Keresés

Részletes keresés

Davee91 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 8055

Nos, ma megnéztem, illetve megkérdeztem..nem jár Máramarosszigetre az ukrán vonat!

jakkk Creative Commons License 2011.06.29 0 0 8054

Kitűnő!!!!

 

Nagyon szépen köszönöm a linket neked és tastam kollégának is!

Előzmény: Wiesen-viadukt (8050)
Tastam Creative Commons License 2011.06.29 0 0 8053
Előzmény: jakkk (8049)
ROCOman Creative Commons License 2011.06.29 0 0 8052

Hála az itt kapott információknak sikerrel túljutottunk a román vonalak első körén. Ma nyilvános vitára lesz bocsátva az első ütem. Kérem aki teheti, kedvet érez hozzá látogassa meg az oldalt és ahol kiegészíteni, javítani valót talál jelezze azt nekünk. Köszönjük szépen.

Előzmény: ROCOman (8044)
paca664 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8051

A legérdemesebb talán a Bp-Szarajevó nemzetközi (53 euró), Szarajevó-Mostar belföldi (kb. 20 márka) és onnan a Mostar-Ploče nemzetközi (8 euró).

Előzmény: SuedBahn (8046)
Wiesen-viadukt Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8050

Ennél jobbat sajnos nem tudok: http://tren.transira.ro/Arhiva/

Előzmény: jakkk (8049)
jakkk Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8049

román vasúti menetrend elérhető valahol pdf formátumban..? tud valaki esetleg ezügyben segíteni?

gmarc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8048

1 márka = 0,5 euró.

 

A bosnyák vonatok nem túl kihasználtak, kivéve a Szarajevó-Ploče vonatokat, mert azok dugig vannak turistákkal. A helyi vonatok elég lájtosak.

 

Szarajevó-Konjic között napi 3 pár személy van, és van napi 2 pár Szarajevó-Ploče gyorsvonat. Eszék-Doboj között csak az az egy vonatpár van.

 

A vágányzár kérdésében nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: SuedBahn (8046)
SuedBahn Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8047

Ami meg fontos: 

Kb. ket het mulva (es onnantol 8-10 nap) lesz-e barminemu palyalezaras, vaganyzar vagy ilyesmi a Bp - Ploce teljes szakaszon, vagy lehet menni vonattal vegig? (Nyilvan en az utobbit szeretnem, de biztonsagkepp rakerdezek azert ...)

SuedBahn Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8046

Sziasztok!

 

 

  Nemsokara egy Bp - Osijek - Sarajevo - Mostar - Ploce (onnan meg Dubrovnik, hajoval) retour vonatutat szeretnek megvalositani, de furcsamod a www.bahn.de NEM ismeri fel Mostar es Ploce helyeket (Plochingen, stb.-re ugrik at).

 

Ergo nem tudok Sarajevo-tol delebbre vonatot talalni vele, es nekem minden vonat kellene (gondolom van napi 2 vagy 3 per irany), hogy optimalisan donthessek majd (hol mennyi idot toltsek el, etc.). 

 

Hol lehetne errol biztos infokat talalni, vagy tud-e valaki a Sarajevo - Mostar - Ploce szakasz menetrendjerol linket, ami most nyarra ervenyes es minden vonatot tartalmaz?

 

A   www.zfba.ba  weboldal enyhen szolva is gyengus, nagyjabol hasznalhatatlan.

(Ehhez kapcsolodoan mennyi egyebkent egy BAM (akar HUF akar EUR ertekben)?)

 

Ill. Bp-rol hogy celszeru megvenni a retour jegyet?

- kozveltelnul Ploce-ig (tudnak ilyet egyeltalan kiallitani?)

- csak Sarajevo-ig es onnan ujabb jegy (remelhetoleg kedvezmenyes)

- csak Osijek-ig, onnan meg majd Ploce-ig vagy onnan is csak Sarajevo-ig?

 

A tervezett megallasaim: Bp, Osijek, Sarajevo, Mostar, Ploce (es esetleg, ha minden jol megy, akko Zenica ill. Doboj).

