Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2023.07.29 0 0 4113

ment mail

Előzmény: Fgab2 (4112)
Fgab2 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 4112

Szia Gyula, adj egy kontaktot lègyszives a djv@freemail.hu cimre! Üdv. Gab.egy viber jó lenne....

Előzmény: svgyula (4111)
svgyula Creative Commons License 2023.07.19 0 1 4111

Szia! Az sajna nem korrózió hanem a lemez feloldott vastartalma. Valószínűleg KOH használt ott aki felrakta a képeket. Az NOH nem annyira agresszív lúg ott ez kevésbé látszódik. De sajna jellemzően az autóban az olajcsere periódussal a HHO fejlesztőt is ki kell takarítani. Az meg két lépcsős először sósav(háztartási) áztatás, öblítés, aztán ecet, vagy citromsavval felületkezelés. Természetesen az egész záloga a jó minőségű saválló és nem rozsdamentes lemez a 316TI a minimum vagy ennél jobb. A másik az ioncserélt víz nem jó! Lágy víz, lehetőleg esővíz tisztítva a legjobb. Abban kevés az egyéb ásványi szennyezés. Én nagyjából az ilyen pepecselés miatt hagytam abba. Nem volt se türelmem se kedvem a rendszert úgy átalakítani, hogy ezek a "takarítások" egyszerűen kivitelezhetőek legyenek. Aki azt mondja ez szükségtelen háááát annak fogalma sincs az egészről! Nálam 10-12ekm után a folyamatos utántöltés az állandó szint figyelés ellenére is csökkent a termelt gáz mennyisége. Ez látható/érezhető volt, ráadásul a felvett bontóáramot csak plusz NOH adagolással tudtam tartani. A KOH ugyanezt a koszolódást már 1000-1500km körül produkálta!  

Előzmény: BölcsebbTestvéreidTanácsa (4109)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.06.30 0 0 4110

Fejlődik még a durranógáz?

BölcsebbTestvéreidTanácsa Creative Commons License 2023.06.15 0 0 4109

Jó napot! A hidrogénes oldal anyagának korróziójával találkozott már valaki? https://www.hobbielektronika.hu/forum/kemia-ora-vizbontas-durranogaz-fejlesztese oldalon találtam erről képeket. 

svgyula Creative Commons License 2023.02.03 0 1 4108

Üdvözletem! Na az autógyártók ismét feltalálták a spanyol viaszt mert megszorongatták végre a fejlesztők tökeiket!

https://totalcar.hu/magazin/technika/2023/02/01/hidrogen-dizel-hibridek/

Évekkel ezelőtt ez amit itt csináltunk a "fejlesztő mérnök urak" szemében egy nevetséges próbálkozás volt. Vigyorogva, sokszor bolondnak néztek embereket, vagy csak egyszerűen lenézték azokat, aki ilyet raknak az autójukba. Na ezek a "szagemberek" most meg eladják saját felfedezésnek! Persze adnak hozzá egy mesés körítést! :-)

Vicces ez a világ............

svgyula Creative Commons License 2022.12.19 0 0 4107

Szia! Az üzletek nagy része bezárt, vagy már nem forgalmaz ilyet! Én anno' egy tuning oldalon vettem de már az sincs meg. Van kapcsolási rajzom LM324 ic-vel amit lehet 1 vagy 2 lambdához használni. Felraknám ide(?) de nem enged semmilyen képet feltölteni. Ha érdekel elküldöm email-be küldj egy emailt az svgyula@gmail.com címre.

Előzmény: bizniszmenedzser (4106)
bizniszmenedzser Creative Commons License 2022.12.18 0 0 4106

Sziasztok!

Azon gondolkozom, újra beépítem egy hho szettet a kocsiba. 15 évvel ezelőtt volt benne egy. Akkor sikerült egy kütyüt szerezni hozzá, amivel a lambda szonda jelét lehetett szabályozni. Tudnátok nekem segíteni h honnan lehet ilyet szerezni most? Már a nevére se emlékszem. 

svgyula Creative Commons License 2022.12.18 0 0 4105

Szia! Kicsit megkésve. A vízbontót csak 316 L vagy 316TI lemezből érdemes megcsinálni. A bevitt feszültség arányában 3-4-5 köztes(semleges) lemezt kell a két elektródának kinevezett lemez közé!

Az azért fontos mert egyrészt csökkenti a keletkező hő mennyiségét, másrészt növeli a hatásfokot.

Az ilyen rendszerhez használj vagy szódabikarbonátot, vagy nátrium-hidroxidot. A kálium-hidroxid túl gyorsan koszolódik(barnul az elektrolit). Ami még fontos lehet az időszakos tisztításra is gondolj!! Ez folyamatos használat esetén 1-1,5 hónap! Ilyenkor a rendszerből le kell engedni a folyadékot, feltölteni háztartási sósavval addig bent tartani amíg letisztulnak a lemezek, utána ecettel passziválni, majd mehet bele az új elektrolit. Nagyjából ezért is kell mindennek sav és lúgállónak lenni!

