Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2025.06.09 -3 4 20487

Így néz ki alulról a futókerék és az alváz csatlakozása:

 

 

Azért ezen a mozdonyon mindig elképedek, hogy mennyire jó konstrukciót alkotott a PIKO az '50-es évek közepén. Vagy inkább az első felében, amikor megtervezték.

 

 

A némi felújítás után ilyen lett.

 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (20486)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.06.08 0 0 20486

Köszönöm, nem tudtam, hogy létezett ilyen gyári megoldásban.

Előzmény: alkotasu (20485)
alkotasu Creative Commons License 2025.06.08 -2 2 20485

Nem. Gyári. Volt ilyen, de ritkán lehet látni. Nagy szerencsém volt, közel két éve valaki az e-bay-en hirdette meg piros dobozával együtt. Úgy emlékszem, hogy nem is kifejezetten a modellvasutas holmik között. Pár kisebb baja volt, a szerkocsi szegecsének lazulása miatt a forgóváz le volt esve, a füstterelőről a festék részlegesen elpattogzott, a futókerék mellgerendáról meg teljesen le volt kopva a piros festék. Némi javítással ezek könnyen megoldható dolgok voltak. Valami 42 ájróért megérte megvenni, már csak azért is, mert azóta sem láttam ilyen kivitelűt, csak a fix futókerekeset. (Nemrég a Macerán láttam egyet, de az tényleg házilag lett átalakítva. És annak dupla volt az ára.)

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (20484)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.06.08 0 0 20484

A BR50 futókereke az saját konstrukció? Ha igen, mondanál róla részleteket?!

Előzmény: alkotasu (20483)
alkotasu Creative Commons License 2025.06.08 -3 2 20483

Nézegettem egyik nap a magyar modelles topikot, és elszörnyedtem, hogy néhány új, de drága modell modellnek mennyi körtüzes és egyéb baja van. Ismét elkezdtem örülni, hogy ezek az öreg gépek strapabíróak, üzembiztosak még az apró-cseprő konstrukciós problémáik ellenére is. És legfőképpen töredék áron beszerezhetők ezek az öreg darabok.

 

Nemrég vettem egy régi HRUSKA BR 84-est. Némi felújítás után ilyen lett:

 

Aztán mögé akasztottam 4 hozzávaló kocsit is:

https://www.youtube.com/watch?v=4T8MFJrW3ag

 

De jó megvilágításban megfuttattam a BR 23-ast is a 3. osztályúvá alakított gyorsvonati kocsikkal is:

https://www.youtube.com/watch?v=LGAyugeftsc

 

A BR 24-esem kis kenés után rendkívül csöndesen megy:

https://www.youtube.com/watch?v=fYOHaRkcH6g

 

Az ősrégi Piko BR 50-esről végre csináltam egy jó, napfényes felvételt.

https://www.youtube.com/watch?v=rHCaP8tMuSU

M63,012 Creative Commons License 2025.04.02 -2 4 20482

A mellékelt vagonokhoz még egy kérés; akinek esetleg lenne az 506-os pályaszámú VTG vagon, és megválna tőle, szívesen beilleszteném a sorozatba. Esetleg keressen meg mail-ben, ha lenne ilyen elfekvőben valakinél. Köszönöm!

Előzmény: M63,012 (20481)
M63,012 Creative Commons License 2025.04.02 -2 5 20481

Roco VTG-sor...

 

M63,012 Creative Commons License 2025.02.15 -2 3 20480

Igen; mondhatni újnak megfelelő állapotban került hozzám, így én raktam fel az alkatrészeket, nem lett összekenve ragasztóval.

A korához képest gyárilag is szép kidolgozású, a feliratai is hibátlanok, mind olvashatóak.

Emellett a kapcsolós oldalra kapott egy kurzkupplung-kinematikát, Roco kerekeket, digitálisan kapcsolható belső világítást és homlokfényt, meg egy-két kiegészítő apróalkatrészt, ami tovább löki még kicsit a dolgot (villámjelek, iránytáblák, mozdonyvezető figura, távvezérlési csatlások, ilyesmik…). 😉

Előzmény: alkotasu (20479)
alkotasu Creative Commons License 2025.02.14 -2 1 20479

Ahogy nézem, a PIKO sem szégyenkezhet, jó kidolgozású darab.

Előzmény: M63,012 (20478)
M63,012 Creative Commons License 2025.02.14 -3 2 20478

Egyik sem, de szeretnék majd közéjük olyat is. ;-)
Egy régi Piko (074), és három Liliput (115, 141, 148); a vonó/tológép természetesen Frankfurt-Griesheim állomásítású V80. 

Előzmény: diginewl (20477)
diginewl Creative Commons License 2025.02.14 -1 1 20477

Ennek egy része Brawa?

Előzmény: M63,012 (20476)
M63,012 Creative Commons License 2025.02.14 -2 2 20476

Frankfurt - Köln "Heckeneilzug" egységei.

 

M63,012 Creative Commons License 2025.01.17 -3 3 20475

Csak mert szépek.

Kár, hogy "róbertke" nem látja... :-(

 


M63,012 Creative Commons License 2025.01.13 -2 1 20474

Szép, ritka modell!