 

Jegyarakrol (tajekoztato jelleggel) tud valaki valami infot?

 

Ill. ezek a vonatok mennyire zsufoltak ill. kulturaltak? (Ertem ez alatt azt, hogy 12-en leszunk egy fulkeben es amugy is tiszta retek minden, vagy kenyelmesen es relative tisztan utazhat az ember, megha lassan is (legalabb tobb ido lesz a tajban gyonyorkodni)....)

 

Osijek es Sarajevo kozt meg csak az az egy vonat van, ami Bp-felol megy, ugye?

 

Kosz az infokat elore is!

coolR23 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 8045

Ismét veszélyben a "bánáti Semmering". Bezárhatják az Oravicabánya-Stájerlakanina vonalat  - írja a Romania Libera tegnapi száma: http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/trenul-care-escaladeaza-muntii-ar-putea-fi-tras-pe-linie-moarta-229483.html

ROCOman Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8044

Köszönöm szépen. Vizsgáljuk. Az említett könyvben megnéztem, s valóban stimmel. Ha nem teher, akkor jelentkezem még kérdéses dolgokkal. Még egyszer köszönöm, köszönjük a segítséget.

Előzmény: Józsga (8040)
jakkk Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8043

köszi!! időközben más vonalon is megtudtam ugyanezt! :)

Előzmény: Józsga (8042)
Józsga Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8042

Gyakorlatilag egy parkban van, bármikor be lehet menni. Nincs elkerítve.

Előzmény: jakkk (8041)
jakkk Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8041

Üdvözletem Mindenkinek!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy a resicabányai mozdonymúzeum milyen feltételekkel látogatható?

 

Főleg a nyitvatartása érdekelne, leginkább most szombaton, illetve vasárnap.

 

Nagyon köszönök előre is minden segítséget!

 

Józsga Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8040

Szerintem jobb, ha itt vitatjuk meg a dolgokat, hátha más is bekapcsolódik, vagy kedvet kap a témában való kutakodáshoz.

 

1. Nekem 17-es és 43-as menetrendem van régről. Ezekben a km adatok nagyjából megegyeznek az ideivel, Alsószopor-Vásártért illetően. Sőt, az 1914-es, és a 2005-06-os tizedkm adatot is tartalmazó szolgálati menetrendkönyv számai teljsen megyegyeznek.

 

 

 

2. Cigányi érthető: miután az igazi Zilah állomásra nem járnak be a személyvonatok, jó, ha a városhoz legközelebbi állomás a megyeszékhely nevét viseli, nem pedig egy faluét. Haraklány (Hereclean) pedig megszűnt, mellette nemsokkal létesült Magyargoroszló (Guruslău).

 

Bennem így áll össze a kép:

 

77,9 Szilágyballa Borla

81,5 Magyargoroszló Guruslău

83,6 Haraklány Hereclean

88,2 Cigányi, Zilah-külső Ţigani, Crişeni, Zălau Nord

 

Ha megnézed az "Ez a vonat elment" című könyvet, a 386. oldalon is ezt találod, azzal a különbséggel, hogy Magyargoroszló (mivel 1920 után létesült) nincs benne. A táblázat 3. oszlopa az én művem.

 

3. Igen, szerintem egy és ugyanaz az állomás, legfeljebb a felvételi épület helye módosulhatott kicsit. Ha a szolgálati kottában a tkm-eket nézed Szilágyballától, akkor stimmel.

 

 

http://wikimapia.org/#lat=47.2200928&lon=23.0493164&z=14&l=21&m=b

Előzmény: ROCOman (8027)
Józsga Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8039

Nem ártott volna, ha az újságírók figyelnek az általános iskolai fizika órákon. Akkor tudhatnák, hogy mivel jár a hegyi pályán fék nélkül való közlekedés. Ehhez képest a vonat rendben leközlekedett, tehát meg tudott állni, ha kellett.