Előzmény: masterflash (4102)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.09.11 0 0 4104

KOH, NaOH. H2SO4 gyorsabban elfogyasztja a pozitív lemezt.

Előzmény: masterflash (4102)
Hónix Creative Commons License 2022.09.10 0 0 4103

Talán aktuális lehetne, ha napelemmel vizet bontanánk, s  hidrogént elégetnénk.

masterflash Creative Commons License 2022.09.01 0 0 4102

Sziasztok!

 

A vízbontóba mit kell rakni adaléknak, hogy csökkenjen az ellenállás?

Ha jól emlékszem, kálium hidroxidot szoktak használni erre, de nem tudom, hogy csak ennyi elég, esetleg lehet mással is helyettesíteni?

Kénsav, foszfor sav esetleg?

galaxi46 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 4100

"vajon nagyobb hatasfokot érnék el vele mint egy mezei vízmelegítővel? "

 

A mezeinek mekkora a hatásfoka?

 

Előzmény: SimiB (4098)
svgyula Creative Commons License 2019.05.05 0 0 4099

Szia! Egy frekvencia vezérelt tápegységgel kezd a kísérletet. Először 2db lemezt(anód-katód) vízbe merítve. Ezután kezd el a frekvenciát változtatni. Megpróbálhatsz egy eletromágneses hevítést is.

Kis feszültség pár menet és beraksz a tekercs közepébe egy vas tömböt. Ezt hevíted és ez adja át a víznek a hőt. De ehhez is kell egy trafó és barkácsolás. Ne vidd 3v fölé a feszültséget a tekercsben inkább annak a keresztmetszetét növeld meg. Nem a feszültség hanem az áramerősség számít.

Előzmény: SimiB (4098)
SimiB Creative Commons License 2019.05.04 0 0 4098

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Habár nem vízbontás de, valahogy kapcsolódik hozzà. Vissza olvastam a fórumot és annó említésre került, hogy valtakozó arammal lehet vizet melegíteni(nekem pont ez lenne a célom kb 70-80 fokos víz elérése. ) vajon nagyobb hatasfokot érnék el vele mint egy mezei vízmelegítővel? Hol tudnék ennek a témanak kicsit komolyabban utána olvasni?

Kicsit tovabbgondolva az ötletet: 

A desztilalt viz ugyebar nem vezeti az áramot. A víz dipolus molekula. Tehát ha egy molekula egy elektromosan váltakozó erőtérbe kerül, akkor a vízmolekula elkezd forogni. Mint a mikronál. Javítsatok ki ha tévedek. De lehet, hogy eleve rossz a logika. 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2019.04.12 0 0 4097

Milye sebesseggel halad legmagasabb fokozatban egyenletesen?

Előzmény: kopter835 (4092)
kopter835 Creative Commons License 2018.07.19 0 0 4095

Szia. Nem nyomás van, hanem a szívócsőben vákuum. Itt kikötöttem a kartercsövet, annak a helyére meg bekötöttem a bubiztatót. Fogyit nem tudom 10 alá taposni... Bár élvezetből vezetem, lehet ez a baj☺...

 

Előzmény: sk0221 (4094)
sk0221 Creative Commons License 2018.05.20 0 0 4094

Hali!

Honnan veszed le azt a nyomást amivel buborékoltatod a tartályt?Az előző autómnál megoldottam,de ez most nem lehetséges.

Előzmény: kopter835 (4088)
kopter835 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 4093

Visszaszívom amit írtam. Humbug az egész.

Előzmény: kopter835 (4092)
kopter835 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 4092

Szia. Megnéztem a videóidat, nagyon tetszenek, megmondom őszintén a videókból leszűrt eredmények annyira jók hogy szinte hihetetlenek. Tudnál valamit mondani a szerkezetedről? Élettartama és az ára érdekelne főképp, meg a működése... Na jó, azt tudom hogy a lényeg titok, megértem. Az autóm egy 2,8 td mitsubishi pajero. Normál esetben minimum 12 litert eszik. Jelenleg 10,2 körül nyal be az én primitív buborogtatós rendszeremmel. Ebből lehet lefaragni még?

kopter835 Creative Commons License 2017.11.02 0 1 4088

Szia. Bocs hogy most válaszolok. A légszűrő és a turbó között, a kartergáz visszavezetőcső helyén. 

Előzmény: sk0221 (4086)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.19 0 0 4087

Kedves Ampervadász! Remélem olvasod még a fórumot. Tudnál adni valami elérhetőséget? köszönöm. Szaboimre.postafiok(kukac)gmail.com

Előzmény: amper_vadasz (4015)
sk0221 Creative Commons License 2017.06.19 0 0 4086

Üdv.!Végre egy ember akinek intercooleres az autója!Melyik ponton vezetted be a vizpárát?Mert nekem a turbó után minden ponton nyomás van ami kizárja azt,hogy minél közelebb legyen a bevezető idom az égéstérhez.

