Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Magyarországon Mission Impossible. Alapvetően nincs megtiltva maga a turbósítás, csak épp bármilyen változtatás az autón engedély köteles, amit meg nem adnak semmiképp, hacsak nem létezett a gyárban ilyen opció. Tehát egy szívó 20V Kappából csinálhatsz 20VT-t, de pl. egy JTD-ből nem csinálhatsz M-jet-et, pedig megoldható lenne 166-osból, hisz adott hozzá minden, mechanikusan faragni sem kéne semmit. Pár országgal arrébb sima ügy+ mennybe menetel, ha profi a kivitelezés. Egy haverom konkrétan ezért vándorolt ki UK-ba, észvesztő, hogy mi mindent tudnak legalizálni odaát. Busásan megél belőle, itthon pedig szó szerint üldözték érte. (amúgy az ember megérdemli, példa értékű, amiket alkot, vér profi csávóról van szó)
Egy tájékoztató ár: Ausztriában egy offos, gyárilag 2.0 200lovas szívó motoron láttam valaminő kompresszort, plusz 50 lovat tett a méneshez.A kiírás szerint 5900 euro értékű a dolog, hivatalosan engedélyekkel.
Jaj a hengerfej tömítés is egy külön móka. Létezik egybe-tömítés, osztott tömítés és 3-féle magasság. De azt felejtsd el, hogy csak egy hengerfejet veszel le mivel mindenképp fellazítod a szomszédos hengerfej csavarját is és azt már nem szabad visszahúzni tömítés (és csavar) csere nélkül és így mint a dominó minden hengert le kell venni ugye... Meghát ugye
Akkor talán jobb azért a helyzet mintha a hengerfej menete szállt volna el. Bár nem is tudom....
Mondjuk ilyen szempontból szerencsés, hogy osztott hengerfejes a megoldás, mert kevésbé hajlamos a vetemedésre.
Viszont az ügyködés szempontjából nagyon lényeges, hogy nehogy törmelék kerüljön az égéstérbe. Szóval ezt valamilyen módon ellenőrizni kell. Sajnos az ilyen munka során ez gyakorta előfordul és ha spén vagy pld. porcelándarab vagy csak homokszemcse esik be az az indítás után csúnya munkát művelhet. Legjobb periszkópos hengerfej kamerával bekukkantani, hogy minden rendben van-e odabenn. Ha kell tudok kölcsön adni ilyet.
A szerelés szempontjából ez nagyon kényes a motor! Szigorúan oda kell figyelni a meghúzási sorrendre és a nyomatékokra! Mivel egy csavar ugye két hengerfejet húz le.
Szóval jó lenne kibányászni hengerfej leszedés nélkül....
Léteznek menetjavítási lehetőségek (Heli-Coil, V-Coil és társai) ezt általában gépműhelyek vállalnak. De nem hinném, hogy fent lévő hengerfejen ezt elvállalják. Meg ha már lejön a hengerfej akkor érdemesebb javíttatás helyett egy másikat feltenni. Én nem hiszek az otthoni menetjavítás sikerességében pláne egy dieselen ahol jó magas a kompresszió szóval a nyomás igencsak törekszik kifelé.
Mivel én már túl vagyok egy utólagos turbósításon, talán nem veszed tolakodásnak, ha leírom a tapasztalataimat. Címszavakban: 1. Teljes motor szét-össze, minden tömítés-szimmering csere, hengerfej(ek) felújítás. Nagyon precízen végig mérni mindent, ami picit is két esélyes CSERE. 2. Kompresszió viszony csökkentés. (itt már érdemes elgondolkodni kovácsolt dugattyún, a későbbiekben sok szívástól megkímélhet) 3. Erősebb kuplung, sperr (visco elég egy jó darabig). 4. A 24-szelepesnél szükség lesz egyedi leömlőre, nincs gyárilag ilyen opció. (nekem ez egyszerűbb volt) 5. Kell egy nagyon okosan megválasztott turbó, az elvárt teljesítmény függvényében. (én konkrétan a Garret Hungária véleményét kértem ki a témában, náluk nehéz lenne okosabbnak lenni) 5. Üzemanyag ellátás újra teremtése, szintén az elvárt teljesítmény függvényében, kezdve a szivattyútól, az üzemanyag vezetéken át az injektorokig MINDEN, és ha lehet, akkor mindenből újat! 6. Intercooler+ csövezés. 7. Kipufogó rendszer. 8. A végére hagytam a leglényegesebbet: MOTORMANAGEMENT, és egy VÉRPROFI PROGRAMOZÓ!!!! Enélkül az egész kutyagumit sem ér, mindegy, hogy mennyit lapátoltál a többibe. Számold ki, hogy Neked megéri -e az áldozatot, ha jól sikerül, minden nap mosolyogva fogsz kiszállni a gépből, ha nem, megbánod, hogy egyáltalán neki kezdtél! A legszerényebb számítás szerint, ha Te magad csinálod, minimum 1,5, de inkább 2 millió ft. kell egy használható, üzembiztos konfighoz. Ennyiért lehet venni 20VT-t 300ló aránylag elfogadható pénzből kijöhet abból is, és még pénzed is marad(hat) ideális (olyan persze nincs) esetben. Ha az egyediség vonz, vagy a nagy V6 hangja tüsszögve, az más tészta, meg tudom érteni, de anyagilag fel kell kötni az alsó neműt. Nem sétagalopp egy ilyen léptékű projekt, de ha jól sül el, akkor az eredmény kárpótol!
