Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2014.06.19 0 0 30291

hagyd, otthon is biztos szemetel. így szocializálódott. vagy csak kimaradt az első osztályból, és azóta sem tanult meg olvasni, esetleg a szövegértéssel van gondja.

Előzmény: Aln 663 1189 (30290)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 30290

?

?

?

?

?

 

?

Előzmény: hkv (30289)
hkv Creative Commons License 2014.06.18 0 0 30289

 

Múzeumok éjszakája 2014.

 

A MÁV-START ötven százalékos alkalmi menettérti kedvezményt biztosít a Budapestre, Szolnokra, Nagykanizsára, Szegedre, Pécsre, Kecskemétre valamint Miskolcra - 2014. június 21-én és 22-én megrendezésre kerülő - Múzeumok Éjszakája rendezvényre vonattal utazóknak számára.

 

A kedvezményes utazás legkorábban a rendezvényt megelőző napján, június 20-án, pénteken éjfélkor kezdhető meg. A visszautazást legkésőbb a rendezvény zárását követő napon, június 23-án, hétfő éjfélig kell befejezni.

Az kedvezmény a visszautazásra a Budapestre látogatók esetében a látogatást igazoló karszalag és a menettérti jegy felmutatása mellett érvényes. A vidéki városokba utazók esetében az ötven százalékos alkalmi menettérti jegyet az érvényesítéshez a rendezvény helyszínén le kell bélyegeztetni.

A START Klub kártyával rendelkezők a Múzeumok Éjszakáján bármely programon ingyenesen vehetnek részt, kártyájuk felmutatásával díjmentesen beléphetnek az eseményekre. Az előzetes regisztrációhoz kötött programok esetében a kártyákkal belépni szándékozóknak is jelezniük kell részvételi szándékukat az adott intézménynél.  

A kedvezményes jegyváltási lehetőségről és a felhasználás feltételeiről részletes tájékoztató a MÁV-START Zrt. honlapján, a  www.mav-start.hu oldalon található, illetve a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is az utasok rendelkezésére áll.

A programokról további információ a www.muzej.hu oldalon található.

 

 

Programok sokaságával várja a vasút szerelmeseit a MÁV-START Zrt. országszerte!

 

MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Központ Budapest-Keleti pályaudvar

1087 Budapest, Verseny utca 1.·06 30 311 0540 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: 13.00 - 01.00

Programok:

A Keleti Személykocsiműhely bemutatása

·      Z1 tip. személykocsi a 10. vágányon a 4x20 tonnás csoportemelőn megemelve, a kigurított forgóvázon vizsgálatok, kerékmérés és ultrahangos repedésvizsgálat bemutatása,

·      Z1 tip. személykocsi a 12. vágányon, alatta a vizsgálócsatornából megtekinthető a jármű alváza, forgóvázai,

·      Lengéscsillapító vizsgálatok gyakorlati bemutatása a vizsgáló műhelyben,

·      Háló, vagy fekvőhelyes kocsi és komfortkocsi (összenyitva homlokátjárónál) bemutatása a 12. vágányon ütközőbakig felzárkózva,

·      Étkezőkocsi bemutatása a 11. vágány ütközőbakjánál (Nehéz György porcelán magángyűjteménye)

·      UNIMOG, MTZ-154 és MTZ-339 mint a vontatási műhelyek járműmozgató berendezései, közúti-vasúti járművek bemutatása álló helyzetben a 11. vágányon,

·      Gépi kocsimosás bemutatása, 16 órai indulással mosó tartalék védőkocsival és 2 nyitható ablakú személykocsival kiindul a pályaudvaron keresztül a 83. vágányra, ott a kézi rásegítők feltolják az ablakokat, ajtókat bezárják, kocsikísérők leültetnek mindenkit az ülésekre, és kétszer áthúzzák a szerelvényt a berendezésen, majd vissza a kiindulási helyre.

A járműkarbantartó blokk érdekességei

·      KVSU-01 közúti-vasúti segélynyújtó jármű bemutatása a 1023-as vegyszer és szemétszállító teherkocsi 40. vágányról való kiemelésével, majd vágányra visszahelyezésével (közel a teherkapuhoz, hogy indulásra kész legyen)

·      Vegyi elhárító gépkocsi és jellemző eszközeinek bemutatása az irodaépület előtt.