Előzmény: kopter835 (4083)
sk0221 Creative Commons License 2017.06.19 0 0 4085

Hali!Kicsit megkéstem a válasszal.Az nem baj,hogy a megtermelt hideg párának olyan hosszú utat kell megtenni a levegőhűtőn keresztül amig eljut az égéstérbe?Jelenleg a turbó elé van bekötve a bevezető csonk mert a turbó után nem találtam olyan pontot-mindenhol nyomás van-a motorig ahová be lehetne vezetni a termelt vizpárát.

Előzmény: svgyula (4082)
momo58 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 4084

szia mi újság veled.

Előzmény: lillahedi (4036)
kopter835 Creative Commons License 2017.02.14 0 0 4083

Egyet kell értsek. Nem próbáltam a mostani kocsimon a hőcserélős verziót de a cooler miatt nem is fogom. 2,8 td a gép, terepjáró, nagy terepgumikon és a nyári legkisebb fogyasztást amit normál esetben el sem tudsz érni simán lepipálom és nem decikkel. Plusz jött egy kis(?) power. De csak nyáron.

Ilyenkor azért gyáriasabb a fogyasztásom. Be kell valljam semmire nem jutottam még a tartályfűtés témában, sok a meló, bár télen alig megy az autó.

 

Előzmény: svgyula (4082)
svgyula Creative Commons License 2017.02.14 0 0 4082

Szia! Meg is válaszoltad a kérdésedet. Az "intercooler" feladata a levegő lehűtése mert a hideg levegőből több fér a hengerbe. Ott nincs semmi értelme a "gőzősnek" mert az csak ront a motor hatásfokán. Neked hideg párásító berendezés kell. Létezik belőle elektromos és olyan mai csak a levegő áramlás alapján párásítja. A kényes része a dolognak, megtalálni azt a pontot ahol van megfelelő áramlás és oda bejátszani valahogyan a párás levegőt. Ha sokat adsz hozzá romlik a hatásfoka a motornak mert túl párás környezetben nem ég el tökéletesen az üzemanyag, ha keveset akkor pedig semmi hatása. Csak olyan lesz mintha száraz úton is esőben autóznál. Ezt a benzines autók észreveszik a disel nem annyira.

Előzmény: sk0221 (4081)
sk0221 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 4081

Az intercoolerrel szerelt tdci motoroknál nem csapódhat ki a termelt meleg pára a levegőhűtőnél?

sk0221 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 4080

Nem kimondottan arra készülök,hogy válaszoljak a soraidra csak másképpen nem tudok kérdést feltenni a hypnow-val kapcsolatban.A hozzászólásaidból látszik ,hogy otthon vagy ebben a témában ezért lettél Te a célszemély.Tehát a következő:mondeo 1.6 tdci.Próbálkozom a hypnow rendszerrel.Nem is annyira az esetleges fogyasztáscsökkenés érdekel hanem a tökéletesebb égés a célpontom.2012-es évjárat,tehát dpf-fel felszerelve.Szeretném minél tovább csere vagy felujitás nélkül használni az autót.Már beszereltem mindent és működik. Nyolcas csőből hajtottam egy omegát a turbó utáni könyökre.Az nem tudom,hogy elég-e az egy menet vagy több kell mint azt sem hogy mennyi aromás gőz kell a tökéletesebb égéshez.Ami viszont nem hagy nyugodni:A turbó elé van bekötve a bemeneti cső.A turbó után kb 6cm átmérőjü gumicső-40cm-utána 6cm átmérőjü fémcső majd az intercooler.Azt követően 6cm átmérőjü ismételt gumicső-40cm-,és végül egy fém csőszakasz-30 cm-a blokkhoz.Kicsit hosszunak tünik a szakasz amit a forró párának meg kell tenni az égéstérig.Ráadásul ott van a töltőlevegő hütő amiben -főleg télen- ki is csapódhat a termelt pára és akkor nincs értelme az egész hypnow-nak.Ráadásul hho-t is használok közös bemeneti csővel.Nem tünik el a megtelmelt brown gáz ebben a labirintusban?Lehet,hogy baromság az egész gondolamenet de nem találok olyan fórumot ami ezzel foglalkozik.Remélem csak eddig.Addig is minden jót a hozzászólóknak!!!

Előzmény: amper_vadasz (4015)
FRANKYE Creative Commons License 2016.12.11 0 0 4079

Annyiban kapcsolódik a topikhoz: egy generátorral bontanék vizet. A kocsimban van elég hely a motoron  könnyen be lehet építeni még egy generátort ami szabadonfutós, ha benzinmotor felpörgette a szabadonfutó miatt pörögne tovább és a megtermelt energiával bontanék vizet. Leállítani úgy állítanám le, ha leveszem a gyújtást akkor egy relé rövidre zárná a generátort. Ezzel is meg lehetne spórolni egy csomó energiát. Ehhez kéne az egypólusú mágneses generátor.

 

Előzmény: Talán,sikerül! (4074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!