Akárhány mínuszt is nyomnak rám, továbbra is fenntartom, hogy a gyerekre "hivatkozva", a saját hobby igényeket kiterjeszteni, inkább nem őszinteség, hanem valami más.
Bár tény: a boldog mozdony, hasznos mozdony (Kövér Ellenőr).
És ha boldog az apuka, akkor hasznos az apuka, és ez a gyereknek is jó...végső soron ki lehet jogászkodni, de úgy tudom ez gyűjtemények topik :)
További jó gyűjtögetést, és tényleg őszintén kívánom, hogy kattanjon majd rá a gyermeked is, mert ennél jobb hobbyt nem lehet találni!
""Amióta megszületett a fiam, átgondoltam a dolgokat, nagyon kicsi lesz az még neki,
így újra nekiálltam felépíteni egy H0 gyűjteményt.
Csak tehervagonokra fáj a fogam,""
Mindenki, mindenét arra költi, amire szeretné, de más nevében nyilatkozni...inkább ne. Van 3 gyerekünk, sajnos tudom mit beszélek.
Gondolt át, hogy TE szeretnéd-e, a fenti dolgokat (H0), vagy inkább maradsz a H0e-ben. A gyerekek gyorsan nőnek, és a kisebb dolgok jobban fognak a kezére állni mint Neked (már most)...
Elkészült a Ci-33a kocsi harmadosztályúsítása az '50-es évek első felének megfelelően, pontosabban az osztályjelzést még majd le kell lakkozni. De addig is használható a portéka. Természetesen a fóliák helyett is megkapta a műanyag ablakokat, ami igazából csak egy fokkal jobb, de az "üveg" mégsem a belső falsíkon van. Az üres kocsibelsőt meg megtöltöttem egy későbbi, már átbarkácsolt példány bútorzatával. Igaz, így elüt a belül kopasz PIKO kocsiktól.
A napokban vettem egy ős HERR Pwi-32-es poggyászkocsit, aminek a feliratozása még az ablak mellett van, így egy vonatba sorozható a szintén a ős HERR Ci-33a kocsival. Mindkettő alvázcserés lett, a személykocsi egy másik ugyanolyanét kapta meg, mert a sajátja meglehetősen romos volt, a poggyászé meg gyárilag görbe. A domború, festetlen feliratokat én sárgítottam. Nehézsége abban volt, hogy ezek a domborulatok meglehetősen alacsonyak, könnyű a közöttük levő sík felületet is befesteni. A kocsi érdekessége, hogy a pályaszám stimmel a típus egyetlen példányához (117 530). A Ci-33a kocsi szintén egyetlen példányban létezett, de annak pályaszáma 98072 volt - eltérően a modellen olvasható 99724-gyel.
Be is soroztam a két kocsit egy régi BR 24-es mögé a személyvonatba a Ciuv-24/35-ös kocsik közé:
Köszi, nagyon jó képek! Tényleg érdekes! De akkor lehet, hogy csal az emlékezetem, és a Bhv kocsikra csak H-Start felirat került? A képeidet nézve, lehet... (Az biztos, hogy számomra nagyon idegenül hatott az új felirat, akármelyik is volt.)
Persze, hogy azokon is megjelent, hiszen a Halbik a FLIRT-ek és a Talentek beszerzése nagyjából egy időben történt, azaz 2006-2007 környékén! Viszont átpörgettem a személykocsis topik 2007-es bejegyzéseit. Piros halbit láttam H-MÁV felirattal, de revízióról kijött Bhv és egyéb más kocsikon csak a MÁV felirat szerepelt. Ez persze nem bizonyíték arra, hogy elvétve ne lett volna H-MÁV-os Bhv, de nem volt elterjedt! Inkább az volt a jellemző, hogy a még MÁV-os kocsikon egy téglalap alakú H-START matricával ragasztották felül a MÁV feliratot. Érdekesség: 2007. júniusi revíziós Bp kocsi, simán MÁV felirattal
Pedig volt. Konkrétan emlékszem a Bhv kocsikra is, de nyilván a többire is felírták a "H-" kezdést. Sőt, a BRAVA Talentjeinek modellje, meg a Flirt-ek is így jöttek ki, ott volt az oldalukon a H-MÁV felirat. Én onnantól kezdve hagytam fel a jelenkorszakú járművek beszerzésével.
Persze, minden után mindent lehet kötni, Adler gőzös után Regiojet kocsit is, mert a kapcsoló lehetővé teszi. Lehet gyurmamodellel, bármivel is játszani, az illető maga dönti el, milyen kompromisszumra hajlandó. Ezzel nincs is baj.
Ugyanakkor a kolléga meg korhű szerelvényt szeretne összeállítani, és az volt a kérdés, hogy egyszerre létezett-e a MÁV feliratú papagáj, és a H-START feliratú kocsi.
Csatlakozom. Nálam anno a megjelenése után cibálta a Roco ÖBB 1116 a Bhv szerelvényt,meg a Sissy is. És csodák csodájára,pár év múlva egyszercsak egy 1116-os hozta hajnalban a pusztaszabolcsi személyt,de ugrott ki érte anno 1014 is segélygépnek...
Ha nem a "tudat" a döntő,akkor miért ne lehetne? Nézz meg egy mai IC-nek csúfolt összeállítást és egy 10-15 évvel ezelőttit...
Kicsi a valószínűsége, hogy valaki pontosan megmondja, hogy mikor közlekedett utoljára sima MÁV felirattal egy papagáj Szili (urambocsá a PIKO által kiadott pályaszámú), és mikor lett ilyen emblémás startos Y kocsi (akár pont ezzel a pályaszámmal).
Nekem az a véleményem, hogy nagyon nem volt jellemző az a kombó, amit elképzeltél - még akkor is, ha esetleg elő is fordult valami rövid ideig.