·      MD 604-es vasúti segélyszerelvény (mozdony emelésére is alkalmas daru) bemutatása.

·      az új 415 061, vagy 062-es kék Flirt bemutatása – mint legújabb villamos motorvonatunk -.

·      az új IC+ kocsi egyik járművének bemutatása, mint a legújabb magyar „saját márkás” termék.

·      A NOHAB Alapítvány M61-010-es járművének bemutatása, óránként 10 perc „dízelmotor zenével”.

Személykocsiműhelyhez kapcsolódó kulturális csemegék:

·      Oktatóteremben gyermekrajz verseny „Szüleim vasúti munkahelye” címmel,

·      Műhely 12. vágány végénél a műhely dolgozóinak és a modellvasúti gyűjteményéből kiállítás, a 20 éves a CAF típus emléknap modelljeinek bemutatása,

·      A Budapesti TT Barátok modulokból összeállított 1:120-as méretarányú, 30 méter hosszú, digitális működő modellvasútja,

·      Vasút a vasútban; a révkomáromi vasúti kocsiba épített működő modellvasúti világ,

·      LEGO modellvasút

·      MÁV Szimfónikusok 5 fős fúvós kisegyüttese zenél 15 és 17 óra között

Tablókiállítás a MÁV-START Zrt. szervezetéről

 

Budapest-Nyugati pályaudvar

1067 Budapest, Teréz krt. 55. ·06 30 565 55 67 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu· www.mav-start.hu

Látogatási idő: 20:00 - 22:00

A MÁV-START Zrt. grafikával ellátott mozdonyainak bemutatója

A MÁV-START Zrt. szeretettel várja a vasúti vontatójárművek iránt érdeklődőket a Múzeumok Éjszakáján a Nyugati pályaudvaron, ahol a vendégek megtekinthetik a Társaság öt, impozáns grafikával ellátott mozdonyát.

Egy időben és egy helyen lesz látható az Aranycsapat, a Kandó, a Mátyás király, a Weöres Sándor és a csapat legfrissebb tagja, az idén felmatricázott Gábor Áron mozdony a Nyugati pályaudvar 10. vágányán. A 470-es sorozatú (Taurus) Aranycsapat és a 480-as sorozatú (TRAXX) Gábor Áron mozdony vezetőállásán két mozdonyvezető is várja a lelkes érdeklődőket, hogy válaszolhassanak a vendégek által feltett kérdésekre.

Szeretettel várunk minden vasutat kedvelőt, felnőtteket és gyerekeket egyaránt.

 

MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Központ, Nagykanizsa

8800 Nagykanizsa, Csengery út 84.·06 30 565 6449 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: 17.00-23.00

A program időtartama 2 óra, a csoportok 17.00, 19.00 és 21.00 órakor indulnak.

A műhely általános történeti ismertetése (a kezdetektől napjainkig)

Műhely-bejárás: 

1. A20 m-es mozdonyfordító- korong a kapcsolódó sugárvágányok, mozdonyjavító álláshelyek segédműhelyek és gépészeti berendezések bemutatása,

2. Agőzmozdonyok kiszolgálásánál használt berendezések (szénfeladó, vízdaru stb.) megtekintése

3. A18 m-es mozdonyfordító-korong a kapcsolódó mozdonyjavító körfűtőház, ill. annak mozdonyjavító álláshelyeinek, segédműhelyeinek, gépészeti berendezéseinek ismertetése, a terület bejárása.

4. Aforgácsolóműhelyben kialakított múzeum megtekintése, bemutatása (A gőzmozdonyjavítás során használt gépek, berendezések, eszközök.).

5. Agőzmozdonyok kiszolgálásában alkalmazott, a múzeumban elhelyezett egy hengeres Sulzer dízelmotor indítása, üzem közbeni bemutatása.

 

MÁV-START ZRT. Járműbiztosítási Központ Karbantartási Műhely Szeged

6729 Szeged, Rendező pályaudvar ·06 1 516 1669 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: Június 20. Péntek este!18.00-24.00

Egy igazi, apás – fiús program! Múzeumok Éjszakája a szegedi fűtőházban!

Tekintsenek be a fűtőház éjszakai életébe, oda, ahová a mozdonyok járnak aludni. Oda, ahova a vonatok továbbítása közben lejutnak, hogy a szakemberek átnézzék minden egyes alkatrészüket. Láthatóak lesznek a mozdonyok alulról, felülről és még belülről is!