Hát az komoly játszma lenne. Még felsorolni is sok mi mindenre kellene odafigyelni. A 2l turboknak nemigen van idevágó alkatrésze. Mármint a V6-hoz való.
A sima váltócsere is nagy akció mivel a kéziváltós V6-ban az ECU is eltér az automatáétól. ECU csere esetén pedig az immo rendszerrel is valamit kell tenni. (legalábbis kiirtatni belőle)
Ha a limóba keresel váltót akkor oda szerintem rudazatos kellene (ha 96-ősztől öregebb), ha a Coupe-dba akkor mivel facaliftes Coupe az mindenképp bowdenes. Nekem van egy 6-sebességes bowdenes V6 váltóm azt rájuk lehetne tenni ha bowdenes vagy kicsit nagyobb munkával akár a rudazatosra is, akkor kell egy rudazat és bontás fúrás faragás.
1.6 td moci 130 paci, 6-os váltó. Hibátlan, erős, megy, jól fogyaszt. Ilyenre vágyik mindenki. kb 60literrel majdnem 1000km-t tud. Ezzel ki is fújt minden előnye.
A kormány 102ezernél már nem bőrös. Ezt a kia úgy orvosolja, hogy 150ezerig az ilyen fő darabokat mint a kormány, ingyen újra cseréli. A kormányról vezérelhető minden kütyü.
Csak épp a bajuszkapcsolókat nem tudták úgy elhelyezni, hogy kézre essenek. Innentől kezdve minek a sok kütyü a kormányon.
Hangvezérléssel tudok váltani rádió, cd, telefon, usb között. Király, de minek.
Tud 18db fm rádió állomást tárolni, nálunk 2 van országosan..........
Ha már rádió, marha gyenge az antennája. Eddig Kecskeméten még Juventust is tudtam hallgatni, most a Kossuth-nak is örülök.
Bloutooth-on csatlakozik a telefon a kocsihoz, király, de én inkább 30-as térerőt szeretnék, mert annak erre felénk kevés jele van.
Csak úgy indul, ha közben nyomom a kuplungot. Ettől görcsöt kapok. Be kell ülni, beindítani, bekapcsolgatni a fűtést, majd utána csomitartóba pakolás, gyerek bekötés stb.
Indításkor kirajzolja, hogy merre állnak az első kerekek, és merre kell tekerni a kormányt, hogy egyenesbe álljon. Eddig megvoltam e nélkül is.
Van tolató radar, eddig sem tudtam rendesen parkolni meg ezzel sem. Én biztos nem építeném be pl a kappába.
Van tempomat, ami király, de két kapcsolót kell nyomkodni, tekergetni, mire be tudom kapcsolni. Bonyolult.
Van benne sebesség határoló automatika, aminél nem tudsz gyorsabban menni, hiába nyomod a pedált.
Természetesen abs, ESP, stb miegymás.
Tehát egy csomó extra amik nélkül simán lehet élni.
De:
Kényelmetlen az ülés, ráadásul nyikorog 102ezernél. A szélvédő olyan nagy, hogy ha hátulról süt a nap akkor is a szemedbe világít, ha lehajtod a napellenzőt akkor meg nem látsz ki.
Az ülés kormány vezető együttállás ebben a kocsiban nem létezik.
Mindegy hogy ülsz a kocsiban valamelyik biztonsági öv be nem kapcsolás érzékelő csipog..........
Az első ajtók alatt süvít be a hideg levegő, nulla a szigetelése. Ha elől jó idő van, akkor hátul épp fagypont. Ha hátul is jó idő, akkor elől kánikula.
A küszöb olyan alacsony, hogy még a parkolóba való beálláskor is simán fel tudom akasztani.
Belül az ajtó behúzók úgy recsegnek ropognak, hogy félek mikor marad a kezemben.
A belső desing festés olyan gagyi, hogy ha ráejtek egy aprópénzt lemegy a festék.
Elméletileg 53literes tankja van. Negyed állásnál rátankoltam, 45 liternél lekattant a pisztoly, még 10 litert tudtam belerakni.
Aztán ahogy fogyott az üzemanyag, lehet hallani ahogy a tankban jobbra balra csapódik.
És ez kerül kicsit több, mint 5millióba.
Még van egy csomó idegesítő hibája, de egyszerűen mindent nem tudok leírni.
Garázsszomszédnak magan 2-ese van, szerinte kevés kilométerrel, mióta megvette szereli. Mára már utálja a renaultot. Van benne min 300ezer, ismeretlen múlttal.