Előzmény: nazareth (8026)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8038

az idősebb zilajiak, kérlek szépen ;-)

Előzmény: coolR23 (8036)
coolR23 Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8037
Előzmény: coolR23 (8036)
coolR23 Creative Commons License 2011.06.27 0 0 8036

Zilah esetében nekem is az a gyanúm, hogy valamikor a belvároshoz közelebb lehetett az állomás. A mai állomástól (Zalau Nord) a sinek még legalább 3-4 kilométeren keresztűl futnak a belváros felé, amint ezen a térképen is be van rajzolva: http://www.rotaractzalau.ro/pics/zalau.jpg

Vagy a mai távolsági autóbuszállomáshoz van valami köze, vagy ettől nem messze lehetett, a CEMACON téglagyár helyén (amit 1969-ben építettek). Létezik ugyanis olyan utcanév, hogy Gara Veche (=régi állomás). Gondolom a nagy gyárépítési láz idején száműzték az állomást a város szélére. Meg tudjuk azt is, hogy Zilah Északi épülete az 1970-es években lett emeletes, addig az 1940-ben épült földszintes téglaépület volt. De talán az idősebb zilahiak tudnának erről bővebben mesélni...

 


Előzmény: 60-1124-1 (8030)
Rbatka Creative Commons License 2011.06.26 0 0 8035

A héten ki is szedték a nemrég emlegetett B elágazás kitérőjét Zentánál.

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.26 0 0 8034

Háááát, igen, a '88-'89-es menetrend szerint Segesvár-Brassó között a Pannónia 1 óra 40 perc alatt száguldozott, a mai állapotok szerint pedig  2 óra 10 perc kell a 128 km-es úthoz... Vagyis a régi 77km/h helyett most csak 59 km/h az átlagsebesség. Ami kb. 25%-os esés...

Előzmény: Törölt nick (8033)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.26 0 0 8033

Tegnap délutáni és ma éjjeli P3505 és Dácsiás élményeim:

- P3505 a szokásos cséférés minőségben és állapotokban: kicsit büdös, kicsit rohad szét, de azért eldöcög. Kalauz zsebébe az öt lej, amúgy valami 12 lenne vagy mennyi, de persze az állomáson nem volt pénztár.

- Mindenhol kicsi forgalom, tehervonatok elég ritkán, Segesváron pl. egy óra alatt egy sem. A személyvonatok itt, a 300-as fővonalon kb. félóránként esnek be az állomásra, ezért késésre sem kell számítani. Sőt, mióta alapból beleszámítják a menetrendbe a lassú haladást, szinte mindenhová a jelzett időpont előtt érkezünk meg.

- Vicces, ahogy a járatok szinte falkában haladnak: pl. az A 1634 és az R 375 (Pannónia) jó 200 km-n keresztül fél óra különbséggel robog(?) át Balázsfalva és Brassó között.

- Dacia szintén korán érkezett, aztán Gyulafehérvárra is korán érkeztünk és Aradra is. Mintha kicsit túl sok lenne a ráhagyás ebben a mostani rendszerben... De épp most töltöm le a régi menetrendeket és nézem majd meg, hogy régen hogy is jártak a vonatok, hivatalosan persze.

- Dacia a szokásos 2a osztályban és minőségben, itt-ott néhány utassal. Én a 413 vagon 106-os ülésén ültem, Aradig még a szomszédos fülkékben sem volt senki, ott aztán páran felszálltak, aztán egyesével beültek a még üres fülkékbe. Vagyis Segesvár-Budapest között csak a két kalauz meg a két határőr (vagy hogy hívják most éppen őket) nyitotta rám az ajtót.

- Rákosnál valami pályaépítés miatt kis késés, de így is 5:35-kor beértünk a Keletibe. Ja, a Kerepesi út alatt természetesen megálltunk fél percre, volt már vajon példa arra, hogy egy vonatot beengedjenek csak úgy simán?

ROCOman Creative Commons License 2011.06.26 0 0 8032

Köszönöm. Megpróbálom a lényeget kiemelni. A mellékelt képernyőmentésen egymás mellett van az 1914-es, az 1943-as és a 2006-os távolságadat, illetve a helységnevek. Alsószopor vásártér esetében 5km az eltérés (Sok vagy kevés nem tudom, de ilyen mérvű differencia általában nem a vonal átszelvényezéséből vagy a menetrendszerkesztő "nagyvonalúságából" adódik.) Zilahnál szintén vagy egy jelentősnek mondható 4km-es különbség a távolságadatokban Zilah és Zilah Északi között.

