legközelebb. Elöttünk is pont esett két csaj de ott szerencsére nem történt baj felsegítették egymást és tovább mentek. Üdv: Fjoe
Attól, hogy a kormány nem bírta az esetet, még ugyanúgy kár keletkezett, és a felelősnek helyt kell állnia. Ha autóval belédszáll valaki, és te csak egy Trabantban/Szuzukiban ülsz, ami ezt nem éli túl, attól még nem te vagy a hibás, mert nem bírta az autód...
jó-jó kicsit szigorkodtam. sántított a sztori rendesen, az árak tekintetében pláne. ha a 110 kilós bukást nem bírja ki a kormány, akkor cseréld le. peace + balesetmentes közlekedést kívánok.
Most már megnyugodtam, válaszolgatok is, ha már így ráugrottatok a témára.
Aki nem hiszi le az esetet, az nézze meg a bringámon vagy a könyökömön a sérülést, esetleg kérdezze meg az Kóka urat.
Oké az árak tekintetében egy kicsit talán túloztam. A srác a bringáját bevallása szerint 5eFt-ért vette használtan. Én ezt az aluvázas Hercules trekkinget kb. 3 éve vettem használtként, de zsír új állapotban 75eFt-ért. Szerintem nagyon jó vétel volt. Amúgy soha nem szoktam ezt a bringát városban használni, nem merem sehol otthagyni, mert félek, hogy ellopnák. Ezért is jöttem ezzel a CM-re, mert egy haverom monda, hogy megvenné és meg szerettem volna mutatni neki. Na, most már mutathatom...
Ennek a bringának kissé ívelt a kormányrúdja, nem monti, nem is bírná a János hegyi downhillt, nem erre tervezték, de azért nem nevezném gagyinak. Ha a 110 kilómmal borulok vele, akkor azért van ott igénybevétel a javából! :) Amúgy van a János hegyen kerékpározásra kijelölt út? Ugye ha van is soha nem tértek le róla, mert megharaxom, de komolyan!
Természetesen nem hibáztatom a szervezőket. Tudom, hogy rendőrrel, perrel elvileg elérhetném azt, hogy megtérítsék a kárt. Ennyi bonyodalmat nekem ez nem ér meg. Sajnos teljesen hiányzik a bringások felelősségének kérdése közlekedési kultúránkból.
Amúgy meg az háborított fel, hogy valaki teljesen felelőtlenül viselkedik, kárt, fájdalmat, bosszúságot okoz másnak és így viselkedik.
A horzsoladast ertem, de hogy a kormanyrud elgorbult? Megszemleltem fiam Truvativ kormanyrudjat, s elkepzeltem ,hogy micsoda ero kellene annak a meggorbitesehez, ha kibirja azt, amit a Janos-hegyrol lefele kap.
Rendőr, polgári per, gyorsított eljárás. Átérzem a problémád, de erről nem a CM tehet, azon verd el a port, aki a tettes. Én nem engedtem volna el a gyereket.
"Nézem a saját bringámat, ami eddig abszolút karcmentes volt, és szinte bármely alkatrésze többe kerül, mint a srác egész gépe; Lehorzsolódott az integrált fék/váltó, a nyereg és az alu csomagtartó, kissé elgörbült a kormányrúd"
Most értem haza a Critical Mass-ről. Nagyon kikívánkozik belőlem, ami velem történt. A táv felénél sem jártam a Műegyetem rakparton, éppen tempósabban lehetett haladni amikor látom, hogy KJ miniszterünk nagy sebességgel leelőz. Mosolyogtam is magamban, nyilván magánemberként jött (khm), nem tudom miért száguld, amikor nyilván nemsokára újra cammogni kell. Gondoltam, mindjárt jönnek a testőrei is. Na szóval nyílegyenesen gurulok vagy 15-tel, amikor ferdén hátulról belém rohan valaki. Mindketten esünk, kelünk, látom egyben vagyunk semmi komoly, a másik srác pedig egyből kiabálja: Szerintem nem biztos, hogy én vagyok a hibás! Mondom; De igen! Te vagy KJ testőre? Na, a lényeg, hogy életének hirtelen a legnagyobb problémája az volt, hogy elhárítsa magáról a felelősséget, nem győzte többször hangoztatni. Megérkezett (visszafordult) KJ is, kiderült, a srác barátja, nagy részvétet nem mutatott, látta, hogy nincs komoly baj, továbbtekert. A srác bringája kissé szétesett, nálam persze volt szerszám, úgyhogy visszaszereltem a kormányát. A bringája tipikusan nagyáruházi legócsóbb, full műanyag szettes selejt, volt, a fékek szinte alig fogtak, felhívtam rá a figyelmét, hogy ezzel a bringával veszélyes közlekedni. Rákérdeztem, és beismerte, hogy nem szokott bringázni. Megköszönte a segítséget és egyből tovább billegett. Nézem a saját bringámat, ami eddig abszolút karcmentes volt, és szinte bármely alkatrésze többe kerül, mint a srác egész gépe; Lehorzsolódott az integrált fék/váltó, a nyereg és az alu csomagtartó, kissé elgörbült a kormányrúd. A srácot utolérve megpendítettem neki, hogy elég jól leamortizálta a gépemet, a válasza az volt, hogy ez bizony az "üzleti kockázat". Erre most inkább nem reagálok, mert nem tudnám szalonképesen szavakba önteni a mondandómat. Többet nem megyek Critical Mass-re. Inkább bringázom az év többi napján, és talán egyszer tudok majd úgy nézni a kezdő bringásokra, hogy nem ez a pökhendi tahó jut az eszembe.
Szia! Akit te a Kukunek hiszel az en vagyik...:)))
Es nagyon orulok, hogy meggyozodtel arrol ami az igazi celunk volt, csak, talan nem tudtuk jol leirni, atadni neked, de mondom megegyszer nagyon orulok neki, hogy egy igazi KETELKEDONEK is bebizonyitotta az esemeny(tehat nem csak en vagy a kuku) is a partsemlegesseget.
Tenyleg mindenre nagyon figyeltunk, es az osszes bringas elott le a kalappal, hiszen biztos volt ott olyan is aki a legbalosabb, vagy a legjobbosab, de ennek semmi nyoma nem volt.