A másik szomszédnak daewoo akármije van, 11 éves 75ezer km-el. Van másik autójuk rohangálásra, melóba meg robogóval jár. Eladáskor sosem fogják neki elhinni, hogy nincs tekergetve. Nálunk a micra idén lesz 7.éves 85ezer km-el. Ez is hihetetlen lesz.
Elolvastam az elmúlt 2 hét termését. Azért így egyben látva vannak ellentmondások.
Ahogy Lönci is írja, szerintem sem tud csak úgy magától elkopni az olajszivattyú. Valami előjelnek kell lennie. Utoljára ilyen problémával opel mantánál találkoztam, de ott is világított már az olajnyomás lámpa. Új olaj és meg is oldódott egy időre. Öcsém az alfánál is már az olajnyomás mutatón látja, hogy eljött az olajcsere. Csak 3bar körül van10ezer km után. Csere után 5is megvan.
A 164 3.0 V6nál van olyan, hogy talán a második hajtórúd csapágya adja meg magát és ott elmegy az olajnyomás egyik pillanatról a másikra.... Odafigyelés, megelőzés.
Kedvencem, hogy imádom a kappám, de hol lehet leengedni a hűtővizet mert csak sima csapvíz van benne......
A legnagyobb baj az, hogy mire megveszünk egy autót már az előző tulajok rendesen elhasználták. Vagy szervizelték, vagy sem. Igaz, hogy kedvező kilométert mutat az óra, de ezt tudjuk, hogy szinte mind hamis. Persze ha egy kappában is van 500ezer km, amit rendesen visszatekernek, és azt valaki közülünk megveszi, lehetnek bajai. A thesis fórumon is van egy srác talán 520ezer km-t mutat a masina.
A leírt problémák jó része elhanyagolható. Nem világít a beltéri lámpa, stb.
Nyilván ha úgy, mint ImreG-nek másodszor áll meg olajnyomás hibával a kappája, megtörik a lendülete. Valamint ő is sokat jár vele messzire, sokat fogyaszt ez tény. De az a blokk erről híres.
Lehet venni fiatalabb autót, lehet is azokat használni, de szervizelni már csak marha drágán. Nincs otthoni elhivatottság, vagy buzera. Nem lehet szeretni ezeket.
Az elmúlt néhány évben volt tapasztalatom több új autóval is.
Ford fiesta 1.4diesel, 210ezernél lett visszaadva, hibátlan volt.
Fiat Punto Grande 1.2 diesel, kisebb gondok, 180ezernél visszaadva (mindig padlógázon használva)
Ford fiesta 1.4 diesel, 11ezernél megállt. Szervíz után 80-nál lett visszaadva, addig hibátlan.
Közben volt keveset Focus diesel --> nagyon jó, seat cordoba benzin --> ipari hulladék.
Renault megan 106ezernél kaptam 206-nél adtam vissza. Komolyan mondom, hogy nagyon jó autó. A laguna méltó kappa utód alternatíva lehet.
Most Kia Ceed -->ipari hulladék.
Gyakorlatilag 200ezerig mind okés. Ekkor visszatekerednek 80-120ezerre, és itt lép be az átlag felhasználó. Pici kp, sok hitel, még több remény. Szervizre, gumira már nincs pénz.Marad az olcsó használt gumi, kicsit húz erre, arra, terhelődig esetleg a futómű, jön a házi tescos olajcsere, olajszűrő nélkül, vagy mint apósom, 5 év alatt nem cserélt a volvóban gázolaj szűrőt, de neki akkor is volvója van.
Sokan mondják, hogy ma már nem modern a kappa, de mik azok az extráék amik használhatóak is? Van digit klíma, van 4 elektromos ablak, szervo kormány (van akinek plusz rásegítés is). Abs fontos, esp, asr szerintem felesleges.
Kevés az olyan felhasználó, mint én aki 206440-nél leszervizeltette a renault megan 3-ast (210helyett), majd beültem és visszavittem a lizingcéghez.(minden kütyüt kicseréltettem rajta) Aki ezt az autót meg fogja venni, az örülni fog. Normál esetben ez úgy nézne ki, hogy pont szerviz előtt kellett volna visszaadnom. És akkor az új tulaj költhetett volna rá fél milliót. Várom mikor fog a Hahu-n megjelenni, és mennyi kilométerrel????
Ha ennek az óráját visszatekerik mondjuk 130-ra akkor nyugodtan hirdethetik úgy, hogy nagy szerviz után van. Ami hihető is, csak pl a vezérlést 120-nál és 240-nél kell cserélni. Ezt most nem is cseréltük. Tehát ha valaki megvétel után nem cseréli, mert abban a tudatban van, hogy most cserélték, akkor annak tuti el fog szakadni belátható időn belül, vagyis szerinte a magane, egy rossz autó lesz.
Hülye verebek! Sosem értettem miért jó egyeseknek,ha rongálhatnak. Egyszer nekem a szélvédőmet törték be télen,suhancok. Másnap reggel nem volt annyira kellemes autózni üveg nélkül.... :-)