Megtekinthető lesz egy V43-as mozdony, a Szili,  egy M62-es mozdony, a Szergej, láthatnak felújítás alatt lévő, oldalfal nélküli V43-ast is. A nagy csarnokban egy igazi meglepetés, egy nagyméretű, működő H0 léptékű modul terepasztal várja a látogatókat, melyen sok kis mozdony és szerelvény fogja útját róni, éjszakai megvilágítással! A szabad téren pedig hajtányozni is lehet és egy M47-es Dacia vezetőállásán utazni menet közben!

A fordító koronggal pedig keringőzni lehet.

Szeretettel várjuk az érdeklődőket a MÁV-Start ZRt, a Vasúttörténeti Alapítvány és a VTA Vasútmodellező Baráti Kör szervezőinek nevében. Parkolási lehetőség a kiépített parkolóban, megközelíthető a 74-es buszjárattal.

 

MÁV-START Zrt. - Vasúti Járműjavító, Szolnok

5000 Szolnok, Kőrösi út 1-3., Kőrösi úti főbejárat·06 56 421 533 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu·www.mav-start.hu

Látogatási idő: 15.00 - 22.00

A vendégek megtekinthetik a néhány éve felújított ipartörténeti jelentőségű több mint 110 éves víztornyot, valamint a vasúti járművek felújításának, gyártásának otthont adó csarnokokat, a felújításhoz használt gépeket, berendezéseket, valamint a felújítások egyes munkafázisait, valamint bepillantást nyerhetnek az IC+ kocsigyártás kulisszatitkaiba.

A látogatás a járműjavító üzem központi épületében kezdődik, ahol kollégáink köszöntik a vendégeket. Regisztrációjuk, majd egy rövid balesetvédelmi oktatás után, kollégáink csoportokba szervezik majd a látogatókat és a lehetőségeinkhez képest a legkisebb várakozási idő után megkezdik a túrát, mely során ellátogatnak és belülről is megtekinthetik a 114 éves, 2011-ben felújított víztornyot és bepillanthatnak majd az egyes javító csarnokokba.

Egy-egy túra várhatóan 50-60 percet vesz majd igénybe, közben igyekszünk választ adni a vendégek által feltett kérdésekre.

Természetesen nagy szeretettel várjuk a gyermekekkel érkező és a szép korú kedves érdeklődőinket is

hkv Creative Commons License 2014.06.16 0 0 30288

 

 

 

 Aki esetleg még nem látta volna érdemes megnézni. A videó is magáért beszél!

 

http://www.hirado.hu/videok/?video=155345

Sabee Gigant Creative Commons License 2014.06.14 0 0 30287

Az 58-as Taurus megvált a "zöld-sárga" matricától! Újra ÖBB-színekben:
https://www.flickr.com/photos/szakipeti/14417885271/

kacsa! Creative Commons License 2014.06.11 0 0 30286

(325)

Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 30285

Szia! 

 

Rendszeresen utazol hétvégente Keszthely felé? Mindig csak zöld-sárga 446-ost láttál?

Előzmény: Törölt nick (30252)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 30284

Nem.

Az osztrák megfékezettségi követelmények eltérnek a mieinktől.

1014 + 4-5 Schlieren 135-re volt jó az Ostbahn-on, de taurusszal már 140-re.

Elég sokat cibáltunk ilyen vonatokat a tóparton.

Előzmény: 444444 (30282)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 30283

Ez kizárt! Ugyanis az osztrák vasutasfórumon voltak a Schlieren-korszakban olyan panaszok, hogy EC/IC vonatokban miért vannak Schlierenek! Az EC-k és IC-k meg 140-esek voltak korábban.

 

Előzmény: 444444 (30282)
444444 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 30282
Akkor a Schlierenek Ausztriában is csak 120-szal mehettek annak ellenére, hogy 140-esek voltak?
Előzmény: MatricásTeknő (30281)
MatricásTeknő Creative Commons License 2014.05.26 0 0 30281

Tény, hogy néhány Schlieren 140-re lett levizsgáztatva, (nem tudom pontosan hány darab), de ennek nem igazán van gyakorlati haszna. Legfeljebb olyan szerelvényben mehetne ennyivel, ahol kb. minden 2 Schlierenre legalább 1 Mg sínfékes kocsi is jut, különben nincs a vonat 140-re megfékezve. Ilyen szerelvényösszeállítás viszont gyakorlatilag legfeljebb a terepasztalon fordulhat elő… :) Ráadásul egy nagyobb engedélyezett sebességű kocsinak nyilván a fenntartása is drágább, a szigorúbb műszaki feltételek miatt.