Előzmény: BTJ (20473)
BTJ Creative Commons License 2025.01.13 0 2 20473

Sikerült beszerezni a két ünnep között egy eléggé 

ritka (vagy inkább elfeledett) Talbot vagont. ROCO 46542

 

Közben a lista is 57 vagonra növekedett és közel sincs vége,

csak már egyre apróbb morzsákból kell összerakni.

alkotasu Creative Commons License 2024.12.14 -5 3 20472

Bár eredetileg nem szándékoztam venni igazából semmit a mai börzén, de amikor végre láttam valakit, akinek volt egy Dietzel őskövülete és nem csak árulni akart, hanem el is adni, megvettem - tulajdonképpen bagóért. Tökéletes állapotú, dobozos darab, a műanyag kerék kopásmentes. Persze fém kereket kapott, és az eredeti bekerült a dobozába. A kocsi meg az '50-es évek E44-ese vontatta tehervonatba. Ha hinni lehet a dobozon levő számoknak, akkor '59-es konstrukció, és '67-es gyártás. Ez utóbbit a Schicht kapcsoló is alátámasztja, mert régebbi, róbertkétől származó hűtőkocsi kapcsolója, és annak rögzítése erősen eltér ezétől.

Ami szembetűnő, hogy a PIKO kocsiktól eltérően ennek ki van dolgozva a belseje.

 

róbertke Creative Commons License 2024.11.26 -1 0 20471

Mit mondtam neked tegnap a telefonba? 

Fleischmann = FLM 

Előzmény: alkotasu (20470)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.26 -2 0 20470

Fleischmann gyártmány?

Előzmény: róbertke (20469)
róbertke Creative Commons License 2024.11.24 0 1 20469

Új változatban ezt a kocsit készíti a FLM 5772 kat. szám. alatt, persze sokkal szebb kivitelben. 

 

Szomszédodtól vettem pár hónapja "bagóért" 

Előzmény: alkotasu (20468)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.24 -3 4 20468

A múltkor találtam egy újabb őslényt, aminek a létezéséről eddig nem is tudtam. A CCiitr-pr05-ről eddig csak TT-s méretarányban láttam NDK-s modellt. Mint kiderült, létezett egy Gebert nevű gyártó is az '50-es években. Ha hinni lehet az alján levő papírdarabnak, akkor 1959-es darabról van szó. Viszonylag olcsó pénzért meg is vettem, persze némi javítgatást, bütykölést, kerékcserét igényelt. A kapcsoló lekókadt, a kerék műanyag, ráadásul a tengely 24.8 mm-es. Az egyik rugóvég letörve (bár ezt csak itthon vettem észre), peronkorlát elgörbülve.

Eredeti állapotában ilyen volt:

 

Érdekes megoldású a kapcsolók középre húzása. Ilyen barkács megoldást még nem láttam. De működőképes. A kasztni alvázhoz rögzítése is elég hülyén van megoldva, a kiálló csapokat forrasztópákával rátaknyolták az alvázra, amit  szintén sikerült megolvasztani kis mértékben.

 

A letört rugóvéget a korábbi barkácsolásom során levágott hordművek egyikéből pótoltam.A görbüléseket kiegyengetve, rugóvéget kiegészítve, tengelyről a csorba nyomkarimás műanyag kereket levágva és régi PIKO fém kerekekkel pótolva már egy újabb működőképes dinoszauruszom van.

Tulajdonképpen oldalról alig látszik a műtét sebhelye.

 

Alulról már jobban, mert a fékpofa kissé beljebb van (de alulról nem fogom nézegetni).

M63,012 Creative Commons License 2024.11.20 -1 2 20467

Kösz; közben a tetőszerelvények kicsit feljavultak… 😉

 


Előzmény: JaniBAU (20466)
JaniBAU Creative Commons License 2024.11.10 0 0 20466

Gratulálok,szép gép!

Előzmény: M63,012 (20465)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.10 -1 4 20465

Csak; mert sikerült digitalizálnom, ezt a szép kis modellt. 😉

 


Előzmény: M63,012 (20454)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.06 -1 3 20464

Köszi az infókat; de még az is előfordulhat, hogy a Mü vagy Stg E18-asok helyett pl. egy Hannover/Minden BR23-as lesz majd a Hmb kocsik vonatgépe. 😉

 

Előzmény: róbertke (20463)
róbertke Creative Commons License 2024.11.06 0 0 20463

Előzmény: M63,012 (20461)
róbertke Creative Commons License 2024.11.06 0 0 20462

M63,012 Na most kaptam egy letolást .... 

 

Mind a négy mozdony járhatott a régi München - Ausburg - Ulm - Stuttgart útvonalon. 

Azért csak a régin, mert új pályán a DB ICE viszi az utasokat 1 óra 53 perc és  2 óra 09 perc menetidővel, útközbeni megállásoktól függően.  

Előzmény: M63,012 (20461)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.06 -1 0 20461

Előfordulhat bármi... ;-)

Előzmény: róbertke (20459)
róbertke Creative Commons License 2024.11.06 0 0 20460

Van egy DB állomásítási listám 1957 - 1974 közötti időszakról. 

DB E18 06 München Hbf. 

DB E18 10 Stuttgart 

DB E18 24 Stuttgart 

DB E18 045 München Hbf 

 

A személykocsikra nincsen rálátásom, hogy mennyire valós/hamis a főkeretre festett Hamburg állomásnév. 

Előzmény: M63,012 (20454)
róbertke Creative Commons License 2024.11.06 0 0 20459

Vajon melyik lesz a mozdonyuk? 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166304119&t=9134927  

 

 

 

Előzmény: M63,012 (20454)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.04 -3 1 20458

A nepper-geczi kategóriát ne keverjük ide, ha lehet...

Előzmény: tumikas (20456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!