Szép a vetítési képe, erős a fénye, annyi bajom van vele, hogy valamelyest hullámzik a fényereje.
Az autóban van Energy Smart Management rendszer, ami egyebek mellett igyekszik motorfék üzemben tölteni az akkumulátort, így például gyorsításkor a generátor nerm terheli a motort.
ESM (Energy Smart Management) is a system that allows the kinetic energy produced under deceleration/braking to be recovered by the alternator and stored in the battery. Functions which consume electricity (heater, lights, radio, etc.) are directly fed by the battery to ease the work of the alternator. Recovered energy is notably employed to restart the vehicle.
A leginkább erős fénye még indítás előtt van, míg mondjuk motorfék üzemben rendszerint halványul a fényszóró ereje.
Tudsz esetleg olyan eszközt, ami folyamatosan stabilan tartaná a feszültséget? Van ötleted, hogy mi lehet a jelenség oka?
Köszönöm a tartalmas választ. Ahogy írtad, a korábbiakat kipróbáltam. Egyedül azon filózom, hogy az erősebb izzót betetetni (nagyobb W-osat, átvetetékelés, relé, meg ami kell, mert a sima emeltfényű sem elég. De erre nem egy autóvillamosságis azt mondta, hogy fekete lesz tőle a foncsor (megégeti). Azzal is tisztában vagyok, hogy nem szabályos halogén helyett mást használni, de a lámpa fényereje nem jó (vettem új lámpákat is, azzal is botrányos) . A legtöbb burkolaton szinte semmi ereje nincs (bár szerintem ez sem véletlen, de ez már csak összeesküvés elmélet). Újabb autóra nincs pénzem, fizetésből élek. Ezért érdeklődtem, hogy hátha tud vki olyat ajánlani, ami minőségibb, és nem vakítja el a szemben jövőt.
No akkor megpróbálok egy értelmes hozzászólással válaszolni.
Tisztázzuk az elején. Nem vagyok híve a szabálytalanságnak, keressük meg a legális utat.
Miért nem látsz? Ennek kéne utánajárni. Gondolom a szemed jó, tehát marad a lámpa:)
Nézzük a lámpát. Több dolog okozhatja a fényvesztést. Öreg izzó. Ezt gondolom mellőzhetjük, mert kipróbáltad más izzóval is...
Kosz. Poros az üveg belülről. Ki kell takarítani. A por alattomos, nagyon le tudja fogni a fényt.
A foncsor. Megégett, koszos, bemattult. Melyik? Ha koszos, ki kell takarítani. Ha matt, vagy homályos, akkor csere, vagy felújíttatás.
Ha látszatra minden jó, tehát tisztának és fényesnek tűnik, akkor elektromos probléma is lehet. Ne szépítsük a dolgot, 20 éves autóról beszélünk. Meg kéne mérni, (járó motornál) hogy rendben van-e a töltésed, tehát az aksin olyan 14-14.4 volt van, és a lényeget, h amikor ennyi van az aksin, akkor mennyi jut az izzóra? Nagyon lényeges, h ne tűnjön el 3-4 tized V-nál több.
Ha itt is minden rendben, és kipróbáltál más izzót is (+100-as, 150-est) akkor marad a LED.
Itt maximálisan a saját felelősségedre vagy utalva. Szabálytalan leszel, balesetnél elővehetnek emiatt.
Valószínűleg erősebb lesz a fénye.
Valószínűleg nem lesz olyan egyenletes a fényeloszlás.
Valószínűleg a több szórt fény miatt zavarni fogod a szembejövőket.
Valószínűleg a fényszóród rosszabb lesz.
Valószínűleg nem fog tetszeni a rendőrnek.
Annyit tudok segíteni, ha mégis a LED-nél maradsz, kép alapján nagy eséllyel meg lehet mondani, h jó-e vagy felejtős, mielőtt megvennéd.
És most mondom, h a kereskedők az utolsó leheletükig ki fognak tartani amellett, az ő általuk kínált LED az bizony E jeles és szabályos.
Van egy 12v 55w halogén izzót működtető VW Sharan bódém. A bajom "csak" annyi, hogy nem látok vele normálisan. Gyenge a fénye. Az erősebb izzót nem ajánlják, mert állítólag befeketíti a foncsort. Ezért ledben gondolkodom, de nem tudom milyet kellene, mert amiket keresgéltem, azokra sok negatív vélemény volt.
Olyan érdekelne (a lámpa kialakítása végett), amiben egybe van a távolsági és a tompított.
Az értelmes hozzászólásokat és segítséget előre is köszönöm!
Konkrétan a távolsági helyére gondoltam így kompletten, vagy esetleg a ki nem épített ködlámpa helyére ha befér csak a szerkezet.
A dolog célja, hogy ezzel az egy izzóval megvalósított motoros váltású tompított/távolsági lámpával duplázott tompítottam legyen így mindenféle emelt fényerő, emelt színhőmérséklet, LED meg HID nélkül lenne nagy tompított fényerőm, amihez hozzátartozik hogy a gyári foncsor ezekben az autókban gyenge.
Tudom, hogy ez hivatalosan nem szabályos, de ha épp úgy kötöm be hogy az izzó is csak a távolságival együtt menjen, ne csak a motor, akkor szerintem igen. H1 marad az izzó típusa, ez nem változna. Xenont sem akarok bele tenni.