Előzmény: 444444 (30280)
444444 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 30280
Nem. Majd este tolok fel képet.
Előzmény: cs1014 (30278)
defcon Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30279

Az Innsbruck - Graz IC-k is vezérlővel járnak, Selzthal-i irányváltással.

Előzmény: lineagialla (30275)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30278

Őszintén szólva nem tudom. Még fel sem tűnt. Nem a biciklisek/paklik 140-esek?

Előzmény: 444444 (30277)
444444 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30277
Köszönöm a valaszod!
Még egy kérdésem lesz!

A GYSEV Schlierenjei 120-asok, de van olyan is, amire 140 van ragasztva.
Ennek mi az oka, hogy van ilyen-olyan is?
Vagy csak elírás?
Előzmény: cs1014 (30274)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30276

Anno DB-s szerelvények is jártak be EC-kel, VK-val bundeszékhoz.

 

A 160km/h azért az a szám, ami alatt magára valamit is adó vasút nem üzemeltet távolsági járművet. Nyilván a szerencsésebbik oldal vasútjairól van szó. :)

Előzmény: lineagialla (30275)
lineagialla Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30275

Talán a Sóvár - Grác IC-ken forda szerint is járnak (?) a vezérlőkocsik. Mondjuk oda talán nem is kell a 160.

Előzmény: cs1014 (30274)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30274

A Schlieren a környéken nem nagyon van önmagában 140-re megfékezve. A 8076 igen.

A 160 egyébként sem túl reális, bundesznál sem mehet egy CS ingaszerelvény 140 felett, mert nincs Mg féke. Ott viszont azért indokolt a 160, mert a CS kocsik gyakran közlekedtek(nek?) más jellegű vonatokba (IC, EC) sorozva, ahol is kell a 160, illetve ahol egyéb kocsikkal biztosított a vonatban az 50%+1db, de legalább 3 Mg fékes jármű.

Viszont ha a VK-t máshol is be akarják vetni (teszem azt távolsági forgalomban, akár Bp-re), akkor semmi akadálya a 140-es tempónak.

 

A csökkentett vmax meg növeli a vizsgálati ciklusidőket, azaz gazdaságossági megfontolásból érdemes elgondolkodni azon, hogy mely jármű milyen tulajdonságait tudjuk, vagy akarjuk kihasználni.

Előzmény: 444444 (30273)
444444 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 30273
A vezérlőkocsikat mikor és miért vették le 140-re?
Ha a Schlierenek 120-asok, akkor miért nem 120-ra vették le?
semmeringbahn1 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 30272

2010.04.07. Széchenyi

Előzmény: HBweb hu (30271)
HBweb hu Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30271

Szépjóestét!

 

Meg tudnátok mondani, hogy (napra pontosan) mikor avatták az alábbi emlékmozdonyok emlékezetét:

 

- 1047 505 Széchenyi,

- 1047 504 Haydn. 

 

A többi dátum megvan. 

Előre is köszönöm. 

HB

kopaszsop Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30270

nájsz (y)

Előzmény: cs1014 (30269)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30269

áj promisz, áj vont dú det eni mór!

Előzmény: kopaszsop (30268)
kopaszsop Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30268

dú not fíd dö...

Előzmény: cs1014 (30267)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30267

Hángörien plíz!

I dont nó, vat jú mín.

Előzmény: M63 010 (30266)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30266

Na de azok nem GYSEV-es, ha nem tévedek.

Előzmény: cs1014 (30264)
kacsa! Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30265

Na ezt pont akartam kérdezni.

EVM-es mozdonyként úgyis vissza fognak szivárogni, más zászló alatt.

Előzmény: cs1014 (30264)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30264

Ja, meg már két idei is werbelok lett, a 058, meg a 059 tavasz óta már az óbb-t reklámozza.

Előzmény: M63 010 (30262)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30263

Idén lemossák az 502-est.

Előzmény: M63 010 (30262)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 30262

A MÁV-nak a Gábor Áron az új matricás mozdonya. A GYSEV az idén ki előtt fog tisztelegni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!