 

Előzmény: 60-1124-1 (8031)
60-1124-1 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 8031

1.  ... jó volna, ha megírnád a különbség lényegét... Távolságra értem! Átépítésről nem lehet szó! Közúton van 3 Szopor, Alsó-, Közép- és Felsőszopor. Vasúton, most, csak kettő van. Ákos irányába az kiesik mert, két Szopor csak 2 kilométerre van egymástól. Közöttük egy 65 km/h-s állandó lassújel. Sarmaság felé pedig, ha a távolság nagyobb mint 2 kilométer, akkor átnevezés. Ezért kellene egy távolság-adat...

Előzmény: ROCOman (8027)
60-1124-1 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8030

2. Haraklány... Hereclean

A másik elnevezést nem ismerem, viszont van Guruslau(Goroszló). Már, az általad említett távolságon.

3. Zilah, Zilah-külső, Zilah-Északi...

Amennyire én tudom, Zilah és Zilah-Északi, ugyanaz az állomás csak, az egyik teherforgalmi. A Zilah-külső, szerintem, tekintve a távolságot, a belvárosban lehetett. Most inkább iparvágány, vagy még az sem... A növényzet miatt fémdetektorral található meg.:-(

Előzmény: ROCOman (8027)
60-1124-1 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8029

Mese az egész...

Volt klipp is, pontosabban riportfilm. Az eset után történhetett, mert már Bukarestbe jártak be. Pár pillanatra látszott a HL és HBL nyomásmérő. Mindkettő normális értéket mutatott! Fék nélkül a Desiro nem megy, sőt, ha hisztis rohama van, még normális állapotban sem hajlandó menni!:-/

Előzmény: nazareth (8026)
Davee91 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8028

A Biharkeresztes-Nagyvárad kishatárforgalmi jegy még mindig 4,4€ ?

ROCOman Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8027

Köszönöm. Igazából nem is egy, hanem mindjárt több kérdésem, kérdésünk is volna.

 

(Elkezdtük feldolgozni nagy Magyarország vasútállomásait a vasutallomasok.hu-n. A felvidék már készen van. Itt el voltunk "kényeztetve" a vlaky.net-tel és hasonló oldalakkal. Most Erdély van soron. Ezzel kapcsolatban mindjárt nehézségeink is támadtak.) Szóval:

 

1. Alsószopor vásártér kilométer adatai jelentősen eltérnek az 1914-es menetrendben az 1943-ashoz képest. Ha a nagy eltérés az 1943-asban lenne, ügyet sem vetnénk rá, mert ott gyakori volt az elírás, de a '43-as menetrend a 2006-os románnal egyezik és az 1914-es lóg ki a sorból. Mi lehet ennek az oka? Vonalkorrekció? Az építés során "elkövetett" hibák korrigálása? Áthelyezték vagy szimplán elírás?

2. Szilágyballa-Zilah közötti megállók nevei erősen eltérnek (Mind Haraklány, mind Cigányi ma is létező települések.). Ennek mi lehet az oka?

3. Egy és ugyanazon állomás-e ezek: Zilah, Zilah külső, Zalău Nord? Valószínűleg nem, mert 4 km eltérés van pl. az 1914 és 1943-as menetrendi kilométeradatokban.

Mi a kapcsolat közöttük? Mi a története?

 

Bármilyen információ hasznos számunkra amit előre is köszönök, köszönünk. (Igen valószínű, hogy lesznek még hasonló kérdések ahogy haladunk előre a feldolgozással. Ha nem tarthat számot a topic közönségének érdeklődésére jöhet nyugodtan privátban is.)

Előzmény: Józsga (8020)
nazareth Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8026

Jaaa...

Az eset kapcsán feltúrtam a netet, hogy mi történhetett valójában, de mindenhol csak annyit írtak, hogy "fék nélkül közlekedett".

Előzmény: Józsga (8021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!