Gyors kérdés hátha van valakinek tapasztalata: HT Led izzót olyat aminek mind a két oldalán van led, hogy érdemes a foglalatba betenni egy projektoros lámpába, lefelé, és felfelé mutassanak a ledek, vagy két oldalra?
Sajnos azok a lámpák újkorukban sem világítottak sokat. Külső-belső takarítás és bármilyem új ízzó segíthet. Az öregedő halogén izzóknak sárgul a fénye és csökken a fényárama, tehát érdemes lehet a még működő ízzót is néha cserélni. Amikor fehér fal előtt állva jól látszik, hogy a fényszoró fénye fehérebb, akkor kb. ideje cserélni a fény éredekében. Ilyenkor még a teljes tönkremenetelig sok idő lenne egyébként hátra...
Úgy általában ezeken a kínai LED-eken lévő lumen bármi lehet.
Indulj ki abból, h egy W5W izzó kb 50 lumen. Vegyél valami szimpatikus LED-et, amit kb ennyire hazudnak írnak, oszt próbálgasd.
Én az évek alatt összegyűjtöttem úgy 20-30 darabot. Van amelyik fényes, van amelyik nem, van amelyik pikk-pakk megdögött. Hát ennyi pénzért ezek vannak.
Aztán idővel rájöttem, h a frekventáltabb helyekre drága LED került. (Osram). Nem hal meg, nem kezd villogni, jól világít.
De ehhez idő kellett. Igaz, h sokkal több pénzt elbasztam noname LED-ekre, mintha rögtön megvettem volna a drágát, de akkor nem lett volna sikerélmény :D
A kocsi belső világításában szeretném kicserélni az égőket LED-re. Hogy döntöm el ezek közül, hogy nekem melyik kell? Mármint például a lumenre gondolok...
Motorkerékpár műszerfalába kellene irányjelző visszajelző helyére. Beraktam egy sima T10-es ledet, és csak a bal irányjelzőt jelzi vissza. Ha megfordítva rakom be, akkor pedig csak a jobb irányjelzőt jelzi vissza.
Rendeltem egy H1-es LED-et, igazából csak kipróbálás miatt, annyi a problémám, hogy a sima izzóknál csak a pozitívat kell rákötni, az izzó fém része a negatív. Ezen viszont 2 vezeték van. Mit kel vele csinálni?
Ez van, jó lesz az acenta is szaladgálósnak. De led kell bele mindenképpen, mert nem fogok halogénnel közlekedni egy métert se. Már előre megveszem majd és ahogy hazahoztam, egyből beépítem. Ha nem lesz jó akkor jöhet a következő, de azért remélem beválik az xhp70 és nem fog egyből meghalni, meg látni is vele rendesen. Ha jó akkor mehet a refibe is meg a ködlámpába is.
A belsejében is minden izzót ki kell cserélni ledre.
Azért mert csak a fulloshoz van. Én meg acenta-t rendeltem, ahhoz nem elérhető, simán beikszeltem volna 140ezerért mínusz 12% kedvezmény. Nem akartam egy ilyen kis vacakért még egy millióval többet adni ami a tekna-hoz járt volna.
igazság szerint valami aliexpresszes dolgot néznék vételre és úgy szoktam "sorbarendezni" hogy melyikből vásároltak a legtöbbet ill. itt megszoktam nézni az értékeléseket
így a 28ezres (csak hasraütök) számból lesz 8ezer találat, de legalább azokat kiszűri amiből a kutya sem vásárolt
néztem nagyon sok félét, van nagyon sok fajta és márka ráhazudva.... ilyen gyártó, olyan meghajtó, ilyen csip ennyi lumen annyi kelvin
szóval tudom ezt is, hogy szabálytalan, volt -jól beállított- utólagos xenonom, de eladtam mert nem szerettem volna büntit (tudom itt is megoszlanak a vélemények, hogy nem volt ugye automatika az után állításra, de én a xenonos topikban is kifejtettem erről a véleményem, hogy van hogy néha rosszabb amikor "állítgatja" az autó mögöttem, mert annyiszor vakít bele a szemembe, hogy azt már számolni sem tudom) + még ugye mindegyik lámpa 1x minimum elvakítja az embert, amikor pont abban a szögben feltűnik egy dombon túlról stb. stb., szóval szerintem ezt lehetne a végletekig vesézni
max annyit tudok akkor tenni, hogy jól körbenézek és kiválasztok valami nevesebb darabot és ha jó a vetítési képe és jól beállítom és többet látok vele, akkor marad.... az autóm amúgy sem olyan, hogy egyből az legyen, hogy akkor "nyissukkiamotorháztereetisfiatalaember"
Igazából ugyanaz a szabálytalan kategória, mint az utólagos xenon. A vetítési képed meg lehet jó, de lehet rossz is, a LED-től függ, h milyet veszel. Ha szerencsés vagy és valami drágább példányt veszel, akkor jobb lesz, mint egy halogén, de amennyiben a vetítési kép halogénes, úgy előfordulhat, h vakítani fogsz, erősebb lesz a szórt fény is.
Amennyiben gagyibb lesz a LED, hát akkor bármi lehet, még az is, h a halogénnél sokkal kevesebbet fogsz látni.